سلام به روی ماهت!
یه موتور که جریان نامیش 2.2 آمپر هست که با برق شهر هم کار میکنه (تکفاز) دارم با یه رله ی 5 ولت دو کنتاکت (دو پل) کنترلش می کنم البته جریان نامی تیغه ها 5 آمپر نوشته شده. :nerd:
پس عل الاصول مشکلی در جریان حالت دائم نداریم. در ضمن موتور خیلی سریع یعنی در کسری از ثانیه به حالت دائم می رسه پس ظاهرا جریان هجومی اولیه هم تائیری روی رله نداره. :nerd:
تا اینجا پس مشکل نداریم... :arrow:
اما وقتی فرمان قطع رله رو میدم یعنی موتور متوقف بشه، جرقه ی نسبتا بزرگی در تیغه ها مشاهده میشه :question: :surprised:
oo:
. یعنی یه جور انگار رفتار سلفی داره احساس میشه. این جرقه ی سبز رنگ در تاریکی شب جلوه ی قشنگی داره.
oo: :eek:
حالا به نظرتون چیکار کنم این جرقه دیگه زده نشه چون بعد از مدتی اون سر تیغه ها رو که نمی دونم جنسش از چیه(؟) خراب می کنه و می سوزونه.
اگر مهندسی مایل بود، می تونم شماتیک اتصالات رو دقیقتر براش بفرستم.
یه موتور که جریان نامیش 2.2 آمپر هست که با برق شهر هم کار میکنه (تکفاز) دارم با یه رله ی 5 ولت دو کنتاکت (دو پل) کنترلش می کنم البته جریان نامی تیغه ها 5 آمپر نوشته شده. :nerd:
پس عل الاصول مشکلی در جریان حالت دائم نداریم. در ضمن موتور خیلی سریع یعنی در کسری از ثانیه به حالت دائم می رسه پس ظاهرا جریان هجومی اولیه هم تائیری روی رله نداره. :nerd:
تا اینجا پس مشکل نداریم... :arrow:
اما وقتی فرمان قطع رله رو میدم یعنی موتور متوقف بشه، جرقه ی نسبتا بزرگی در تیغه ها مشاهده میشه :question: :surprised:




حالا به نظرتون چیکار کنم این جرقه دیگه زده نشه چون بعد از مدتی اون سر تیغه ها رو که نمی دونم جنسش از چیه(؟) خراب می کنه و می سوزونه.
اگر مهندسی مایل بود، می تونم شماتیک اتصالات رو دقیقتر براش بفرستم.
دیدگاه