پاسخ : پروژه کامل ساعت با منو ( DS1307 + Menu-system + Touch-Pad )
با سلام،
من دیدی روی برنامه شما ندارم که نظری در موردش بدم. ولی با نیمچه توضیحی که دادی، به نظرم روش خیلی درست نیست.
من احتمال میدم که شما قبل از نمایش هر bmp صفحه نمایش رو پاک میکنید! شما که اطلاعات و منوهاتون رو بصورت bmp نمایش میدید، در زمان رفرشی [که بهش اشاره کردید] نیازی نیست که اول صفحه رو پاک کنید و بعدش bmp رو روی صفحه نمایش بریزید. بلکه باید مستقیم bmp رو بدون پاک کردن صفحه بریزید روی LCD چونکه پاک کردن صفحه نمایش علاوه بر کند کردن برنامه، موجب اون چشمکی که میگید هم میشه!
( در این روش، اگر bmp هاتون کمتر از 128 در 64 هستند، باید همه اونها رو به 128 در 64 تبدیل کنید که از پاک کردن صفحه بی نیاز بشید )
ضمن اینکه اجباری نیست که برای نوشتن مثلا یک عدد در صفحه، حتما صفحه رو رفرش و یا پاک کنی، فقط همون محدوده مورد نظر رو پاک کن ( با تابع KS108_FillRect )
ضمنا، روش خوندن صفحه کلید رو بیشتر بررسی و اصلاح کن ...
با سلام،
من دیدی روی برنامه شما ندارم که نظری در موردش بدم. ولی با نیمچه توضیحی که دادی، به نظرم روش خیلی درست نیست.
من احتمال میدم که شما قبل از نمایش هر bmp صفحه نمایش رو پاک میکنید! شما که اطلاعات و منوهاتون رو بصورت bmp نمایش میدید، در زمان رفرشی [که بهش اشاره کردید] نیازی نیست که اول صفحه رو پاک کنید و بعدش bmp رو روی صفحه نمایش بریزید. بلکه باید مستقیم bmp رو بدون پاک کردن صفحه بریزید روی LCD چونکه پاک کردن صفحه نمایش علاوه بر کند کردن برنامه، موجب اون چشمکی که میگید هم میشه!
( در این روش، اگر bmp هاتون کمتر از 128 در 64 هستند، باید همه اونها رو به 128 در 64 تبدیل کنید که از پاک کردن صفحه بی نیاز بشید )
ضمن اینکه اجباری نیست که برای نوشتن مثلا یک عدد در صفحه، حتما صفحه رو رفرش و یا پاک کنی، فقط همون محدوده مورد نظر رو پاک کن ( با تابع KS108_FillRect )
ضمنا، روش خوندن صفحه کلید رو بیشتر بررسی و اصلاح کن ...
دیدگاه