اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

    باسلام

    از دوستانی که راجب موتورهای الکتریکی و غیر الکتریکی مورد استفاده در هواپیماهای
    الکتریکی یا کنترل الکتریکی بدون سرنشین اطلاعاتی دارند دعوت با اشتراک مطالب میکنم.

    پهباد جاسوسی تولید شده توسط یانکیها "کف دست جا میشه
    بهترین های نظامی



    -----------------------------------------
    رونمایی از پهپاد مراقبتی دوربرد Yi Long چین "شباهت زیاد آن با پهپادMQ-9 Reaper آمریکا"


    به گزارش خبرآنلاین به همین خاطر ارتش امریکا از این موضوع استفاده کرده تا نقشهآ‌های خود را جلو ببرد. آنچه میآ‌بینید میکرو پهپادی است بنام «Black Hornet Nano» که توسط Prox Dynamics مستقر در نروژ طراحی و ساختهآ‌شده است و به قدری کوچک است که کف دست پنهان میآ‌شود.


    اندازه آن 4 در 1 اینچ بوده و وزن آن نیز 0.04 پوند معادل 18 گرم است. مجهز به دوربین حرارتی با شعاع عملیاتی حدود 1000 متر است و برای جاسوسان و انجام عملیات جاسوسی ساختهآ‌وپرداخته شده است.

    ----------------------------------------------------------------------
    تولید: 2005 توسط انستیتو Chengdu چین
    برد این پهپاد بنابر اعلام منابع (غیررسمی) 2500 مایل معادل 4000 کیلومتر ، سقف پروازی آن 5300 متر و مداومت پروازی آن 20 ساعت میباشد که این مشخصات ، Yilong را براحتی در رده ی پهپادهای دوربرد قرار میدهد . سرعت پهپاد بر اساس اطلاعات غیر رسمی 240 کیلومتر بر ساعت بوده طول و فاصله ی بالهای پهپاد بترتیب 9.34 و 14 متر بوده و آرایش سکان دم پهپاد بصورت V شکل است که باعث کاهش Drag و امکان نصب موتور هواپیما در بیرون از بدنه بدون قرار گرفتن تثبیت کننده ی عمودی در مسیر گاز خروجی موتور میشود .
    موتور توربوشارژ شده ی این پهپاد دارای 100 اسب بخار قدرت بوده و عکسها نشان میدهد موتور بصورت Pusher در انتهای پهپاد قرار گرفته است . همچنین طراحی شکل بدنه با رعایت اصول کاهش سطح مقطع راداری صورت گرفته است . تصاویر نشان داده شده در شبکه اسکای نیوز از پهپاد نشان دهنده ی سنسورهای الکترواپتیکال در زیر بدنه و موشک های نصب شده در زیر بالهای پهپاد است که قابلیت تهاجمی (UCAV) را به آن میدهد .
    منابع :
    military.ir
    http://www.globalsec...ianovosti01.htm
    http://www.unmanned....specifications
    ------------------------------------------------------------------------
    فطرس ، ژنرال هواپیماهای بدون سرنشین

    با مقایسه بزرگآ‌ترین پهپاد راهبردی کشور با پهپاد آمریکایی"پرداتور"(امآ‌کیو-۱) مشخص میآ‌شود که فطرس ایرانی قابلیتآ‌های بسیار بالاتری نسبت به پهپاد مشابه خود که ساخت آمریکاست، دارد.

    "پرداتور یا همان امآ‌کیو-1" آمریکایی که در یک برنامه طولانی مدت و با بودجهآ‌ای معادل 2 میلیارد دلار برای مطالعه تا تولید سرانجام عملیاتی شد به لحاظ عملکرد اکنون فطرس ایرانی را بالای سر خود میآ‌بیند.

