سلام به همه دوستان کار بلدم
من دنبال طراحی یک سیستم کنترل وضعیت خودرو هستم. اولین قدم این پروژه مانیتور کردن وضعیت روشن یا خاموش بودن موتور اتومبیل هستش.
ایده هایی که به ذهن میرسه را براتون مینویسم:
1. پشت سوئیچ (اگر سوئیچ باز باشد ولی موتور خاموش باشد، وضعیت موتور را روشن در نظر میگیرد)
2. ولتاژ دینام (در لحظه روشن بودن موتور ولتاژ باتری به واسطه شارژ توسط دینام تا حداکثر 14.4 ولت افزایش پیدا میکنه ولی با خاموش شدن خودرو این ولتاژ سریعاً به 12 ولت افت نمیکنه، پس با خطا روبرو میشویم)
3. سنسورهای مکانیکی مانند شفت انکدر یا مشابه که صرفه اقتصادی نداره (تا وقتی الکترونیک هست چرا مکانیک...؟)
4. سنسورهای الکترونیکی مانند اثر هال ( در این مورد نظر خاصی ندارم!)
ولی از همه اینها گذشته میخواستم نظرتون را راجع به این ایده بدونم: توسط یک سیم پیچ ساده به دور سیمهای خروجی از کویل میتوان با نمونه گیری از جریان القایی ایجاد شده که برای جرقه زدن شمع ها استفاده میشه (که جریان کمی هم نیست!)، کمک گرفت.
منتطر شنیدن نظرات شما دوستان برای کمک به بنده هستم
ممنون
من دنبال طراحی یک سیستم کنترل وضعیت خودرو هستم. اولین قدم این پروژه مانیتور کردن وضعیت روشن یا خاموش بودن موتور اتومبیل هستش.
ایده هایی که به ذهن میرسه را براتون مینویسم:
1. پشت سوئیچ (اگر سوئیچ باز باشد ولی موتور خاموش باشد، وضعیت موتور را روشن در نظر میگیرد)
2. ولتاژ دینام (در لحظه روشن بودن موتور ولتاژ باتری به واسطه شارژ توسط دینام تا حداکثر 14.4 ولت افزایش پیدا میکنه ولی با خاموش شدن خودرو این ولتاژ سریعاً به 12 ولت افت نمیکنه، پس با خطا روبرو میشویم)
3. سنسورهای مکانیکی مانند شفت انکدر یا مشابه که صرفه اقتصادی نداره (تا وقتی الکترونیک هست چرا مکانیک...؟)
4. سنسورهای الکترونیکی مانند اثر هال ( در این مورد نظر خاصی ندارم!)
ولی از همه اینها گذشته میخواستم نظرتون را راجع به این ایده بدونم: توسط یک سیم پیچ ساده به دور سیمهای خروجی از کویل میتوان با نمونه گیری از جریان القایی ایجاد شده که برای جرقه زدن شمع ها استفاده میشه (که جریان کمی هم نیست!)، کمک گرفت.
منتطر شنیدن نظرات شما دوستان برای کمک به بنده هستم
ممنون
دیدگاه