اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اضافه کردن مدار به خودرو به ecu آسیب میزنه؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    اضافه کردن مدار به خودرو به ecu آسیب میزنه؟

    سلام

    من می‌خوام یه مدار به ماشینم اضافه کنم تا رله فن رادیاتور ماشین رو با استفاده از یه کلید فعال کنم و فن شروع به گردش کنه.
    به خاطر صرفه جویی در زمان، هزینه، سخت افزار و امنیت بیشتر نمی‌خوام یه مدار مجزا با رله های جدید برای این کار راه اندازی کنم، در عوض می‌خوام یه سیم نسوز 0.5 به پایه رله متصل کنم و با فشردن یک کلید،​ بولین رله رو فعال کنم تا مدار فن متصل بشه و فن کار کنه.
    در واقع سه تا رله (رله دور کند، دور تند و رله موازی کننده) و دو تا موتور فن 12 ولت در ماشین هست ولی برای سادگی تصویر زیر رو نگاه کنید:




    پایه ۸۵ (منفی) و ۸۶ (مثبت) بولین رله رو فعال میکنه

    تصویر زیر تغییری هست که می‌خوام اعمال کنم.

    حالا سوالم اینه که منفی که از کلید میاد به ecu آسیب نمیزنه؟ چون اون مسیر خروجی ecu هست اگه به منفی متصل بشه مشکلی ایجاد میشه یا نه؟!!

    از اونجا که ECU خودرو در واقع میکرو کنترلر هست توی این بخش سوالم رو پرسیدم

    ممنون

    جدیدترین ویرایش توسط Mahdi.1985; ۱۴:۳۳ ۱۴۰۳/۰۴/۰۹.

    #2
    نوشته اصلی توسط Mahdi.1985 نمایش پست ها
    سلام

    من می‌خوام یه مدار به ماشینم اضافه کنم تا رله فن رادیاتور ماشین رو با استفاده از یه کلید فعال کنم و فن شروع به گردش کنه.
    به خاطر صرفه جویی در زمان، هزینه، سخت افزار و امنیت بیشتر نمی‌خوام یه مدار مجزا با رله های جدید برای این کار راه اندازی کنم، در عوض می‌خوام یه سیم نسوز 0.5 به پایه رله متصل کنم و با فشردن یک کلید،​ بولین رله رو فعال کنم تا مدار فن متصل بشه و فن کار کنه.
    در واقع سه تا رله (رله دور کند، دور تند و رله موازی کننده) و دو تا موتور فن 12 ولت در ماشین هست ولی برای سادگی تصویر زیر رو نگاه کنید:




    پایه ۸۵ (منفی) و ۸۶ (مثبت) بولین رله رو فعال میکنه

    تصویر زیر تغییری هست که می‌خوام اعمال کنم.

    حالا سوالم اینه که منفی که از کلید میاد به ecu آسیب نمیزنه؟ چون اون مسیر خروجی ecu هست اگه به منفی متصل بشه مشکلی ایجاد میشه یا نه؟!!

    از اونجا که ECU خودرو در واقع میکرو کنترلر هست توی این بخش سوالم رو پرسیدم

    ممنون
    با سلام،
    بستگی داره که خروجی رله ECU آیا پوش-پول باشه یا کلکتور باز.
    در صورتی که پوش پول باشه و خروجی رله غیرفعال، زدن کلید همانا و سوختن خروجی ECU همانا.
    اما در صورتی که کلکتور باز باشه میتونید کلید اضافه کنید.

    دیدگاه


      #3
      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

      با سلام،
      بستگی داره که خروجی رله ECU آیا پوش-پول باشه یا کلکتور باز.
      در صورتی که پوش پول باشه و خروجی رله غیرفعال، زدن کلید همانا و سوختن خروجی ECU همانا.
      اما در صورتی که کلکتور باز باشه میتونید کلید اضافه کنید.
      سلام، ممنون بابت راهنمایی تون

      چطور میتونم تشخیص بدم خروجی ecu پوش-پول هست یا کالکتور باز؟!

      به نظر شما رله های مجزا بذارم یا راهکار ساده تری هست؟
      مثلاً نمیشه یه دیود آمپر بالا توی راه خروجی ecu بزارم که جریان یک طرفه بشه؟!!

      این نقشه کامل مدار فن هست

      دیدگاه


        #4
        نوشته اصلی توسط Mahdi.1985 نمایش پست ها

        سلام، ممنون بابت راهنمایی تون

        چطور میتونم تشخیص بدم خروجی ecu پوش-پول هست یا کالکتور باز؟!

        به نظر شما رله های مجزا بذارم یا راهکار ساده تری هست؟
        مثلاً نمیشه یه دیود آمپر بالا توی راه خروجی ecu بزارم که جریان یک طرفه بشه؟!!

        این نقشه کامل مدار فن هست
        خروجی ECU به رله رو قطع کنید.
        اگر موقع فرمان خاموشی، ولتاژی در حد ۱۲ ولت در سیم خروجی ECU داشتید، خروجی پوش پول هست.
        در صورتی که ۰ ولت بود یا ولتاژ کمی بود، کلکتور باز هست.
        بله گذاشتن دیود سری میتونه مشکل رو حل کنه.
        کاتد دیود به ECU و آند هم به رله.
        کلید هم به آند دیود.

        دیدگاه


          #5
          برای پژو ۴۰۵ وپارس میشه یک منفی به تحریک رله اول دور کند بدی...... دور کند روشن میشه مشکلی نداره برای دور تند هم به رله اول و دوم..... خودم دارم استفاده میکنم.....

          دیدگاه


            #6
            نوشته اصلی توسط mmmiii1234 نمایش پست ها
            برای پژو ۴۰۵ وپارس میشه یک منفی به تحریک رله اول دور کند بدی...... دور کند روشن میشه مشکلی نداره برای دور تند هم به رله اول و دوم..... خودم دارم استفاده میکنم.....
            سلام

            اتفاقا ماشین منم ۴۰۵ هست.

            میشه بگید ecu ماشین شما چیه و مدل ماشین تون چه سالی هست؟

            خیلی ممنون

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X