اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تعویض باتری اسیدی موتورسیکلت با باتری لیتیومی برای استارت زدن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تعویض باتری اسیدی موتورسیکلت با باتری لیتیومی برای استارت زدن

    باسلام
    میخوام یک پک باتری لیتیومی درست کنم که بتونم ازش بجای باتری سربی اسیدی برای موتورسیکلت استفاده کنم اما مسئله اینجاست که باتری موتور ۱۰ امپر ساعت ظرفیت داره و باتری هایی که من دارم ۴.۵ ولت ۱۳۰۰۰میلی امپر هستند اگه ۳تاشو باهم سری کنم ولتاژ به ۱۳.۵ میرسه اما جریان چطور میشه و اینکه برای استارت موتور میخوام استفاده کنم که زمان درگیری با موتور جریان بیشتری میکشه اینکار قابل اجراست یا نه​

    #2
    درود
    در سری کردن باتری ها ولتاژها با هم جمع و جریان ثابت است و به فرض یکسان بودن باتری ها برابر جریان ماکزیمم یکی از آنهاست در مورد سئوال شما چون باتری ها 13 آمپر ساعت هستند( البته من شک دارم که باشند) با سری کردن سه عدد از آنها جریان مورد نیاز شما تامین میشود( بیشتر بودن جریان اشکالی ندارد چون مصرف کننده به اندازه مورد نیاز جریان میکشدو نه بیشتر) اما یک مشکل اساسی وجود دارد و آنهم مدیریت شارژ باتری های لیتیم است چون جریان و ولتاژ و دمای هنگام شارژ آنها باید بشدت کنترل شده باشد وگرنه منفجر میشوند و بسیار خطرناک هستند به همین دلیل است که معمولا از آنها در وسایل نقلیه معمولی (بجز مدل الکتریکی) استفاده نمیشود.

    دیدگاه


      #3
      نوشته اصلی توسط Morteza183 نمایش پست ها
      باسلام
      میخوام یک پک باتری لیتیومی درست کنم که بتونم ازش بجای باتری سربی اسیدی برای موتورسیکلت استفاده کنم اما مسئله اینجاست که باتری موتور ۱۰ امپر ساعت ظرفیت داره و باتری هایی که من دارم ۴.۵ ولت ۱۳۰۰۰میلی امپر هستند اگه ۳تاشو باهم سری کنم ولتاژ به ۱۳.۵ میرسه اما جریان چطور میشه و اینکه برای استارت موتور میخوام استفاده کنم که زمان درگیری با موتور جریان بیشتری میکشه اینکار قابل اجراست یا نه​
      باسلام
      پیرو تکمیل فرمایشات دوستمون آقای nimdar​،
      اولا شما باید از باتریهای لیتیومی با Cریت بالاتر استفاده کنید تا موقع جریانکشی لحظه ای زیاد توسط استارتر، باتری شما خراب نشه و ولتاژش افت نکنه. ضمنا شما باید از BMS سه سل مخصوص برای کنترل شارژ و دشارژ برای باتریتون استفاده کنید ولی مشکل اینجاست که BMS ها بر حسب جریان ساخته میشن و شما باید BMS با جریان خروجی خیلی بالا استفاده کنید.
      یه حساب سرانگشتی کنید کلی پول باید بابت باتریهای قویتر و BMS بدید! پیشنهاد میکنم از همون باتری اسیدی استفاده کنید.
      موفق باشید.
      *** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***

      دیدگاه


        #4
        نوشته اصلی توسط Morteza183 نمایش پست ها
        باسلام
        میخوام یک پک باتری لیتیومی درست کنم که بتونم ازش بجای باتری سربی اسیدی برای موتورسیکلت استفاده کنم اما مسئله اینجاست که باتری موتور ۱۰ امپر ساعت ظرفیت داره و باتری هایی که من دارم ۴.۵ ولت ۱۳۰۰۰میلی امپر هستند اگه ۳تاشو باهم سری کنم ولتاژ به ۱۳.۵ میرسه اما جریان چطور میشه و اینکه برای استارت موتور میخوام استفاده کنم که زمان درگیری با موتور جریان بیشتری میکشه اینکار قابل اجراست یا نه​
        سلام
        با احترام به نظرات تخصصی دوستان
        من یک‌طور دیگه میخوام بگم اگه هدف اینه که باتری اسیدی که نیاز به نگه داری داشت و لوله تخلیه و اینها رو جایگزین کنید نوع خشک یا پلمب اونو روی یک وسیله استفاده کردم به طور باور نکردنی 5 ساله دست بهش نزدم این اواخرش با اینکه خوب شارژ نمیگیره اما حالت تثبیت کنندگی داره و برای جبران هم از خازن موقع اتصال به مصرف کننده کردم حتی نیاز به هزینه حداقل 400 تومانی هزینه باتری نشد!
        اگه هدفتون رو درست متوجه شده باشم، خیلی بهتر به نتیجه میرسید اگه هزینه کنید و برای موتورهای استارتی یک باتری خشک یا پلمب بگیرید به شارژر همون موتور وصل کنید بسه.

        دیدگاه


          #5
          خیلی ممنون از همه بابت پاسخ گویی از همون باتری اسیدی استفاده میکنم

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X