اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ایربگ خودرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ایربگ خودرو

    سلام دوستان
    از کسایی که با میکرو کنترولر های آرم حرفه ای کار کردن یه سوال داشتم و اون اینکه میشه برد ایر بگ ماشین رو به صورت صنعتی درست کرد ؟ من چند مورد دیدم روشون آرم بود. بحث بیشتر سر ارتباط برد acu. با ecu هستش .
    دعا پشتِ دعا برای آمدنت
    گناه پشــــــتِ گناه برای نیامــدنت
    دل درگــیر ، مــیان این دو انتخــــــــــــــــــــاب
    کــــــــــــــدام آخر ؟ آمـــدنـت یا نیامدنـــــــــــــــــــــــت

    #2
    پاسخ : ایربگ خودرو

    نوشته اصلی توسط مرتضی بیگدلی
    سلام دوستان
    از کسایی که با میکرو کنترولر های آرم حرفه ای کار کردن یه سوال داشتم و اون اینکه میشه برد ایر بگ ماشین رو به صورت صنعتی درست کرد ؟ من چند مورد دیدم روشون آرم بود. بحث بیشتر سر ارتباط برد acu. با ecu هستش .

    به نام خدا

    تنها اصلاعاتی که دارم در مورد خود ایسو هست که خود ایسو از pic درست شده بیشترش

    !!!!!اگر به دست من افتد فراق را بکشم!!!!!!
    نمی خواستم برم رفتم پشیمونم اگه رفتم دارم می میرم از عشقت من از عشق تو سر رفتم نمی تونم که برگردم به احساس تو بد کردم نفهمیدم چی پیش اومد که قرمز بودو رد کردم

    [move]-----------خداوند لعنتشان کند...-------------[/move]

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : ایربگ خودرو

      خوب اول بگید

      کار و وظیفه برد ایبگ ماشین دقیقا چیه
      تنها موردی که همه آدما یقین دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
      داشتن عقله زیادتر از دیگر آدم ها است

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : ایربگ خودرو

        خب وظیفه ایربگ اتومبیل دقیقا این هست که وقت ضربه شدیدی به خوردو وارد شد ایربک یا کسیه هوا رو باز یا باد کنه

        !!!!!اگر به دست من افتد فراق را بکشم!!!!!!
        نمی خواستم برم رفتم پشیمونم اگه رفتم دارم می میرم از عشقت من از عشق تو سر رفتم نمی تونم که برگردم به احساس تو بد کردم نفهمیدم چی پیش اومد که قرمز بودو رد کردم

        [move]-----------خداوند لعنتشان کند...-------------[/move]

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : ایربگ خودرو


          نوشته اصلی توسط milad-admin
          خب وظیفه ایربگ اتومبیل دقیقا این هست که وقت ضربه شدیدی به خوردو وارد شد ایربک یا کسیه هوا رو باز یا باد کنه

          پس چرا با ecu ارتباط داره ؟ ضربه رو چطوری سنس میکنه ؟ و سیستم باد کردن ایبگ ها چیه ؟


          سیستم باد کردن انگار واکنش شیمیایی است انگار دوتا ماده رو باهم ترکیب میکنه . اگر مفروضات من درست باشه در اینصورت برای سنس ضربه سنسور شتاب سنج میخواد و برای ترکیب دو ماده هم والو الکترونی کی می خواد ؟

          در کل اینها باید دقیقا مشخص بشه .
          تنها موردی که همه آدما یقین دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
          داشتن عقله زیادتر از دیگر آدم ها است

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : ایربگ خودرو

            نوشته اصلی توسط aliila
            پس چرا با ecu ارتباط داره ؟ ضربه رو چطوری سنس میکنه ؟ و سیستم باد کردن ایبگ ها چیه ؟


