اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نویز گیری از ورودی اینتراپت خارجی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    نویز گیری از ورودی اینتراپت خارجی

    سلام دوستان من
    یه ابهامی در یه مسئله ای دارم
    قیل طرح سوالم یه توضیحی در مورد فشنگی روغن موتورهای دیزل میدم
    در موتورهای دیزل بدنه ی موتور همیشه وصله به پابه منفی باتری یعنی GND
    فشنگی اینطوری عمل میکنه که دو تا پلاتین جدا از هم داخلش هست : پلاتین داخلی که همیشه به بدنه (GND) وصله و پلاتین خارجی که یا به پلاتین داخلی وصله یا رو هواست (NC)
    وقتی موتور خاموشه دوتا پلاتین به هم وصلن و هر دوتا پلاتین به بدنه و بالتبع به سر منفی باتری (GND) وصلن
    وقتی موتور روشنه پلاتین بیرونی از پلاتین داخلی که همیشه به بدنه وصله جدا میشه و NC میشه
    من پلاتین بیرونی رو دادم به پایه اینتراپت خارجی avr که وقتی موتور خاموشه منفی وصل بشه به اینتراپت و بره تو روتین اینتراپت
    و وقتی روشنه و NC میشه پایه اینتراپت با مقاومتهای پول پ 10K به 5 ولت وصل میشه و پایه میشه 5 ولت
    اما در این حالت یه مشکلی هست
    سیمی که از فشنگی میاد تقریبا بلنده و وقتی NC میشه مثل آنتن عمل میکنه و نویز رو میگیره میده به پایه اینتراپت
    بنظر شما اون مقاومت 10k پول پ میتونه نویز رو بگیره؟؟؟؟؟؟
    چطوری میتونم این خط فرمان که از فشنگی میاد رو بدون نویز بدم به پایه اینتراپت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا کمکم کنید
    ممنون

    #2
    پاسخ : نویز گیری از ورودی اینتراپت خارجی

    نوشته اصلی توسط hadibarca
    سلام دوستان من
    یه ابهامی در یه مسئله ای دارم
    قیل طرح سوالم یه توضیحی در مورد فشنگی روغن موتورهای دیزل میدم
    در موتورهای دیزل بدنه ی موتور همیشه وصله به پابه منفی باتری یعنی GND
    فشنگی اینطوری عمل میکنه که دو تا پلاتین جدا از هم داخلش هست : پلاتین داخلی که همیشه به بدنه (GND) وصله و پلاتین خارجی که یا به پلاتین داخلی وصله یا رو هواست (NC)
    وقتی موتور خاموشه دوتا پلاتین به هم وصلن و هر دوتا پلاتین به بدنه و بالتبع به سر منفی باتری (GND) وصلن
    وقتی موتور روشنه پلاتین بیرونی از پلاتین داخلی که همیشه به بدنه وصله جدا میشه و NC میشه
    من پلاتین بیرونی رو دادم به پایه اینتراپت خارجی avr که وقتی موتور خاموشه منفی وصل بشه به اینتراپت و بره تو روتین اینتراپت
    و وقتی روشنه و NC میشه پایه اینتراپت با مقاومتهای پول پ 10K به 5 ولت وصل میشه و پایه میشه 5 ولت
    اما در این حالت یه مشکلی هست
    سیمی که از فشنگی میاد تقریبا بلنده و وقتی NC میشه مثل آنتن عمل میکنه و نویز رو میگیره میده به پایه اینتراپت
    بنظر شما اون مقاومت 10k پول پ میتونه نویز رو بگیره؟؟؟؟؟؟
    چطوری میتونم این خط فرمان که از فشنگی میاد رو بدون نویز بدم به پایه اینتراپت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا کمکم کنید
    ممنون
    با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
    اکثر سنسور های نشان دهنده روغن خودرو طرز کارشان این گونه است تا زمانی که خودرو خاموش است 2 عدد کنتاکت پالاتین درونی آن ها که یکی به شاسی خودرو و دیگر ی از طریق یک سیم وارد پشت دستگاه های نشان دهند پنل جلویی خودرو می شود با یک لامپ سری و به برق +12 در سواری ها و بعضی ها به ولتاژ +24 در کامیون ها ( در مورد ولتاژ 24 ولت به سیم کشی خورو های دیزل مراجعه شود) از طریق کلید .IGN که مستقیم به برق های یاد شده وصل می باشند. در زمانی که ما می خواهیم خودرو را روشن کنیم، با چرخاندن سویچ برق از طریق کلید لامپ های اخطار زیادی را از جمله لامپ اخطار قرمز روغن را روشن می کند، پس از استارت و روشن شدن خودرو چون اویل پمپ با سرعت روغن را در درون کارتل به حرکت در می آورد در اثر نیروی گریز از مرکز این 2 کنتاکت درون سنسور که قبلا به هم وصل بوده از هم جدا و باعق قطع برق لامپ و در نتیجه لامپ اخطارچراغ روغن خاموش می شود. اگر روغن هم کم باشد نیروی گریز از مکز اویل پمپ کم در نتیجه باز هم روشن می مانند. این فشار بین 3.5 الی 5 P.S.I در خودرو های مختلف فرق می کند.
    برای جلو گیری از نویز یک مقاومت 10 کیلو را با یک خارن 0.1 میکرو فارد بصورت سری ببندید. یک پایه خازن به گراند، سر دیگر خازن به مقاومت و سر دیگر مقاوت به VCC+ میکرو و سیمی که از کنتل پانل با ولتاژ 12 یا 24 ولت به یک لامپ وصل شده را جدا و بین تماس نقطه خارن و مقاومت متصل کنید.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : نویز گیری از ورودی اینتراپت خارجی

      خیلی ممنون آقای تحیری
      ینی یک فیلتر RC
      درسته دقیقا همینه
      خیلی ممنون

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : نویز گیری از ورودی اینتراپت خارجی

        از اپتو کوپلر استفاده کنید اگه هم مدارتون پارازیت داره در هنگام وصل شده یا قطع شدن ازیه مدار دیبانس خارجی یا هم از دیبانس داخلی با دستور های میکرو استفاده کنید.....

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X