با سلام خدمت اساتید گرامی.
۱-میشه برای حرکت یک دوچرخه با سرنشین هفتاد کیلویی با شیب پنج درجه و حداکثر سرعت سی کیلومتر بر ساعت از
موتور القایی تک فاز یک اسب بخار به همراه اینورتر تغییر فرکانس و تغییر ولتاژ(برای تغییر فرکانس و بار و داغ تکردن سیم پیچ هنگام کاهش فرکانس) استفاده کرد؟
۲-آیا میشه سیم پیچ موتور تک فاز یا سه فاز رو برای ولتاژ پایین تر(مثلا ۴۸ ولت متناوب)
با حفظ قدرت تغییر داد؟
۳-فرق موتور تک فاز و سه فاز یک اسب بخار در راندمانشونه؟ اگه آره چقدر این فرق محسوسه
۴-آیا برای تغییر دور موتور تک فاز کاهش فرکانس و ولتاژ کافیه؟ یا باید ظرفیت خازن تغییر کنه؟
۵-تا اونجایی که اطلاع دارم میشه موتور تک فاز رو با موج مربعی(شبه سینوسی) راه اندازی کرد ولی خب صدای پنجاه هرتز رو میشه راحت تر شنید(چون لبه های موج تیزه
) ) آیا میشه موتور سه فاز رو هم با سه موج مربعی با اختلاف فاز ۱۲۰ درجه روشن کرد؟(قدرت کم میشه؟)
.
۱-میشه برای حرکت یک دوچرخه با سرنشین هفتاد کیلویی با شیب پنج درجه و حداکثر سرعت سی کیلومتر بر ساعت از
موتور القایی تک فاز یک اسب بخار به همراه اینورتر تغییر فرکانس و تغییر ولتاژ(برای تغییر فرکانس و بار و داغ تکردن سیم پیچ هنگام کاهش فرکانس) استفاده کرد؟
۲-آیا میشه سیم پیچ موتور تک فاز یا سه فاز رو برای ولتاژ پایین تر(مثلا ۴۸ ولت متناوب)
با حفظ قدرت تغییر داد؟
۳-فرق موتور تک فاز و سه فاز یک اسب بخار در راندمانشونه؟ اگه آره چقدر این فرق محسوسه
۴-آیا برای تغییر دور موتور تک فاز کاهش فرکانس و ولتاژ کافیه؟ یا باید ظرفیت خازن تغییر کنه؟
۵-تا اونجایی که اطلاع دارم میشه موتور تک فاز رو با موج مربعی(شبه سینوسی) راه اندازی کرد ولی خب صدای پنجاه هرتز رو میشه راحت تر شنید(چون لبه های موج تیزه

.
دیدگاه