سلام به روی ماهت! :agree:
یه الکتروموتور دارم که البته تووس گیربکس هم هست که بار 50 کیلو رو میکشه بالا. از داخلش هیچ خبری ندارم اما سیم کشی ها اینطوری است.
در این عکس ملاحظه می کنید. چهار تا سیم از موتور زده بیرون. و دوتا کلید هم داریم. کلید 1 و 2.

اگر بخایم موتور بار رو بکشه بالا، کلید 1 رو به پایه ی B یعنی آبی وصل می کنیم و همزمان کلید 2 را هم وصل می کنیم (می بندیم)
اگر بخایم با رو بیاره پایین، کلید 1 را به پایه ی A یعنی سیم سیاه وصل می کنیم و همزمان کلید 2 را هم می بندیم.
اگر بخایم هیچ کاری نکنه یعنی بار رو معلق نگه داره، کافیه هر دو کلید باز باشن.
حالا من از شما خاهش دارم اینکه بفرمایید دقیقا داره چه اتفاقی می افته و داخل موتور چه خبره؟
بنده درس ماشین 1 رو ترم پیش پاس کردم.
یه الکتروموتور دارم که البته تووس گیربکس هم هست که بار 50 کیلو رو میکشه بالا. از داخلش هیچ خبری ندارم اما سیم کشی ها اینطوری است.
در این عکس ملاحظه می کنید. چهار تا سیم از موتور زده بیرون. و دوتا کلید هم داریم. کلید 1 و 2.

اگر بخایم موتور بار رو بکشه بالا، کلید 1 رو به پایه ی B یعنی آبی وصل می کنیم و همزمان کلید 2 را هم وصل می کنیم (می بندیم)
اگر بخایم با رو بیاره پایین، کلید 1 را به پایه ی A یعنی سیم سیاه وصل می کنیم و همزمان کلید 2 را هم می بندیم.
اگر بخایم هیچ کاری نکنه یعنی بار رو معلق نگه داره، کافیه هر دو کلید باز باشن.
حالا من از شما خاهش دارم اینکه بفرمایید دقیقا داره چه اتفاقی می افته و داخل موتور چه خبره؟
بنده درس ماشین 1 رو ترم پیش پاس کردم.
دیدگاه