اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

قدم صفر در Android

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : قدم صفر در Android

    نوشته اصلی توسط بنیامین خلیلی
    چی مگه
    خوب والا نمیدونم . اخه من با لب ویو خیلی کار کردم ولی این که باش برنامه بنویسم برا اندروید یه کمی عجیبه
    چون ما برای این که یه برنامه بتونیم بنویسیم باید یه محیط داشته باشیم که در اخر کامپایل کنیم و اون کد هایی که تولید میشه باید یه چیز مثل جاوا باشه برای موبایل تا جواب بده و حالا بگذریم از این که نیاز به کومپنت های اون هم داریم تا کارمون راه بیفته . ولی لبویو !!! اخه خودت توضیح بده شاید من ندونم . :nerd:

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : قدم صفر در Android

      چه قدر بحث های بیخودی میکنید.هرکس هر اسمی شنیده اومده گفته خوبه! یه توضیح مختصر راجع به برنامه ها میدم که بحث تموم بشه.
      اولین چیزی که نیاز هست JDK هست.java development kit رو دانلود میکنید و نصب میکنید. حجمش حدود 140-150 مگ هست.بعد از نصب توی خط فرمان دستور java شناخته میشه! این اولین نیاز بود و برای همه روش ها لازم هست.
      ------اگر با جاوا برنامه می نویسید. ( این روش native حساب میشه و بهترین انتخاب هست)
      خیلی راحت ADT Bundle رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و شروع به کار کنید. حجمش بسته به نسخه های SDK هایی که داخلش هست متغییر هست.مثلا اگه فقط Android 19 داخلش باشه حجمش حدود 1 گیگ درمیاد.همین نسخه برای کار مناسب هست.
      اگر بخواید خودتون دستی درست کنید باید اکلیپس برای جاوا رو جدا دانلود کنید (150 مگ) بعد داخلش ADT رو نصب کنید (25 مگ) بعد SDK رو بزنید دانلود ( 800 مگ برای اندروید 19 ) معمولا کسایی که تازه کار هستند خودشون راحت نمیتونند دستی جمع کنند.برای همین bundle رو گزاشتن که همه این تنظیمات داخلش انجام شده.
      * به جای اکلیپس میتونید از intellijIdea استفاده کنید. هیچ جای کار فرقی نداره و فقط ظاهر IDE عوض شده.
      * android studio یک باندلی هست که خود گوگل بر پایه intellijidea ساخته ولی هنوز خیلی استیبل نیست.
      * netbeans هم IDE خوبی هست ومیشه یه کارایی باهاش کرد ولی برای اندروید کسی سراغش نمیره! (چون گوگل ساپورتش نمیکنه)

      --------اگر با C/C++ برنامه مینویسید. این روش هم native حساب میشه چون درآخر فایل *.so که از کامپایل کدتون ساختید داخل جاوا صدا میشه ولی از نظر پشتیبانی با جاوا خیلی فاصله داره)
      امکان نوشتن مستقیم با C++ برای اندروید نیست اما با یه سری Framework ها میشه برنامه رو ساخت و اون رو به شکل یه شی داخل جاوا برد ( کد جاواش چند خط میشه که خودش نوشته میشه)
      - Qt از نسخه 5.2 امکان نوشتن رسمی برای اندروید رو اضافه کرد. گرچه میتونه خروجی بده ولی از نظر بهیته بودن هنوز کار داره + هنوز منابع خیلی کمی براش هست. محیط کار هم همون qt creator خودمون هست.
      - استفاده از GameEngine ها مثل cocos2D
      این انجین ها مناسب برای نوشتن بازی ها هست ولی یه سری برنامه ها رو هم میشه به کمک این ها نوشت.محیط کار این ها معمولا Visual studio هست ولی هر IDE دیگه ای هم میشه استفاده کرد.
      مزیت استفاده از این روش این هست که هم خروجی اندروید دارید وهم ios .فعلا ios رو کاری نداریم. برای اندروید علاوه بر IDE مربوطه به SDK و NDK هم نیاز داریم. حجم NDK حدود 150 Mb هست و کارش کامپایل native کد های سی برای استفاده در محیط جاواست. SDK , NDK برنامه نصبی نیستند و یه سری فایل هستند که فقط آدرس این که کجا هستند رو باید به برنامه ها بدید!

