اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

افت ولتاژ دو سر موتور DC

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC



    پرسی هست ولی بازش میکنم نتیجه رو میزارم
    دوستان عزیز همه ما بدون هیچ توقعی توی این انجمن دانسته هامون رو با هم به اشتراک میگذاریم. کمترین توقع یک لایک می باشد.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

      نوشته اصلی توسط P.maddah39 نمایش پست ها


      پرسی هست ولی بازش میکنم نتیجه رو میزارم

      نیازی نیست بازش کنی ( از روی سیمها معلومه چه مدلیه .. این موتورها دور بالای بسیار حساس و دقیق هستن بیرینگهاش یکم آسیب ببینه دیگه به هیچ دردی نمیخوره )


      اون دو تا سیمی که بهم اتصال دارن چند اهمه ؟ با شکل و رنگ سیمها بنویسی راحت تره ( امپدانس رو دو طرفه اندازه بگیر مطمئن شو امپدانس اهمیه )

      منظورت از یک درجه میزنه احتمالا نیم دور یا ۱۸۰ درجه است .‌‌‌‌‌..
      جدیدترین ویرایش توسط Amie.s.m; ۲۳:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

        نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
        نیازی نیست بازش کنی ( از روی سیمها معلومه چه مدلیه .. این موتورها دور بالای بسیار حساس و دقیق هستن بیرینگهاش یکم آسیب ببینه دیگه به هیچ دردی نمیخوره )


        اون دو تا سیمی که بهم اتصال دارن چند اهمه ؟ با شکل و رنگ سیمها بنویسی راحت تره ( امپدانس رو دو طرفه اندازه بگیر مطمئن شو امپدانس اهمیه )

        منظورت از یک درجه میزنه احتمالا نیم دور یا ۱۸۰ درجه است .‌‌‌‌‌..
        چیزی که توی تصصویر میبینم به 6 تا پایه کنترل نیاز داره
        یکی روشن یکی خاموش یکی رو مسدود
        درسته؟

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

          نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
          نیازی نیست بازش کنی ( از روی سیمها معلومه چه مدلیه .. این موتورها دور بالای بسیار حساس و دقیق هستن بیرینگهاش یکم آسیب ببینه دیگه به هیچ دردی نمیخوره )


          اون دو تا سیمی که بهم اتصال دارن چند اهمه ؟ با شکل و رنگ سیمها بنویسی راحت تره ( امپدانس رو دو طرفه اندازه بگیر مطمئن شو امپدانس اهمیه )

          منظورت از یک درجه میزنه احتمالا نیم دور یا ۱۸۰ درجه است .‌‌‌‌‌..



          یک درجه کوچیک واقعا یه تکون کوچیک میخوره.
          سیم قرمز به سبز 11 اهم رو نشون میده بقیه به هم راه ندارند

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

          نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
          نیازی نیست بازش کنی ( از روی سیمها معلومه چه مدلیه .. این موتورها دور بالای بسیار حساس و دقیق هستن بیرینگهاش یکم آسیب ببینه دیگه به هیچ دردی نمیخوره )


          اون دو تا سیمی که بهم اتصال دارن چند اهمه ؟ با شکل و رنگ سیمها بنویسی راحت تره ( امپدانس رو دو طرفه اندازه بگیر مطمئن شو امپدانس اهمیه )

          منظورت از یک درجه میزنه احتمالا نیم دور یا ۱۸۰ درجه است .‌‌‌‌‌..
          https://s26.picofile.com/file/8459893334/IMG_20230214_235715.jpg


          یک درجه کوچیک واقعا یه تکون کوچیک میخوره.
          سیم قرمز به سبز 11 اهم رو نشون میده بقیه به هم راه ندارند

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

          نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
          چیزی که توی تصصویر میبینم به 6 تا پایه کنترل نیاز داره
          یکی روشن یکی خاموش یکی رو مسدود
          درسته؟
          نه 6 تا
          سه تا سیم داره
          دوستان عزیز همه ما بدون هیچ توقعی توی این انجمن دانسته هامون رو با هم به اشتراک میگذاریم. کمترین توقع یک لایک می باشد.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

            خوب این موتور درایور پل لازم داره ...

