اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

    eca تموم کرده این دوقطعه ای که گفتید ....ان کانال با پی کانال برای کار من فرق می کنه؟بعد یک سوال دیگه اساس کار اون مدار که توی این سایت دیم این بود که اضافه ولتاژ با یک مقامت 150 اهمی از بین می برد اساس کار این چجوریه ؟یه چیزی خوندم راجب ماسفت ولی نفهمیدم چجور ربطش بدم به سوپر خازن

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
      سلام مجدد،
      بله میشه.

      سلام،طبق نقشه های موجود در اینترنت.
      در اصل سورس (s) کار امیتر،
      گیت (g)کار بیس و در نهایت
      هم درین (d) کار پایه کالکتور یه ترانزیستور معمولی رو می کنه.

      در واقع برای هر خازن یه مدار مجزا لازمه که برای هر مدار هم یه ماسفت
      لازمه!!
      یعنی ۶ تا ماسفت لازمه.
      [HTML]بهتون پیشنهاد میکنم قطعات رو از فروشگاه ecaتهیه کنین
      چون که هم قطعات متنوعی داره هم ارزون تر هست.
      ولی اگه دلتون میخواد،از دیجی کالا خرید کنین هم اشکالی
      نداره.[/HL]
      موفق باشید.
      ببخشید میشه راجب مدارش راهنمایی کنید

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

        نوشته اصلی توسط austere نمایش پست ها
        eca تموم کرده این دوقطعه ای که گفتید ....ان کانال با پی کانال برای کار من فرق می کنه؟بعد یک سوال دیگه اساس کار اون مدار که توی این سایت دیم این بود که اضافه ولتاژ با یک مقامت 150 اهمی از بین می برد اساس کار این چجوریه ؟یه چیزی خوندم راجب ماسفت ولی نفهمیدم چجور ربطش بدم به سوپر خازن
        سلام،
        ان کانال با پی کانال برا کار من فرق داره؟
        سلام،ماسفت پی کانال مثل یه ترانزیستور pnp
        و ماسفت ان کانال هم مثل یه ترانزیستور npnهست!!!

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        نوشته اصلی توسط austere نمایش پست ها
        ببخشید میشه راجب مدارش راهنمایی کنید
        چشم حتما چرا نشه؟؟؟
        اینم یه لینک بسیار عالی با کلی مدار که هر کدوم که دلتون خواست
        میتونین انتخاب کنین!!
        https://www.eca.ir/forums/thread85474.html

        موفق باشید

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

          سلام ممنون از جناب Hs1386 ;که به پرسشهای بنده جواب می دهند من کلا 6تا 500 فاراد داشتیم که موازی کرده بودم منتها دیدم تا مدارو بسازم طول می کشه اینجا نیروها داران عاطل باطل می گردند باطری ماشینمم یکم ضعیف شده بود 4 تا شو با هم موازی کردم ...با باتری ماشین سری کردم خدا کمک کرد که کار اشتباه در نیومد بهر حال ماشین پر قدرت (با 14 ولت ) استارت خورد کلا صدای روز نویی می داد الان چند تا سوال برام پیش اومده من خازن ها را با قسمت منفی باتری سری کردم ....ایا می تونیم با قسمت مثبت سری کنم؟چون موقع شارژ خازنها خیلی دیر شارژمی شوند ....



          و سوال دیگم در رابطه با اون دوخازن بود که نفرستاده بودمشون سربازیگفتم شما هم یک فداکاری در راه علم بکنید بد نیست با یک رگولاتور کاهنده ولتاژ و رسوندم به 2.7 ولت و همونجوری که سری لحیم شده بودن تک تک شارژشون کردم هیچ اتفاق بدی هم نیافتاداینجوری به مدار هم احتیاجی نیست

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

            نوشته اصلی توسط austere نمایش پست ها
            سلام ممنون از جناب Hs1386 ;که به پرسشهای بنده جواب می دهند من کلا 6تا 500 فاراد داشتیم که موازی کرده بودم منتها دیدم تا مدارو بسازم طول می کشه اینجا نیروها داران عاطل باطل می گردند باطری ماشینمم یکم ضعیف شده بود 4 تا شو با هم موازی کردم ...با باتری ماشین سری کردم خدا کمک کرد که کار اشتباه در نیومد بهر حال ماشین پر قدرت (با 14 ولت ) استارت خورد کلا صدای روز نویی می داد الان چند تا سوال برام پیش اومده من خازن ها را با قسمت منفی باتری سری کردم ....ایا می تونیم با قسمت مثبت سری کنم؟چون موقع شارژ خازنها خیلی دیر شارژمی شوند ....



