اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ماژول EGS002

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    پاسخ : ماژول EGS002

    اگر رفتی فنی حرفه ای یه شکل موج از پی دبلیو ام خروجی ای سی در حالت بی باری و حد اگثر بار اینورتور ؛؛ برامون میگیری عکسشو بفرستی یه تحلیلی بکنیم

    دیدگاه


      #92
      پاسخ : ماژول EGS002

      نوشته اصلی توسط M16A2 نمایش پست ها
      شاید باین دلیل که فقط اس ام دی هست،یا بقول شما بخاطر حفظ بازار اینورترهای تجاری،راحت گیر نمیاد.
      یه نکته ای هم که باید توجه داشت اینه که نویزپذیری این ای سی در حد همون AVR هست و حسابی باید خازن هر جای مدار که میشه گذاشت(شایدم بخاطر اینه که ولتاژی با دامنه ی تغییر بالا که همون AC خروجیمونه نزدیک میکرو هست و من باید پل H رو با فاصله بیشتر از میکرو قرار میدادم).پی سی بی ای که عکسش رو گذاشتم رو با وجود این که به مقدار کافی هم خازن 100 نانو و هم خازن تانتال و الکترولیتی 1000 میکرو گذاشتم باز هم کم بود و بعضی وقت ها با وجودی که خروجی LED ای سی یکسره روشن بود(که نشون دهنده حالت نرمال هست)،خود بخود خروجی های PWM قطع میشدن،تا این که یه خازن 1000 میکرو و 100 نانوی دیگه رو از پشت فیبر گذاشتم دقیقا رو ورودی +5V ای سی تا این مشکل حل شد.
      دیگه خازن بارونش نکن. یه دونه 100 میکروفارادی الکترولیت با یه 470 نانوی MKT هر چیپی رو ساپورت میکنه .یه دونه 100 میکرویی هم قبل از 7805 بزاری عالیه. در عوض سلفو تا میتونی زیاد کن . خازن تانتالم مراقب باش اگه به هردلیلی بسوزه حالا یا با گرما یا هر دلیل دیگه ای مدارواتصال کوتاه میکنه. خیلی سرعتش بالاس ولی نمیدونم چه مرگشه که اگه کن فیکون بشه ترتیب جاهای دیگرم میده.

      دیدگاه


        #93
        پاسخ : ماژول EGS002

        باشه حتما.بچه ها مطمئنید که برا فیلتر خروجی،هسته از نوع پودر آهن مناسبه؟آبی که دقیقا همون جور که گفتید گرونه،در حدود 15 تومن.الان زرد با نوار سفید سفارش دادم ببینم چی میشه،فقط اگه شک دارید که هسته آهنی مناسب هست یا نه بگید تا سیم پیچیش نکنم.

        دیدگاه


          #94
          پاسخ : ماژول EGS002

          زیاد نمیشه روی رنگ هسته ها مانور داد تعریف استانداردی وجود نداره ولی رنگ رزد و زرد با نوار سفید را همه شناختن دیگه حدود دستمونه که پودر اهنه .اما اینکه خوبه واسه کار شما سخت بشه گفت. و سوال اینکه مگه شما الان کارت را نیوفتاده؟ انداره هسته فعلی که زدی طوری هست که توی جریان اشباع نشه؟.

          دیدگاه


            #95
            پاسخ : ماژول EGS002

            نوشته اصلی توسط M16A2 نمایش پست ها
            باشه حتما.بچه ها مطمئنید که برا فیلتر خروجی،هسته از نوع پودر آهن مناسبه؟آبی که دقیقا همون جور که گفتید گرونه،در حدود 15 تومن.الان زرد با نوار سفید سفارش دادم ببینم چی میشه،فقط اگه شک دارید که هسته آهنی مناسب هست یا نه بگید تا سیم پیچیش نکنم.
            من دنبالشم اون 25 میلی هانریو بسازم ولی دلم نیومد ترتیب ترانسمو بدم . یه دونه ترانس 500 وات 25 ولت دوبل دارم .مال 30 سال پیشه ولی نو نو . حدود 5 کیلو وزن داره یه چیزی در حد و اندازه وزن سلف اون سایته. حالا شما اگه سوختشو داری یه ترای بزن. اگرم نه صبر کن تا سلفت بیاد . فرکانسه این چیپه خیلی بالاست 4 برابر فرکانس مال من و دوبرابر فرکانس سینا59 . بی خودی سیم حروم نکن. شاید با دو سه هانری مشکل نویز حل بشه. اگه نشد انوقت ترانس هسته آهنیو بزار تو برنامه .

