با سلام خدمت همه دوستان
این GLCD با نام TS12864A-2 از شرکت سازنده TechStar و دارای چیپ KS108 است یعنی KS108 یک مدل GLCD نیست بلکه چیپ به کاربرده شده در برخی GLCD ها است که شامل TS12864A-2 نیز می باشد ، تفاوت این GLCD با GLCD های معمولی در کیفیت بالایی است که این نوع GLCD دارد و به دلیل مطرح بودن مارک TechStar است و تفاوت دیگر چینش پایه های این GLCD است که در تصویر زیر و DataSheet به راحتی مشاهده می شود
__________________________________________________ __________________________________________________
________
نمایی از این GLCD :


__________________________________________________ __________________________________________________ _______
چینش پایه ها :

__________________________________________________ __________________________________________________ ________
شماتیک اتصال به میکروکنترلر:

__________________________________________________ __________________________________________________ ________
لینک دانلود http://upload.bargh20.com/do.php?id=142 : DataSheet
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
چینش پایه ها و کانفیگ در بسکام :
پایه ی شماره 1 : VSS متصل شود به منفی منبع تغذیه
پایه ی شماره 2 : VDD متصل شود به مثبت منبع تغذیه 5 ولت
پایه ی شماره 3 : VO متصل شود به مولتی ترن برای کنتراست ( تنظیم نور کاراکتر های در GLCD ) پایه وسط مولتی ترن
پایه ی شماره 4 : D/I نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = CD
پایه ی شماره 5 :RW نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = RD
پایه ی شماره 6 : E نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = Enable
پایه شماره 7 تا 14 : به یکی از پورت های میکرو متصل شود به عنوان DataPort
پایه ی شماره 15 : CSA نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = CE2
پایه ی شماره 16 : CSB نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = CE
پایه ی شماره 17 : RES نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = Reset
پایه ی شماره 18 : VEE به وسیله ی مولتی ترن 10K به پایه VO متصل می گردد
پایه ی شماره 19 : متصل شود به مثبت منبع تغذیه برای نور پس زمینه
پایه ی شماره 20 : متصل شود به منفی منبع تغذیه برای نور پس زمینه
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Font طراحی شده برای GLCD حتما باید در مکانی که فایل برنامه نوسی Save شده است موجود باشد
لینک دانلود http://upload.bargh20.com/do.php?id=144 : Font8*8
Library برای GLCD حتما باید در مجموعه Library های کامپایلر موجود باشد که در Bascom این Library موجود است ولی در صورت نبود از لینک زیر دانلود کنید و در مسیر C:\Program Files\MCS Electronics\BASCOM-AVR\LIB کپی نمایید
لینک دانلود http://upload.bargh20.com/do.php?id=143 : Library
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
دستورات :
(منبع مقاله آقای میلاد موسوی موجود در سایت)

__________________________________________________ __________________________________________________ ________
برنامه نمونه :
regfile = "m32def.dat"
$crystal = 8000000
$lib "glcdKS108.lbx"
$include "font8x8.font"
Config Graphlcd = 128 * 64sed , Dataport = Portd , Controlport = Portc , Ce = 0 , Ce2 = 1 , Cd = 4 , Rd = 3 , Reset = 2 , Enable = 5
Setfont Font8x8
Cls
Lcdat 1 , 1 , "Masood Mohamadi"
Wait 2
Cls
Showpic 0 , 0 , Picture1
Waitms 100
Cls
Showpic 0 , 0 , Picture2
Waitms 100
Cls
Picture1:
$bgf "1.bgf"
Picture2:
$bgf "2.bgf"
End
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
دانلود پروژه نمونه :
( برای ساخت پروژه از شماتیک موجود در اول پست استفاده شده است )
لینک دانلود : http://upload.bargh20.com/do.php?id=145
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
نمایش عکس بر روی GLCD منبع سایت YazdKit
در این قسمت نحوه اوردن عکس بر روی ال سی دی گرافیکی را براتون آموزش می دم. نشان دادن عکس بر روی lcd با عث می شود که کاربر بتواند راحتر از دستگاه استفاده کند ، دستگاه جذاب تر بشود ،اگر قصد فروش داشته باشید دستگاهتان راحتر به فروش برسد و…
در این بخش در مورد glcd 128*64 با هم صحبت می کنیم. برای کشیدن عکس وانتقال ان به میکرو و نمایش ان بر روی ال سی دی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱: بر نامه paint (نقاشی ) را در ویندوز اجرا نمایید.

