اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    سلام
    یه سوالی درباره امپر ماشین مثلا پیکان داشتم

    فرض کنید ماشین روشنه می خوایم با یه رله برق ماشینو قطع کنیم تا ماشین خاموش بشه امپری که رله هنگام قطع کردن باید تحمل کنه چقدره ؟؟
    در ضمن حدالمقدور می خوام رله 5 ولت باشه

    و رله رو باید کجا قرارش داد ؟ منظورم اینکه مثلا با کلید استارت ماشین سری باید بشه ؟

    دوستان هر کسی هر چی میدونه دریغ نکنه

    یا علی

    ذکات علم یاد دادنه ....

    #2
    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

    برق از سر شمعها به متور میرسه تو اون قسمت هم ولتاژ بالاست ولی آمپر پایین تره ، شایدم بهتر باشه باطری رو قطع کنی.
    :redface: :redface:
    A-Hosseini

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

      یعنی به نظر شما اگه با استارت ماشین سری کنم نمیشه ؟

      برق از سر شمعها به متور میرسه تو اون قسمت هم ولتاژ بالاست ولی آمپر پایین تره
      اخه اگه امپر پایین باشه که سر شمع موتور دیگه جرقه نمیزنه این ولتاز که میفرمائید بالاست تقریبا چقدره؟

      با این تفاصیر یه جایی که راحت بشه سیمشو کشید و بزنم به رله کجاست :cry:

      ذکات علم یاد دادنه ....

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

        به نظر من برق سرکویل هم خوبه البته نه قسمت فشار قوی بلکه قسمت فشار ضعیف آمپرش هم اونقدر بالا نیست
        شاید 3-4 آمپر
        این جوری ماشین استارت می خوره ولی اصلا روشن نمیشه
        جریان استارت ماشین حدود 60-70 آمپره (به کابلی که از باتری به استارت رفته دقت کن )

        اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

          به نظر من برق سرکویل هم خوبه البته نه قسمت فشار قوی بلکه قسمت فشار ضعیف آمپرش هم اونقدر بالا نیست
          منظورتون اینکه برقی که از باطری به کویل میره رو قطع کنم؟ در واقع برق باطری رو قطع کنم؟

          یه سوال دیگه وقتی ماشینو خاموش میکنیم در واقع کلید استارت رو که میچرخونیم برق سر کویل رو قطع میکنیم؟ (طرف فشار ضعیف) یا نه؟ اخه از کلید استارت که جریان زیاد نمیتونه بگذره...

          به نظر خودم اگه من رله رو ی کنم بد نباشه ؟ به خاطر سیم کشی راحتش و در دسترس بودن..

          اخرش باید برم دلو روده سیم کشی ماشینو بریزم بیرون ببینم کی به کیه :rolleyes:
          ذکات علم یاد دادنه ....

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

            بهترین کار قرار دادن رله بین برق سویچ و باطری است چون سویچ فقط آفتامات ( رله ) استارتو راه میندازه و جریان کمی دارد
            [move]


            URMO LAKE IS [s]THIRSTY[/s] DEAD
            [/move]

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

              نوشته اصلی توسط Saeed Bagherani
              به نظر من برق سرکویل هم خوبه البته نه قسمت فشار قوی بلکه قسمت فشار ضعیف آمپرش هم اونقدر بالا نیست
              شاید 3-4 آمپر
              این جوری ماشین استارت می خوره ولی اصلا روشن نمیشه
              این کار شدنیه فقط اگه خواستین مدارتون رو حذف کنین باید با یه پل سیمی یا کلید مسیر جریان رو برقرار کنین
              یه روش دیگه اتصال منفی کویل به زمینه با این کار پلاتین از مدار خارج میشه لازم هم نیست دائم برقرار باشه یک لحظه هم این کار رو بکنین موتور خاموش میشه (البته با استارت مجدد روشن میشه و طرف رو سره کار میذاره )

              تو ماشینهای انژکتوری سیخونک دادن کوئل ممکنه به قیمت خرابی ecu تموم شه چون معمولا بوسیله ecu فرمان میگیره . روش راحتتر سری کردن کنتاکت یه رله با سویچ اینرسی هست که با اون کار پمپ سوخت از کار می افته

              اگه هم موتور سویچ اینرسی نداره کنتاکت رله رو با فیوز انجین که معمولا 5 آمپر هست سری کنین .
              شاید هم یه عده از دوستان بگن که میشه سر راه سویچ یه رله می ذاریم البته این کار هم شدنیه ولی یه رله جریان بالا میخواد .
              البته مطمئنا سوراخ سنبه های دیگه ای هم هست که من از اون اطلاع ندارم .

