اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

[گفتگو وتبادل نظر]امپلیفایر ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : امپلیفایر ماشین

    اون پل دیود 180 هزار تومنی زیاد گرون نیست؟؟؟؟

    باطری ماشین هم اگه ی جا ثابت باشه هیچ موقه خراب نمیشه

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : امپلیفایر ماشین

      نوشته اصلی توسط Mohsen asadnezhad
      اقا حل شد یه ترانس سفارش دادم 80 امپری 200هزار تومن یدونه دیود پلم میگیرم 180 هزار تومن یه عمر راحتم،باطری بعد یه سال خراب میشه ترانس بهترین گزینه بئد واسم مرسی از همه
      ترانس رو باید 10 ولت سفارش میدادی اگه 12 سفارش دادی نمیتونی ازش استفاده کنی
      10 ولت بعد از یک سو شدن میشه 14.5 ولت
      12 بعد از یک سو شدن میشه 17 ولت ک 17 ولت رو نمیتونی به امپ وصل کنی

      ی بانک خازنی گردن کفت هم بزار مثلا 10 تا 6800 میکرو فاراد

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : امپلیفایر ماشین

        نوشته اصلی توسط AMIR_N
        ترانس رو باید 10 ولت سفارش میدادی اگه 12 سفارش دادی نمیتونی ازش استفاده کنی
        10 ولت بعد از یک سو شدن میشه 14.5 ولت
        12 بعد از یک سو شدن میشه 17 ولت ک 17 ولت رو نمیتونی به امپ وصل کنی

        ی بانک خازنی گردن کفت هم بزار مثلا 10 تا 6800 میکرو فاراد
        سلام
        کی گقته ولتاژ که برسه به 17نمیشه به امپ داد؟؟؟؟کاملا حرف اشتباهیه...اون 17ولت موقع بی باری اینجوری میشه.....
        هیچ وقتم 10 تا6800میکرو باهم موازی نکنید جریان اتصالیش زیاد میشه عمرش هم کمتر......یه 6800یه 100نانو با 10تا 330میکرو فاراد بهتره...
        موفق باشید
        Proudly @real_ahmadi
        #real_ahmadi

        واسه اسمت بجنگ

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : امپلیفایر ماشین

          ولتاژ پس از یکسو سازی بالا میره ولی وقتی به امپ وصل کنی ولتاژت میشه همون 12 ولت. برای خازن هم چرا از خازن های مخصوص سیستم استفاده نمیکنی

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : امپلیفایر ماشین

            نوشته اصلی توسط javadshk4955
            ولتاژ پس از یکسو سازی بالا میره ولی وقتی به امپ وصل کنی ولتاژت میشه همون 12 ولت. برای خازن هم چرا از خازن های مخصوص سیستم استفاده نمیکنی
            سلام
            شما درست میگید.. ..ولتاژ در اثر بی باری زیاده ولی موقع اتصال به امپ بر می گرده به 12ولت (ولتاژ واقعی)
            خازن هم اگه بخوایم از اون خازن هایی که توی ماشین می زارن استفاده کنیم حدود یه باطری نو قیمتشه....بهتره از چند تا خازن استفاده کنید.
            Proudly @real_ahmadi
            #real_ahmadi

            واسه اسمت بجنگ

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : امپلیفایر ماشین

              موازی کردن چنتا خازن هیچ مشکلی نداره (البته درسته جریان اولش خیلی خیلی زیاده چون مثل اتصال کوتاه عمل میکنه )
              من همین الان 8 تا 6800 میکرو رو موازی کردم و تو جریان اولیه هیچ مشکلی نداره (ترانس من 30 امپر ولی از این دوستمون 80 امپر پس هیچ مشکلی نداره براش )
              http://uupload.ir/files/u18k_۲۰۱۶۰۲۰۴_۱۶۲۵۱۸.jpg
              http://uupload.ir/files/0l3n_۲۰۱۶۰۲۰۴_۱۶۲۵۵۴.jpg
              اخه 10 تا 330 میکرو چه نقشی داره تو جریان 80 امپری؟؟؟
              این ترانس من 10 ولته (الان همین سویچینگ ک بهش وصله زیر بار 13 14 امپر مصرف میکنه) ولی هنوز بعد از یک سو شدن ولتاژش همون 14 هست
              به نظر من 12 ولت اشتباه هست چون تو خروجی و بدون بار میشه 17 تا 18 ولت بعد به محض اتصال به امپلی فایر تا میاد امپ جریان بکشه و اون رو ببره زیر فشار میزنه یک سری قطعات رو میسوزونه (البته امپ هایی داریم ک مثلا تا 19 ولت هم استیبل هست و تو ولتاژ ها وات بالا تری هم میده ولی تو ایران شاید 10 تاش نباشه

