اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

    سلام
    رله با برق دی سی کار می کنه از یه پل دیود استفاده کن و یه خازن صافی 470میکرو بزار واسش و دی سی شدش رو بده به رله

    موفق باشی
    Proudly @real_ahmadi
    #real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

      داداش بیا ی مدار کاملا مبتدی کشیدم راحت برو از روش ببند

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

        نوشته اصلی توسط peyman_gh_asl نمایش پست ها
        داداش بیا ی مدار کاملا مبتدی کشیدم راحت برو از روش ببند
        اها دمت گرم مشخصات قطعاتی که باید بخرم میگی ؟؟ مدل دیود . مدل خازن و مدل رله

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

          نوشته اصلی توسط halazoon110 نمایش پست ها
          اها دمت گرم مشخصات قطعاتی که باید بخرم میگی ؟؟ مدل دیود . مدل خازن و مدل رله

          بله عزیز

          پل دیود 1 آمپر
          خازن 470 میکرو
          رله 12 ولت تک کنتاکت

          فقط بعد این که پل دیود خازن رو زدی حتما ولتاژ رو بگیر ببین چنده اگه بالا 15 ولت بود حتما با مقاومت ولتاژ رو بکش پایین
          یا اینکه یدونه آیسی رگولاتور 7812 مثل نقشه زیر اضافه کن

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

            درود بر شما.
            نیاز به پل دیود و خازن و رگلاتور و رله و ........ نیست.

            ساده توضیح میدم.

            لامپ جلو موتور با یک کلید دو پل از روی فرمان موتور خاموش و روشن میشه.
            پل اول چراغ کوچیک داخل کاسه چراغ جلو و چراغ کوچیک عقب رو روشن میکنه.
            پل دوم چراغ اصلی (چراغ شب) رو روشن میکنه.

            این کلید با لامپ سری شده.(برق AC از دینام موتور میاد توی این کلید و از این کلید میره توی چراغ اصلی جلو) مثل کلید تک پل برق خونه.

            حالا شما اون برق AC که از دینام میره توی کلید رو قطع کن. و برق DC باتری رو بده به کلید تا برق DC بره سمت لامپ.(سوال=حالا برق DC رو از کجا بگیریم ، که وقتی موتور خاموش شد و سویچ موتور رو بستیم لامپ خاموش بشه ؟؟؟)

            اون سویچی که باهاش موتور را خاموش میکنی 4 عدد سیم بهش وصله.
            دوتاش مربوط به خاموش کن موتور هست که اگه به هم اتصال بدی موتور خاموش میشه.(برق شمع قطع میشه)
            دوتای دیگه برق DC باتری هست.یک رشته برق مستقیم از باتری میاد.رشته بعدی وقتی سویچ رو باز میکنی برق رو داخل موتور پخش میکنه.

            از همین سیم خروجی بعد از سویچ که برقش از باتری میاد وصل کن به کلید دو پل چراغ.

            حالا وقتی سویچ رو باز کنی برق باتری از سویچ موتور رد میشه میره پشت کلید دوپل ایست میکنه.به محض اینکه کلید رو بزنی لامپ روشن میشه.

            اگه جایش مبهم بود بگو تا بیشتر توضیح بدم.
            ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

            کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

              سلام
              داداش به هیچ عنوان از باطری برق نگییر
              خروجی بوبین پالس و اپاچی 3امپر هست شما اگه 2تا دیلایت 2امپری ببندی عملا باطری موتور شارژ نمیشه

              برق لاپ ها رو هم از باطری نکن اینطوری به 1ساعت نمیرسه شارژر میسوزه و بعد بوبین و باطری عم از بین میره
              دلیلش هم جریان کشی زیاد لام چراغ جلو هست


              بهترین راه اینه ک برای دیلایت ها از قلوه برق بگیری دی سی کنی بعد با رگلاتور ثابت کنی و بدی ب دیلایت ها
              حالا چرا این بهترین روشه؟؟؟؟
              1.کمترین دست کاری و سیم کشی رو داره
              2.اصلا ب برق باطری و شارژر کاری نداره
              3. موتور ک روشن میشه دیلایت ها هم روشن میشه و موتور ک خاموش میشه دیلایت ها خواموش
              ینی دقیقا عمل دیلایت انجام میشه
              من کارم برق موتور سنگین هست و عکس موتورم هم روی پروفایلم هست رپسول 600