      -------- اگر با C# کار میکنید
      با استفاده از پروژه مونو میتونید با C# خروجی اندروید بگیرید.خروجی بهینه ای نداره ولی قابل قبول هست و منابع قابل قبولی هم داره. محیط کار Visual studio هست + پروژه مونو. راستی پروژه مونو رایگان نیست و باید خودتون درگیر کرک و این حرف ها کنید!

      ------اگر با Html / Css / java script کار میکنید.
      این روش بیشتر به درد کسایی میخوره که طراح وب هستند. با استفاده از برنامه هایی مثل phone gap میتونند برنامه ای برای اندروید و .... بگیرند. این روش دسترسی کمی به منابع سیستمی داره ( دقیقا همون دسترسی هایی که Browser گوشی داره ) و از سرعت خیلی کمتری نسبت به برنامه های native داره.
      این روش برای ساخت کتاب و برنامه های ارایه محتوا و این داستان ها مناسب هست.

      ----- اگر با basic کار میکنید.
      برنامه basic4android برای این کار نوشته شده و از syntax بیسیک استفاده میکنه. همین طور که از اسمش معلومه یه برنامه basic هست و به درد کار های حرفه ای نمیخوره.

      دیگه روش دیگه ای برای ساخت برنامه ی اندروید نیست که اونقدرا خروجی قابل اطمینانی داشته باشه!
      [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : قدم صفر در Android

        دیگه روش دیگه ای برای ساخت برنامه ی اندروید نیست که اونقدرا خروجی قابل اطمینانی داشته باشه!
        دلفی آخرین نسخه منتشر شده اون یعنی XE5 امکان برنامه نویسی برای گوشی های اندروئید و IOS (آیفون) را دارا میباشد
        کدنویسی و تولید نرم افزار در این IDE-Compiler بسیار سریع میباشد
        تا به این ساعت عمده مشکل اون حجم زیاد فایلهای apk هست ( حدود 20 مگابایت برای هر برنامه ) و عدم پشتیبانی مستقل از متون فارسی ( راست به چپ) برای این مشکل هم ایرانیها کامپوننتهای مخصوص منتشر کردند که چپ به راست را ساپورت میکنه

        جهت کسب اطلاعات بیشتر و نمونه برنامه ها و استفاده از امکانات مختلف گوشی
        http://www.embarcadero.com/products/delphi/android-ios-code-samples-xe5
        آن دم که مرا می زده بر خاک سپارید زیر کفنم خمره ای از باده گذارید
        تا در سفر دوزخ از این باده بنوشم
        آنلحظه که با دوزخیان کنم ملاقات یک خمره شراب ارغوان برم به سوغات
        هرقدر که در خاک ننوشیدم از این باده صافی ، بنشینم و با دوزخیان کنم تلافی

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : قدم صفر در Android

          نوشته اصلی توسط J0KER
          دلفی آخرین نسخه منتشر شده اون یعنی XE5 امکان برنامه نویسی برای گوشی های اندروئید و IOS (آیفون) را دارا میباشد
          کدنویسی و تولید نرم افزار در این IDE-Compiler بسیار سریع میباشد
          تا به این ساعت عمده مشکل اون حجم زیاد فایلهای apk هست ( حدود 20 مگابایت برای هر برنامه ) و عدم پشتیبانی مستقل از متون فارسی ( راست به چپ) برای این مشکل هم ایرانیها کامپوننتهای مخصوص منتشر کردند که چپ به راست را ساپورت میکنه

          جهت کسب اطلاعات بیشتر و نمونه برنامه ها و استفاده از امکانات مختلف گوشی
          http://www.embarcadero.com/products/delphi/android-ios-code-samples-xe5
          درسته تولید نرم افزار سریع هست ولی اجرای اون...
          بعد این که از qt هم بیشتر کار داره! qt بدبخت 17-18 مگ بود خروجیش گفتیم چرا اینقدر...... انصافا جاوا یه چیز دیگه هست! n خط کد میزنی به 1 مگ هم نمیرسه! وقتی 20 مگ حجم پایه هست دیگه 4 تا asset هم تو برنامه داشته باشی که دیگه......
          [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : قدم صفر در Android