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : امپلیفایر ماشین

                نوشته اصلی توسط AMIR_N
                موازی کردن چنتا خازن هیچ مشکلی نداره (البته درسته جریان اولش خیلی خیلی زیاده چون مثل اتصال کوتاه عمل میکنه )
                من همین الان 8 تا 6800 میکرو رو موازی کردم و تو جریان اولیه هیچ مشکلی نداره (ترانس من 30 امپر ولی از این دوستمون 80 امپر پس هیچ مشکلی نداره براش )
                http://uupload.ir/files/u18k_۲۰۱۶۰۲۰۴_۱۶۲۵۱۸.jpg
                http://uupload.ir/files/0l3n_۲۰۱۶۰۲۰۴_۱۶۲۵۵۴.jpg
                اخه 10 تا 330 میکرو چه نقشی داره تو جریان 80 امپری؟؟؟
                این ترانس من 10 ولته (الان همین سویچینگ ک بهش وصله زیر بار 13 14 امپر مصرف میکنه) ولی هنوز بعد از یک سو شدن ولتاژش همون 14 هست
                به نظر من 12 ولت اشتباه هست چون تو خروجی و بدون بار میشه 17 تا 18 ولت بعد به محض اتصال به امپلی فایر تا میاد امپ جریان بکشه و اون رو ببره زیر فشار میزنه یک سری قطعات رو میسوزونه (البته امپ هایی داریم ک مثلا تا 19 ولت هم استیبل هست و تو ولتاژ ها وات بالا تری هم میده ولی تو ایران شاید 10 تاش نباشه
                خازن ها که اره...مشکلی نیس...ولی عمرشون کمه....(هرطور دوس دارین)
                در مورد تغذیه بازم میگم مشکلی پیش نمیاد.....حالا میخواین قبول کنین نمیخواین هم قبول نکنید....موفق باشید
                Proudly @real_ahmadi
                #real_ahmadi

                واسه اسمت بجنگ

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : امپلیفایر ماشین

                  ولتاز اگه به ترانس خازن وصل باشه و به جایی وصل نباشه (بی باری محض ) تا 19 هم میره بالا
                  ولی زیر بار میاد رو همون حدودای 14
                  داخل امپ قسمت هایی که با 12 ولت در تماس هستن تماما خازن های 16 ولتی استفاده شده. اولین اتفاقی که میافته خرابیه خازن های ورودی امپ هستش

                  علی خازن رو با مقادیر مختلف جایی استفاده میکنن که بخوان نویز رو بگیرن. هرچی فرکانس نویز بالاتر خازن با ظرفیت کمتر بهتر میتونه نویز رو بگیره
                  اگه صد تا هم 6800 ببندیم بازم فرقی واس عمر خازن نداره چون صفحات مدام در حال شارژ و دشارژ هستن خراب نمیشن. باید همشون یک ولتاژ باشن. مثلا همشون 16 ولت باشن

                  امیر اگه ظرفیت بانک خازنی رو زیاد در نظر بگیره هر باری که ترانس رو میزنه به برق هم خود ترانس شدیدا میره زیر فشار هم جد و اباد پل دیود میاد جلو چشاش
                  4 تا 10000 حداکثر بانکیه که من توصیه میکنم مگر همراه نصب باطری




                  اقا محسن بهترین کار ممکنه رو کردین. ولی ایکاش یدونه باطری هم حتی شده 2-3 امپری (باطری موتور سیکلت 12 امپر 40 تومنه)وارد مدار میکردی. اینجوری باطری نباشه رو پل دیود فشار خیلی زیادی پیاده میشه لحظه برق زدن

                  راستی بده برات از سیم گیج 4 یا حداقل گیج 8 برای خروجی ترانست خروجی بگیره که بعدا به مشکل نخوری. اگه درخواست نکنی حداکثر سیم 6 ساختمانی میبنده رو ترانس که تو توان کشی داغ میکنه و سیک ذوب میشه (توان مدام نه امپ )
                  خازن 450 ولت 220 نانو برای ورودیی برق 220 فراموش نشه (نبندی واس ترانست ضرره)
                  زکات علم نشر آن است
                  بیشتر با من اشنا بشین :
                  http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                  ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                  http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : امپلیفایر ماشین