    در حالی که در اخبار مداومت پروازی فطرس بین 16 تا 30 ساعت و متناسب با ماموریت و میزان سوخت عنوان شده، مداومت پروازی امآ‌کیو-1 آمریکایی 24 ساعت است.اما برد پرداتور تنها 1100 کیلومتر یا 675 مایل است، برد عملیاتی فطرس 2000 کیلومتر عنوان شده که مسلما با این برد نیازمند میزان قدرت موتور توانمندتری است. بنابراین این احتمال میآ‌رود که توان محرکه موتور فطرس بالاتر از 90 کیلووات یا 120 اسب بخار باشد تا بتواند با مداومت پروازی مذکور به حداکثر برد عملیاتی خود برسد. و درباره سرعت حرکت فطرس مطلبی گفته نشده اما با توجه به اندازه احتمالی و متناسب با برد و سقف پروازی و همچنین میزان مداومت پروازی میآ‌توان حدس زد که سرعتش بالاتر از 250 کیلومتر بر ساعت است.

    اما سقف پروازی امآ‌کیو-1 همانند فطرس یعنی 25000 پا، معادل 7620 است؛ البته در بحث بررسی فنی نباید دو واژه سقف عملیاتی با سقف پروازی را اشتباه گرفت و آنچه در اینجا مطرح شده است سقف پروازی است.

    لازم است گفته شود که امآ‌کیو-1 در گام نخست برای شناسایی طراحی شده بود اما پس از مدتی طراحان آمریکایی بر آن شدند تا با نصب تجهیزاتی بر روی این پهپاد آن را به یک پهپاد تهاجمی تبدیل کنند. درباره فطرس نیز باید گفت که طبق گفته مسئولان این پهپاد قابلیت تجهیز به جنگآ‌افزار و موشکآ‌های هوا به زمین و کروز را دارد. البته در آینده ویژگیآ‌های دیگر پهپاد فطرس از جمله سرعت کروز، نوع موتور و اندازه و وزن از زبان مسئولان دفاعی کشور مطرح میآ‌شود که دقت مقایسه را بیشتر خواهد کرد.

    بنا به اعتقاد کارشناسان علوم نظامی، آنچه مشخص است در پهپادهای کلاس سایز بزرگ و با قابلیت حمل موشک، جمهوری اسلامی ایران پیشرفتآ‌های قابل توجهی داشته است که پهپادهای یسیر، شاهد 129 و فطرس آخرین نمونهآ‌های آن هستند و همانآ‌طور که در این بخش نیز گفته شد در حوزه برد و مداومت پروازی فطرس نسبت به بسیاری از رقبای غربی خود از جمله پرداتور که از آن به عنوان قاتل مخوف مجازات مردمان بیآ‌پناه افغانستان و پاکستان نیز یاد میآ‌شود، برتر است.


    ------------------------------------------------------------------------
    موتور جت احتراقی






    نمونه مدل از هواپیمای ساخته شده توسط نازیها در80سال پیش



    تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است """کوروش کبیر""""

    #2
    پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

    نازی ها هم پهپاد داشتن ؟
    چه جالب

    این نازی ها واقعا ارتش خاصی بودن . از پهپاد نازی ها اگه اطلاعاتی دارید ممنون میشم

    =================
    خوب به نظر منم بهتره بیشتر در مورد ساختار موتورهای نظامی بحث شه از چه تکنولوژی استفاده میشه و طرز کارشون چیه