            فردا برات شماتیک درایورش رو میفرستم

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
            چیزی که توی تصصویر میبینم به 6 تا پایه کنترل نیاز داره
            یکی روشن یکی خاموش یکی رو مسدود
            درسته؟

            توی تصویر سه فازه ، ۴ تا سیم لازم داره ( یدونه مشترک ۳ تا تغذیه فازها )

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

              نوشته اصلی توسط P.maddah39 نمایش پست ها
              نه 6 تا
              سه تا سیم داره
              اینجور به نظر من میرسه که 6 تا پایه کنترل نیاز داشته باشه ولی در نهایت 3 تا سیم میره برای موتور
              دارم برنامه شو مینویسم
              اگه این نظریه ام درست باشه که طبق تصویر اخر براورد کردم باید کار کنه
              تینی 2313 تو اماده کن با شش تا ترانزیستور ان پی ان
              نظریه ست دیگه

              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

              نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
              توی تصویر سه فازه ، ۴ تا سیم لازم داره ( یدونه مشترک ۳ تا تغذیه فازها )
              راستش من از روی تصویر اخر به این نتیجه رسیدم نمیدونم این نصویر چقدر صحت داره
              به عکس دقت کنید
              نمیدونم ولا
              دارم یه برنامه برای این نظریه مینویسم

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

                نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                اینجور به نظر من میرسه که 6 تا پایه کنترل نیاز داشته باشه ولی در نهایت 3 تا سیم میره برای موتور
                دارم برنامه شو مینویسم
                اگه این نظریه ام درست باشه که طبق تصویر اخر براورد کردم باید کار کنه
                تینی 2313 تو اماده کن با شش تا ترانزیستور ان پی ان
                نظریه ست دیگه

                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


                راستش من از روی تصویر اخر به این نتیجه رسیدم نمیدونم این نصویر چقدر صحت داره
                به عکس دقت کنید
                نمیدونم ولا
                دارم یه برنامه برای این نظریه مینویسم
                عزیزم نظریه ای که نیست ، اصول کار و تحلیل مدار داره .

                الان میتونی شماتیک این که مد نظرت هست رو بکشی ؟ ( موتور هم فکر کن همون موتوره که تصویرش گذاشته شده ... ۳ فاز با تغذیه مشترک )

                شماتیک رو کشیدی ببین چند رشته میشه ...

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

                  نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
                  عزیزم نظریه ای که نیست ، اصول کار و تحلیل مدار داره .

                  الان میتونی شماتیک این که مد نظرت هست رو بکشی ؟ ( موتور هم فکر کن همون موتوره که تصویرش گذاشته شده ... ۳ فاز با تغذیه مشترک )

                  شماتیک رو کشیدی ببین چند رشته میشه ...
                  دوست عزیز منظورم از نظریه همون براورد و نظره
                  داشتم چایی میخوردم و الانم سیگار روشن کردم
                  چند خط برنامه رو بنویسم بعد شماتیک هم بکشم بعد دوستمون تست کنه
                  ضرری که نداره
                  البته اینو بگم من طبق این تصویر اخر به این نتایج رسیدم امکان داره موتور به حرکت درنیاد
                  منم مثل تصویر هیچ فیدبکی در نظر نگرفتم
                  شانسی دارم یه چیزی براش مینویسم و دیدگاه کاملی راجب این نوع موتور ها ندارم
                  برنامه هم جوری که اسیب به موتور نمیرسونه فقط شاید میکرو دچار نویز بشه بخاطر سادگی شماتیک
                  شاید جواب داد

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

                    نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                    دوست عزیز منظورم از نظریه همون براورد و نظره
                    داشتم چایی میخوردم و الانم سیگار روشن کردم
                    چند خط برنامه رو بنویسم بعد شماتیک هم بکشم بعد دوستمون تست کنه
                    ضرری که نداره
                    البته اینو بگم من طبق این تصویر اخر به این نتایج رسیدم امکان داره موتور به حرکت درنیاد
                    منم مثل تصویر هیچ فیدبکی در نظر نگرفتم
                    شانسی دارم یه چیزی براش مینویسم و دیدگاه کاملی راجب این نوع موتور ها ندارم
                    برنامه هم جوری که اسیب به موتور نمیرسونه فقط شاید میکرو دچار نویز بشه بخاطر سادگی شماتیک
                    شاید جواب داد
                    خیلی هم عالی ...

                    این بریک گرفتن وسط کار و سیگار و کلا تغییر فضا برای استراحت ذهنی خیلی خوبه .

                    از نظر ضرر نداشتن که مسلما ضرری نداره . برای درک بهتر سیستم کمک کننده هم هست .