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                یادم رفت بگم
                شارژر موتور شما زیر زین قسمت انتهایی موتور هست
                ی سیم رنگش صورتی ک واسه برق چراغ جلو هست
                از اون سیم ی انشعاب بگیر میدی ب ی دیود 4 امپری
                بعد ی خازن صافی 1000میکرو فاراد میزاری (مثبتش بعد دیود و منفی هم از بدنه بگییر)
                یعد میدی ب ی رگلاتور 4 امپری و بعد هم ی خازن 470میکرو فاراد و بعد هم به سوی دیلایت ها
                میتونی رگلاتور ها رو ب شاسی پیچ کنی هم هیتسینک خوبی هست براش هم جاش محکم میشه و هم اتصال منفی بر قرار میشه

                ی ی توضیحی راجب ب بوبین بدم
                بوبین از 3تا سیم پیچ تشکیل شده ک اولیش ک از اون 2تای دیگه مجزا هست واسه برق cdi هست ک سیم پیچش خیلی نازک ولی با دور بالا هست ک خروجیش حدود 400ولت هست ک یاد میره توcdi تبدیل میشه ب برق دی سی و تو ی بانک خازنی ذخیره میشه ی ماسفت هم داخل cdi هست ک این 400.لت رو ک توی خازن ها ذخیره شده رو سویچ میکنه روی کویل ک گیت اون از پیکاپ یا ذغال دستور میگیره واسه زمان بندی و به موقه زدن جرقه

                2سری دیگه سیم پیچ هست ک ابتدای اون ها با هم شروع میشه و به بدنه وصله خیلی ذخیم تره سیمش و خروجیش تا 70ولت هم میره ک یکی از سیم پیچ ها حدود 1و نیم دور بیشتره ک این واسه چراغ جلو ها هست
                خب این 2تا سیم 2تاش میره ب شارژر یکیش دی سی میشه و باطری رو شارژ میکنه ک برق راهنما بوق و استارت رو تامیین میکنه تو بعضی موتور ها هم ساسات برقی و مدار اون رو تغذیه میکنه تو یک سری موتور ها هم برق لامپ ترمز هم با برق باط ی هست

                سیم بعدی رنگش صورتی هست و همونه ک باید ازش انشعاب بگیری این سیم پیچ برقش از 14 بالاتر نمیره با وجود این ک دورش از اون 70 ولتیه بیشتره دلیلش هم اینه ک این سیم مستقیم هم میره تو لامپ ها و هم توی شارژر و شارژر ی جوری مثل دیود زنر عمل میکنه
                برق این 2تا سیم پیچ 3 4 امپر بیشتر نیست اگه بیشتر از این جریان ازش جریان بکشی بوبین ذوب میشه

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                  نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
                  یادم رفت بگم
                  شارژر موتور شما زیر زین قسمت انتهایی موتور هست
                  ی سیم رنگش صورتی ک واسه برق چراغ جلو هست
                  از اون سیم ی انشعاب بگیر میدی ب ی دیود 4 امپری
                  بعد ی خازن صافی 1000میکرو فاراد میزاری (مثبتش بعد دیود و منفی هم از بدنه بگییر)
                  یعد میدی ب ی رگلاتور 4 امپری و بعد هم ی خازن 470میکرو فاراد و بعد هم به سوی دیلایت ها
                  میتونی رگلاتور ها رو ب شاسی پیچ کنی هم هیتسینک خوبی هست براش هم جاش محکم میشه و هم اتصال منفی بر قرار میشه

                  ی ی توضیحی راجب ب بوبین بدم
                  بوبین از 3تا سیم پیچ تشکیل شده ک اولیش ک از اون 2تای دیگه مجزا هست واسه برق cdi هست ک سیم پیچش خیلی نازک ولی با دور بالا هست ک خروجیش حدود 400ولت هست ک یاد میره توcdi تبدیل میشه ب برق دی سی و تو ی بانک خازنی ذخیره میشه ی ماسفت هم داخل cdi هست ک این 400.لت رو ک توی خازن ها ذخیره شده رو سویچ میکنه روی کویل ک گیت اون از پیکاپ یا ذغال دستور میگیره واسه زمان بندی و به موقه زدن جرقه