            سیستم باد کردن انگار واکنش شیمیایی است انگار دوتا ماده رو باهم ترکیب میکنه . اگر مفروضات من درست باشه در اینصورت برای سنس ضربه سنسور شتاب سنج میخواد و برای ترکیب دو ماده هم والو الکترونی کی می خواد ؟

            در کل اینها باید دقیقا مشخص بشه .
            [s]
            بنده هم در ارتباط بودن این سیستم با ایسو یکم شک داشتم حالا که شما گفتین شکم بر طرف شد [/s]
            دداشتم در مورد ایربگ مطالعه میکردم الان دیدم اینجا رو اشتبا کردم گفتم بیام درستش کنم ایربگ به ایسو وصل تا ایسو بتونه سالم بودن اون و نا سالم بودنش رو تشخیص به راننده اعلام کنم ان هم با چراغ پشت امپر در کل 80 درصد ماشین رو ایسو کنترل میکنه
            در کل هر کیسه هوا از ۳ قسمت اصلی تشکیل شدهآ‌است:

            خود کیسه هوا که از پارچه نایلونی و سبک ساخته شده و در بین فرمان، داشبورد، در صندلیآ‌ها و درها جاسازی میشه
            و باد شدن زمانی صورت میآ‌گیرد که نیرویی معادل با نیروی برخورد خودرو با سرعت ۱۶ تا ۲۴ کیلومتر بر ساعت به دیوار آجری باشد در اثر برخورد یک جزء در این سیستم تغییر مکان داده مثل همون رله خودمون :rolleyes: باعث بسته شدن یک مدار الکتریکی میشه و به سنسور فرمان میآ‌ده که آقا تصادف اتفاق افتادهآ‌ سنسور اطلاعات لازم را از شتاب سنج میگره سیستم باد کننده هم که با ترکیب تری نیترید سدیم و نیترات پتاسیم جامد اشتعال صورت میآ‌گیره و در کسری از ثانیه گاز نیتروژن تولید میآ‌شه جریان گاز نیتروژن گرم کیسه را باد میآ‌کنه کیسه هم با سرعتی در حدود ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت از محل خود خارج میآ‌شه بدر داشبورد هم در میاره یک ثانیه بعد گاز نیتروژن سریعاً از سوراخآ‌های ریزی که در کیسه تعبیه شده خارج مشه

            !!!!!اگر به دست من افتد فراق را بکشم!!!!!!
            نمی خواستم برم رفتم پشیمونم اگه رفتم دارم می میرم از عشقت من از عشق تو سر رفتم نمی تونم که برگردم به احساس تو بد کردم نفهمیدم چی پیش اومد که قرمز بودو رد کردم

            [move]-----------خداوند لعنتشان کند...-------------[/move]

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : ایربگ خودرو

              http://www.fujitsu-ten.com/business/technicaljournal/pdf/24-3.pdf
              تنها موردی که همه آدما یقین دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
              داشتن عقله زیادتر از دیگر آدم ها است

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : ایربگ خودرو

                رو یک برد دیدم این آی سی بود و روش نوشته بود
                TMS470 980
                PV241BBPNI
                و 4*20 پایه هم داشت
                این چه ای سی هست؟؟
                خب وظیفه ایربگ اتومبیل دقیقا این هست که وقت ضربه شدیدی به خوردو وارد شد ایربک یا کسیه هوا رو باز یا باد کنه
                آره دقیقا
                باید بعد 30 میلی ثانیه بعد از تصادف کیسه هوا کاملا باز شده باشه
                ما به چند مدل سنسور نیاز داریم
                یکیش سنسور شتاب هست که زمانی که بلافاصله شتاب به شدت کم میشه خروجی بگیریم و یه سنسور ضربه که جلوی ماشین نصب بشه
                و زمانیکه برخور اتفاق افتاد به ما خروجی بده
                دعا پشتِ دعا برای آمدنت
                گناه پشــــــتِ گناه برای نیامــدنت
                دل درگــیر ، مــیان این دو انتخــــــــــــــــــــاب
                کــــــــــــــدام آخر ؟ آمـــدنـت یا نیامدنـــــــــــــــــــــــت