                    فقط یک سوء تفاهم پیش اومد ، اون تصویر موتور ۳ فاز رو من نگذاشتم دوستمون بر مبنای برداشتش از موتورهای bldc هارد فکر میکردن موتورشون سه فاز هست ( ۳ فاز با تغذیه مشترک فیدبکش رو از طریق back emf باید بدست بیاره که مدار خاص خودش رو داره ) .

                    طبق تستی که گرفتن موتورشون تک فاز بی پلاره ( فقط یک شاخه دو رشته پاور از موتور بیرون اومده ) که درایور پل لازم داره .

                    ولی در هر صورت برای کار تحقیقاتی تستی که دارید انجامش میدید کار خیلی خوبیه .
                    نمای کلی مساله رو بهتر روشن میکنه

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

                      نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
                      خیلی هم عالی ...

                      این بریک گرفتن وسط کار و سیگار و کلا تغییر فضا برای استراحت ذهنی خیلی خوبه .

                      از نظر ضرر نداشتن که مسلما ضرری نداره . برای درک بهتر سیستم کمک کننده هم هست .

                      فقط یک سوء تفاهم پیش اومد ، اون تصویر موتور ۳ فاز رو من نگذاشتم دوستمون بر مبنای برداشتش از موتورهای bldc هارد فکر میکردن موتورشون سه فاز هست ( ۳ فاز با تغذیه مشترک فیدبکش رو از طریق back emf باید بدست بیاره که مدار خاص خودش رو داره ) .

                      طبق تستی که گرفتن موتورشون تک فاز بی پلاره ( فقط یک شاخه دو رشته پاور از موتور بیرون اومده ) که درایور پل لازم داره .

                      ولی در هر صورت برای کار تحقیقاتی تستی که دارید انجامش میدید کار خیلی خوبیه .
                      نمای کلی مساله رو بهتر روشن میکنه

                      یعنی من یه ساعت دارم برنامه موتور سه فاز مینویسم
                      ایشون که انواع و اقسام پالس ها رو به این موتور دادن
                      یعنی پایه فیدبکش تا حالا نسوخته ؟
                      خب تو این فیلم ها هم هیچ کدوم از فیدبکی استفاده نکردن و تقریبا یکی یکی پالس میدن
                      حالا من میذارم خواست تست کنه




                      #include <tiny2313.h>
                      #include <delay.h>


                      void main(void)
                      {


                      #pragma optsize-
                      CLKPR=(1<<CLKPCE);
                      CLKPR=(0<<CLKPCE) | (0<<CLKPS3) | (0<<CLKPS2) |
                      (0<<CLKPS1) | (0<<CLKPS0);
                      #ifdef _OPTIMIZE_SIZE_
                      #pragma optsize+
                      #endif


                      DDRA=(0<<DDA2) | (0<<DDA1) | (0<<DDA0);
                      PORTA=(0<<PORTA2) | (0<<PORTA1) | (0<<PORTA0);


                      DDRB=(0<<DDB7) | (0<<DDB6) | (0<<DDB5) | (0<<DDB4) | (0<<DDB3) |
                      (0<<DDB2) | (0<<DDB1) | (0<<DDB0);
                      PORTB=(0<<PORTB7) | (0<<PORTB6) | (0<<PORTB5) | (0<<PORTB4) |
                      (0<<PORTB3) | (0<<PORTB2) | (0<<PORTB1) | (0<<PORTB0);


                      DDRD=(0<<DDD6) | (1<<DDD5) | (1<<DDD4) | (1<<DDD3) | (1<<DDD2)
                      | (1<<DDD1) | (1<<DDD0);
                      PORTD=(0<<PORTD6) | (0<<PORTD5) | (0<<PORTD4) | (0<<PORTD3) |
                      (0<<PORTD2) | (0<<PORTD1) | (0<<PORTD0);




                      while (1)
                      {


                      PORTD.0 =1; PORTD.3 =1;delay_ms(100);PORTD.3 =0;
                      PORTD.5 =1;delay_ms(100);PORTD.5 =0;
                      PORTD.0 =0;


                      PORTD.2 =1; PORTD.5 =1;delay_ms(100);PORTD.5 =0;
                      PORTD.1 =1;delay_ms(100);PORTD.1 =0;
                      PORTD.2 =0;


                      PORTD.4 =1; PORTD.1 =1;delay_ms(100);PORTD.1 =0;
                      PORTD.3 =1;delay_ms(100);PORTD.3 =0;
                      PORTD.4 =0;
                      }
                      }


                      جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۰۳:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶.