            نوشته اصلی توسط shahinbahari
            چه قدر بحث های بیخودی میکنید.هرکس هر اسمی شنیده اومده گفته خوبه! یه توضیح مختصر راجع به برنامه ها میدم که بحث تموم بشه.
            اولین چیزی که نیاز هست JDK هست.java development kit رو دانلود میکنید و نصب میکنید. حجمش حدود 140-150 مگ هست.بعد از نصب توی خط فرمان دستور java شناخته میشه! این اولین نیاز بود و برای همه روش ها لازم هست.
            ------اگر با جاوا برنامه می نویسید. ( این روش native حساب میشه و بهترین انتخاب هست)
            خیلی راحت ADT Bundle رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و شروع به کار کنید. حجمش بسته به نسخه های SDK هایی که داخلش هست متغییر هست.مثلا اگه فقط Android 19 داخلش باشه حجمش حدود 1 گیگ درمیاد.همین نسخه برای کار مناسب هست.
            اگر بخواید خودتون دستی درست کنید باید اکلیپس برای جاوا رو جدا دانلود کنید (150 مگ) بعد داخلش ADT رو نصب کنید (25 مگ) بعد SDK رو بزنید دانلود ( 800 مگ برای اندروید 19 ) معمولا کسایی که تازه کار هستند خودشون راحت نمیتونند دستی جمع کنند.برای همین bundle رو گزاشتن که همه این تنظیمات داخلش انجام شده.
            * به جای اکلیپس میتونید از intellijIdea استفاده کنید. هیچ جای کار فرقی نداره و فقط ظاهر IDE عوض شده.
            * android studio یک باندلی هست که خود گوگل بر پایه intellijidea ساخته ولی هنوز خیلی استیبل نیست.
            * netbeans هم IDE خوبی هست ومیشه یه کارایی باهاش کرد ولی برای اندروید کسی سراغش نمیره! (چون گوگل ساپورتش نمیکنه)

            --------اگر با C/C++ برنامه مینویسید. این روش هم native حساب میشه چون درآخر فایل *.so که از کامپایل کدتون ساختید داخل جاوا صدا میشه ولی از نظر پشتیبانی با جاوا خیلی فاصله داره)
            امکان نوشتن مستقیم با C++ برای اندروید نیست اما با یه سری Framework ها میشه برنامه رو ساخت و اون رو به شکل یه شی داخل جاوا برد ( کد جاواش چند خط میشه که خودش نوشته میشه)
            - Qt از نسخه 5.2 امکان نوشتن رسمی برای اندروید رو اضافه کرد. گرچه میتونه خروجی بده ولی از نظر بهیته بودن هنوز کار داره + هنوز منابع خیلی کمی براش هست. محیط کار هم همون qt creator خودمون هست.
            - استفاده از GameEngine ها مثل cocos2D
            این انجین ها مناسب برای نوشتن بازی ها هست ولی یه سری برنامه ها رو هم میشه به کمک این ها نوشت.محیط کار این ها معمولا Visual studio هست ولی هر IDE دیگه ای هم میشه استفاده کرد.
            مزیت استفاده از این روش این هست که هم خروجی اندروید دارید وهم ios .فعلا ios رو کاری نداریم. برای اندروید علاوه بر IDE مربوطه به SDK و NDK هم نیاز داریم. حجم NDK حدود 150 Mb هست و کارش کامپایل native کد های سی برای استفاده در محیط جاواست. SDK , NDK برنامه نصبی نیستند و یه سری فایل هستند که فقط آدرس این که کجا هستند رو باید به برنامه ها بدید!

            -------- اگر با C# کار میکنید
            با استفاده از پروژه مونو میتونید با C# خروجی اندروید بگیرید.خروجی بهینه ای نداره ولی قابل قبول هست و منابع قابل قبولی هم داره. محیط کار Visual studio هست + پروژه مونو. راستی پروژه مونو رایگان نیست و باید خودتون درگیر کرک و این حرف ها کنید!

            ------اگر با Html / Css / java script کار میکنید.
            این روش بیشتر به درد کسایی میخوره که طراح وب هستند. با استفاده از برنامه هایی مثل phone gap میتونند برنامه ای برای اندروید و .... بگیرند. این روش دسترسی کمی به منابع سیستمی داره ( دقیقا همون دسترسی هایی که Browser گوشی داره ) و از سرعت خیلی کمتری نسبت به برنامه های native داره.
            این روش برای ساخت کتاب و برنامه های ارایه محتوا و این داستان ها مناسب هست.