    ممنون

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

      سلام
      دوست عزیز مقایسه فطرس با پردیتور و گفتن برتری های فطرس مثل این میمونه که من بیام زانتیای امروزی رو با پراید 20 سال پیش مقایسه کنم و برتریهای زاتیا رو بکوبم تو سر پراید oo:
      پریدتور در سال 94 و 95 میلادی اگر اشتباه نکنم پروژه اش استارت خورد و اون دوران ما داشتیم ...!
      درسته این افتخاره که کشور به یه پیشرفت برسه منتها بعضی از قیاس ها و نقدهایی که گاها گفته میشه بیشتر به قمپوز در کردن شبیهه!(گذشته از اینکه در ساختش از پلتفرم هارون 1 استفاده شده و مسئولین مربوطه به شدت منکرش هستند! )
      اگر به هیولاهایی مثل گلوبال هاوک و یا ریپر نگاه کنید که باز هم قبل از فطرس ساخته شدند خواهید دید که فطرس در مقابلشون اسباب بازی هست!
      اگر بنده بخوام از یه شاهکار ساخت ایران حرف بزنم به پهپاد تلاش باید اشاره کنم که در زمان جنگ ساخته شد و خوب جواب پس داد و همچنین پیش زمینه ای برای ساخت سری مهاجر بود!
      مهمترین مسائلی که در ساخت یک پهپاد مطرحه ابتدا موتور هست و سپس سیستم ارتباطی (دیتا لینک). سایر موارد از قبیل آناتومی پروازی و قابلیت های ویژه در رده هی پایین تر قرار میگیره
      پهپادهای ایرانی بدلیل عدم استفاده از ارتباط ماهواره ای(برای ایران ناامن هستش) مجبور به استفاده از واحدهای کنترل زمینی + ریپیترها و رله های مخابراتی در نقاط مختلف هستند که هم دارای مزیت هست و هم معایب بسیار!!!
      حرف و حدیث و ... زیاد هست و من دقیقا نمیدونم شما چه چیزی میخواهید وگرنه در خدمتتون هستم (تو زمان سربازی مرتبط با این قضایا بودم و بیتجربه نیستم)

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

        نوشته اصلی توسط -Alone-
        سلام
        دوست عزیز مقایسه فطرس با پردیتور و گفتن برتری های فطرس مثل این میمونه که من بیام زانتیای امروزی رو با پراید 20 سال پیش مقایسه کنم و برتریهای زاتیا رو بکوبم تو سر پراید oo:
        پریدتور در سال 94 و 95 میلادی اگر اشتباه نکنم پروژه اش استارت خورد و اون دوران ما داشتیم ...!
        درسته این افتخاره که کشور به یه پیشرفت برسه منتها بعضی از قیاس ها و نقدهایی که گاها گفته میشه بیشتر به قمپوز در کردن شبیهه!(گذشته از اینکه در ساختش از پلتفرم هارون 1 استفاده شده و مسئولین مربوطه به شدت منکرش هستند! )
        اگر به هیولاهایی مثل گلوبال هاوک و یا ریپر نگاه کنید که باز هم قبل از فطرس ساخته شدند خواهید دید که فطرس در مقابلشون اسباب بازی هست!
        اگر بنده بخوام از یه شاهکار ساخت ایران حرف بزنم به پهپاد تلاش باید اشاره کنم که در زمان جنگ ساخته شد و خوب جواب پس داد و همچنین پیش زمینه ای برای ساخت سری مهاجر بود!
        مهمترین مسائلی که در ساخت یک پهپاد مطرحه ابتدا موتور هست و سپس سیستم ارتباطی (دیتا لینک). سایر موارد از قبیل آناتومی پروازی و قابلیت های ویژه در رده هی پایین تر قرار میگیره
        پهپادهای ایرانی بدلیل عدم استفاده از ارتباط ماهواره ای(برای ایران ناامن هستش) مجبور به استفاده از واحدهای کنترل زمینی + ریپیترها و رله های مخابراتی در نقاط مختلف هستند که هم دارای مزیت هست و هم معایب بسیار!!!
        حرف و حدیث و ... زیاد هست و من دقیقا نمیدونم شما چه چیزی میخواهید وگرنه در خدمتتون هستم (تو زمان سربازی مرتبط با این قضایا بودم و بیتجربه نیستم)
        ممنون از توضیحاتتون
        منبع مطلب فکر کنم ذکر شد
        بگذریم که مثلما معایب بیان نمیشه و همیشه بزرگنمایی انجام میشه

        من همونطور که عرض کردم شروع بحث روراجب توضیح "ترجیحا جامع" در مورد موتور های احتراقی والکتریکی هواپیماهای بدون سرنشین"مدل-نظامی" گذاشتم

        ولی شما یا دوستان دیگه از هر جایی که دوست دارید شروع بفرمائید
        تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است """کوروش کبیر""""