            دیدگاه


              #96
              پاسخ : ماژول EGS002

              هسته ای رو که استفاده کردم رو که گفتم تروید سیاه FM33 هست(خارجی 33 میل و داخلی 20 میل و عمق حدود 10 میل اگه اشتباه نکنم)،کارم شده ولی خوب خیلی روش سیم پیچیدم و یکمی حجمش زیاد شده و البته صدا هم میده.حالا یه LC متر +VICTOR 6243 سفارش دادم،بدستم برسه ببینم اصلا سلف هایی که میپیچم چقدر ظرفیتش.من موندم پس این سلف سنج دست ساز خودم چجوری سلف های مقاومتی که مقدار مشخص داره رو درست نشون میده،مثلا سلف با سه تا نوار قرمز رو دقیقا 2.2 میلی هانری میزنه،از اون طرف هم که میگید محاله با حدود 40 دور سیم رو همین تروید سیاه 33 میلی متر حتی به یک میلی هانری هم برسی.
              درسته چون فرکانس بالا هست زیاد نمیخواد مقدار سلف بالا باشه.
              میدونی چون برا رو برده،ترانس معمولی بخوایم بذاریم زیاد جالب نیست،فضا هم خیلی اشغال میکنه،همون هسته گرد باشه خیلی جمع و جورتر و بهتره.حالا سلف سنجه که بدستم رسید هم اون سیاهه هم زرد-سفیده رو باهاش
              سلف دقیقا 3.3 میلی هانری که مطابق دیتاشیت هست رو میپیچم ببینم چی میشه.

              دیدگاه


                #97
                پاسخ : ماژول EGS002

                نوشته اصلی توسط M16A2 نمایش پست ها
                ببینم اصلا سلف هایی که میپیچم چقدر ظرفیتش.من موندم پس این سلف سنج دست ساز
                شاید با مقادیر بالا مشکل داره. ده بیست دور بپیچ ببین مقدارش چقدر میشه . اونجوری میشه گفت که چند دورش میشه 3.3 میلی هانری.

                دیدگاه


                  #98
                  پاسخ : ماژول EGS002

                  نوشته اصلی توسط kamy007 نمایش پست ها
                  شاید با مقادیر بالا مشکل داره. ده بیست دور بپیچ ببین مقدارش چقدر میشه . اونجوری میشه گفت که چند دورش میشه 3.3 میلی هانری.
                  فکر نمیکنم این مشکل رو داشته باشه،آخه من دو تا سلف 2.2 میلیه رو با هم سری هم میکنم درست جمعشون رو میزنه،من حدس میزنم این جوری نباشه که اینجا فقط مقدار ظرفیت نهایی سلف بدون توجه به جنس هسته،مهم باشه.الان چوک بزرگ داخل یه لامپ کم مصرف 100 وات رو درآوردم با همون سلف سنجه امتحان کردم،میزنه 3 میلی هانری،گذاشتم رو مدار ،خیلی تمیز و بدون صدا کار میکنه،ماسفتها هم بدون بار داغ نمیشن،حیف که سیم پیچاش ضعیفن و تو توان های بالا اصلا نمیشه ازش استفاده کرد. حالا من میام همین مقدار یعنی 3 میلی هانری رو با همون توروید مشکی درست میکنم ،ولی تو حالت بی باری بحدی جریان میکشه که ماسفت ها داغ میکنن.شاید فیلترمون باید یه مقدار مقاومت اهمی هم فیلتر داشته باشه،درسته؟
                  جدیدترین ویرایش توسط M16A2; ۱۹:۴۵ ۱۳۹۶/۰۶/۲۰.

                  دیدگاه


                    #99
                    پاسخ : ماژول EGS002

                    نوشته اصلی توسط M16A2 نمایش پست ها
                    فکر نمیکنم این مشکل رو داشته باشه،آخه من دو تا سلف 2.2 میلیه رو با هم سری هم میکنم درست جمعشون رو میزنه،من حدس میزنم این جوری نباشه که اینجا فقط مقدار ظرفیت نهایی سلف بدون توجه به جنس هسته،مهم باشه.الان چوک بزرگ داخل یه لامپ کم مصرف 100 وات رو درآوردم با همون سلف سنجه امتحان کردم،میزنه 3 میلی هانری،گذاشتم رو مدار ،خیلی تمیز و بدون صدا کار میکنه،ماسفتها هم بدون بار داغ نمیشن،حیف که سیم پیچاش ضعیفن و تو توان های بالا اصلا نمیشه ازش استفاده کرد. حالا من میام همین مقدار یعنی 3 میلی هانری رو با همون توروید مشکی درست میکنم ،ولی تو حالت بی باری بحدی جریان میکشه که ماسفت ها داغ میکنن.شاید فیلترمون باید یه مقدار مقاومت اهمی هم فیلتر داشته باشه،درسته؟
                    هسته سیاهارو ولشون کن. اگه قرار بود فیلتر باشن که نمیومدن اینهمه هسته رنگ و وارنگ از همه رنگ درست کنن . هسته سلف بر اساس آلیاژش دیگه بترکونه تا 1 کیلو هرتز اشباع میشه . اما هسته سیاه تا چندصد کیلو هرتز اشباع بشو نیست . من میخواستم ترتیبه اون ترانس 500 واته رو بدم. حیفم اومد . ولی توی برنامم هست یه 25 میلی هانری بسازم ببینم داستان این نویز زیر بار چی میشه.