            ----- اگر با basic کار میکنید.
            برنامه basic4android برای این کار نوشته شده و از syntax بیسیک استفاده میکنه. همین طور که از اسمش معلومه یه برنامه basic هست و به درد کار های حرفه ای نمیخوره.

            دیگه روش دیگه ای برای ساخت برنامه ی اندروید نیست که اونقدرا خروجی قابل اطمینانی داشته باشه!
            سلام و ممنون از توضیحات
            لطفا اگه امکانش هست بفرمایید که چر ا میگید که basic4android بدرد کارهای حرفه ای نمیخوره اینا همین طوری میگید چون بیسیکه یا خودتون باهش کار کردید :nerd:

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : قدم صفر در Android

              بهترین سایتی که برای آموزش برنامه نویسی اندروید دیدم این سایته :
              http://androidcode.ir/

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : قدم صفر در Android

                نوشته اصلی توسط امیر . م
                بهترین سایتی که برای آموزش برنامه نویسی اندروید دیدم این سایته :
                http://androidcode.ir/
                ممنون امیر اقا .
                منبعی بهتر از اینم هم جایی من پیدا نکردم . عالی بود :job:

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : قدم صفر در Android

                  در اینکه برای برنامه نویسی اندروئید بهترین زبان ، زبان استاندارد خودش یعنی جاوا هست شکی نیست منم اصراری ندارم بگم برای اندرئید از دلفی استفاده بشه
                  علتی که اسمشو آوردم این بود که اینم توی ذهن داشته باشید که دلفی محیطی به اسم RAD Studio هست که ذاتا طراحی شده برای تولید نرم افزار با حداکثر سرعت...
                  در پروسه تولید نرم افزارهای تجاری ، زمان یک عامل مهم برای کاهش هزینه ها محسوب میشه.

                  و البته خود شرکت تولید کننده ( www.embarcadero.com ) را ازش پرسیدن چرا اینقدر حجم فایلهای تولید شده زیاده ؟ گفته به نظرت کاربر نهایی حجم فایل براش مهمه یا عملکرد نرم افزار؟


                  آن دم که مرا می زده بر خاک سپارید زیر کفنم خمره ای از باده گذارید
                  تا در سفر دوزخ از این باده بنوشم
                  آنلحظه که با دوزخیان کنم ملاقات یک خمره شراب ارغوان برم به سوغات
                  هرقدر که در خاک ننوشیدم از این باده صافی ، بنشینم و با دوزخیان کنم تلافی

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : قدم صفر در Android

                    نوشته اصلی توسط سمیراا
                    سلام و ممنون از توضیحات
                    لطفا اگه امکانش هست بفرمایید که چر ا میگید که basic4android بدرد کارهای حرفه ای نمیخوره اینا همین طوری میگید چون بیسیکه یا خودتون باهش کار کردید :nerd:
                    ببینید اگه یکم با ساختار اندروید آشنا باشید میبینید یه هسته لینوکسی داریم که روی اون یه ماشین مجازی جاوا به اسم دالویک ماشین نصب میشه ( ART هم که تو اندروید 19 معرفی شد هم همین داستان رو داره) هر برنامه ای برای اجرا شدن باید روی این ماشین اجرا بشه پس حتما باید byte code جاوا باشه! (این که از C/c++ هم میشه استفاده کرد به دلیل قدرت جاواس که میتونه op code سی رو هم به شکل کتابخونه استفاده کنه)
                    خوب حالا بیسیک (یا اصلا زبون X بگیم که کلی باشه) که نمیتونه byte code جاوا تولید کنه! پس باید یه جوری تبدیل بشه. این تبدیل کردن کار رو خراب میکنه. با این که خود بیسیک قوی هست یا ضعیف بحثی نداریم. فرض بر خوب بودن هست ولی این تبدیل چی؟!
                    بحث پشتیبانی رو حالا وسط بکشیم! شما هر سوالی که توی فکرتون باشه n نفر قبلا اون رو با جاوا پرسیدند ولی بیسیک چی!؟ پشتیبانی مستقیم خود گوگل چی؟؟
                    باز استفاده از مونو طرفدار های بیشتری داره ولی واقعا منابع خیلی کمی برای بیسیک به چشمم اومده.
                    در اینکه برای برنامه نویسی اندروئید بهترین زبان ، زبان استاندارد خودش یعنی جاوا هست شکی نیست منم اصراری ندارم بگم برای اندرئید از دلفی استفاده بشه
                    علتی که اسمشو آوردم این بود که اینم توی ذهن داشته باشید که دلفی محیطی به اسم RAD Studio هست که ذاتا طراحی شده برای تولید نرم افزار با حداکثر سرعت...
                    در پروسه تولید نرم افزارهای تجاری ، زمان یک عامل مهم برای کاهش هزینه ها محسوب میشه.

