اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

    سلام با ترانس میتونم اینکارو بکنم؟ چیزی در حدود 5000 ولته با مقاومت نشد ... در چه حدی باید باشه چطوری؟ :rolleyes:

    #2
    پاسخ : کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

    با سلام
    دوست عزیز شما این متن رو با تلگراف به این سایت فرستادید :icon_razz:
    اگه تو ماشین به برق 5 ولت dc نیاز دارید یه رگولاتور 7805 بخرید و از ولتاژ باتری
    برق 5 ولت رو تهیه کنید ....
    موفق باشید :nerd:
    هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
    بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

      نوشته اصلی توسط امیر حیدری
      با سلام
      دوست عزیز شما این متن رو با تلگراف به این سایت فرستادید :icon_razz:
      اگه تو ماشین به برق 5 ولت dc نیاز دارید یه رگولاتور 7805 بخرید و از ولتاژ باتری
      برق 5 ولت رو تهیه کنید ....
      موفق باشید :nerd:
      بله حق با شماست

      من می خواستم دور موتور ماشین رو به میکرو بدم به وسیله جرقه هایی مکه روی سیند 1 زده میشه ولی مشکل اینه که ولتاژ این جرقه حدود 5000 ولت هست
      با مقاومت نتونستم تقسیم ولتاژ انجام بدم می خواستم بدونم با ترانس چطوری میشه این کارو کرد

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

        با سلام
        این شد یه حرفی :applause:
        کار جالبیه آفرین :applause:
        می دونید توی کویل اتفاقی که می یفته به این صورته
        در هنگام باز شدن سوییچ کویل یک لحظه یه سوزنی ولتاا¾ژ روی کویل تولید میشه که دامنه ی اون به حدی بالاس که گاز توی سیلندر رو یونیزه می کنه و یه قوس تولید میشه
        کنترل و بهره گیری از این ولتاژ تقریبا غیر ممکنه.
        ولی خوب اگه هدشما واقعا این طور کاری هست من یه پیشنهاد شدنی تر دارمروی محور اصلی موتور میشه یه کنتاکت وصل کرد که در هر چرخش محور کنتاکت در نصف دور وصل و در نصف دور دیگه قطع باشه . میشه با اون کنتاکت یه مدار با ترانزیستور ببندید تا سوییچینگ کنه و این سوییچینگ رو به میکرو می دین تا دور موتور رو بشماره....
        موفق باشید.... :nerd:
        هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
        بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت


          من می خواستم دور موتور ماشین رو به میکرو بدم به وسیله جرقه هایی مکه روی سیند 1 زده میشه ولی مشکل اینه که ولتاژ این جرقه حدود 5000 ولت هست
          با مقاومت نتونستم تقسیم ولتاژ انجام بدم می خواستم بدونم با ترانس چطوری میشه این کارو کرد
          [/quote]

          حتما لازم نیست از خروجی کوئل برای این کار استفاده کنین میتونین از ورودی کوئل یا همون پلاتین استفاده کنین کار با اون خیلی راحتتره و بر روی جرقه شمع هم اثری نمی ذاره فقط حواستون باشه اونجا هم پیک ولتاژی حدود 400 ولت هنگام قطع پلاتین دارین و اینکه اگه موتورتون چهار سیلندر باشه فرکانس پلاتین چهار برابر فرکانسی هستش که سر یک شمع وجود داره

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

            نوشته اصلی توسط arvinfx
            بله حق با شماست
            من می خواستم دور موتور ماشین رو به میکرو بدم به وسیله جرقه هایی مکه روی سیند 1 زده میشه ولی مشکل اینه که ولتاژ این جرقه حدود 5000 ولت هست
            با مقاومت نتونستم تقسیم ولتاژ انجام بدم می خواستم بدونم با ترانس چطوری میشه این کارو کرد
            با سلام

            پیشنهاد میکنم ، برای محاسبه دور موتور خودرو ، یکی از دو روش زیر را انتخاب نمایید .

