سلام
1.چرا گاهی در طراحی سلف ها و ترانس ها از شکاف هوایی استفاده می کنیم ، چون این شکاف هوایی باعث افزایش مقاومت مغناطیسی مسیر می شود، به جای شکاف هوایی کار دیگه ای میشه انجام داد ؟
2.مضرات استفاده از شکاف هوایی چیه ؟
3.سوال بعدی در مورد چگالی شار مغناطیسی هست ؟ مقدار چگالی شار مغناطیسی در هسته های مختلف چقدره ؟ عموما در طراحی سلف آن را چقدر در نظر میگیرن ؟ اگر مقدار اون از bsat یا اشباع بیشتر بشود خوب نیست درسته ؟ چه نوع هسته هایی چگالی شار مغناطیسی بالایی دارند ؟ چند نوع هسته داریم و کدام نوع جنس هسته مناسبه ؟ مقدار Bmax چقدره ؟
4. چه عواملی باعث به اشباع رفتن هسته سلف می شه ؟
5.فرق هسته های ETD و PQ و EE و EI و RM و همچنین هسته های تیروئیدی چی هست ؟
6. رابطه حجم شکاف هوایی Vg ،چی هست ؟ و رابطه شکاف هواییg چی هست ؟
1.چرا گاهی در طراحی سلف ها و ترانس ها از شکاف هوایی استفاده می کنیم ، چون این شکاف هوایی باعث افزایش مقاومت مغناطیسی مسیر می شود، به جای شکاف هوایی کار دیگه ای میشه انجام داد ؟
2.مضرات استفاده از شکاف هوایی چیه ؟
3.سوال بعدی در مورد چگالی شار مغناطیسی هست ؟ مقدار چگالی شار مغناطیسی در هسته های مختلف چقدره ؟ عموما در طراحی سلف آن را چقدر در نظر میگیرن ؟ اگر مقدار اون از bsat یا اشباع بیشتر بشود خوب نیست درسته ؟ چه نوع هسته هایی چگالی شار مغناطیسی بالایی دارند ؟ چند نوع هسته داریم و کدام نوع جنس هسته مناسبه ؟ مقدار Bmax چقدره ؟
4. چه عواملی باعث به اشباع رفتن هسته سلف می شه ؟
5.فرق هسته های ETD و PQ و EE و EI و RM و همچنین هسته های تیروئیدی چی هست ؟
6. رابطه حجم شکاف هوایی Vg ،چی هست ؟ و رابطه شکاف هواییg چی هست ؟
دیدگاه