۲: وارد منوی image شوید و گزینه ۴ (Αttributes)را بزنید.

۳: بعد از زدن این گزینه صفحه مانندزیربراتون باز می شه که باید گزینه ها مانند عکس زیر تغییر بدهید.

۴: سپس ok را بزنید که بعد از ان پیغام زیر برایتان ظاهر می شود ،شما بر روی Yes کلیک نمایید.

۵:سپس می بینید که محیط بر نامه به شکل زیر تغییر می کند همانطور که می بینید دیگر از رنگ های مختلف خبری نیست و فقط رنگ ها مشکی و سفید و ریتم ما بین ان را مشاهد می کنید و همچنین کادر سفید کوچکی که اندازه ان ۱۲۸*۶۴ پیکسل می باشد را مشاهده می کنید نکته مهم اینکه شما نباید اندازه این صفحه را تغییر دهید و ان را بزرگتر نمایید.

۶: سپس شما متن و یا عکس خود را در این صفحه کوچک باید بکشید که من خودم به صورت نمونه عبارت یزد کیت را نوشتم.

۷: بعد از این که کارتان به پایان رسید به گزینه file بروید و بر روی save کلیک نمایید.

۸: پنجره ایی برای شما باز می شود که باید مسیر مشخص را برای ذخیره عکس تعیین نمایید نکته مهم این که پسوند عکس باید bmp باشد و سپس بر روی گزینه save کلیک نمایید.

۹: حال برنامه Bascom را باز کنید و از منو Tools گزینه Graphic converter را انتخاب نمایید.
۱۰:پنجره ایی به شکل زیر براتون باز می شه که باید گزینه های ان را مانند عکس تغییر بدهید.

۱۱:بر روی گزینه Load کلیک نمایید وباید عکسی را که قبلا کشیده اید را انتخاب نمایید.

۱۲:بعد از این که عکس را انتخاب نمودید عکس شما وارد کارد می شود و شما باید گزینه save را بزنید.

۱۳:زمانی که گزینه save را زدید پنجرهایی باز می شود که شما باید مسیر ذخیره فایل تبدیل شده از عکس را ذخیره نمایید شما باید در پوشه ایی که بر نامه خودتان را ذخیره کردهاید عکس را نیز ان جا ذخیره نمایید اگر به طور مثال شما بر نامه تان را در drive d و در پوشه bascom
ذخیره کردهاید عکس را نیز در همان پوشه ذخیره کنید که پسوند عکس bgf می باشد سپس گزینه save را بزنید.

۱۴: سپس به پنجره زیر بر خورد می کنید که باید بر روی ok کلیک نمایید.

۱۵: حال اگر به مسیری که بر نامه را ذخیره کردهای بروید می بینید که از بین فایل ها فایلی مانند
زیر قرار گرفته است که دارای حجم کم و درحدود ۱ کیلو بایت می باشد که بسته به نوع طراحی شما حجم ان تغییر می کند.

۱۶: حال در بر نامه خود با نوشتن دستور showpic x,y,lable می توانید مکان عکس را مشخص کنید که اگر اندازه عکس ۶۴*۱۲۸ باشد باید ۰,۰, را بزنید و اگر عکستون کوچکتر باشد می توانید مختصات بدهید.
سپس لیبل را باید در اخر برنامه و بعد از end بسازید و با دستور $bgf”name.bgf” عکس خود را فراخوانی کنید که باید به جای name اسم عکس را بنویسید.

