سلام.اینطور که شنیدم این امکان در پروتیوس وجود داره که بتونیم از برنامه اسمبلی فایل هگز بسازیم و فکر کنم این منوی source واسه همین باشه.اگه از دوستان کسی اطلاعات دقیق تری داره و با طرز کار اون آشنایی داره لطفا در اینجا بذاره.ممنون
اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
کار با source در menu bar
Collapse
X
-
پاسخ : کار با source در menu bar
آدرس فایل source رو بدین بعدا د از همون منو رو بزنیدbuild all
خواندن کلمات قصار برای یک آدم تحصیلآنکرده چیز خوبی است
چرچیل
تنها معجزه بزرگ و نابودنشدنی، اعتقاد بشر به معجزه است.
ژان پل سارتر
[color=red][size=14pt]جادوی دست یک انسان، در دست دیگری، توانایی "مهندسیآکردن" است. "ماوراءالطبیعه" واژهآای پوچ است. رابرت آنسون هاینآلاین
-
پاسخ : کار با source در menu bar
سلام. برای اینکه بتونید از این امکان پروتئوس استفاده کنید باید مبدل مورد نظر رو برای اون تعریف و مشخص کنید که این کار از طریق منوی ADD remove Code genereation انجام میشه.
برای تعریف مبدل کد جدید برای Proteus، از منوی Source دستور Define Code Generation را اجرا کنید. حال در پنجره باز شده، با استفاده از گزینه New، آدرس دقیق فایل کامپایلر جدید را
وارد کنید. هر کامپایلر فرمت خاصی از کد های برنامه را به زبان ماشین ترجمه می کند و فرمت خروجی خاص خود را خواهد داشت. قسمت Source Extn مشخص کننده فرمت فایل ورودی
کامپایلر و قسمت Obj.Extn مشخص کننده فرمت فایل خروجی می باشد. مثلاً کامپایلری فایل برنامه نوشته شده در زبان Assemble را گرفته و فایل Hex آن را تحویل می دهد. در این
صورت در قسمت .Source Extn عبارت ASM و در قسمت Obj. Exten عبارت Hex را وارد کنید. در صورتی که گزینه Always Build را تیک دار کنید در این صورت از این کامپایلر همیشه
استفاده خواهد شد و نیازی برای مشخص کردن Obj.Extn نمی باشد. اما فرمت ورودی کامپایلر باید مشخص گردد.
BNTSTBNT
دیدگاه
-
پاسخ : کار با source در menu bar
سلام. تقریباً آنچه که در این مورد میدونم اینکه:
اضافه نمودن مرجع کد (Source Code) به طرح:
1) از منوی Source دستور Add/Remove Source را اجرا کنید.
2) در پنجره باز شده، دستور Change را انتخاب کنید.
حال آدرس Source Code جدید را معین کنید.
3) ابزار تولید کد برای Source را از قسمت Code Generation Tool در همین پنجره، مشخص کنید. در صورتی که قصد استفاده از مبدل جدیدی را برای اولین بار دارید، باید ابتدا این مبدل کد را برای Proteus تعریف کنید. در ادامه چگونگی انجام این کار را توضیح خواهیم داد.
4) پرچم های مورد نیاز برای این فایل Source را وارد کنید.
5) گزینه Ok را کلیک کنید.
گزینه New برای افزودن Source Code جدید به طرح می باشد. می توانید با استفاده از این گزینه چندین برنامه را به طرحتان اضافه کنید تا در صورت لزوم در ادامه کار براحتی برنامه ها را تغییر دهید.
می توانید از بین چند Source Code برای مدارتان، به دلخواه یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای این کار ابتدا با استفاده از دستور New برنامه های مورد نظر را به طرح اضافه کنید. سپس می توانید منوی Source را باز کرده و سپس برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین برای این کار می توانید از کلید های میانبر Alt+S و وارد کردن شماره Source Code مشخص شده در منوی Source، آن را فعال کنید.
Remove: مشخص است که برای حذف برنامه از لیست برنامه های مشخص شده برای یک طرح می باشد.
در منوی Source با استفاده از دستور Build All می توانید از صحیح بودن تمام مراحل انجام شده، اطمینان حاصل کنید. در صورتی که این دستور بدون اعلام هیچ خطایی اجرا شد، هیچ مشکلی در راه اندازی برنامه یا استفاده از برنامه در حین اجرا نخواهید داشت.LLLHHH
برای تعریف مبدل کد جدید برای Proteus، از منوی Source دستور Define Code Generation را اجرا کنید. حال در پنجره باز شده:
با استفاده از گزینه New، آدرس دقیق فایل کامپایلر جدید را وارد کنید. هر کامپایلر فرمت خاصی از کد های برنامه را به زبان ماشین ترجمه می کند و فرمت خروجی خاص خود را خواهد داشت. قسمت Source Extn مشخص کننده فرمت فایل ورودی کامپایلر و قسمت Obj.Extn مشخص کننده فرمت فایل خروجی می باشد. مثلاً کامپایلری فایل برنامه نوشته شده در زبان Assemble را گرفته و فایل Hex آن را تحویل می دهد. در این صورت در قسمت .Source Extn عبارت ASM و در قسمت Obj. Exten عبارت Hex را وارد کنید. در صورتی که گزینه Always Build را تیک دار کنید در این صورت از این کامپایلر همیشه استفاده خواهد شد و نیازی برای مشخص کردن Obj.Extn نمی باشد. اما فرمت ورودی کامپایلر باید مشخص گردد.
در قسمت Command Line می توانید فایل برنامه و فایل کد خروجی و یا مسیر Proteus و یا محل ذخیره طرح را مشخص کنید. برای مشخص کردن این موارد بترتیب از 1%، 2%، %$، %~ استفاده کنید.
در صورت اجرای دستور Reset Persistent Model DATA، اطلاعاتی که در حافظه مانند EPROM ها و ... در اثر شبیه سازی های قبلی یا در کل اطلاعات قبلی ذخیره شده در حافظه ها و مدل های حافظه ای پاک شده و تنها اطلاعات اولیه در آن ها باقی خواهد ماند و یا بعبارتی دیگر با اجرای این دستور مدل های اطلاعاتی ماندگار (Persistent Model DATA) با مقادیر اولیه خود مقدار دهی خواهند شد.BNTSTBNT
دیدگاه
-
پاسخ : کار با source در menu bar
بالاخره تونستم راش بندازم.البته با assembly میکرو avr (اول با 8051 میخواستم کار کنم)
یه سوال:تو پنجره add/remove code generation tools در قسمت command line چه جوری باید کار کرد؟؟
یعنی فرمت وارد کردن دستورات چه جوری باید باشه؟اگر انسان از همه خطر ها پرهیز کند ، هرگز راه به جائی نخواهد برد...
دیدگاه
دیدگاه