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

                        خیلی خوبه که تمومش کردی ...

                        حالا یه مقدار راجع به کاری که انجام میشه ( حلقه while ) توضیح بدید .
                        چه اتفاقی میفته ، چرا ، و زمانبندی ها رو هم یکم توضیح بدین که چرا یک ثانیه ثابته ، بعد از قطع هر پل چه اتفاقی از نظر الکتریکی میفته ....

                        و بهمین ترتیب روند کار رو به مرور بررسی میکنیم

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

                          نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
                          خیلی خوبه که تمومش کردی ...

                          حالا یه مقدار راجع به کاری که انجام میشه ( حلقه while ) توضیح بدید .
                          چه اتفاقی میفته ، چرا ، و زمانبندی ها رو هم یکم توضیح بدین که چرا یک ثانیه ثابته ، بعد از قطع هر پل چه اتفاقی از نظر الکتریکی میفته ....

                          و بهمین ترتیب روند کار رو به مرور بررسی میکنیم
                          یک ثانیه برای تست گذاشته بودم الان 100 میلی ثانیه ست اصلاح شده
                          خود 100 میلی ثانیه هم برای تست ایشون بود شاید لازم میشد کم یا زیاد بشه .. این مقدار گرفتم که بشه تا حدودی حرکت موتور دید

                          یه کمی گیج کننده ست برنامه
                          توی پرتیوس میشه مدار بست و قشنگ همه چی رو دید
                          جای سیم پیچ ها لامپ گذاشتم

                          این برنامه طبق اون عکس اخری نوشته شده و دقیقا میاد همون اتفاقات انجام میده
                          مثبت از یک طرف میاد و وارد کلاف یک میشه و به کلاف 2 میره و از اونجا به منفی وصل میشه
                          کلاف یک موقیعتشو حفظ میکنه و این بار بعد قطع کلاف دو جریان از کلاف یک به کلاف 3 میره

                          خاموش میشن همه
                          مثبت وارد کلاف 2 میشه و در ادامه وارد کلاف سه میشه کلاف 3 قطع میشه
                          مثبت همچنان در کلاف دو هست وارد کلاف یک میشه .. کلاف یک قطع میشه
                          خاموش میشن همه

                          مثبت میاد کلاف سه و به کلاف یک میره و بعد تاخیر کلاف یک خاموش میشه
                          مثبت همچنان در کلاف سه هست میره تو کلاف 2 بعد تاخیر کلاف دو خاموش میشه

                          تکرار مکررات

                          اگه منظورتون بعد قطع هر پل چه اتفاقی میوفته فکر کنم منظورتون ولتاز برگشتی کلاف هاست که میتونه به ترانزیستور اسیب بزنه
                          شماتیک ضعیف هست .. اگه تا پیان تست دوام بیارن خوبه
                          جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۰۳:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶.

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

                            اوکی بسیار هم خوب ...

                            برای فلای بک سیم پیچها باید روی هر سوییچ یک دیود هرزگرد بگذارید .

                            بعد از رفع مشکل فلای بک هنوز داستان ثابت بودن زمان سوییچها مشکل سازه .
                            یعنی لحظه صفر موتور متوقفه .
                            وقتی با یه فرکانس ثابت فازها تغذیه میشن موتور ممکنه راه بیفته ؟
                            اگر راه افتاد ( کاری به جهتش نداریم ) و فرضا موتور با سیکل تکرار تغذیه فازها همزمان شد این زمانبندی ثابت باعث میشه سیم پیچ ها فقط خاصیت سلفی از خودشون نشون بدن ... که یعنی سیم پیچ ها با جریان معادل تغذیه تقسیم بر مقاومت اهمی سیم پیچها اشباع بشن ( سیم پیچها بسته به مقاومتشون گرم میشن ) لحظه قطع تمام انرژی ذخیره شده سلف سعی میکنه جریان قبل از قطع رو ثابت نگه داره که منجر به یک فلای بک قوی میشه .
                            ( زمانبندی که برای تکرار سیکل در نظر گرفتید میشه ۳۰۰ میلی ثانیه معادل ۳.۳ دور در ثانیه یا 200RPM ... فکر میکنید این موتورها با ۲۰۰ دور در دقیقه میتونن کار کنن ؟ )

                            اگر تغذیه مثبت رو به نقطه اتصال وسط سه سیم پیچ اعمال کنیم بجای ۶ سوییچ میشه با ۳ سوییچ همون سیکل قبلی رو تکرار کرد .

