پاسخ : برتری ویژوال c++ به C#
دوست من قبل از پروژه مونو پروژه های دیگری بودند که کوشش در پیاده سازی دات نت داشته اند که الان اسماش تو ذهنم نیست.پیاده سازی توابع یک بحث است و مهندسی معکوس بحث دیگری.در پروژه مونو آمده اند کاربرد توابع را بررسی کرده اند و چیزی شبیه آنرا پیاده سازی کرده اند.
هدفم از پرسش های پرسیده شده این بود که بگویم ما مهندس نرم افزار هستیم نه " کارشناس علوم رایانه "یا "cryptographer" یا چیز دیگری.جواب پرسش اول را در بخش سخت افزار ZILLION electronic team مطرح کرده ام.جواب پرسش دوم هم بدیهی است ولی من تا بحال بخاطر ضعف در این قسمت با مشکل روبرو نشده ام. .
در جواب آن دوستمان که گفته بود:
خیلی هم در حال حاظر نیست.تا آنجا که من یادم هست این خصوصیت در VS03 هم بود.و برنامه نویسی MFC یا win32 خیلی هم native نیست و در حقیقت از API های خود ویندوز استفاده میکند.یعنی اگر بخواهیم برنامه های نوشته شده یه این روش ها را در لینوکس اجرا کنیم باید تغییرات غیر اصولی در ان انجام دهیم(البته من خودم اینکار را بلد نیستم و از آقای modifier که رئیس بخش linux بود شنیدم).
در ضمن منظور از این صحبت هم نفهمیدم.study جان میتونید بیشتر توضیح بدید؟
در ضمن کامپایلر VS هیچ موقع مطابق استاندارد های ISO یا ANSII نبوده است،یا حداقل من خبر ندارم.
علی جان اگر چیزی پولی باشه محصولات MS و شرکایش هست نه محصولات متن باز.
عابد جان عزیز در دات نت نمیشود از اشاره گرهاو ماکرو و متد های بدون کلاس استفاده کنید.دلیلش هم اینست که شئی گرایی را به نقطه اعلا رسانده است.و با داشتن امکاناتی مثل GC دیگر نیاز نیست object ها را خودت نابود کنی.
خوب فکر کنم چون خودت ++C کار حرفه ای هستی فهمیدی منظورم چی بود.
اولا که کسی نمیاید با #C و VB بازی سه بعدی بسازد.و در این مورد از موتورهای گرافیکی استفاده میکنند.که البته شما خودتان هم میتوانید این موتور ها را بنویسی.چند کتاب فارسی هم در سایت تبیان درباره 2 موتور بازی سازی مشهور وجود دارد.زبانشان هم ++C میباشد.
اگر هم به $M وفاداری اون هم یک IDE بسیار مشهور به نام XNA دارد که شما میتوانید حتی برای XBOX360 هم بازی بسازید:
http://msdn.microsoft.com/en-us/xna/default.aspx
در آخر هم خوشحال میشوم که از تجارب شما در امر بازی سازی استفاده کنم.
دوستان من دیگه یکم سرم شلوغ هست.امیدوارم در فرصت بعدی با هم ملاقات داشته باشیم.
پیروز باشید.
دوست من قبل از پروژه مونو پروژه های دیگری بودند که کوشش در پیاده سازی دات نت داشته اند که الان اسماش تو ذهنم نیست.پیاده سازی توابع یک بحث است و مهندسی معکوس بحث دیگری.در پروژه مونو آمده اند کاربرد توابع را بررسی کرده اند و چیزی شبیه آنرا پیاده سازی کرده اند.
هدفم از پرسش های پرسیده شده این بود که بگویم ما مهندس نرم افزار هستیم نه " کارشناس علوم رایانه "یا "cryptographer" یا چیز دیگری.جواب پرسش اول را در بخش سخت افزار ZILLION electronic team مطرح کرده ام.جواب پرسش دوم هم بدیهی است ولی من تا بحال بخاطر ضعف در این قسمت با مشکل روبرو نشده ام. .
در جواب آن دوستمان که گفته بود:
در حال حاضر VS 2008 این امکان رو به شما میده که از هر دو شیوه گفته شده استفاده کنید ( جدا از هم ) شما باید مشخص کنید که تصمیم دارید پروژه رو به صورت مدیریت شده طراحی کنید ( وابسته به .NET ) یا اینکه از Native ( مثلا win32 یا MFC ) استفاده میکنید.
در ضمن منظور از این صحبت هم نفهمیدم.study جان میتونید بیشتر توضیح بدید؟
اما Native یا همون ISO / ANSI C++ رو گفته با تکنولوژی به روز میکنیم و تا به حال هم کرده و همچنان در طراحی پروژه های بزرگ کارآیی رو داشته. برای بازی سازی من پیشنهاد میکنم شما حتما برنامه نویسی ISO / ANSI C++ که همون Native هست رو کار کن ( فکر کنم win32 بیشتر لازم داشته باشید تا MFC )
ولی بدلیل پیچیدگی بی حدش و این که رفرنسهای مناسب توی اینترنش معمولا پولی هستن و از همه مهمتر توی دانشگاه از پایه مشکل داریم و چندان حال و حوصله این پیچیدگی رو نداشتم
------------------------------
یکی از دوستان گفته بود هنگامی که برنامه نوشته با دات نت اجرا میشود کل دات نت بالا میآید!!!!!!!!!!!.دوست من الگر اینجوری بود دیگه چه نیازی بود reference اضافه کنی؟.خود ماکروسافت میامد همون اول تمام name space ها را به صورت پیش فرض اضافه میکرد.------------------------------
عابد جان عزیز در دات نت نمیشود از اشاره گرهاو ماکرو و متد های بدون کلاس استفاده کنید.دلیلش هم اینست که شئی گرایی را به نقطه اعلا رسانده است.و با داشتن امکاناتی مثل GC دیگر نیاز نیست object ها را خودت نابود کنی.
خوب فکر کنم چون خودت ++C کار حرفه ای هستی فهمیدی منظورم چی بود.
------------------------------
در مورد بازی سازی.اولا که کسی نمیاید با #C و VB بازی سه بعدی بسازد.و در این مورد از موتورهای گرافیکی استفاده میکنند.که البته شما خودتان هم میتوانید این موتور ها را بنویسی.چند کتاب فارسی هم در سایت تبیان درباره 2 موتور بازی سازی مشهور وجود دارد.زبانشان هم ++C میباشد.
اگر هم به $M وفاداری اون هم یک IDE بسیار مشهور به نام XNA دارد که شما میتوانید حتی برای XBOX360 هم بازی بسازید:
http://msdn.microsoft.com/en-us/xna/default.aspx
------------------------------
در آخر هم خوشحال میشوم که از تجارب شما در امر بازی سازی استفاده کنم.
دوستان من دیگه یکم سرم شلوغ هست.امیدوارم در فرصت بعدی با هم ملاقات داشته باشیم.
پیروز باشید.
دیدگاه