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : ایربگ خودرو

                  نوشته اصلی توسط مرتضی بیگدلی
                  سلام دوستان
                  از کسایی که با میکرو کنترولر های آرم حرفه ای کار کردن یه سوال داشتم و اون اینکه میشه برد ایر بگ ماشین رو به صورت صنعتی درست کرد ؟ من چند مورد دیدم روشون آرم بود. بحث بیشتر سر ارتباط برد acu. با ecu هستش .
                  من فقط می خواستم دوستانه گوشزد کنم که با توجه به تجربیاتی که داشته ام، روی این خودروسازهای داخلی برای خرید محصولات تکنولوژیک داخلی (هر چند پیشرفته و بسیار کارآ و استاندارد) اصلا حساب نکنید. یادتان باشد که آنها پیش از هر چیز دولتی هستند و بحثهای پشت پرده در جذابیت (!) واردات برای مدیران دولتی و همچنین بحثهای زیر میزی زیادی مطرح است.

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : ایربگ خودرو

                    من فقط می خواستم دوستانه گوشزد کنم که با توجه به تجربیاتی که داشته ام، روی این خودروسازهای داخلی برای خرید محصولات تکنولوژیک داخلی (هر چند پیشرفته و بسیار کارآ و استاندارد) اصلا حساب نکنید. یادتان باشد که آنها پیش از هر چیز دولتی هستند و بحثهای پشت پرده در جذابیت (!) واردات برای مدیران دولتی و همچنین بحثهای زیر میزی زیادی مطرح است.
                    خوب ما هم میتونیم اون جذابیت های مورد نظرشون رو براشون فراهم کنیم :biggrin: وشاید هم چون هم زبون هستیم بهترم بتونیم :nice:
                    دعا پشتِ دعا برای آمدنت
                    گناه پشــــــتِ گناه برای نیامــدنت
                    دل درگــیر ، مــیان این دو انتخــــــــــــــــــــاب
                    کــــــــــــــدام آخر ؟ آمـــدنـت یا نیامدنـــــــــــــــــــــــت

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : ایربگ خودرو

                      سیستمی رو که شما میسازین کی تست میکنه :rolleyes:
                      [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : ایربگ خودرو

                        نوشته اصلی توسط حامد رحیمی
                        سیستمی رو که شما میسازین کی تست میکنه :rolleyes:
                        مدار ACU که ساخته بشه برای پاس کردن تمام استانداردها باید به خارج فرستاده بشه که چند شرکت تو چین و هند و اوروپا و امریکا هستتند که
                        این گواهینامه رو به ACU میدن

                        برد ACU تو مدل ایرانیش میتونه اینجوری طراحی بشه که با ECU اصلا کاری نداشته باشه (با هم قهر باشن ) و خودش هم تصادف رو تشخیص بده و هم خودش رو موقع روشن کردن ماشین عیب یابی کنه و هم دستور باز شدن کیسه هوا رو بده (کلا مستقل عمل کنه). اگه اینجوری بشه با خودرو ساز های داخلی به توافق رسید کار خیلی راحت تر میشه .
                        جدا از این بحث ها که حل شدنیه بریم سراغ اصل ماجرا
                        فکرمیکنید به روش مهندسی معکوس بشه از مدل های تولید شده خارجی چیزی در آورد . نظر شما چیه ؟؟
                        دعا پشتِ دعا برای آمدنت
                        گناه پشــــــتِ گناه برای نیامــدنت
                        دل درگــیر ، مــیان این دو انتخــــــــــــــــــــاب
                        کــــــــــــــدام آخر ؟ آمـــدنـت یا نیامدنـــــــــــــــــــــــت

                        دیدگاه

                        لطفا صبر کنید...
                        X