                    نوشته اصلی توسط b e h n a m
                    ولتاز اگه به ترانس خازن وصل باشه و به جایی وصل نباشه (بی باری محض ) تا 19 هم میره بالا
                    ولی زیر بار میاد رو همون حدودای 14
                    داخل امپ قسمت هایی که با 12 ولت در تماس هستن تماما خازن های 16 ولتی استفاده شده. اولین اتفاقی که میافته خرابیه خازن های ورودی امپ هستش

                    علی خازن رو با مقادیر مختلف جایی استفاده میکنن که بخوان نویز رو بگیرن. هرچی فرکانس نویز بالاتر خازن با ظرفیت کمتر بهتر میتونه نویز رو بگیره
                    اگه صد تا هم 6800 ببندیم بازم فرقی واس عمر خازن نداره چون صفحات مدام در حال شارژ و دشارژ هستن خراب نمیشن. باید همشون یک ولتاژ باشن. مثلا همشون 16 ولت باشن

                    امیر اگه ظرفیت بانک خازنی رو زیاد در نظر بگیره هر باری که ترانس رو میزنه به برق هم خود ترانس شدیدا میره زیر فشار هم جد و اباد پل دیود میاد جلو چشاش
                    4 تا 10000 حداکثر بانکیه که من توصیه میکنم مگر همراه نصب باطری




                    اقا محسن بهترین کار ممکنه رو کردین. ولی ایکاش یدونه باطری هم حتی شده 2-3 امپری (باطری موتور سیکلت 12 امپر 40 تومنه)وارد مدار میکردی. اینجوری باطری نباشه رو پل دیود فشار خیلی زیادی پیاده میشه لحظه برق زدن

                    راستی بده برات از سیم گیج 4 یا حداقل گیج 8 برای خروجی ترانست خروجی بگیره که بعدا به مشکل نخوری. اگه درخواست نکنی حداکثر سیم 6 ساختمانی میبنده رو ترانس که تو توان کشی داغ میکنه و سیک ذوب میشه (توان مدام نه امپ )
                    خازن 450 ولت 220 نانو برای ورودیی برق 220 فراموش نشه (نبندی واس ترانست ضرره)
                    سلام استاد بهنام....ممنون از اشتباه درمون اوردی....یه سوال ببینم اون خازن 220نانو450ولت رو با ترانس موازی کنیم دیگه؟
                    خازن های تغذیه هم ظرفیت بالا درست؟
                    ضرفیت پایین مواقع نویز گیری .....درست فهمیدم؟
                    Proudly @real_ahmadi
                    #real_ahmadi

                    واسه اسمت بجنگ

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : امپلیفایر ماشین

                      استاد چیه من خودم هنوز شاگردم

                      اره خازن 450 ولت ترجیحا سرامیکی رو با ورودی ترانس موازی میبندیم. البته فقط برای ترانس های پر قدرت لازمه و برای هر ترانسی لازم نیست بستنش

                      خازن تغذیه هم بسته به قدرت ترانس و ... هر چی بیشتر بهتر ولی از ی حدی بیشتر هم برعکس عمل میکنه

                      برای نویز گرفتن فرکانس نویز با ظرفیت خازن رابطه برعکس داره. هرچی فرکانس نویز بیشتر باشه خازن با ظرفیت کمتر بهتر عمل میکنه. مثلا (فرض بر اینکه نویز 50 کیلو هستش ) 2 تا 10 نانو به مراتب بهتر از یدونه 100 میکرو عمل میکنه
                      زکات علم نشر آن است
                      بیشتر با من اشنا بشین :
                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                      ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : امپلیفایر ماشین40-50

                        بانک خازنی رو که مقدارش رو هم در پستهای قبل گفتم ، باید با یه مدار سافت استارت شارژ کرد که پهش پری شارژ خازن میگن