__________________________________________________ __________________________________________________ ________
(شما می توانید توضیحات کامل در مورد این نوع GLCD رو در مقاله آقای موسوی موجود در لینک زیر مشاهده فرمایید )
لینک مقاله : http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=16965.0
__________________________________________________ __________________________________________________ _______
تشکر یادتون نره
این GLCD با نام TS12864A-2 از شرکت سازنده TechStar و دارای چیپ KS108 است یعنی KS108 یک مدل GLCD نیست بلکه چیپ به کاربرده شده در برخی GLCD ها است که شامل TS12864A-2 نیز می باشد ، تفاوت این GLCD با GLCD های معمولی در کیفیت بالایی است که این نوع GLCD دارد و به دلیل مطرح بودن مارک TechStar است و تفاوت دیگر چینش پایه های این GLCD است که در تصویر زیر و DataSheet به راحتی مشاهده می شود
__________________________________________________ __________________________________________________
________
نمایی از این GLCD :


__________________________________________________ __________________________________________________ _______
چینش پایه ها :

__________________________________________________ __________________________________________________ ________
شماتیک اتصال به میکروکنترلر:

__________________________________________________ __________________________________________________ ________
لینک دانلود http://upload.bargh20.com/do.php?id=142 : DataSheet
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
چینش پایه ها و کانفیگ در بسکام :
پایه ی شماره 1 : VSS متصل شود به منفی منبع تغذیه
پایه ی شماره 2 : VDD متصل شود به مثبت منبع تغذیه 5 ولت
پایه ی شماره 3 : VO متصل شود به مولتی ترن برای کنتراست ( تنظیم نور کاراکتر های در GLCD ) پایه وسط مولتی ترن
پایه ی شماره 4 : D/I نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = CD
پایه ی شماره 5 :RW نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = RD
پایه ی شماره 6 : E نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = Enable
پایه شماره 7 تا 14 : به یکی از پورت های میکرو متصل شود به عنوان DataPort
پایه ی شماره 15 : CSA نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = CE2
پایه ی شماره 16 : CSB نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = CE
پایه ی شماره 17 : RES نام پایه در Bascom برای کانفیگ کردن = Reset
پایه ی شماره 18 : VEE به وسیله ی مولتی ترن 10K به پایه VO متصل می گردد
پایه ی شماره 19 : متصل شود به مثبت منبع تغذیه برای نور پس زمینه
پایه ی شماره 20 : متصل شود به منفی منبع تغذیه برای نور پس زمینه
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Font طراحی شده برای GLCD حتما باید در مکانی که فایل برنامه نوسی Save شده است موجود باشد
لینک دانلود http://upload.bargh20.com/do.php?id=144 : Font8*8
Library برای GLCD حتما باید در مجموعه Library های کامپایلر موجود باشد که در Bascom این Library موجود است ولی در صورت نبود از لینک زیر دانلود کنید و در مسیر C:\Program Files\MCS Electronics\BASCOM-AVR\LIB کپی نمایید
لینک دانلود http://upload.bargh20.com/do.php?id=143 : Library
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
دستورات :
(منبع مقاله آقای میلاد موسوی موجود در سایت)

__________________________________________________ __________________________________________________ ________
برنامه نمونه :
regfile = "m32def.dat"
$crystal = 8000000
$lib "glcdKS108.lbx"
$include "font8x8.font"
Config Graphlcd = 128 * 64sed , Dataport = Portd , Controlport = Portc , Ce = 0 , Ce2 = 1 , Cd = 4 , Rd = 3 , Reset = 2 , Enable = 5
Setfont Font8x8
Cls
Lcdat 1 , 1 , "Masood Mohamadi"
Wait 2
Cls
Showpic 0 , 0 , Picture1
Waitms 100
Cls
Showpic 0 , 0 , Picture2
Waitms 100
Cls
Picture1:
$bgf "1.bgf"
Picture2:
$bgf "2.bgf"
End
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
دانلود پروژه نمونه :
( برای ساخت پروژه از شماتیک موجود در اول پست استفاده شده است )
لینک دانلود : http://upload.bargh20.com/do.php?id=145
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
نمایش عکس بر روی GLCD منبع سایت YazdKit
در این قسمت نحوه اوردن عکس بر روی ال سی دی گرافیکی را براتون آموزش می دم. نشان دادن عکس بر روی lcd با عث می شود که کاربر بتواند راحتر از دستگاه استفاده کند ، دستگاه جذاب تر بشود ،اگر قصد فروش داشته باشید دستگاهتان راحتر به فروش برسد و…
در این بخش در مورد glcd 128*64 با هم صحبت می کنیم. برای کشیدن عکس وانتقال ان به میکرو و نمایش ان بر روی ال سی دی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱: بر نامه paint (نقاشی ) را در ویندوز اجرا نمایید.

