اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل درطراحی تابلو برق

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل درطراحی تابلو برق

    با سلام دوستان عزیز می خواهم یک موتور22کیلووات را راه اندازی کنم
    فیوز آن باید چند امپر باشد؟
    کنتاکتور چند امپر بایدباشد؟
    بیمتال چند امپر بایدباشد؟
    وسیم مورد مصرف چه سطح مقطع باید داشته باشد؟
    کلا چه فرمول برای طراحی وجودارد یا بیشتر تجربی است
    جدیدترین ویرایش توسط SORONA99; ۲۳:۰۶ ۱۳۹۵/۰۸/۲۳.

    #2
    پاسخ : مشکل درطراحی تابلو برق

    مدارت ساده است یا ستاره مثلث ؟
    ضمنا اون موتور توی رنج استاندارد نیست
    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل درطراحی تابلو برق

      نوشته اصلی توسط S_B_T نمایش پست ها
      مدارت ساده است یا ستاره مثلث ؟
      ضمنا اون موتور توی رنج استاندارد نیست
      ممنون میشم هر دوحالت ( ساده و ستاره مثلث )رابگید

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل درطراحی تابلو برق

        تو نت سرچ کنید ستاره مثلث .........
        چیز خاصی نیست
        ساده س
        خودم به شخصه قطر سیم رو تجربی انتخاب میکنم ولی بقیه موارد مشخصه
        تیم کاوش در مسابقات بین المللی ایران اپن 2016.نمایشی.مین یاب.
        علم را باید در آزمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه!

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل درطراحی تابلو برق

          درود.
          ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

          کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل درطراحی تابلو برق

            نوشته اصلی توسط majidmalvandi نمایش پست ها
            درود.
            ممنون دوست عزیز خیلی لطف کردید
            بخشید یک سوال دیگه داشتم جریان کنتاکتور برابر جریان فیوز بگیریم یا پایین تر یا بالاتر
            بیمتال باید درچه رنج باشد

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : مشکل درطراحی تابلو برق

              چرا کسی پاسخ نمیدهد..........................

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : مشکل درطراحی تابلو برق

                کنتاکتور باید متناسب با جریان مصرفی موتور انتخاب بشه و یه مقدار هم به عنوان رزرو از جریان نامی بیشتر میگیرند جریان رو هم میتونی از روی پلاک موتور بخونید
                موفق باشید
                طوری زندگی کن انگار امروز اخرین روز زندگیته!!!
                امروز رو کامل زندگی کن...
                (یه روز یعنی هیچوقت!)

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : مشکل درطراحی تابلو برق

                  درود.
                  اون عکس خودش جواب همه چی رو داده دیگه.
                  ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

                  کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : مشکل درطراحی تابلو برق

                    انتخاب قطعات برای موتور 15kw
                    ( باتوجه به اینکه موتوری که نوشتی رنج استاندارد نیست یک مثال برات می زنم که خودت محاسبات رو انجام بدی )
                    باید بگم که اول باید پلاک موتور رو مشاهده کنی .. با فرض اینکه خروجی رو مثلث مشخصه کرده باشه :
                    انتخاب تجهیزات :
                    1-فیوز : باتوجه به اینکه این فیوز باید توانایی تحمل جریان راه اندازی را داشته باشد معمولا یک ضریب 1.7 تا 2 را در جریان نامی ضرب کرده و فیوز را محاسبه می کنند .
                    معمولا در حالت عملی برای هر kw معمولا 2 آمپر در نظر میگیرند ( البته با محاسبه نمودن هم تفاوت چندانی ندارد ) لذا برای این موتور ، جریان نامی 30 آمپر و با ضرب 1.7 در آن 51.. لذا باید فیوز ( باتوجه به رنج استاندارد ) 63 آمپر قرارداد
                    2- کنتاکتور : در راه اندازی ستاره مثلث یا در اصطلاح 2 ضرب باتوجه به اینکه کنتاکتور ستاره جریان کمتری را متحمل شده و مدت زمان کمی در مدار است نسبت به کنتاکتور مثلث و کنتاکتور اصلی پایین تر انتخاب می کنند ...
                    کنتاکتور ستاره : معمولا برابر جریان نامی ..... در اینجا 32 آمپر
                    کنتاکتور مثلث و کنتاکتور اصلی معمولا یک تا دو رنج بسته به اهمیت موتور بالاتر از جریان نامی انتخاب می شود ... در اینجا 40 آمپر
                    3- بی متال : با توجه به اینکه نقش بیمتال حفاظت از موتور در برابر حرارت زیاد است و جریان نامی حداکثر جریانی است که موتور می تواند تحمل نماید ... لذا باید رنج بیمتال برابر جریان نامی تنظیم گردد.. ( مینیمم قابل تنظیم بیمتال جریان نامی موتور ) اگه اشتباه نکنم 32-28 رنج استاندار باشه ( البته دقیق یادم نیست )
                    4- تایم تایمر رو هم میشه به صورت عملی تنظیم کرد
                    نقشه و نحوه سیم بندی تجهیزات رو هم که با یه سرچ می تونی پیدا کنی ...
                    موفق باشید
                    جدیدترین ویرایش توسط ofogh93; ۲۱:۳۳ ۱۳۹۵/۱۰/۲۸.
                    زود تسلیم شدن فقط بهانه است که نمیخوهید زمان بیشتری را به انجام کمی کار سخت برای ترقی خود صرف کنید

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X