اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تست بازر از پین های میکرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تست بازر از پین های میکرو

    سلام و درود
    میکرو stm32f013ret6 دارم، مونتاژش کردم برای بررسی اتصالی بین پین ها تست بازر گرفتم همه چی اوکیه بوقی در کار نیست اما روی یک پورت عددی بین 1.6 تا 2.3 ولت رو مولتیمتر برمیگرده و نمایش داده میشه بنظر شما میکرو آسیب دیده؟ معمولا دو تا پین یک دستگاه که از داخل به هم ارتباط داشته باشند، چسبیدگی با روغن لحیم یا قلع در فاصله میکرومتر با کناری فاصله داشته باشه این ولتاژ برگشتی رو میدن اما مگه میشه روی یک پورت همگی این داستان رو داشته باشند تابحال برنخوردم به این پدیده!؟با الکل و فرچه آنتی استاتیک هم تمیز کردم برا اطمینان اما بازم این پدیده وجود داره! شکم به روغن فلاکسیه که رفته زیر پد زمین میکرو و از اون زیر طوری که دیده نشه ارتباط ایجاد کرده باشه که در اونصورت باید شستشو التراسونیک بدم... طبیعیه بنظر شما اساتید این قضیه؟
    جدیدترین ویرایش توسط m.aziz; ۱۱:۳۴ ۱۴۰۳/۰۴/۰۴.

    #2
    نوشته اصلی توسط m.aziz نمایش پست ها
    سلام و درود
    میکرو stm32f013ret6 دارم، مونتاژش کردم برای بررسی اتصالی بین پین ها تست بازر گرفتم همه چی اوکیه بوقی در کار نیست اما روی یک پورت عددی بین 1.6 تا 2.3 ولت رو مولتیمتر برمیگرده و نمایش داده میشه بنظر شما میکرو آسیب دیده؟ معمولا دو تا پین یک دستگاه که از داخل به هم ارتباط داشته باشند، چسبیدگی با روغن لحیم یا قلع در فاصله میکرومتر با کناری فاصله داشته باشه این ولتاژ برگشتی رو میدن اما مگه میشه روی یک پورت همگی این داستان رو داشته باشند تابحال برنخوردم به این پدیده!؟با الکل و فرچه آنتی استاتیک هم تمیز کردم برا اطمینان اما بازم این پدیده وجود داره! شکم به روغن فلاکسیه که رفته زیر پد زمین میکرو و از اون زیر طوری که دیده نشه ارتباط ایجاد کرده باشه که در اونصورت باید شستشو التراسونیک بدم... طبیعیه بنظر شما اساتید این قضیه؟
    سلام و درود،
    مایع فلاکس نباید اینچنین رسانایی پایینی داشته باشه!
    اگر روی یک پورت این موضوع وجود داره و روی پورت های دیگه چنین نیست، بحث به ساختار درونی میکروکنترلر برمیگرده.

    دیدگاه


      #3
      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

      سلام و درود،
      مایع فلاکس نباید اینچنین رسانایی پایینی داشته باشه!
      اگر روی یک پورت این موضوع وجود داره و روی پورت های دیگه چنین نیست، بحث به ساختار درونی میکروکنترلر برمیگرده.
      سلام و درود
      مایع نه عرض کردم روغن فلاکس، روغن غلظت داره به نسبت مایع و بارها با این موضوع برخورد داشتم که روغن سبب رسانش خفیف شده و بعد از تمیز کردن اون رسانش از بین رفته اما اینجا موضوع متفاوته، میکرو خامه و هنوز برنامه کانفیگ برای تغییر ساختار داخلی تو ریخته نشده و پورت مثل پورتهای دیگه عمومیه و خاص نیست که بگم با بقیه فرق داره!
      حالا فردا میندازمش برد رو تو بنزین ببینم چه میشه، تشکر از مشارکت شما

