با سلام خدمت دوستان عزیز
مشکلی که من داشتم در کار با EMWIN این هستش که در برنامه ای که من دارم تنها نصف صفحه رنگ آمیزی می شود و یا به جای رسم یک دایره کامل نصف آن را نشان می دهد. در این رابطه سوال زیر را در اینترنت قرار دادم: ولی جواب درستی را نگرفتم . یکی از دوستان می گفت که مشکل از کمبود حافظه برای EMWIN می باشد برا ی همین این سوال را در اینجا قرار دادم. من در رابطه با تخصیص حافظه در EMWIN برای STM32F103RE می خواستم در رابطه با محاسبه حد min حافظه ای که باید برای emwin در نظر داشت تظرتون رو بدونم. برای مثال برای tft با درایور ILI9325 و 320x240 پیکسل مقدار :
رو چقدر باید تعریف کرد و اینکه
چی هستش ?
و آیا RAM مورد استفاده قرار می گیرد یا ROM?
من در انجمن SEGGER در لینک زیر دیدم که این روش رو برای محاسبه حافظه EMWIN معرفی کرده:
چه مقداری می باشد و کجا تعریف می شود؟
و توضیحی که در MANUAL EMWIN ارائه شده مطابق عکس زیر چه معنایی داره:

و آیا مطابق MANUAL EMWIN و بر اساس استفاده از متغییر GUIDRV_FlexColor در برنامه من و مطابق شکل زیر :

مقدار BPP برابر 16 می باشد. و بر این اساس برای کار با 320*240 پیکسل باید 153600 بایت استفاه کرد و البته معایب کمبود حافظه چه جیزی خواهد بود؟.
آبا برای کار با :
این کمبود حافظه چطور خودشو نشون میده؟
با تشکر.
مشکلی که من داشتم در کار با EMWIN این هستش که در برنامه ای که من دارم تنها نصف صفحه رنگ آمیزی می شود و یا به جای رسم یک دایره کامل نصف آن را نشان می دهد. در این رابطه سوال زیر را در اینترنت قرار دادم: ولی جواب درستی را نگرفتم . یکی از دوستان می گفت که مشکل از کمبود حافظه برای EMWIN می باشد برا ی همین این سوال را در اینجا قرار دادم. من در رابطه با تخصیص حافظه در EMWIN برای STM32F103RE می خواستم در رابطه با محاسبه حد min حافظه ای که باید برای emwin در نظر داشت تظرتون رو بدونم. برای مثال برای tft با درایور ILI9325 و 320x240 پیکسل مقدار :
کد:
[LEFT]#define GUI_NUMBYTES [/LEFT]
کد:
[LEFT]#define GUI_BLOCKSIZE 0x80 [/LEFT]
و آیا RAM مورد استفاده قرار می گیرد یا ROM?
من در انجمن SEGGER در لینک زیر دیدم که این روش رو برای محاسبه حافظه EMWIN معرفی کرده:
https://forum.segger.com/index.php/T...mory-or-SDRAM/
;
منظور از کد:
It has a size of x * y * BPP * number of buffers static U8 _aVRAM0[XSIZE_PHYS * YSIZE_PHYS * NUM_BUFFERS * NUM_VSCREENS * BYTE_PER_PIXEL_0] __attribute__ ((section (".EXT_MEM")))
کد:
BYTE_PER_PIXEL
و توضیحی که در MANUAL EMWIN ارائه شده مطابق عکس زیر چه معنایی داره:

و آیا مطابق MANUAL EMWIN و بر اساس استفاده از متغییر GUIDRV_FlexColor در برنامه من و مطابق شکل زیر :

مقدار BPP برابر 16 می باشد. و بر این اساس برای کار با 320*240 پیکسل باید 153600 بایت استفاه کرد و البته معایب کمبود حافظه چه جیزی خواهد بود؟.
آبا برای کار با :
کد:
[LEFT]GUI_SetBkColor(GUI_GREEN); [/LEFT]
با تشکر.
دیدگاه