اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اشباع مغناطیسی در موتور ها

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    اشباع مغناطیسی در موتور ها

    سلام میخواستم بدونم چرا موتور ها رو در حالت اشباع مغناطیسی و بعضی ها رو در حالت معمولی بررسی میکنن؟
    مگه وقتی موتور روشن شد و از حالت گذراش عبور کرد هسته موتور در اثر جریان که تو استاتور هست به اشباع نمیره؟
    حالا یه سوال بررسی حالت اشباع چه فرقی با حالت غیر اشباع داره؟
    هر جا ایمان هست ،امید نیز هست.

    #2
    پاسخ : اشباع مغناطیسی در موتور ها

    با سلام
    دوست عزیز هسته موتور نمی تونه به حالت اشباع بره چون فاصله هوایی داره!!!
    در موتور های روتور قفسی در هنگاه راه اندازی مدل موتور به صورت ترانسفورماتوری هست که ثانویه اتصال کوتاه داره
    با سرعت گرفتن روتور فرکانس فوران عبوری از روتور کاهش پیدا می کنه و این سبب کاهش ولتاژ القایی در روتور و کاهش جریان روتور میشه
    پس تحلیل موتور در هنگام دور نامی هم مثل یه ترانس با باری تابع بار مکانیکیش هست...
    در کل تحلیل رفتار های مغناطیسی موتور در حالت اشباع نیستش، البته تا جایی که من می دونم :nerd:
    هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
    بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : اشباع مغناطیسی در موتور ها

      نوشته اصلی توسط امیر حیدری

      هسته موتور نمی تونه به حالت اشباع بره چون فاصله هوایی داره!!!
      دوست عزیز من گرایشم کنترله و زیاد از موتور سر در نمی آرم ولی هر چی ما موتور یا ژنراتور رو تحلیل میکنم توش نوشته در حالت اشباع مغناطیسی در نظر بگیرید !!!

      اصل قضیه اینه که من میخوام بدونم حالت اشباع مغناطیسی کجاش اتفاق میفته و فرق موتور با اشباع مغناطیسی و غیر مغناطیسی چیه؟
      هر جا ایمان هست ،امید نیز هست.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : اشباع مغناطیسی در موتور ها

        با سلام خدمت دوست عزیز
        اول اینکه نوع موتور رو معرفی کن
        شما بحث چه موتور هایی رو می کنید؟؟؟
        مدار مغناطیسی تمامی موتور ها و ژنراتوز ها یه مدار مغناطیسی بازه و همواره بین روتور و استاتور فاصله هوایی هست!!!
        و فوران اشباع فولاد مغناطیسی برابر با 1.6 تسلاس (حدودا)
        برای اینکه چگالی فوران هوا (همون فاصله هوایی رو) به 1.6 تسلا برسونی H رو باید به یه عدد نجومی برسونی که شدنی نیست.
        بهتره سوالتون رو محاسباتی تر مطرح کنید
        وقتی میگه موتور اشباع چه فاکتور های محاسباتی اعمال میشه
        ضریب نفوذی هسته رو چند در نظر می گیری؟
        تا جایی که من می دونم موتور و ژنراتور نه در حالت گذرای راه اندازی و نه در حالت بارداری و نه در حالت بی باری هیچ وقت دچار اشباع مغناطیسی نمیشه!
        منظورتون از اشباع رو کامل توضیح بدین. :nerd:
        هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
        بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : اشباع مغناطیسی در موتور ها

          سلام

          دوست عزیز شما
          ما یه کتابی داریم به نام کنترل سیستم های قدرت مال دکتر کراری است
          اونجا این بحث ها مطرح شده که میان حالت اشباع مغناطیسی رو در نظر میگیرن
          کلا دو حالت برای مدل کردن موتورها و ژنراتور ها در نظر میگیرن با اشباع و بدون اشباع

          ان شالله مطالب بیشتر که خوندم برات توضیج میدم با حالت محاسباتی
          هر جا ایمان هست ،امید نیز هست.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : اشباع مغناطیسی در موتور ها

            نوشته اصلی توسط malaka نمایش پست ها
            سلام میخواستم بدونم چرا موتور ها رو در حالت اشباع مغناطیسی و بعضی ها رو در حالت معمولی بررسی میکنن؟
            مگه وقتی موتور روشن شد و از حالت گذراش عبور کرد هسته موتور در اثر جریان که تو استاتور هست به اشباع نمیره؟
            حالا یه سوال بررسی حالت اشباع چه فرقی با حالت غیر اشباع داره؟
            سلام دوست عزیز بله همواره قسمت هایی از روتور به اشباع میره و اگر نره پایداری سیستم دچار اشکال میشه. اینکه چه جاهایی و چرا باید به اشباع بره بحثش مفصله...

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X