      دیدگاه


        #4
        نوشته اصلی توسط m.aziz نمایش پست ها

        سلام و درود
        مایع نه عرض کردم روغن فلاکس، روغن غلظت داره به نسبت مایع و بارها با این موضوع برخورد داشتم که روغن سبب رسانش خفیف شده و بعد از تمیز کردن اون رسانش از بین رفته اما اینجا موضوع متفاوته، میکرو خامه و هنوز برنامه کانفیگ برای تغییر ساختار داخلی تو ریخته نشده و پورت مثل پورتهای دیگه عمومیه و خاص نیست که بگم با بقیه فرق داره!
        حالا فردا میندازمش برد رو تو بنزین ببینم چه میشه، تشکر از مشارکت شما
        بنظر منظورتون خمیر فلاکس هست.
        ضمنا بنزین و بعضی حلال ها باعث سوختن فیوز SMD روی برد میشن( اگر روی بردتون استفاده کردید)

        دیدگاه


          #5
          غلظت کم باشه مثل آب روان میگند مایع فلاکس که معمولا در ظروف قطره چکانی و پمپی ارائه میشه، غلظت متوسط باشه (مثل روغن لحیم) میگن روغن فلاکس که معمولا در تیوب یا سرنگ ارائه میشه ، غلظت بیشتر باشه (کرم مانند) میگند خمیر که معمولا در ظروف درب بسته مثل روغن لحیم ارئه میشه گاهی هم سرنگ مثل خمیر سولدر مسک، تو سایت Eca در جستجوی کلمه (فلاکس) یه گشتی بزنید منظورم رو بهتر متوجه میشید، در مورد سوختن فیوز smd در بنزین تابحال با اینکه استفاده کردم و تو بنزین انداختم مشکلی ندیدم و نشنیدم اما به هر حال تشکر از راهنماییتان.

          دیدگاه


            #6
            نوشته اصلی توسط m.aziz نمایش پست ها
            غلظت کم باشه مثل آب روان میگند مایع فلاکس که معمولا در ظروف قطره چکانی و پمپی ارائه میشه، غلظت متوسط باشه (مثل روغن لحیم) میگن روغن فلاکس که معمولا در تیوب یا سرنگ ارائه میشه ، غلظت بیشتر باشه (کرم مانند) میگند خمیر که معمولا در ظروف درب بسته مثل روغن لحیم ارئه میشه گاهی هم سرنگ مثل خمیر سولدر مسک، تو سایت Eca در جستجوی کلمه (فلاکس) یه گشتی بزنید منظورم رو بهتر متوجه میشید، در مورد سوختن فیوز smd در بنزین تابحال با اینکه استفاده کردم و تو بنزین انداختم مشکلی ندیدم و نشنیدم اما به هر حال تشکر از راهنماییتان.
            هر کس طبقه بندی خاصی برای خودش داره.
            و البته در اکثر فروشگاه ها صرفا از اسم خمیر فلاکس و مایع فلاکس استفاده میشه.
            و خب مایع فلاکس بیشتر برای مونتاژ استفاده میشه.
            و اکثرا خمیر فلاکس هم برای تعویض قطعه...
            ​​​​​​

            دیدگاه


              #7
              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

              هر کس طبقه بندی خاصی برای خودش داره.
              و البته در اکثر فروشگاه ها صرفا از اسم خمیر فلاکس و مایع فلاکس استفاده میشه.
              و خب مایع فلاکس بیشتر برای مونتاژ استفاده میشه.
              و اکثرا خمیر فلاکس هم برای تعویض قطعه...
              ​​​​​​
              فکر نمیکنم سلیقه ای باشه این موضوع تخصصی، آدرس دادم تو سایت eca اگر سرچی بفرمائید مشخصه و دلیل اینکه اکثر فروشگاه ها تمایل به درج نام خمیر دارند فروش بالاتره چون خمیر فلاکس کیفیت بیشتری به نسبت روغن فلاکس داره و بخاطر همینم اکثر برندهاش خارجی و وارداتیه (مثل امتک، مکانیک و غیره) بجز چندتا شرکت محدود ایرانی که جنسشونم کیفیت درستی نداره هنوز برندهای ایرانیش جا نیفتاده بجا خمیر خارجی تو بازار که اکثرا ظرفهاش لیوانیه، متفرقه ها هم روغن فلاکس ایرانی رو با با متدهای شیمیایی رنگدار میکنند میریزند تو ظرف و برچسب خارجی بجا خمیر فلاکس چینی و تایوانی میفروشند به خلق (میشناسم کسی که همینطوری داره روغن فلاکس بجا خمیر فلاکس میفروشه)