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

          نوشته اصلی توسط Takesh-3
          نازی ها هم پهپاد داشتن ؟
          چه جالب

          این نازی ها واقعا ارتش خاصی بودن . از پهپاد نازی ها اگه اطلاعاتی دارید ممنون میشم

          =================
          خوب به نظر منم بهتره بیشتر در مورد ساختار موتورهای نظامی بحث شه از چه تکنولوژی استفاده میشه و طرز کارشون چیه

          ممنون
          نه هیتلر پهباد نساخته هواپیمای جنگی بوده"که نمونه مدل ساخته شدش رو در تصویر بالای صفحه میبینید" همونطور که از طرح هواپیما پیداست بسیار آیرو دینامیک و حتی رادار گریز هست واز زمان خودش ده ها سال جلوتر بوده.
          نازیها تا جایی که من اطلاع دارم در صنعت موشکی-هواپیمای جنگی جت و حتی بمب اتم"که چیزی نمونده بوده آدولفی موفق به ساختنش بشه که نازیهاشکست خوردند درجنگ که بعد پایان یافتن جنگ عموسام اینا از سر خیر خواهی بندگان خدا >دانشمندان موشکی و اتمی آلمانی< رو در پایگاه های خودشون اسکان دادند
          :cry: خدا خیرشون بده
          تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است """کوروش کبیر""""

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی


            گلوبال هاک

















            ---------------------------------------
            پهپاد Hammerhead


            شعبه مشهور اسکانک ورکس (Skunk Works) شرکت لاکهید مارتین از یک طرح هواپیما بدون سرنشین استیلث با سیستم پیشرانش دوگانه برای پاسخگویی به نیازهای نیروی هوایی ..


            پهباد ربپر




            تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است """کوروش کبیر""""

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

              اطلاعات راجب شکار پهباد آمریکائی <<RQ170>> توسط سپاه جمهوری اسلامی



              RQ170 معروف به "جانور قندهار"


              پهباد از پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان بلند میشه از مرزهای شرقی کشور وارد حریم هوایی ایران میشه این پهپاد توسط یگانآ‌های جنگ الکترونیک ایران با ایجاد اختلال و قطع ارتباط پیباد با مرکز کنترل موفق میشن پهبادرو روی سیستم پایلوت"خلبان خودکار" ببرند "برنامهای که در صورت قطع ارتباط پهباد با مرکز میتونه پهباد رو صحیح و سالم به پایگاه برگردونه" تا اینجا نصف کار انجام شده :biggrin: پهباد در حال برگشتن و نشستنه !!؟؟
              نکته اینجاس که چون سیستم جی پی اس دستکاری شده بوده جانور قندهار در بیابانهای طبس حوالی کاشمر و در داخل خاک ایران شکار شده

              تاجاییکه من اطلاع دارم این پهباد وپهبادهای دیگه امریکایی وقتی که کنترل ارتباطی شون رو باپایگاهشون از دست میدند و در صورتیکه کس دیکه ای ارتباط رو بدست بگیره وحتی درصورت موفق شدن به نشوندن پهباد بشن سیستمی در داخل پهباد پیش بینی شده که پهباد و سیستمهای ارتباطی داخلش رو منفجر میکنه و از بین میبره

              موفقیت ایران در نشوندن بدون صدمه این پهباد این بوده که پهباد فکر میکرده در پایگاه آمریکایی فرود امده
              پایگاه هوایی آمریکا در خاک افغانستان



              این پهباد زیر نظر مستقیم و به سفارش سازمان جاسوسی سیا -پنتاگون ساخته و بهره برداری شده
              از این رو اطلاعات محدودی در اختیار است




              توضیحات فنی از پهباد:

              این هواپیما، یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع لاکهید مارتین آر کیو ۱۷۰ سنتینل بود.[۱۳] از آنجا که آمریکا سعی کردهآ‌است مشخصات این هواپیما را محرمانه نگه دارد، اطلاعات بسیار کمی درباره آن در دست است.[۱۳] این پهپاد که تخمین زده شده قادر به پرواز تا ۱۵ الی ۱۸ کیلومتری سطح زمین است، یک موتور دارد، تا حد زیادی رادارگریز بوده و در حال پرواز به سختی با چشم انسان قابل رویت است.[۱۳] این پهپاد ساخت سال ۲۰۰۷ است و با توجه به تصاویر منتشرشده، به نظر میآ‌رسد که مطابق با آخرین تکنولوژیآ‌های سال ساختش نیست و سعی شده با کمترین هزینه، و با خودداری از استفاده از تمام تکنولوژیآ‌های حساس، فقط دارای قابلیتآ‌های «قابل قبول و در حد نیاز» باشد.[۱۳] دلایل این ادعا، آن است که در طراحی بخشآ‌هایی از آن، تمامی قواعد رادارگریز کردن رعایت نشدهآ‌است. مثلاً ورودیآ‌های هوای موتور با سرپوشی مشبک پوشیده شده در حالی که این روش امروزه برای هواپیماهای جاسوسی رادارگریز منسوخ شدهآ‌است، یا این که خروجیآ‌های هوای موتور به جای روی بدنه در انتهای آن قرار دارد، نوک بالآ‌ها نیز بیش از حد منحنی به نظر میآ‌رسند و دریچهآ‌های ارابه فرد، به جای منطبق بودن با خطوط لبه حمله چهارگوش است. به طور کلی از اطلاعات در دست میآ‌توان برداشت کرد که آر کیو ۱۷۰ یک هواپیمای «تاکتیکی عملیاتی» و نه یک هواپیمای «ویژه جاسوسی» است.

              رتفاع: ۱۰ فوت/ ۳ متر (تخمینی)
              طول بالآ‌ها: ۴۳ فوت/ ۱۳ متر (تخمینی)
              سرعت ۸۰۰ تا ۹۷۰ کیلومتر در ساعت (تخمینی)


              ارتفاع پروازی: ۱۵٬۰۰۰ متر (تخمینی)
              به طور کلی از اطلاعات در دست میآ‌توان برداشت کرد که آر کیو ۱۷۰ یک هواپیمای «تاکتیکی عملیاتی» و نه یک هواپیمای «ویژه جاسوسی» است کاربرد اصلی این پهپاد در شنود سیستمآ‌های مخابراتی [موبایل، بی سیم رادیویی] و عکس برداری از مناطق نظامی و استراتژیک میآ‌باشد

              ویژگیآ‌ها خاص

              از ویژگیآ‌های خاص این پهباد میآ‌توان به سنسورهای بسیار دقیق و حساس [اندازهآ‌گیر، حرارت، حرکت، تشعشعآ‌های رادیو اکتیو و... ]، دوربینآ‌های قدرت مند و سیستم ناوبری هوشمند این پهپاد اشاره کرد.



              اون بخار پشت سر رو میبینید
              تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است """کوروش کبیر""""

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

                تصویر بالا که از تیکاف"rq170"هست کمی منرو به فکر برد
                خوب طرح پهباد و عدم وجود ملخ وهمچنین بخاری که در هنگام تیکاف تولید کرده نشانگر این هست که موتور سوختی داره
                متعجب هستم این پهباد رادار گریز هیچ گونه عصر گرمایی و رد سفید بخار اگزوز برای جلوگیری از رهگیری "رادارهای گرمایی و موشک های گرما یی"از خودش به جا نمیگذاره
                پس این رد پشت سر چی میگه!

                شاید سیستم خنک کننده گاز های خروجی بعد از اوج گرفتن و عملیاتی شدن پهباد به کار گرفته میشه

                --------------------------------------------------------------------
                هیچکدوم از دوستان گرامی و اساتید محترم در این زمینه
                هیچگونه اطلاعاتی از موتورهای قدرتمند این پرنده ها ندارند که بحث شرو بشه !!

                تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است """کوروش کبیر""""

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

                  یک ساعت تایپ کردم نمیدونم سیستم چه مرگش شد ریست شد همش پرید!! oo:
                  خلاصشو دوباره مینویسم:
                  1- تصویری که گذاشتید تا اونجایی که بنده اطلاع دارم مربوط به x47b محصول گرومن هستش و rq170 نیست oo: و قراره در آینده جایگزین جنگنده ها بشه. در جایی مقایسه اش با سوپر هورنت مطرح بود!
                  2- در موتورهای توربو پراب - توربو فن-توربو جت- رم جت و ... هیچگونه بخاری خارج نمیشه بلکه هوای داغ هست! (سیستم توربو پراپ کمی متفاوته و از نیروی شفت برای چرخوندن ملخ استفاده میشه و جزو موتورهای جت به حساب نمیاد. برای نمونه هواپیمای هرکولس)
                  3- من نمیدونم کی این بحث صحیح و سالم نشوندن رو برای اولین بار مطرح کرد! اما مطمئن هستم واقعا انسان دروغگویی تشریف داشته! کل ارابه فرود+ قسمتی از بدنه+ بال سمت چپ به شدت آسیب دیدن و اگر به تصاویر منتشر شده نگاه کوچکی مینداختید کاملا مشخص بود و در گزارشی خوندم که بدلیل اختلاف ارتفاع مجازی ایجاد شده پرنده بدون باز کردن چرخ اقدام به فرود کرده که منجر به آسیب دیدگی شدید شده و ...
                  4-
                  این هواپیما، یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع لاکهید مارتین آر کیو ۱۷۰ سنتینل بود
                  از نوع لاکهید مارتین؟ منظور محصول لاکهید مارتینه دیگه انشاا...؟ :biggrin:

                  بگذریم!

                  ایده آل ترین موتور برای پرنده های عادی توربو فن هستش و پس از اون ملخی(چه پیستونی و یا توربو پراب)
                  توربو فن به دلیل مصرف بهینه و بازدهی بالا و همچنین کاهش دمای خروجی نازل(قسمتی از هوای کمپرسور از لایه بیرونی محفظه احتراق عبور میکنه و در خروجی با گاز داغ ترکیب میشه که هم باعث افزایش پیشرانش شده و هم به کاهش دمای موتور و گاز خروجی منجر میشه) در سرعت های زیر دو ماخ یک مورد ایده آل هستش
                  نظریه ای که برای کاهش دمای خروجی مطرح هست(بطور مثال B2 sprit که گفته میشه هیچ رد گرمایی از خودش به جا نمیگذاره!) قرار دادن سرامیکهای جاذب گرما و خنک سازی نازل و خروجی توسط یه سیستم خنک کننده هوا هست که البته خودمم نمیدونم چطور یه چنین تکنولوژای امکان داره!!!

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

                    گذشته از این موارد این بحث چه ربطی به انجمن ترانسفورماتورها داره ؟ oo:

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی

                      نوشته اصلی توسط -Alone-
                      گذشته از این موارد این بحث چه ربطی به انجمن ترانسفورماتورها داره ؟ oo:
                      انجمن ترانسفورماتور!! شاید هم منظورتون این پست هست
                      این پست راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی شرو شده که میتونه راجب هر نکته جالب مرتبط "مدل -کوادکوپتر وپهباد های نظامی " که مد نظر شما باشه ادامه پیدا کنه
                      اگر توضیحات فنی تر و کامل تری در اختیار بود بهتر بود
                      شما به در گرمائی یا گازهای داغ خروجی چی میگید مگه نه اینکه بخار گرم هست


                      تصویر بالا ازگوشه زیرین پهباد هست که به نظرم امد همون rq170باشه
                      خوب درسته که هر دو مدلها بدون دم هستند x47b فرم بالها و روی پهباد کمی فرق داره با rq170 به نظر میاد تصویر بالا همون x47b هست