                  2سری دیگه سیم پیچ هست ک ابتدای اون ها با هم شروع میشه و به بدنه وصله خیلی ذخیم تره سیمش و خروجیش تا 70ولت هم میره ک یکی از سیم پیچ ها حدود 1و نیم دور بیشتره ک این واسه چراغ جلو ها هست
                  خب این 2تا سیم 2تاش میره ب شارژر یکیش دی سی میشه و باطری رو شارژ میکنه ک برق راهنما بوق و استارت رو تامیین میکنه تو بعضی موتور ها هم ساسات برقی و مدار اون رو تغذیه میکنه تو یک سری موتور ها هم برق لامپ ترمز هم با برق باط ی هست

                  سیم بعدی رنگش صورتی هست و همونه ک باید ازش انشعاب بگیری این سیم پیچ برقش از 14 بالاتر نمیره با وجود این ک دورش از اون 70 ولتیه بیشتره دلیلش هم اینه ک این سیم مستقیم هم میره تو لامپ ها و هم توی شارژر و شارژر ی جوری مثل دیود زنر عمل میکنه
                  برق این 2تا سیم پیچ 3 4 امپر بیشتر نیست اگه بیشتر از این جریان ازش جریان بکشی بوبین ذوب میشه
                  سلام
                  ممنون امیر اقا میشه بیشتر توضیح بدی ؟ برای اتصال مدار میشه با شکل توضیح بدید ؟
                  اول سیم صورتی تو شارژر رفته ؟؟؟ یا از شارژر بیرون اومده ؟؟
                  سیم باید ببرم ؟؟
                  منفی چی میشه ؟؟
                  اون سیم صورتی برای نور بالا و پایین هست ؟؟؟
                  برای کلید پاس چطور ؟؟؟
                  دی لایت نبستم هدلایت هستش مصرف هدلایت میگن از هالوژن که کمتره

                  اگه بخوام برق لامپ از قلوی ای چپ که از باتری اومده بگیرم کدوم سیماست ؟؟
                  ممنون میشم راهنمایی کنید
                  جدیدترین ویرایش توسط halazoon110; ۰۴:۲۹ ۱۳۹۵/۰۴/۲۰.

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                    هدلایت رو میخوای جا چراغ فابریک ببندی؟؟؟
                    ینی لامپ رشته ای خودش رو با هدلایت عوض کنی؟؟؟

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                      نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
                      هدلایت رو میخوای جا چراغ فابریک ببندی؟؟؟
                      ینی لامپ رشته ای خودش رو با هدلایت عوض کنی؟؟؟
                      اره دقیقا .......

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                        داداش این ک خیلی راحته
                        فقط 2تا دیود میخواد همین و خازن
                        رگلاتور هم نیاز نداره ولی من اگه خودم بودم حتما رگلاتور رو استفاده میکردم

                        نقششو واست میزارم فقط ی کار دیگه هم میتونی بکنی ک خیلی اصولی تره اونم استفاده از شارژر های ولوم داره نمیدونم دیدی یا نه
                        ی سری شارژر ها هست ولوم داره ک برق خروجی رو میتونی باهاش تنظیم کنی

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                            سلام.تورخدا یکی جواب منو بده
                            نمیدونم کجا سوالمو مطرح کنم
                            موتور برقی دارم
                            باطری 48 ولت هست ( 4 تا باطری 12 ولت سری بسته شده )
                            میخوام دینام یا بوبین بزارم سر راهش
                            که مثلا 48 ولت و 20 آمپر بهش شارژ بده
                            توی همین نظرات خودم 400 ولت هست برق بوبین
                            میشه تبدیل کرد به 48 ولت بوبین رو؟!
                            سوالم ناشیانه بود ولی خواهش میکنم جوابمو بدین
                            خیلی گیرم
                            ممنونم

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                              با درود
                              سوال شما خیلی واضح نیست !!!!
                              اگر موتور شما با برق کار میکند احتمال زیاد خودش با اتصال به برق شهر شارژ میشود و احتیاج به دینام و یا بوبین !!! نمیباشد....
                              لطفاً منظور خود را به طور واضح بیان کنید تا دوستان بهتر بتوانند راهنمایی بکنند..........
                              جدیدترین ویرایش توسط hossein951ann; ۲۱:۰۰ ۱۳۹۵/۱۱/۱۹.

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : تبدیل برق بوبین موتور سیکلت از AC به DC

                                سلام دوستان
                                من یک مدت مدیدی دنبال نقشه ی برق موتور سیکلت میگردم اما چیزی پیدا نکردم
                                سیم های بوبین موتور +رنگ سیم ها +نقشه ی داخلی بوبین + مشخصات الکتریکال و ...

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X