              مایع فلاکس برای آماده سازی و چربی زدایی سطح برد در مونتاژ و دمونتاژ
              روغن فلاکس برای افزایش کیفیت مونتاژ و دمونتاژ (بخاطر پائین تر بودن دمای تبخیر به نسبت مایع فلاکس و ماهیت جامد بودن و افزایش ضریب حرارت) که همون روغن فلاکسم جای گرم نگهداری کنی میشه مایع اما نه با اون کیفیت برای اون کاربرد که بالاتر عرض کردم
              جایگزین با کیفیت تر روغن فلاکس میشه خمیر فلاکس که مثل کرم میمونه و غلظت و قیمت بالاتری هم داره و معمولا کثیف کاری و پخش شدنش به نسبت روغن فلاکس کمتره بخاطر همینم تو دمونتاژ مخصوصا قطعات حساس بیشتر از خمیر فلاکس مرغوب استفاده میشه
              من بجا خمیر فلاکس متفرقه ترجیحم روغن فلاکس مرغوب تره.
              البته اینها رو از چند همکار با تجربه در زمینه PCB شنیده بودم و خودم ادعای علامه دهر بودن ندارم، چیزی که من در مورد جنسهای رایج بازار فکر میکنم اینه که مثل انواع خمیر دندان ماده اصلی همشون یکیه با کمی تغییر یکی مایع تره یکی جامد تر هم میشه گفت خمیر هم میشه گفت روغن گرما بخوره آب بشه میشه مایع!
              جدیدترین ویرایش توسط m.aziz; ۰۹:۴۷ ۱۴۰۳/۰۴/۰۷.

              دیدگاه


                #8
                نوشته اصلی توسط m.aziz نمایش پست ها

                فکر نمیکنم سلیقه ای باشه این موضوع تخصصی، آدرس دادم تو سایت eca اگر سرچی بفرمائید مشخصه و دلیل اینکه اکثر فروشگاه ها تمایل به درج نام خمیر دارند فروش بالاتره چون خمیر فلاکس کیفیت بیشتری به نسبت روغن فلاکس داره و بخاطر همینم اکثر برندهاش خارجی و وارداتیه (مثل امتک، مکانیک و غیره) بجز چندتا شرکت محدود ایرانی که جنسشونم کیفیت درستی نداره هنوز برندهای ایرانیش جا نیفتاده بجا خمیر خارجی تو بازار که اکثرا ظرفهاش لیوانیه، متفرقه ها هم روغن فلاکس ایرانی رو با با متدهای شیمیایی رنگدار میکنند میریزند تو ظرف و برچسب خارجی بجا خمیر فلاکس چینی و تایوانی میفروشند به خلق (میشناسم کسی که همینطوری داره روغن فلاکس بجا خمیر فلاکس میفروشه)

                مایع فلاکس برای آماده سازی و چربی زدایی سطح برد در مونتاژ و دمونتاژ
                روغن فلاکس برای افزایش کیفیت مونتاژ و دمونتاژ (بخاطر پائین تر بودن دمای تبخیر به نسبت مایع فلاکس و ماهیت جامد بودن و افزایش ضریب حرارت) که همون روغن فلاکسم جای گرم نگهداری کنی میشه مایع اما نه با اون کیفیت برای اون کاربرد که بالاتر عرض کردم
                جایگزین با کیفیت تر روغن فلاکس میشه خمیر فلاکس که مثل کرم میمونه و غلظت و قیمت بالاتری هم داره و معمولا کثیف کاری و پخش شدنش به نسبت روغن فلاکس کمتره بخاطر همینم تو دمونتاژ مخصوصا قطعات حساس بیشتر از خمیر فلاکس مرغوب استفاده میشه
                من بجا خمیر فلاکس متفرقه ترجیحم روغن فلاکس مرغوب تره.
                البته اینها رو از چند همکار با تجربه در زمینه PCB شنیده بودم و خودم ادعای علامه دهر بودن ندارم، چیزی که من در مورد جنسهای رایج بازار فکر میکنم اینه که مثل انواع خمیر دندان ماده اصلی همشون یکیه با کمی تغییر یکی مایع تره یکی جامد تر هم میشه گفت خمیر هم میشه گفت روغن گرما بخوره آب بشه میشه مایع!
                در همین فروشگاه ECA هم حدود ۴ قلم با عنوان «روغن فلاکس» وجود داره.
                و بنظر هم نمیرسه که غلظت بالاتری نسبت به کالاهای با عنوان «مایع فلاکس» داشته باشن.
                احتمالا عنوان «روغن فلاکس» به علت چرب تر بودن مایع و همچنین ایجاد وجه تمایز اسمی توسط تولید کنندگان باشه.