                        راه بسیار ساده ی ساختش بجای استفاده از مدار تایمر و .... استفاده از یک دو تا رله و یک خازن 2200میکرو فارادی و یه مقاومت 40-50 وات هستش (مقاومتش بسته به تعداد خازنا حساب بشه بهتره)
                        سیمپیچ یکی از رله ها به اون خازنه 2200میکرو وصله و برقشو از کنتاکت nc اون یکی رله میگیره . وقتی رله اولی برق دار میشه ، برق سیمپیچ این رله دومیه قطع میشه ولی چون خازن داره چند ثانیه ای وصل میمونه و کنتاکاش طوری سیم بندی شده که no به مقاومت وصله و اون سر مقاومت وصله به خازنای تغذیه و اونا رو آروم و بدون جریان inrush شارژ میکنه و بعد از خالی شدن خازن اون رله nc رله وصل میشه و مقاومت رو بای پاس میکنه و برق مستقیما میرسه به خازنا.
                        دعای خیر از هر چیزی بهتر است...

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : امپلیفایر ماشین

                          سلام و احترام با توجه به پاسخ های داده شده

                          از آن جا که درباره فرق تغذیه داخلی امپلی فایر و تغذیه dc-dc داخل امپلی فایر بحثی نشده لازم دونستم چند نکته رو بگم. تغذیه امپلی فایر های ماشین اکثرا با ولتاژ های بالای 35 یا 48 یا 55 یا 60 و یا حتی 90 ولت بصورت متقارن میباشد چون طراحی امپلی فایر با ولتاژ پایین زیر 18 ولت و وات بالای 40 دارای دیستورشن یا توتال هارمونیک دیستورشن بالایی میباشد که از کیفیت صدای خراجی کاسته و تلفات نیز بیشتر میشود
                          به همین سبب 2 راه حل برای حل این مشکل هست

                          1. امپلی فایر رو به باطری 12 ولت 55 امپر فول شارژ وصل کنید و Gain امپلی فایر را تا اخر بالا ببرید وبه بار (بلندگو)وصل کنید و با کلمپ متر جریان ورودی رو اندازه بگیرید و به همان مقدار جریان تغذیه سویچینگ و بانک خازن تهیه کنید.
                          2.اگر کلمپ متر ندارید میتوانید به باطری وصلش کنید وداخل امپلی فایر را باز کنید و خروجی dc-dc رو پیدا کنید با ولت متر ولتاز خروجی dc-dc رو اندازه گیری کنید بعد با توجه به مقاومت بار(4 اهم معمولا) مثلا اگر امپلی فایر شما 4 کانال است ولتاژ خروجی را به توان دو برسانید وات بدست می آید اگر امپ شما 2 کاناله هست ولتاژ بدست امده را به توان دو برسانید بعد نقسیم بر 2 کنید وات بدست می آید
                          حالا ...
                          وات بدست اومده را از جدول زیر پیدا کنید و بجاش منبع سویچینگ بزارید ...
                          1 الی 60 وات = 5 امپر
                          61 الی 120 وات = 10 امپر
                          121 الی 180 وات = 15 امپر
                          181 الی 240 وات = 20 امپر
                          241 الی 300 وات = 25 امپر
                          301 الی 360 وات = 30 امپر
                          361 الی 420 وات = 35 امپر
                          421 الی 480 وات = 40 امپر
                          480 الی 540 وات = 45 امپر
                          541 الی 600 وات = 50 امپر

                          یا حق

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : امپلیفایر ماشین

                            نوشته اصلی توسط b e h n a m
                            استاد چیه من خودم هنوز شاگردم

                            اره خازن 450 ولت ترجیحا سرامیکی رو با ورودی ترانس موازی میبندیم. البته فقط برای ترانس های پر قدرت لازمه و برای هر ترانسی لازم نیست بستنش

                            خازن تغذیه هم بسته به قدرت ترانس و ... هر چی بیشتر بهتر ولی از ی حدی بیشتر هم برعکس عمل میکنه

                            برای نویز گرفتن فرکانس نویز با ظرفیت خازن رابطه برعکس داره. هرچی فرکانس نویز بیشتر باشه خازن با ظرفیت کمتر بهتر عمل میکنه. مثلا (فرض بر اینکه نویز 50 کیلو هستش ) 2 تا 10 نانو به مراتب بهتر از یدونه 100 میکرو عمل میکنه
                            نفر مایید شما همیشه استاد ما بودی...
                            ممنون از راهنماییتون
                            Proudly @real_ahmadi
                            #real_ahmadi

                            واسه اسمت بجنگ

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X