پاسخ : کدام یک از موتورهای DC یا آرمیچر بدرد ساخت توربین آبی یا بادی می خوره؟
به یکسو ساز نپرداختم و توجهی به تلفاتش هم نکردم با حساب 1.1 ولتاژ فوروارد برای دیودهای قدرتش که شاید بیشتر هم باشه و فرض این که جریان در هر لحظه از دو دیود میگذره برای ساده سازی مسئله،با جریان 70 آمپر روی هر دیود 77وات تلفات داریم که برای دوتا دیود میشه 154 وات،با بالاتر بردن ولتاژ با شرط ثابت بودن توان آمپر میاد پایینتر اما ولتاژ فوروارد تغییری نداره(حتی شاید به خاطر جریان عبوری کمتر کمی پیاد پایینتر که کاری باهاش نداریم فعلا)تلفات دیودها کمتر میشه، راه حل کلی استفاده از رکتیفایر فعال هست.
اصلا قرار نیست آنلاین باشه و به شبکه وصل بشه،فقط آفلاین کار میکنه.
شبکه سراسری برق مجموعه ای از ژنراتورهای برق سه فاز هست که به هم متصل هستن،حتی گاهی شبکه های کشورهای همسایه به هم متصل میشن، cos فی شبکه ها و ژنراتورها هم مهمه،شبکه میشه مثل یه پاندول که همین پاندولی بودن به پایداری شبکه کمک میکنه. به منابع تولید برق در هواپیما دسترسی ندارم که درموردش تحقیق کنم، شما چجوری بهشون دسترسی داری؟
ژنراتورهای دیزلی دور پایینی دارن تا استهلاک قطعات بیاد پایین و نیاز موتور دیزل به تعمیر کمتر بشه،برای همین ابعاد بزرگی دارن
بعضی هاشون،دور موتورشون 333 دور در دقیقه هست،بزرگترین موتور برق دیزلی که خودم دیدم یه موتور برق بود که خروجی ژنراتورش 800 کیلو وات دائم کار بود،8 سیلندر بود و همین جوری که میگی ابعاد خیلی بزرگی داشت 8 تا 10 متر طول بلوک موتور بود،اما جت ها دور بالایی دارن و حتما استهلاک بیشتری دارن و تعمیر و نگهداری بیشتری میخوان
درسته به تعداد زیاد قطب روتور در دینام خودرو را دیده بودم اما توجه نکرده بودم که چقدر فرکانس رو میبره بالا و فقط تو دورهای خیلی پایین شاید بشه ازش 50 هرتز گرفت،البته اگر گامهاش برای تولید موج سینوسی بهینه شده باشن و موج ذوزنقه ای نده،برای همین دنبال تست بودم.ژنراتور موتور برق های بنزینی روتورشوو دو قطب هست و دیزلی هایی که یکم بزرگترن چهار قطب هر چی دور میاد پایینتر قطب ها بیشتر میشه برای رسیدن به 50 هرتز.
مهترین مساله برای انتخاب دینام خودرویی بحث اقتصادی قضیه هست که راحت بشه خرید و فروخت بدون ضرر زیاد تا پول بمونه برای پروژه های بعدی، آلترناتور،موتور برق بنزینی کوچیکا جایی ندیدم بخرم،فقط یه آلترناتور چهار کیلو وات چینی برای دیزل کوچیک دیدم که میگه چهار میلیون،شکل پایین������نمیدونم بخرم یا نه،شما و دوستان دیگه جایی آلترناتور برای فروش ندیدین قیمتش هم بگین لطفا؟
[IMG]
[/IMG]
نوشته اصلی توسط Amie.s.m
نمایش پست ها
اصلا قرار نیست آنلاین باشه و به شبکه وصل بشه،فقط آفلاین کار میکنه.
شبکه سراسری برق مجموعه ای از ژنراتورهای برق سه فاز هست که به هم متصل هستن،حتی گاهی شبکه های کشورهای همسایه به هم متصل میشن، cos فی شبکه ها و ژنراتورها هم مهمه،شبکه میشه مثل یه پاندول که همین پاندولی بودن به پایداری شبکه کمک میکنه. به منابع تولید برق در هواپیما دسترسی ندارم که درموردش تحقیق کنم، شما چجوری بهشون دسترسی داری؟
ژنراتورهای دیزلی دور پایینی دارن تا استهلاک قطعات بیاد پایین و نیاز موتور دیزل به تعمیر کمتر بشه،برای همین ابعاد بزرگی دارن
بعضی هاشون،دور موتورشون 333 دور در دقیقه هست،بزرگترین موتور برق دیزلی که خودم دیدم یه موتور برق بود که خروجی ژنراتورش 800 کیلو وات دائم کار بود،8 سیلندر بود و همین جوری که میگی ابعاد خیلی بزرگی داشت 8 تا 10 متر طول بلوک موتور بود،اما جت ها دور بالایی دارن و حتما استهلاک بیشتری دارن و تعمیر و نگهداری بیشتری میخوان
درسته به تعداد زیاد قطب روتور در دینام خودرو را دیده بودم اما توجه نکرده بودم که چقدر فرکانس رو میبره بالا و فقط تو دورهای خیلی پایین شاید بشه ازش 50 هرتز گرفت،البته اگر گامهاش برای تولید موج سینوسی بهینه شده باشن و موج ذوزنقه ای نده،برای همین دنبال تست بودم.ژنراتور موتور برق های بنزینی روتورشوو دو قطب هست و دیزلی هایی که یکم بزرگترن چهار قطب هر چی دور میاد پایینتر قطب ها بیشتر میشه برای رسیدن به 50 هرتز.
مهترین مساله برای انتخاب دینام خودرویی بحث اقتصادی قضیه هست که راحت بشه خرید و فروخت بدون ضرر زیاد تا پول بمونه برای پروژه های بعدی، آلترناتور،موتور برق بنزینی کوچیکا جایی ندیدم بخرم،فقط یه آلترناتور چهار کیلو وات چینی برای دیزل کوچیک دیدم که میگه چهار میلیون،شکل پایین������نمیدونم بخرم یا نه،شما و دوستان دیگه جایی آلترناتور برای فروش ندیدین قیمتش هم بگین لطفا؟
[IMG]

دیدگاه