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

                بهترین کار قرار دادن رله بین برق سویچ و باطری است چون سویچ فقط آفتامات ( رله ) استارتو راه میندازه و جریان کمی دارد
                پس با این حساب وقتی طرف استارت میزنه دیگه افتامات کار نمیکنه درسته؟ خوب حالا فرض کن ماشین روشنه حالا با قطع کردن برق سوئیچ بازم ماشین خاموش میشه؟

                یه سوال هنوز تو ذهن منه وقتی ماشین روشنه و ما سوئیچ استارت رو میچرخونیم (البته برعکس برای خاموش کردن ماشین) چه اتفاقی میوفته ؟ یعنی برق کجا قطع میشه که ماشین خاموش میشه؟ چقر امپر از سوئیچ رد میشه؟

                اگه هم موتور سویچ اینرسی نداره کنتاکت رله رو با فیوز انجین که معمولا 5 آمپر هست سری کنین .
                ببخشیدا یکم اطلاعات ماشینیم کمه :redface: این فیوز انجین کجاست ؟ و سر راه کدام قسمت برق ماشینه؟

                شاید هم یه عده از دوستان بگن که میشه سر راه سویچ یه رله می ذاریم البته این کار هم شدنیه ولی یه رله جریان بالا میخواد .
                معمولا چند امپر ازش میگذره؟منظورم سر راه سوئیچه ؟

                در ضمن من میخوام از NC رله استفاده کنم ایا تو جریانی که می خوام قطع کنم تاثیر داره ؟
                یعنی ایا نصبت به NO میتونه جریان بیشتری رو قطع کنه بدون اینکه خال بزنه؟
                ذکات علم یاد دادنه ....

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

                  نوشته اصلی توسط majid.4206
                  بهترین کار قرار دادن رله بین برق سویچ و باطری است چون سویچ فقط آفتامات ( رله ) استارتو راه میندازه و جریان کمی دارد
                  پس با این حساب وقتی طرف استارت میزنه دیگه افتامات کار نمیکنه درسته؟ خوب حالا فرض کن ماشین روشنه حالا با قطع کردن برق سوئیچ بازم ماشین خاموش میشه؟

                  یه سوال هنوز تو ذهن منه وقتی ماشین روشنه و ما سوئیچ استارت رو میچرخونیم (البته برعکس برای خاموش کردن ماشین) چه اتفاقی میوفته ؟ یعنی برق کجا قطع میشه که ماشین خاموش میشه؟ چقر امپر از سوئیچ رد میشه؟

                  اگه هم موتور سویچ اینرسی نداره کنتاکت رله رو با فیوز انجین که معمولا 5 آمپر هست سری کنین .
                  ببخشیدا یکم اطلاعات ماشینیم کمه :redface: این فیوز انجین کجاست ؟ و سر راه کدام قسمت برق ماشینه؟

                  شاید هم یه عده از دوستان بگن که میشه سر راه سویچ یه رله می ذاریم البته این کار هم شدنیه ولی یه رله جریان بالا میخواد .
                  معمولا چند امپر ازش میگذره؟منظورم سر راه سوئیچه ؟

                  در ضمن من میخوام از NC رله استفاده کنم ایا تو جریانی که می خوام قطع کنم تاثیر داره ؟
                  یعنی ایا نصبت به NO میتونه جریان بیشتری رو قطع کنه بدون اینکه خال بزنه؟
                  فکر کنم از اول بگم بهتره
                  سویچ ماشین معمولا چهار حالت داره
                  OFF ماشین خاموشه و برق بغیر از بوق و جفت راهنما و سیم +12 رادیو و ساعت ( برای حفظ حافظه ) و چند چیز دیگه که بدون نیاز به سویچ کار میکنن نمیرسه
                  ACC : + به سیم ACC وصله در این حالت برق فقط به نمایشگر ساعت و رادیو و ترمینال فندکی ماشین میرسه
                  ON: + به سیم acc و سیم موتور و ... وصله در این حالت برق به تمامی قسمتهای ماشین میرسه ( شامل پمپ سوخت کوئل ECU سیم پیچ تحریک دینام و...)
                  start : + به سیم acc و موتور و ... و سیم اتوماتیک استارت وصله در این حالت برق به سیم پیچ اتوماتیک استارت وارد میشه و اتوماتیک استار علاوه بر وصل کردن جریان موتور استارت ( مثل یک رله جریان بالا) باعث جلوبردن دنده استارت و درگیر کردن اون با دنده فلایویل میشه با رها کردن سویچ سویچ به حالت on برمیگرده.
                  شما میتونین سر راه سیم + که به سویچ میاد و یا سر سیم موتور و ... یه کنتاکت رله قرار بدین ولی بسته به نوع ماشین جریان اون فرق میکنه تا جایی که من میدونم تو پیکان (غیر انژکتوری )کل جریان عبوری شامل جریان سیم پیچ اتوماتیک استارت جریان کوئل جریان سیم پیچ تحریک دینام و بقیه جریانات مستقیما از سویچ عبور میکنه ( به قطر سیمها دقت کنین ) و در بدترین حالت به بیش از 10 آمپر میرسه ( جریان کوئل 4 آمپر لامپ تر مز بیش از سه آمپر راهنما بیش از سه آمپر قطع و وصل بقیه رو هم حساب کنین از 10 بالا میزنه )
                  البته ممکنه تو ماشین یه رله یا بقول باتری سازا آفتامات وجود داشته باشه که سویچ باعث جذب شدن کنتاکت اون و وصل برق به قسمتهای لازم ماشین بشه خب در این حالت سویچ جریان کمی ازش عبور میکنه

