اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

قطع و وصل برق موتورسیکلت بدون سوئیچ با ریموت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    قطع و وصل برق موتورسیکلت بدون سوئیچ با ریموت

    آقا من یه سوال فنی دارم، مغزی سوئیچ موتور من خراب شده،یه مدل خاصی هست که گیر نمیاد،الان با یه کلید مخفی سوئیچو دور زدم و با اون برق موتور رو قطع و وصل میکنم، به ماژول پیدا کردم ،نمیدونم این می‌تونه با ریموت برق موتور رو قطع و وصل کنه و نیاز نباشه برای سوئیچ؟
    اسمش ریموت کنترل 12 ولت تک کانال + ریموت فرستنده + جعبه | لوزی | 315 مگاهرتز | 4 مد کاری هست ،
    اینم عکسشه، ولتاژ باتری موتور ۱۲ ولت ۷ آمپر هست،
    این اوکیه؟


    #2
    بله امکان داره ولی ولتاژ موتورسیکلت هنگامی که باتری نداشته باشد یا ضعیف شده باشد نیاز به یک فیلتر دارد تا به مدارات الکترونیکی و تغذیه آسیب نرسد
    به شدت آسیب می رساند

    دیدگاه


      #3
      درود
      رله روی گیرنده ریموت باید توانایی عبور جریان مورد نیاز موتور را داشته باشد بخصوص اگر موتور دارای استارت الکتریکی باشد همچنین در شب که نیاز به استفاده از چراغ هست جریان مصرفی بالا میرود و تمام این جریانها (استارت و چراغها) از رله عبور میکنند.

      دیدگاه


        #4
        نوشته اصلی توسط axiom2600 نمایش پست ها
        بله امکان داره ولی ولتاژ موتورسیکلت هنگامی که باتری نداشته باشد یا ضعیف شده باشد نیاز به یک فیلتر دارد تا به مدارات الکترونیکی و تغذیه آسیب نرسد به شدت آسیب می رساند
        نوشته اصلی توسط nimdar نمایش پست ها
        درود
        رله روی گیرنده ریموت باید توانایی عبور جریان مورد نیاز موتور را داشته باشد بخصوص اگر موتور دارای استارت الکتریکی باشد همچنین در شب که نیاز به استفاده از چراغ هست جریان مصرفی بالا میرود و تمام این جریانها (استارت و چراغها) از رله عبور میکنند.
        ممنون از شما بابت پاسخ..
        در مورد افت ولتاژ باید چه کرد؟ یک خازن به ورودی + وصل کنیم کافیه؟ چه اندازه ای به نظرتون؟
        خب در مشخصات رله نوشته شده که
        خروجی رله ( 12v/20A – 220V/5A)
        به نظر مناسب هست،درسته؟چون فکر نمیکنم بیشتر از ۲۰ آمپر جریان بکشه زمان استارت که الکتریکی هست یا زمان روشن بودن چراغها در شب،،
        البته یک ماژول با همین کاربرد در خود سایت eca.ir موجود هست،نظرتون در مورد این ماژول چیه؟

        فرستنده گیرنده تک کاناله 433MHZ رادیویی با ریموت کد لرن ایرانیک

        سیم های ورودی و خروجی سوئیچ که به رنگ قرمز و سیاه هستند رو با به کدوم قسمت برد وصل کرد؟ NC - COM - NO

        جدیدترین ویرایش توسط Jaber62; ۱۸:۵۴ ۱۴۰۳/۰۶/۲۳.

        دیدگاه


          #5
          درود
          اگر باتری موتورسیکلت سالم باشد و دینام هم مشکلی نداشته باشد نباید افت ولتاژی داشته باشید ولی برای اطمینان میتوانید یک خازن 1000 میکرو فاراد 25 ولت با ورودی 12 ولت ماژول موازی کنید (پلاریته خازن را دقت کنید) .
          اگر جریان رله 20 آمپر باشد بنظرم کفایت میکند.
          ماژول سایت چون حداکثر جریان رله 10 آمپر است بنظرم مناسب نیست مگر مدلی را بیابید که جریان رله آن بیشتر باشد.
          برق 12 ولت از باتری به ورودی 12 ولت ماژول وصل میشود سیم + و - را درست وصل کنید در غیر اینصورت ماژول خواهد سوخت (خازن هم با همین ورودی موازی خواهد شد).
          برق ورودی سوئیچ به COM و برق خروجی سوئیچ که به استارت و غیره میرود به NO ماژول متصل خواهد شد.

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X