۲: وارد منوی image شوید و گزینه ۴ (Αttributes)را بزنید.

۳: بعد از زدن این گزینه صفحه مانندزیربراتون باز می شه که باید گزینه ها مانند عکس زیر تغییر بدهید.

۴: سپس ok را بزنید که بعد از ان پیغام زیر برایتان ظاهر می شود ،شما بر روی Yes کلیک نمایید.

۵:سپس می بینید که محیط بر نامه به شکل زیر تغییر می کند همانطور که می بینید دیگر از رنگ های مختلف خبری نیست و فقط رنگ ها مشکی و سفید و ریتم ما بین ان را مشاهد می کنید و همچنین کادر سفید کوچکی که اندازه ان ۱۲۸*۶۴ پیکسل می باشد را مشاهده می کنید نکته مهم اینکه شما نباید اندازه این صفحه را تغییر دهید و ان را بزرگتر نمایید.

۶: سپس شما متن و یا عکس خود را در این صفحه کوچک باید بکشید که من خودم به صورت نمونه عبارت یزد کیت را نوشتم.

۷: بعد از این که کارتان به پایان رسید به گزینه file بروید و بر روی save کلیک نمایید.

۸: پنجره ایی برای شما باز می شود که باید مسیر مشخص را برای ذخیره عکس تعیین نمایید نکته مهم این که پسوند عکس باید bmp باشد و سپس بر روی گزینه save کلیک نمایید.

۹: حال برنامه Bascom را باز کنید و از منو Tools گزینه Graphic converter را انتخاب نمایید.
۱۰:پنجره ایی به شکل زیر براتون باز می شه که باید گزینه های ان را مانند عکس تغییر بدهید.

۱۱:بر روی گزینه Load کلیک نمایید وباید عکسی را که قبلا کشیده اید را انتخاب نمایید.

۱۲:بعد از این که عکس را انتخاب نمودید عکس شما وارد کارد می شود و شما باید گزینه save را بزنید.

۱۳:زمانی که گزینه save را زدید پنجرهایی باز می شود که شما باید مسیر ذخیره فایل تبدیل شده از عکس را ذخیره نمایید شما باید در پوشه ایی که بر نامه خودتان را ذخیره کردهاید عکس را نیز ان جا ذخیره نمایید اگر به طور مثال شما بر نامه تان را در drive d و در پوشه bascom
ذخیره کردهاید عکس را نیز در همان پوشه ذخیره کنید که پسوند عکس bgf می باشد سپس گزینه save را بزنید.

۱۴: سپس به پنجره زیر بر خورد می کنید که باید بر روی ok کلیک نمایید.

۱۵: حال اگر به مسیری که بر نامه را ذخیره کردهای بروید می بینید که از بین فایل ها فایلی مانند
زیر قرار گرفته است که دارای حجم کم و درحدود ۱ کیلو بایت می باشد که بسته به نوع طراحی شما حجم ان تغییر می کند.

۱۶: حال در بر نامه خود با نوشتن دستور showpic x,y,lable می توانید مکان عکس را مشخص کنید که اگر اندازه عکس ۶۴*۱۲۸ باشد باید ۰,۰, را بزنید و اگر عکستون کوچکتر باشد می توانید مختصات بدهید.
سپس لیبل را باید در اخر برنامه و بعد از end بسازید و با دستور $bgf”name.bgf” عکس خود را فراخوانی کنید که باید به جای name اسم عکس را بنویسید.

__________________________________________________ __________________________________________________ ________
(شما می توانید توضیحات کامل در مورد این نوع GLCD رو در مقاله آقای موسوی موجود در لینک زیر مشاهده فرمایید )
لینک مقاله : http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=16965.0
__________________________________________________ __________________________________________________ _______
تشکر یادتون نره
دیدگاه