با سلام خدمت دوستان عزیز.
ابهامی در باره ی جریان معکوس رله ها و موتور ها برایم پیش آمده،ممنون میشم که راهنماییم کنید!
مگر نه اینکه با کم شدن جریان در سیم پیچ و در نتیجه کم شدن شار مغناطیسی ، باید جریانی خلاف این تغییرات بوجود آید ، یعنی جریانی بوجود آید که همجهت با جریان اصلی باشد و جلوی کم شدن جریان و در نتیجه جلوی کم شدن شار مغناطیسی را بگیرد،
پس چرا در سوییچ کرن رله ، وقتی جریان تحریک را از بیس قطع می کنیم و در نتیجه جریان کلکتور کم می شود ، می گوییم جریان خود القا در خلاف جهت بوجود می آید و به همین دلیل برای ترانزیستور یک دیود هرزگرد می گذاریم تا صدمه نبیند
ولی طبق قانون لنز با کم شدن جریان ، باید جریانی بوجود آید که در همان جهت جریان قبلی باشد.
اضافه شده در تاریخ :
چرا همه میاین یه نگاهی میندازین میرین.
اگر می تونید کمک کنید. :angry:
من مدتهاست که نتونستم جواب این موضوع را پیدا کنم.لطفا کمکم کنید
ممنون :smile:
ابهامی در باره ی جریان معکوس رله ها و موتور ها برایم پیش آمده،ممنون میشم که راهنماییم کنید!
مگر نه اینکه با کم شدن جریان در سیم پیچ و در نتیجه کم شدن شار مغناطیسی ، باید جریانی خلاف این تغییرات بوجود آید ، یعنی جریانی بوجود آید که همجهت با جریان اصلی باشد و جلوی کم شدن جریان و در نتیجه جلوی کم شدن شار مغناطیسی را بگیرد،
پس چرا در سوییچ کرن رله ، وقتی جریان تحریک را از بیس قطع می کنیم و در نتیجه جریان کلکتور کم می شود ، می گوییم جریان خود القا در خلاف جهت بوجود می آید و به همین دلیل برای ترانزیستور یک دیود هرزگرد می گذاریم تا صدمه نبیند
ولی طبق قانون لنز با کم شدن جریان ، باید جریانی بوجود آید که در همان جهت جریان قبلی باشد.
اضافه شده در تاریخ :
چرا همه میاین یه نگاهی میندازین میرین.
اگر می تونید کمک کنید. :angry:
من مدتهاست که نتونستم جواب این موضوع را پیدا کنم.لطفا کمکم کنید
ممنون :smile:
دیدگاه