سلام و عرض ادب خدمت دوستان بزرگوار.
دوستان مهندسم بنده میخوام با آیسی ACS712ELC که یه آیسی smd و 8 پایست،جریان خروجی موتور دی سی رو بخونم، میدونم این آیسی تا 5 آمپر رو تو خروجی میخونه، اما خوب جریان موتور من خیلی کمتر از این حرفاست، دوستان راهنمائی میکردن که با a/d بخونمش، منتها فک میکنم نشه فقط با کانفیگ کردن a/d و مستقیم به یه کانال آنالوگ به دیجیتال دادن خروجیشو خوند
از دوستان بزرگواری که کار کردن، تمنا دارم راهنمائی بفرمایند که به چه نحو میشه از این آیسی به نفع خوندن جریان خروجی شافت موتور استفاده کرد؟
مقصود از این کار هم این هست که جریان موتور رو زمانیکه شافت اون به یه مانعی برخورد میکنه، بدونیم و سر اون جریان به موتور دی سیمون فرمان ایستادن بدیم...
قبلا با lm324 این کار به نحو متفاوتی انجام شده بود، به عبارتی وقتی موتور با مانع برخورد میکرد، جریانمون که high میشد، پ امپ بهمون آلارم میداد و سر اون آلارم ما موتور رو نگه میداشتیم، اما این روش برای کار ما از دقت پائینی برخوردار هست برای همین میخوایم که جریان رو با آیسی مذکور بخونیم...
باز هم از لطف و کمک دوستان یک دنیا متشکرم...
دوستان مهندسم بنده میخوام با آیسی ACS712ELC که یه آیسی smd و 8 پایست،جریان خروجی موتور دی سی رو بخونم، میدونم این آیسی تا 5 آمپر رو تو خروجی میخونه، اما خوب جریان موتور من خیلی کمتر از این حرفاست، دوستان راهنمائی میکردن که با a/d بخونمش، منتها فک میکنم نشه فقط با کانفیگ کردن a/d و مستقیم به یه کانال آنالوگ به دیجیتال دادن خروجیشو خوند

از دوستان بزرگواری که کار کردن، تمنا دارم راهنمائی بفرمایند که به چه نحو میشه از این آیسی به نفع خوندن جریان خروجی شافت موتور استفاده کرد؟
مقصود از این کار هم این هست که جریان موتور رو زمانیکه شافت اون به یه مانعی برخورد میکنه، بدونیم و سر اون جریان به موتور دی سیمون فرمان ایستادن بدیم...
قبلا با lm324 این کار به نحو متفاوتی انجام شده بود، به عبارتی وقتی موتور با مانع برخورد میکرد، جریانمون که high میشد، پ امپ بهمون آلارم میداد و سر اون آلارم ما موتور رو نگه میداشتیم، اما این روش برای کار ما از دقت پائینی برخوردار هست برای همین میخوایم که جریان رو با آیسی مذکور بخونیم...
باز هم از لطف و کمک دوستان یک دنیا متشکرم...
دیدگاه