                    و البته خود شرکت تولید کننده ( www.embarcadero.com ) را ازش پرسیدن چرا اینقدر حجم فایلهای تولید شده زیاده ؟ گفته به نظرت کاربر نهایی حجم فایل براش مهمه یا عملکرد نرم افزار؟
                    ممنون از اطلاع رسانی.
                    من با دلفی آشنایی ندارم نمیتونم خیلی قضاوت درستی ازش داشته باشم ولی به همون دلیل که بالا گفتم باید دلفی هم تبدیل بشه به یه چیز قابل فهم برای ماشین مجازی اندروید! تو بهترین شرایط جایگاهش هم تراز با پروژه مونو میشه.
                    پروژه های زیادی با مونو انجام شده و هم برنامه خوب توش هست و هم بد! بحث من این هست که این ها همش برای کسایی خوب هست که توی اون زبون حرفه ای هستند و بنا به نیاز یه پروژه لازم هست یه نسخه هم برای اندروید منتشر کنند ولی کسی که تازه میخواد استارت بزنه( عنوان تاپیک) راه منطقی که جلوش هست جاواست.


                    باز هم تکرار میکنم که کلا سو تعبییر برای دوستان نشه! وقتی میگم بقیه زبون ها برای این کار چندان مناسب نیستند منظور ضعیف بودن اون زبون نیست, هماهنگ نبودنش با ساختار اندروید منظوره!
                    مثلا همون labview که دوستان بهش اشاره کردن! من باهاش کار نکردم و حتما هم نو فیلد خودش قدرت خوبی داره ولی برای اندروید.....
                    هرکاری رو با ابزار خودش انجام بدید.....
                    [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : قدم صفر در Android

                      سلام پیشنهاد می کنم حتما این سایت را ببینید. اصل این مطالب در سایت نردبان پلود می شد که متاسفانه مشکلاتی برای این سایت ایجاد شده و ادامه اون ها در سایت سکان آکادمی هست. واقعا از صفر هست و خیلی مناسب و کامل.

                      http://www.sokanacademy.com/courses/programming/android/tutorials/

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : قدم صفر در Android

                        سلام اندروید با چند تا زبان میشه برنامه نوشت که الان یادم نیست فقط دو تاشو که کار کردم یادم یکی بیسک فور اندروید هست که من پیشنهاد نمیکنم برید سراغش یکی دیگه هم جاواست که به نظرم خیلی اسون تر هست و بهتر چون جاوا رایگان هست ولی بیسک فور اندروید اصلش تجاری هست که در اخرهم میاد کدهای نوشته شده رو به جاوا تبدیل میکنه
                        بند یک سایت سراغ دارم http://quicklearn.ir/ خودم فعلا به علت کم بودن وقت شرکت نکردم تو دوره ولی شما شرکت کنید اگه دوست دارید اول جاوا رو توی یک دوره یاد میگرید بعدا هم به گفته خودشون برنامه نویسی اندروید هم شروع میکنند
                        !!!!!اگر به دست من افتد فراق را بکشم!!!!!!
                        نمی خواستم برم رفتم پشیمونم اگه رفتم دارم می میرم از عشقت من از عشق تو سر رفتم نمی تونم که برگردم به احساس تو بد کردم نفهمیدم چی پیش اومد که قرمز بودو رد کردم

                        [move]-----------خداوند لعنتشان کند...-------------[/move]

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : قدم صفر در Android

                          من می خوام برنامه ارتباط اندروید با بلوتوثو بنویسم تا یه جاهای هم رفتم اما به مشکل برخوردم کسی هست کمک کنه
                          کجاش گیر داری

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X