                            حالا برای اینکه قضیه بیشتر با موتور دوستمون منطبق بشه ساختار موتور هارد ایشون شکل پایینه ( موتور براشلس تک فاز )



                            یدونه سنسور موقعیت موتور ( سیم سوم ) هم داره .

                            میتونید مدار رو برای کار با این وضعیت تغییر بدید ؟

                            یعنی مشابه دیاگرام پایین



                            پ.ن : آی سی درایورهای آماده تک فاز در دو نوع با سنسور و بدون سنسور در پکیج های smd ۶ پایه مثل سری mp6xxx هست که مجموعه دیاگرام بالا رو در یک پکیج با قیمت پایین ارائه میدن منتهی مدار بالا رو پیاده کردن کاربرد آموزشی داره ... وقتی کار رو شخصا انجام میدی خیلی لذتش بیشتره ، هر چند عنوان تاپیک بد انتخاب شده و یه جورایی بعید میدونم در آینده موتور سرچ ها با چنین عبارتی روبرو بشن که بخوان بهش ارجاع بدن
                            جدیدترین ویرایش توسط Amie.s.m; ۱۰:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶.

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

                              نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها

                              یعنی من یه ساعت دارم برنامه موتور سه فاز مینویسم
                              ایشون که انواع و اقسام پالس ها رو به این موتور دادن
                              یعنی پایه فیدبکش تا حالا نسوخته ؟
                              خب تو این فیلم ها هم هیچ کدوم از فیدبکی استفاده نکردن و تقریبا یکی یکی پالس میدن
                              حالا من میذارم خواست تست کنه




                              #include <tiny2313.h>
                              #include <delay.h>


                              void main(void)
                              {


                              #pragma optsize-
                              CLKPR=(1<<CLKPCE);
                              CLKPR=(0<<CLKPCE) | (0<<CLKPS3) | (0<<CLKPS2) |
                              (0<<CLKPS1) | (0<<CLKPS0);
                              #ifdef _OPTIMIZE_SIZE_
                              #pragma optsize+
                              #endif


                              DDRA=(0<<DDA2) | (0<<DDA1) | (0<<DDA0);
                              PORTA=(0<<PORTA2) | (0<<PORTA1) | (0<<PORTA0);


                              DDRB=(0<<DDB7) | (0<<DDB6) | (0<<DDB5) | (0<<DDB4) | (0<<DDB3) |
                              (0<<DDB2) | (0<<DDB1) | (0<<DDB0);
                              PORTB=(0<<PORTB7) | (0<<PORTB6) | (0<<PORTB5) | (0<<PORTB4) |
                              (0<<PORTB3) | (0<<PORTB2) | (0<<PORTB1) | (0<<PORTB0);


                              DDRD=(0<<DDD6) | (1<<DDD5) | (1<<DDD4) | (1<<DDD3) | (1<<DDD2)
                              | (1<<DDD1) | (1<<DDD0);
                              PORTD=(0<<PORTD6) | (0<<PORTD5) | (0<<PORTD4) | (0<<PORTD3) |
                              (0<<PORTD2) | (0<<PORTD1) | (0<<PORTD0);




                              while (1)
                              {


                              PORTD.0 =1; PORTD.3 =1;delay_ms(100);PORTD.3 =0;
                              PORTD.5 =1;delay_ms(100);PORTD.5 =0;
                              PORTD.0 =0;


                              PORTD.2 =1; PORTD.5 =1;delay_ms(100);PORTD.5 =0;
                              PORTD.1 =1;delay_ms(100);PORTD.1 =0;
                              PORTD.2 =0;


                              PORTD.4 =1; PORTD.1 =1;delay_ms(100);PORTD.1 =0;
                              PORTD.3 =1;delay_ms(100);PORTD.3 =0;
                              PORTD.4 =0;
                              }
                              }


                              دقیقا همین طوره بدنه موتور به عنوان یک سیم مشترک
                              عمل میکنه.
                              حالا دارم روش کار میکنم. فکر کنم باید بدنه رو منفی
                              بدم و سه سیم رو یک به یک مثبت کنم.
                              دوستان عزیز همه ما بدون هیچ توقعی توی این انجمن دانسته هامون رو با هم به اشتراک میگذاریم. کمترین توقع یک لایک می باشد.

