اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

دیزل ژنراتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    دیزل ژنراتور

    با سلام
    تو دیزل ژنراتورها اگر دور رو بالا ببریم ولتاژ هم بالا میره ؟ فرکانس چطور؟نقش ولتاژ تحریک چیه؟ :read:

    #2
    پاسخ : دیزل ژنراتور

    نوشته اصلی توسط soheyl_60
    با سلام
    تو دیزل ژنراتورها اگر دور رو بالا ببریم ولتاژ هم بالا میره ؟ فرکانس چطور؟نقش ولتاژ تحریک چیه؟ :read:

    باسلام
    1-تغییرات دور ژنراتوربصورت محدودانجام میشوچون هرژنراتوری دریک دورخاص ولتاژ موردنظر راایجادمیکند
    برای مثال:
    ژنراتور 1000 دور درهمین دور ولتاژ سه فاز 400 ولت رامیدهدوفرکانس 50 هرتز
    ژنراتور 1500 دور درهمین دور ولتاژ سه فاز 400 ولت رامیدهدوفرکانس 50 هرتز
    درافزایش قدرت مصرف دورژنراتور ثابت است وفقط قدرت افزایش می یاد وفرکانس هم ثابت خواهدماند
    پس تغییرات درحدتنظیم دور ژنراتور به دور کاری آن است که دراین حالت هم ولتاژ وهم فرکانس درحالت نرمال تنظیم خواهدشد
    2-ولتاژ تحریک برای ایجادمیدان مغناطیسی در ژنراتوراست بدون این ولتاژ درهر دوری که باشددرکمترین ولتاژ خروجی خواهدبود
    4-بطورمعمول درژنراتورها سیستم لودکنترل وجودداردکه این وظایف را انجام میدهد
    محمدرضامکوندی
    WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
    MMCVANDY@YAHOO.COM

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : دیزل ژنراتور

      مهندس من دیدم وقتی دیزل ژنراتور بیشتر زیر بار میره صداش بیشتر در میاد من خودم فکر میکنم هرچی ژنراتور بیشتر زیر بار بره حالت ترمزی بیشتری توش بوجود میاد پس دیزل مجبوره قدرتش بالا بره تا با حالت ترمزی مقابله کنه
      درسته؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : دیزل ژنراتور

        نوشته اصلی توسط soheyl_60
        مهندس من دیدم وقتی دیزل ژنراتور بیشتر زیر بار میره صداش بیشتر در میاد من خودم فکر میکنم هرچی ژنراتور بیشتر زیر بار بره حالت ترمزی بیشتری توش بوجود میاد پس دیزل مجبوره قدرتش بالا بره تا با حالت ترمزی مقابله کنه
        درسته؟
        باسلام
        دیزل ژنراتوردربارکامل وبی باری سرعتش ثابت است وقتی با افرایش می یابد وصدایش بلندمیشود مصرف سوخت افرایش می یابد وقدرت بالا میرود
        محمدرضامکوندی
        WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
        MMCVANDY@YAHOO.COM

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : دیزل ژنراتور

          ممنونم

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : دیزل ژنراتور

            فرکانس خوجی ژنراتور بسته به نحوه سیم پیچی اون داره و در یه دور ثابن فرکانس ثابت ایجاد میکنه. مثلا در 1450 دور در دقیقه فرکانس خروجی 50 هرتز هست. حالا اگه دور بیشتر بشه فرکانس بالاتر و اگه دور کمتر بشه فرکانس هم کم میشه. معمولا تا 2 هرتز اختلافقابل گذشت است. برای ثابت نگه داشتن دور از گاورنر استفاده میشه که در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی موجود هست نوع مکانیکی که با با استفاده از کوپل غیر مستقیم از شفت دیزل مقدار سوخت رو تنظیم میکنه و نوع الکترونیکی که دقیقتر هست توسط یه پیک پ که روی شفت نصب شده و تعداد دور شفت رو به برد گاورنر میفرسته و برد هم توسط یه اکچریتر میزان سوخت رو کم و زیاد میکنه تا دور روی 1450 ثابت بمونه. حالا مشکل اینجاست که اگه بار روی دیزل زیاد باشه دیزل افت ولتاژ پیدا میکنه واسه همین به جای اینکه توی قسمت ژنراتور از آهنربای ثابت استفاده کنن از یه آهنرابا که با جریان یرق تحریک آهنربا میشه اسفاده شده. هرچی بار بیشتر بشه جریان تحریک هم بشتر میشه و آهنربای ژنراتور قویتر و نتیجه اینکه ولتاژ خروجی افرایش پیدا میکنه . وظیفه کنترل جریان تحریک رو هم برد AVR یا automatic voltage regulator انجام میده.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : دیزل ژنراتور

              ممنونم

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X