اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ترمز موتورهای القایی سه فاز

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ترمز موتورهای القایی سه فاز

    سلام اساتید محترم.....

    من زمانی که اینورتز کار میکردم برام خیلی جالب بود که با ترمز DC که اینورتر تامین میکنه میشه موتور رو ترمز کرد....حال سوالم اینه که چرا تو صنعت از یه تجهیزات دیگه واسه ترمز موتور استفاده شده.....عقب موتور یه دیسک مانندی هست که بعضی مدلاش با 3فاز که بهشون میدیم ترمز آزاد می کنن و بعضیا یه مبدل کوچولو AC به DC داره که وقتی من تست کردم دیدم که ولتاژ DC اون حدود 200ولته......
    حالا می خوام بدونم که این نوع ترمزا چگونه کار می کنند و چطوری میشه مبدلشو طراحی کرد!!!

    #2
    پاسخ : ترمز موتورهای القایی سه فاز

    نوشته اصلی توسط dr.roosta
    سلام اساتید محترم.....

    من زمانی که اینورتز کار میکردم برام خیلی جالب بود که با ترمز DC که اینورتر تامین میکنه میشه موتور رو ترمز کرد....حال سوالم اینه که چرا تو صنعت از یه تجهیزات دیگه واسه ترمز موتور استفاده شده.....عقب موتور یه دیسک مانندی هست که بعضی مدلاش با 3فاز که بهشون میدیم ترمز آزاد می کنن و بعضیا یه مبدل کوچولو AC به DC داره که وقتی من تست کردم دیدم که ولتاژ DC اون حدود 200ولته......
    حالا می خوام بدونم که این نوع ترمزا چگونه کار می کنند و چطوری میشه مبدلشو طراحی کرد!!!
    میشه بیشتر در مورد اون دیسک بگید. آیا به صورت اصطکاکی (با لنت) ترمز انجام میشه یا به صورت القایی (یعنی یه کویل با جریان مستقیم روی دیسک اثر میزاره)؟
    خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارها را اصلاح کند. امیر المومنین علی (ع)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : ترمز موتورهای القایی سه فاز

      نوشته اصلی توسط dr.roosta
      سلام اساتید محترم.....

      من زمانی که اینورتز کار میکردم برام خیلی جالب بود که با ترمز DC که اینورتر تامین میکنه میشه موتور رو ترمز کرد....حال سوالم اینه که چرا تو صنعت از یه تجهیزات دیگه واسه ترمز موتور استفاده شده.....عقب موتور یه دیسک مانندی هست که بعضی مدلاش با 3فاز که بهشون میدیم ترمز آزاد می کنن و بعضیا یه مبدل کوچولو AC به DC داره که وقتی من تست کردم دیدم که ولتاژ DC اون حدود 200ولته......
      حالا می خوام بدونم که این نوع ترمزا چگونه کار می کنند و چطوری میشه مبدلشو طراحی کرد!!!
      با سلام
      این ترمز ها معمولا تو بعضی از جرثقیل ها استفاده میشه و دستگاه ها یقدیمی و معمولا الان از اینورتر استفاده میشه معمولا جاهایی که موتور مستقیما به چرخ دنده و درگیر از ترمز های مکانیکی استفاده میشه این ترمز ها دوتا صفحه هست که یکی به شفت ودیگری بهصورت جداگانه و به سیستم ترمز وصل وقتی برق به بوبین میرسه این دوتا لنت ازهم جدا و اجازه حرکت به موتور را میدن ودر غیر این صورت بهم میچسبند واجازه حرکت به موتور را نمیدن که معمولا از یه ولتاژ تک فاز یکسو شده واسه ترمز استفاده میکنند ... البته من 24 ولتش را هم تو دریل رادیال هم دیدم
      دوربین مدار بسته و دزد گیر و رفع مشکلات
      بانک اطلاعاتی سنسورها
      ساخت رقص نور برای شیشه سکوریت مغازه ها
      تعمیر لوازم خانگی را اینجا مطرح کنید
      [move][b] موفقیت بر روی ستون های شکست شکل می گیرد.

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X