            و سوال دیگم در رابطه با اون دوخازن بود که نفرستاده بودمشون سربازیگفتم شما هم یک فداکاری در راه علم بکنید بد نیست با یک رگولاتور کاهنده ولتاژ و رسوندم به 2.7 ولت و همونجوری که سری لحیم شده بودن تک تک شارژشون کردم هیچ اتفاق بدی هم نیافتاداینجوری به مدار هم احتیاجی نیست
            سلام مجدد،به قطب مثبت یا منفی وصل کردن ابر خازن ها هیچ
            تفاوتی در سرعت شارژ شدن آن هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند...
            موفق باشید.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

              اینم عکس باتری من

              برای اتصالات از ورق دو میل سربی استفاده کردم لبحم کاری اسون تر از سیم مسی هست...البته سیم مسی ضخیمم نداشتم

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

                نوشته اصلی توسط austere نمایش پست ها
                سلام ممنون ا ز جوابتون....این برد ها برای اینست که خازن بیشتر از 2.7 شارژ نشوند ...درسته ....ایا این بر دها برای تخلیه انی مثل جوشکاری یا استارت ماشین مشکلی ایجاد نمی کنند ...یعنی باعث نمی شوند که جریان خروجی کم بشه؟ ...ایا راه کم خرج تر دیگه باتوجه به چیزی که گفتم یعنی محدودیت توی تخلیه نداشته باشیم وجود دارد
                خیر این مدارها بالانس ولتاژاست... به جریان خروجی کاری ندارد... البته هر یک از این بردهای
                آماده تا ظرفیت مشخصی خازن را قبول میکنند که نمونه های راد تا 500 فاراد است...
                دوستان هم فرمودند... خودتان هم میتوانید طراح کنید....
                آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : https://www.eca.ir/forums/thread55009.html
                مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: https://www.eca.ir/forums/thread31760.html
                _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

                  نوشته اصلی توسط austere نمایش پست ها
                  اینم عکس باتری من

                  برای اتصالات از ورق دو میل سربی استفاده کردم لبحم کاری اسون تر از سیم مسی هست...البته سیم مسی ضخیمم نداشتم
                  بسیار عالی

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

                    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                    بسیار عالی
                    ا ین طرح چند تا مزیت داره اول اینکه با باتری خوابیده می توانید ماشینتون را روشن کنید ...دوم اگر بعد از یک مدتی دوباره خوابید می تونید با اتصال چند تا خازن شارژ شده به این چهار تا در عرض 30 ثانیه اماده استارتشون کنید ...وباتری هم معمولا ولتاژش وقتی به 12 می رسه عملا باید عوض بشه ولی با این روش تا هنگامی که ولتاژتون بشه 10 ولت هم می تونید ازش کار بکشید ....یه کاری کردم نفرین ابدی باتری سازها رو برای خودم بخرم

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    نوشته اصلی توسط sina1359 نمایش پست ها
                    خیر این مدارها بالانس ولتاژاست... به جریان خروجی کاری ندارد... البته هر یک از این بردهای
                    آماده تا ظرفیت مشخصی خازن را قبول میکنند که نمونه های راد تا 500 فاراد است...
                    دوستان هم فرمودند... خودتان هم میتوانید طراح کنید....
                    ممنون بابت توضیحتون ....منتها همانجور که نوشتم الان دیگه به مدار احتیاجی ندارم ولتاژ روی 2.7 تنظیم می کنم و تک تک خازنها رو همونجور که سری بسته شدن شارژمی کنم و مشکلی هم پیش نمیاد...شاید بعدا یه فیلم گذاشتم اپارت براتون لینکو میفرستم

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

                      سلام دوباره خدمت همه عزیزان ....یه سوال داشتم .اگر سه تا خازن را سری کنیم و به ماکزیموم ولتاژ یعنی 8 ولت برسونیم ....بعد اونو مستقیم وصل کنیم به سه تا خازن موازی شده که نهایتا ولتاژش باید 2.7 باشه وصل کنیم مشکلی نداره ؟

