اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل در برنامه شمارنده 0 تا 99 روی ال سی دی گرافیکی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مشکل در برنامه شمارنده 0 تا 99 روی ال سی دی گرافیکی

    با سلام خدمت دوستان
    برای ساختن این شمارنده من تصویر اعداد 0 تا 9 رو تو paint نوشتم و عکس .bmp رو ایجاد کردم. وبا یه نرم افزاری اونو به کد تبدیل کردم.

    مشکل من در برنامه اینه که میخوام یه تابع تعریف کنم تا برای نمایش هر یک از اعداد اون تابع صدا زده بشه..
    برای مثال این کد ها برای نمایش عدد 0 هستش:
    کد:
    flash unsigned char d0[64]={0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00};
    flash unsigned char d1[64]={0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x80,0xE0,0xF0,0xF8,0x7C,0x3E,0x1E,0x1E,0x0F,0x0F,0x0F,0x0F,0x0F,0x0F,0x1E,0x1E,0x3E,0x7C,0xF8,0xF0,0xE0,0x80,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00};
    flash unsigned char d2[64]={0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x80,0xF8,0xFE,0xFF,0x3F,0x07,0x01,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x01,0x07,0x3F,0xFF,0xFE,0xF8,0xC0,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00};
    flash unsigned char d3[64]={0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xFF,0xFF,0xFF,0x1F,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x0F,0xFF,0xFF,0xFF,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00};
    flash unsigned char d4[64]={0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x7F,0xFF,0xFF,0xFE,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xFC,0xFF,0xFF,0xFF,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00};
    flash unsigned char d5[64]={0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x07,0x1F,0x7F,0xFF,0xF8,0xE0,0x80,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x80,0xE0,0xF8,0xFF,0x7F,0x1F,0x07,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00};
    flash unsigned char d6[64]={0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x01,0x03,0x07,0x0F,0x1F,0x1E,0x1E,0x3C,0x3C,0x3C,0x3C,0x3C,0x3C,0x1E,0x1E,0x1F,0x0F,0x07,0x03,0x01,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00};
    flash unsigned char d7[64]={0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00};
    یه تابع رو چجوری تعریف کنم که بتونم موقع لزوم اون رو صدا کنم و البته آرایه ای که باید نمایش بده رو هم براش ارسال کنم؟؟؟
    خیلی امتحان کردم ولی ایراد میگیره.. نمیدونم سینتکسش چجوریه..

    ممنون میشم کمک کنید :smile:
    به رویاهات فکر کن!!

    #2
    پاسخ : مشکل در برنامه شمارنده 0 تا 99 روی ال سی دی گرافیکی

    تابعی که نوشتم این شکلی تعریفش کردم:
    کد:
    void show(unsigned char page0[],unsigned char page1[],unsigned char page2[],unsigned char page3[],unsigned char page4[],unsigned char page5[],unsigned char page6[],unsigned char page7[])
    برای صدا زدن و ارسال آرایه ای که باید نشون بده در void این شکلی نوشتم:
    کد:
    void main()
    {
    show(d0[],d1[],d2[],d3[],d4[],d5[],d6[],d7[]);
    }
    ولی این خطا رو نشون میده:


    چه کنم؟
    به رویاهات فکر کن!!

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل در برنامه شمارنده 0 تا 99 روی ال سی دی گرافیکی

      یعنی کسی یه نظری نداره؟؟؟ :sad:

      من برنامه رو نوشتم ولی برای هر عدد یه تابع نوشتم.. که میشه 10 تابع خیلی طولانی.. اصولی نیست اینجوری..
      به رویاهات فکر کن!!

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل در برنامه شمارنده 0 تا 99 روی ال سی دی گرافیکی

        اول یه تابع درست کن مثلا void yekan (void بع توی اون تابع بیا اعداد 0-9 کداشو بنویس برای هر page آخر هر page-هم یه delay 1 ثانیه بده بعد بیا توی برنامهی اصلی دوباره کدهای اعداد 0-9 رو بنویس برای هر page اینبار آخر pageهای 7 تابع yekan رو صدا بزن
        قبل از صدا زدن تابع
        cs1=0
        cs2=1

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل در برنامه شمارنده 0 تا 99 روی ال سی دی گرافیکی

          داش آرا خوش اومدی
          آره امتحان کنم ببینم چی میشه.. بدون تابع برنامه خیلی طولانی میشه

          :nerd:
          به رویاهات فکر کن!!

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X