            1- اگر خودرو شما فاقد کامپیوتر کنترل کننده موتور ECU است ( ماشینهای معمولی کاربراتوری ) ، از چیپ LM2917 که یک مبدل فرکانس به ولتاژ میباشد ، استفاده نمایید . ( این چیپ در اکثر دورسنج های موتور استفاده شده است ) ، خروجی آن ، ولتاژی است متناسب با فرکانس دور موتور .
            2- اگر خودرو شما دارای کامپیوتر کنترل کننده موتور ECU است ، یک خروجی صاف و بدون نویز مهیا بوده و فقط کافیست که پین مربوطه ( خروجی سنسور دور موتور ) را پیدا و از آن استفاده بفرمایید . خروجی بصورت فرکانس میباشد . ( سنسور دور موتور ، در خودرو های جدید ، از بالا روی بدنه گیربکس فرایویل ، نصب است ) .

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

              نوشته اصلی توسط mohsen++

              من می خواستم دور موتور ماشین رو به میکرو بدم به وسیله جرقه هایی مکه روی سیند 1 زده میشه ولی مشکل اینه که ولتاژ این جرقه حدود 5000 ولت هست
              با مقاومت نتونستم تقسیم ولتاژ انجام بدم می خواستم بدونم با ترانس چطوری میشه این کارو کرد
              حتما لازم نیست از خروجی کوئل برای این کار استفاده کنین میتونین از ورودی کوئل یا همون پلاتین استفاده کنین کار با اون خیلی راحتتره و بر روی جرقه شمع هم اثری نمی ذاره فقط حواستون باشه اونجا هم پیک ولتاژی حدود 400 ولت هنگام قطع پلاتین دارین و اینکه اگه موتورتون چهار سیلندر باشه فرکانس پلاتین چهار برابر فرکانسی هستش که سر یک شمع وجود داره
              [/quote]

              سلام

              ممنون از راهنمایی همه بچه ها ...

              پلانین کارش روشن کردن کویله پس 12 ولتیه چرا 500 ولت؟؟ اگه این باشه که عالیه فط کافته تعداد پالسهارو بگیرم تغسیم بر 4 کنم اینجوری دقتمم بیشتره!

              من می خوام با خود میکرو این کارو بکنم با چند خط برنامه و استفاده از کلاک خود میکرو میشه کار همون ای سی رو انجام داد... یه چیز دیگم هست پروژه من 5 تا سنسور انالوگ داره که بیشتر پورتهای آنالوگ منو اشغال میکنه و باید فکر پالس باشم فقط...
              ولی خوب شد این آی سی رو هم معرفی کردین بدرد کارای دیگه می خوره

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

                این ولتاژ بالا 400V بدلیل خاصیت خود القایی سیم پیچ کوئل هنگام باز شدن دهانه پلاتین در اولیه کوئل بوجود میاد

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

                  نوشته اصلی توسط mohsen++
                  این ولتاژ بالا 400V بدلیل خاصیت خود القایی سیم پیچ کوئل هنگام باز شدن دهانه پلاتین در اولیه کوئل بوجود میاد
                  فکر میکنید با یه دیود که بایاس معکوس داره با دوسر کویل اولیه بشه این موضوع رو مرتفع کرد؟ شایدم از دیود زنر بشه کمک گرفت!؟ :redface:

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : کاهش ولتاژ کویل ماشین تا 5 ولت

                    نوشته اصلی توسط arvinfx


                    فکر میکنید با یه دیود که بایاس معکوس داره با دوسر کویل اولیه بشه این موضوع رو مرتفع کرد؟ شایدم از دیود زنر بشه کمک گرفت!؟ :redface:
                    تا جایی که من میدونم برای تعدیل این ولتاژ و افزایش زمان جرقه و نیز افزایش طول عمر پلاتین یه خازن حدود 0.2 الی 0.5 با پلاتین موازی می کنن ولی در مورد استفاده از دیود در دو سر کوئل ممکنه این کار در زمان و کیفیت جرقه در سر شمع تاثیر بذاره

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X