                دیدگاه


                  #9
                  نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

                  در همین فروشگاه ECA هم حدود ۴ قلم با عنوان «روغن فلاکس» وجود داره.
                  و بنظر هم نمیرسه که غلظت بالاتری نسبت به کالاهای با عنوان «مایع فلاکس» داشته باشن.
                  احتمالا عنوان «روغن فلاکس» به علت چرب تر بودن مایع و همچنین ایجاد وجه تمایز اسمی توسط تولید کنندگان باشه.
                  من رو میزم همین الان هر سه نوعش رو دارم:

                  این خمیره که غلیظ تره و رنگش به سفیدی میزنه حالت کرم مانند داره مارک امتک:


                  این روغنه که مثل روغن لحیمه دقیقا از نظر غلظت که من از این دارم بدک نیست:
                  بدون مواد اسیدی و اتصال کوتاه با اکسیدزدایی و قلع پذیری عالی، روان و براق ساخته شده از مرغوب ترین مواد اولیه


                  و مایع فلاکس هم از این دارم که مثل آب شفاف و روانه:
                  مایع فلاکس قابل شستشو با آب با قلع پذیری بسیار عالی، روان و براق مخصوص بردهای الکترونیکی،الکتریکی و کار های تحقیقاتی حساس


                  قبل از لحیم کاری اگر سطح برد رو با مایع فلاکس و فرچه خوب تمیز نکنیم به وضوح افت کیفیت لحیم در کنار بردی که اصولی لحیم کاری شده مشخصه و معمولا اطراف ناحیه لحیم اگر با ذره بین دقت شه هاله ای مثل حالت سوختگی دیده میشه که ناشی از اکسید شدن چربی روی سطح برده که از قبل برداشته نشده.

                  روغن فلاکس اما گرمای هویه رو ضریب چند برابری میده و در عین حال یک حالت پوششی برای آسیب ندیدن قطعه روی اون ایجاد میکنه دقیقا مثل کاری که روغن سرخ کردنی برای سرخ کردن غذا های سوخاری انجام میده و باعث لحیم با کیفیت بالاتر میشه

                  خمیر فلاکس اما کثیف کاریش به نسبت روغن کمتره، دمای ذوبش پائین تره و اثر حفاظتی بهتری میده من این رو در مونتاژ و دمونتاژ قطعات بدنه پلاستیکی مثل انواع سوکتهای فلت یا آیسی های بدنه پلاستیکی که حساس به گرما هستند و فاصله بین پایه هاشون کمه روغن لاشون بیشتر گیر میکنه به وضوح حس کردم که چقدر اثرش بهتر از روغنه برا اینجور کارها، ، با یک دوست با تجربه صحبت میکردم میگفت خمیر در دماهای ذوب مختلف برا امور مختلفی ساخته میشه که در ایرانخ خمیرهایی که در بازار ماست برا مصارف عمومی بیشتر وارد میشه

                  اما در جمع ماده اصلیشون یکیه و بستگی به تجریه و استفاده ما از اونها داره دقیقا مثل کیت جراحی که انواع قیچی و چاقوی شبیه به هم توش هست و تعجب میکنه آدم که اینا چرا همش شبیه به همه پس تفاوتشون چیه!

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X