                  در مورد فیوز engine یه فیوز 5 آمپری به همین برچسب داخل جعبه فیوز بعضی ماشینها از جمله پراید هست تو پیکان نمیدونم

                  کنتاکت NC رله جریان کمتری نسبت به |NO تحمل میکنه


                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

                    اقا محسن راضی نبودم اینقدر وقت بزارین :applause:

                    انشا ا... خدا خیرتون بده

                    پس با این تفاصیر رله رو میزارمش سر راه + سوئیچ :agree:
                    ذکات علم یاد دادنه ....

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

                      نوشته اصلی توسط majid.4206

                      پس با این تفاسیر رله رو میزارمش سر راه + سوئیچ :agree:
                      سر راه on بذارین بهتره تا سر راه +

                      بهتره موقع کار یه بار جریان عبوری رو هم اندازه بگیرین که اگه از حد تحمل مدارتون ( کنتاکت رله و سیمها و مسیر برد ) بیشتر بود آتیش بازی نشه
                      البته بدترین حالت رو در نظر بگیرین سویچ باز و مصرف حداکثر ( فن بخاری + برف پاک کن + راهنما + ... روشن )

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

                        سر راه on بذارین بهتره تا سر راه +
                        برای کم شدن جریان میفرمائید...
                        ذکات علم یاد دادنه ....

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

                          نوشته اصلی توسط majid.4206
                          سر راه on بذارین بهتره تا سر راه +
                          برای کم شدن جریان میفرمائید...
                          بله اینطور میتونه باشه دیگه جریان سیم پیچ اتوماتیک استارت از رله تون نمیگذره
                          البته من نمیدونم هدف شما از این کار چیه اگه منظورتون رو دقیقتر بگین شاید بهتر بتونم راهنمایی تون کنم

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

                            راستش یجور ردیاب دارم درست میکنم
                            برای ماشین که با gps و gsm کار میکنه تو این مدار یه قسمتیش اینکه کاربر وقتی مثلا فرمان فعال شدن رله رو sms کنه اون رله که داریم روش بحث میکنیم فعال بشه و برق ماشینو قطع کنه ..

                            حالا به نظر شما راه حلی غیر از قطع کردن برق ماشین هست ...
                            ذکات علم یاد دادنه ....

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : انتخاب رله مناسب برای ماشین؟

                              داداش من وق نداشتم کل تایپکو بخونم ولی میگم چی کار کن ببین اگه رو استارت بزاری باید یه رله 60 امپری بزاری :eek: که 10000 پولشه خوب دوما اگه اقا دزده نشست سویچو روشن کرد دید لامپ بنزینو امپرو...... روشن نمیشه دیگه میفهمه کلید مخفیداره میره دنبال جستجوی اون بحترین کار استفاده از یه رله 400 تومنی در راه دلکو یا کوعل در قسمت 12 ولت است ولتاژ سر شم خیلی زیاده با هیچ رله یی نمی تونی کنترلش کنی :eek: در حد 15000 ولته :eek: ببین 4 تا سیم رفته به شما اون سر سیما رفته به دلکو خوب از وسط دلکو هم رفته کوعل به کوعل هم 4 تا سیم میاد 12 ولت یکی از پلاتین یکی از پشت امپر دور متور سنج که فرکانس قط وصلش با توجه به دور متور متغیره :read: اگه اون سیمی که از پلاتین میاد میره به دلکو رو به یه رله وصل کنی کارت حله من کرده بودم :mrgreen: اق درده کف کرد oo: :applause:
                              [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X