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : افت ولتاژ دو سر موتور DC

                                نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
                                اوکی بسیار هم خوب ...

                                برای فلای بک سیم پیچها باید روی هر سوییچ یک دیود هرزگرد بگذارید .

                                بعد از رفع مشکل فلای بک هنوز داستان ثابت بودن زمان سوییچها مشکل سازه .
                                یعنی لحظه صفر موتور متوقفه .
                                وقتی با یه فرکانس ثابت فازها تغذیه میشن موتور ممکنه راه بیفته ؟
                                اگر راه افتاد ( کاری به جهتش نداریم ) و فرضا موتور با سیکل تکرار تغذیه فازها همزمان شد این زمانبندی ثابت باعث میشه سیم پیچ ها فقط خاصیت سلفی از خودشون نشون بدن ... که یعنی سیم پیچ ها با جریان معادل تغذیه تقسیم بر مقاومت اهمی سیم پیچها اشباع بشن ( سیم پیچها بسته به مقاومتشون گرم میشن ) لحظه قطع تمام انرژی ذخیره شده سلف سعی میکنه جریان قبل از قطع رو ثابت نگه داره که منجر به یک فلای بک قوی میشه .
                                ( زمانبندی که برای تکرار سیکل در نظر گرفتید میشه ۳۰۰ میلی ثانیه معادل ۳.۳ دور در ثانیه یا 200RPM ... فکر میکنید این موتورها با ۲۰۰ دور در دقیقه میتونن کار کنن ؟ )

                                اگر تغذیه مثبت رو به نقطه اتصال وسط سه سیم پیچ اعمال کنیم بجای ۶ سوییچ میشه با ۳ سوییچ همون سیکل قبلی رو تکرار کرد .

                                حالا برای اینکه قضیه بیشتر با موتور دوستمون منطبق بشه ساختار موتور هارد ایشون شکل پایینه ( موتور براشلس تک فاز )



                                یدونه سنسور موقعیت موتور ( سیم سوم ) هم داره .

                                میتونید مدار رو برای کار با این وضعیت تغییر بدید ؟

                                یعنی مشابه دیاگرام پایین



                                پ.ن : آی سی درایورهای آماده تک فاز در دو نوع با سنسور و بدون سنسور در پکیج های smd ۶ پایه مثل سری mp6xxx هست که مجموعه دیاگرام بالا رو در یک پکیج با قیمت پایین ارائه میدن منتهی مدار بالا رو پیاده کردن کاربرد آموزشی داره ... وقتی کار رو شخصا انجام میدی خیلی لذتش بیشتره ، هر چند عنوان تاپیک بد انتخاب شده و یه جورایی بعید میدونم در آینده موتور سرچ ها با چنین عبارتی روبرو بشن که بخوان بهش ارجاع بدن
                                با سپاس از توضیحات خوبتون
                                راجب ار پیی ام موتور دیدم از 5000 دور در دقیقه حرف میزدن
                                البته زمان هر سیکل برنامه 600 میلی ثانیه ست که اونم کورکورانه براش در نظر گرفتم و فقط خواستم بچرخه

                                خب من فقط سه سیم قابل دسترس دونستم و نقطه اتصال وسط رو دسترسی نداشتم
                                اگر نقطه اتصال رو همون منفی فرض کنیم ..؟ باید چایی بخورم

                                و اگر تک فاز باشه که کلا یک پل که میتونه پینک پونکی یا همو چپ گرد راست گرد .. ولی اثرات سنسور هال و اون مقاومت شنت که در مجموع باید کاری انجام بدن و 4 تا پایه کنترل رو کنترل کنن

                                چون نمیدونم دقیقا چه اتفاقی میوفته نه فعلا نمیتونم

                                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                                نوشته اصلی توسط P.maddah39 نمایش پست ها
                                دقیقا همین طوره بدنه موتور به عنوان یک سیم مشترک
                                عمل میکنه.
                                حالا دارم روش کار میکنم. فکر کنم باید بدنه رو منفی
                                بدم و سه سیم رو یک به یک مثبت کنم.
                                اگر به سیم مشترک که قبلا در کار نبود دسترسی باشه ؟ بنظرم فرقی نمیکنه
                                فعلا که به پارادوکس خوردم

                                ازمایشاتی که دوستمون ازت خواستن انجام دادی ؟
                                یبار میگی سه تا به هم راه دارن یبار میگی فقط دو تا به هم راه دارن
                                ؟
                                جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۱۶:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X