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

                        نوشته اصلی توسط austere نمایش پست ها
                        سلام دوباره خدمت همه عزیزان ....یه سوال داشتم .اگر سه تا خازن را سری کنیم و به ماکزیموم ولتاژ یعنی 8 ولت برسونیم ....بعد اونو مستقیم وصل کنیم به سه تا خازن موازی شده که نهایتا ولتاژش باید 2.7 باشه وصل کنیم مشکلی نداره ؟
                        سلام و عرض ادب....
                        خلاصه عرض کنم......
                        هیچ خازنی نباید از ولتاژ نوشته شده در دیتاشیتش یا روی بدنه اش .... بیشتر ولتاژ
                        دریافت کند.. حالا سرامیکی باشدیا.. MKT باشد... یا الکترولیت معمولی و یا سوپر کپ.....
                        این قانون خازن و نقطه ضعف خازنهاست.... تا ولتاژی معین ایزله میباشند و بالاتر از آن
                        به خازن آسیب جدی میرسد.... سریع هم خراب میشوند.... حالا روی سوپر کپ نوشته
                        2.7 و در دیتاشیت نوشته ماکزیمم 2.85.... یعنی ولتاژ از 2.85 بالاتر برود خازن از بین میرود
                        پ.ن: باتری هم به همین صورت است... یادتان است شارژرهای قدیمی باتری قلمی ...
                        4 تا باتری سری میشد و بعد شارژ میشد... خوب زود هم خراب میشد.. فهمیدند که در زمان
                        شارژ ممکن است یک باتری بیشتر جریان بکشد و دومی کمتر... خوب یکی سریع شارژ شده و دیگری
                        هنوز شارژ نشده... خوب اولی جریان کشیش کم میشود و ولتاژ دریافتی کم و ممکن است دومی ولتاژ
                        بیشتری دریافت کند.... به همین دلیل هم شارژرهای نصل جدید هر باتری را جدا شارژ میکند (حتی اگر
                        4 تا جای شارژ داشته باشد) بردهای شارژ چند عددی باتری لیتیومی را ببینید... همه برای سر مثبت باتریها
                        سرهای جدا دارند... کارشان هم به این صورت است... همین که ولتاژ از حد مورد نظر بالاتر رفت ... مدار سر ریز
                        کرده و جریان را به باتری کم کرده تا ولتاژ کاهش یابد... در خازن هم به همین صورت است.... اون بردها را بخرید
                        و خیالتان را راحت کنید... هر خازن را حدود 200 پول پرداخت کردید... یک برد 50 تومانی هم برایش خرج کنید...
                        راستی خازنها را فقط برند خوب بخرید.... برندهای بی کیفیت... در تخلیه سریع مشکل داشته و سریع خراب میشود
                        من فقط مکسول را پیشنهاد میدهم..... و گیرین کپ را اصلا پیشنهاد نمیدهم که معمولا با اولین اتصال کوتاه... سریع
                        نشتی الکترولیت میدهد که بویش بد بوده و سردرد آور است..... برای داخل موتور هم مناسب نیست.....
                        سریع هم خراب میشود..... نسکپ هم اگر گیر آوردید خوب است... همان مکسول است.... در حقیقت کره
                        کارخانه و تکنولوژی نسکپ را به مکسول آمریکا فروخته..... تازه کلاسهای مختلف دارند... یک سری که برای
                        ذخیره انرژی است خرید نکنید... درست است نشتی ولتاژ کمی دارد ولی مقاومت داخلی بالا داشته و تخلیه
                        سریع امکان پذیر نیست... آن سری که مقاومت داخلی خیلی کمی دارد و معمولا برای ترمز مترو ویا ماشین
                        برقی ساخته شده... برای شما مناسب است... بدنه محکم و تحمل آب و هوا و دماهای مختلاف را دارد که برای
                        موتور ماشین هم مناسب است.... خازنهای شما سریع در گرمای موتور خراب خواهد شد.... چون برای این کار نیست...
                        آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : https://www.eca.ir/forums/thread55009.html
                        مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: https://www.eca.ir/forums/thread31760.html
                        _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

                          سلام ممنون از توضیحاتتون که جامع و اموزنده بود ...اوایل که سری کرده بودم یکی از خازنها تا 3.2 ولت هم رفتم ولی بویی نشنیدم اتفاقی هم فعلا برایش نیافتاده البته فعلا
                          گرین کپ نیستند ولی تو همون مایه هان ...150 تومن خریدم...ولی من هر چی گشتم نوشته از منفی 40 تا 170 در جه تحمل می کنند ...نسکپ و مکسول که گیر نمیان تو علی بابا قیمتاش نجومیه اگر بیاد اینجا که خدا می دونه
                          امروز بعد از دوروز رفتم ماشینو چک کردم4تا خازنی که سری بسته بودم به باتری ولتاژش شده بود صفر .....البته صفر نه 3 هزارم ولت یعنی با اتصال کوتا اینجوری خالی نمی شدالبته ولتاژباتری دست نخورده بود فکر می کنم خودشونو پیش مرگ باتری کرده بودن ...شایدم اصلا ربطی نداشته باشه..بهر حال فکر می کنم چون خازنها بوسیله ورق ضخیم سربی اتصال پیدا کردند این باعث شده که اینقدر تخلیشون زیاد باشه ....چون دو تا خازن دیگم که سری هستند الان بعد 4 روز ولتاژشون 4.15 بود امروز...حالا یک ایده دارم اینکه سه تا خازن را توی مدار بزارم بصورت موازی با هم و سری با باتری و سه تا هم سری کنم و خارج از مدار باشه تا تخلیه نشه قبل از روشن کردن با یک کلید8 ولت خازن خارج از مدارو وصل کنم به 3تا 2.7 ولت موازی شده و خازنها رو شارژ کنند ...بعد کلیدو خاموش کنم استارت بزنم ...بعد با یک کلید دیگه از باتری خازنها سری شده (خارج از مدار)را شارژکنم برای دفعه بعد....فقط نمی دونم این وسط مقاومت چی بزارم که بتونم 8 ولتو بدون جرقه بدم به 2.7 ولت...لطفا کمک کنید نگید نمیشه...سینا خان من می دونم شما ید طولایی در این زمینه دارید ...اگر خازن ها هم طوریش شد گردن خودم
                          جدیدترین ویرایش توسط austere; ۱۱:۵۱ ۱۳۹۹/۰۹/۲۴.

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : مشکل اختلاف ولتاژ سوپر خازن های سری

                            سلام. من یه سوال فنی در مورد المنت سیمی داشتم

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X