اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوال در مورد فیوز فشنگی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سوال در مورد فیوز فشنگی

    دوستان سلام
    شنیدم برای مصارف موتوری (بویژه در صنعت) از فیوز فشنگی استفاده میشه ؟ چرا تاکید روی فیوز فشنگی دارن ؟
    شیطان که رانده گشت یک خطا بیشتر نکرد خود را برای سجده آدم رضــــا نکرد
    شیطان هـــزار مرتبه بهتر ز بی نـــــــــــماز او سجده را بر آدم و این بر خدا نکرد

    #2
    پاسخ : سوال در مورد فیوز فشنگی

    فیوز فشنگی به خاطر قیافه اونه که به این اسم گذاشتند .
    یه استوانه مثل فشنگ که یه سیم از وسط اون رد شده ( یه پودرایی هم داره که فکر می کنم برای نم گیری اونه )
    حالا چرا تو صنعت و مخصوصاً بخش موتورها از اونا استفاده می کنند .
    این برمیگرده به ساختار موتور
    موتور یه المان کاملاً سلفیه
    شما که می خوای موتور رو راه اندازی بکنی ، اون تو حالت سکونه و طبق قوانین فیزیک شما برای اینکه یک جسمی رو از حالت سکون به حرکت دربیاری انرژی بیشتری باید مصرف بکنی
    همین قضیه اینجا هم صدق می کنه و موتور لحظه اول جریانی تا 10 برابر و شاید هم بیشتر رو از مدار میکشه و اینجاست که از فیوزهای معمولی توی مدار نمیشه استفاده کرد ، چون به سرعت مدار رو قطع می کنند .
    اینجا از فیوزهای فشنگی یا همون کندکار استفاده می کنند . این فیوزها یه مقدار زمانی طول می کشه تا اون سیم وسطشون گرم بشه و مدار رو قطع بکنند و بهترین گزینه برای موتورهای صنعتی هستند .

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سوال در مورد فیوز فشنگی

      نمیشه این کارو کرد : از فیوز مینیاتوری تاخیری به همراه بیمتال استفاده کرد ؟
      شیطان که رانده گشت یک خطا بیشتر نکرد خود را برای سجده آدم رضــــا نکرد
      شیطان هـــزار مرتبه بهتر ز بی نـــــــــــماز او سجده را بر آدم و این بر خدا نکرد

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سوال در مورد فیوز فشنگی

        نوشته اصلی توسط حسین فرهمندفر
        نمیشه این کارو کرد : از فیوز مینیاتوری تاخیری به همراه بیمتال استفاده کرد ؟
        الان تقریبا دیگه این فیوز ها دارن از رده خارج میشن
        فقط بعضی از طراح ها از اونا استفاده می کنن که خیلی قدیمی کار هستن
        تنها مزیت این فیوز ها تحمل حرارت بالاست چون جنسش چینیه و حرارت رو خوب تحمل م یکنه و گرنه معدل اون سکسیونر فیوز با فیوز ها سیلندری ه
        در ثانی الان برای مصارف موتوری از ترمیک استفاده میشه که هم فیوزه هم بیمتال و هم کلید
        کلا فیوز های میناتوری چند تا تیپ دارن که هرکدوم یه کاری انجام میده
        تیپ A : با جریان قطع حدود 2-3 برابر جریان نامی
        تیپ B : با جریان قطع حدود 3-5 برابر جریان نامی
        تیپ C : با جریان قطع حدود 5-10 برابر جریان نامی
        تیپ D : با جریان قطع حدود 10-14 برابر جریان نامی
        تیپ Z : با جریان قطع حدود 2.2-3.7 برابر جریان نامی برا یمصارف الکترونیکی
        شما بر اساس این میزان جریان و همچنین سرعت نامی موتور می تونین فیوز موزد نظر رو استفاده کنین
        البته بحث راه اندازی موتور ها فراتر از اونه که با این 3 -4 خط توضیح بشه توضیح داد


        نوشته اصلی توسط فرشاد اکرمی
        ( یه پودرایی هم داره که فکر می کنم برای نم گیری اونه )
        موتور لحظه اول جریانی تا 10 برابر و شاید هم بیشتر رو از مدار میکشه
        و بهترین گزینه برای موتورهای صنعتی هستند .
        ممنون از پاسخ آقای اکرمی
        پودر وسط فیوز ها به منظور خفه کردن جرقه استفاده می شه
        جریان راه اندازی موتور به چند تا مشخصه موتور بستگی داره و می تونه از 1.7 تا 7.5 برابر جریان نامی تغییر کنه
        این فیوز ها بهترین گزینه برای موتور های صنعتی نیستند



        اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X