                      منبع اطلاعات ارائه شده از جانب من سایت ویکیپدیا و چند سایت داخلی بوده امکان داره اشتباه تایپی منبع با نوشته های من بوده که نام شرکت سازنده کنار مدل پهباد امده
                      شما اطلاعاتی راجب پهباد ارائه دادید که تشکر میکنم بهتر میشد منبع رو برای دریافت اطلاعات بیشتر در اختیار میگذاشتید
                      تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است """کوروش کبیر""""

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپت&#

                        گفتم شاید اشتباها انتقالش دادن به انجمن بیربط!
                        عزیزم بخار یه چیزه و گاز داغ یه چیز دیگه!!! ما و اکثر کسانی که چند مقاله در زمینه موتورها خونده باشند بهش میگیم گاز داغ حالا شما هرچی دوست داری میتونی بهش بگی :biggrin:
                        به نظر میاد تصویر بالا همون X47 باشه ؟؟؟ oo:
                        بله به نظر میاد :biggrin:

                        خب عزیز من شما که داری از جای دیگه ای کپی میکنی حداقل یه دور ابتدا بخونش که مبادا مشکل داشته باشه. مطمئن باشید اگر قرار بود از جایی کپی کنم منبعش رو برای شما مینوشتم. مطالبی که نوشتم ماحصل تجربیات چند ساله بصورت پراکنده هستش و قسمت اعظمش مربوط میشه زمان سربازی و ماهنامه نظامی پهپادها و جنگ افزار(البته اگر اسمش رو اشتباه ننوشته باشم) که فقط برای مراکز نظامی چاپ میشد(الان فکر کنم عمومی شده) و اون موقع به یکسری دلایل خاص دست من هم میرسید و ما هم سرکی توش میکشیدیم
                        یه ماهنامه دیگه الان منتشر میشه بنام اسلحه های برتر. به نظرم اونرو هم مطالعه کنید خوب باشه

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : پاسخ : راجب موتورهای هواپیمای مدل -کوادکوپت&#

                          نوشته اصلی توسط .Alone.
                          گفتم شاید اشتباها انتقالش دادن به انجمن بیربط!
                          عزیزم بخار یه چیزه و گاز داغ یه چیز دیگه!!! ما و اکثر کسانی که چند مقاله در زمینه موتورها خونده باشند بهش میگیم گاز داغ حالا شما هرچی دوست داری میتونی بهش بگی :biggrin:
                          به نظر میاد تصویر بالا همون X47 باشه ؟؟؟ oo:
                          بله به نظر میاد :biggrin:

                          خب عزیز من شما که داری از جای دیگه ای کپی میکنی حداقل یه دور ابتدا بخونش که مبادا مشکل داشته باشه. مطمئن باشید اگر قرار بود از جایی کپی کنم منبعش رو برای شما مینوشتم. مطالبی که نوشتم ماحصل تجربیات چند ساله بصورت پراکنده هستش و قسمت اعظمش مربوط میشه زمان سربازی و ماهنامه نظامی پهپادها و جنگ افزار(البته اگر اسمش رو اشتباه ننوشته باشم) که فقط برای مراکز نظامی چاپ میشد(الان فکر کنم عمومی شده) و اون موقع به یکسری دلایل خاص دست من هم میرسید و ما هم سرکی توش میکشیدیم
                          یه ماهنامه دیگه الان منتشر میشه بنام اسلحه های برتر. به نظرم اونرو هم مطالعه کنید خوب باشه

                          خوب ممنون از اینکه تذکر دادید ولی بهتر بود در پیام خصوصی میگفتید تا اصلاح میکردم
                          والبته که من چند مرتبه خوندم مطلب رو و تیکه هایی از مطالب رو کپی یا ویرایش کردم
                          فکر میکنم شاید از کم دقتی من بوده که اشتباحا شرکت سازنده رو بجای مدل نوشتم
                          خوب بهتر هست شما خودتم یک بار مطلبی که مینوسی رو بخونی چون :nice:

                          با تشکر از جناب " آلون
                          کسی هست که بیش از چند مجله با ماهنامه خونده باشه و اطلاعات جامع تری در اختیارمون بگذاره..؟

                          تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است """کوروش کبیر""""

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X