                    دیدگاه


                      پاسخ : ماژول EGS002

                      فعلا که از بس IR2110 سوختن و پشت سرش ماسفت های نیم پلشون رو سوزوندن دیگه نه 2110 دارم نه ماسفت 840.
                      فروشگاه ECA که سلف سنج هر چی توش گشتم پیدا نکردم،مجبور شدم از جای دیگه هم LC متر و هم این قطعات رو بگیرم.این دفعه IR2113 گرفتم .2110 های تو بازار همش فیکه.
                      اولش فکر کردم ماسفت ها خودبخود میسوزن بعد اومدم تو ورودی 325 ولت یه لامپ 15 وات سری کردم که اگه مشکلی پیش اومد لامپ روشن بشه و جریان زیاد نکشه.بعد از یه مدت کار کردن با مدار لامپ روشن شد،اومدم دو تا 2110 ها رو از جاش دراوردم ،لامپ روشن نشد،اهمتر هم گذاشتم دیدم ماسفت ها اتصال کوتاه نشدن و سالمن.مشکل از درایورها بود،خودبخود میسوزن،HI و LOW رو همزمان یک میکنن،ماسفت ها میرن به امان خدا.

                      دیدگاه


                        پاسخ : ماژول EGS002

                        نوشته اصلی توسط M16A2 نمایش پست ها
                        فعلا که از بس IR2110 سوختن و پشت سرش ماسفت های نیم پلشون رو سوزوندن دیگه نه 2110 دارم نه ماسفت 840. فروشگاه ECA که سلف سنج هر چی توش گشتم پیدا نکردم،مجبور شدم از جای دیگه هم LC متر و هم این قطعات رو بگیرم.این دفعه IR2113 گرفتم .2110 های تو بازار همش فیکه. اولش فکر کردم ماسفت ها خودبخود میسوزن بعد اومدم تو ورودی 325 ولت یه لامپ 15 وات سری کردم که اگه مشکلی پیش اومد لامپ روشن بشه و جریان زیاد نکشه.بعد از یه مدت کار کردن با مدار لامپ روشن شد،اومدم دو تا 2110 ها رو از جاش دراوردم ،لامپ روشن نشد،اهمتر هم گذاشتم دیدم ماسفت ها اتصال کوتاه نشدن و سالمن.مشکل از درایورها بود،خودبخود میسوزن،HI و LOW رو همزمان یک میکنن،ماسفت ها میرن به امان خدا.
                        وقتی ماسفت میسوزه یا درین با سورس اتصال کوتاه میشه یا درین با گیت یا هر سه تاشون باهم. 2110ها هم زمانی میسوزه که گیت با درین یکی بشه .حالا را علاجش چیه ؟ اینه که وقتی ماسفت سوخت شما سریع منبع تغذیه 2110 قطع کنی .خیلی سریع تا درایورآسیب نبینه. اگه طولش بدی 2110 به خاطر زمین شدن با جریان 1.5 آمپریش معیوب میشه . البته چون نیمه هادیه چند ثانیه رو تحمل داره ولی نیاید خیلی زیاد طول بکشه . معمولا یکی از پایه هاشم از کار میفته. من با 2110 زیاد کار کردم واقعیت اینه که همشون ریمارک چینی ان . هیچ کدوم برای اینترنشنال رکتیفایر نیستن. از دم ریمارکن. ولی در کل اگه مشکل فنی و طراحی باعث سوختن ماسفت ها نشه اونا هم نمیسوزن. اگرم مشکل فنی باشه ریمارکش با اصلیش هیچ راه فراری ندارن. جفتشون هوتوتو. در ضمن قبل اینکه با 310 ولت تست کنی با با یه لامپ 10 وات 12 ولت تست کن . فیوز مینیاتوری توی ورودی 310 ولت یادت نره . یه چند قلم از این چیزا که بزاری اون وسط دیگه درایورا نمیسوزن. فقط ماسفت میسوزونی. این 2110 هام خیلی گرونن . حالا ماسفت باز قابل تحمل تره. اینم که نیم پله یه سمت میره هوا دلیلش اینه که اون خازنه اول لوسایدو میسوزونه بعد سیکل که عوض میشه و های سایده همون طرف روشن میشه چون ماسفت لوسایدش اتصال کوتاه شده خودشم اتصال کوتاه میشه و یه طرف کلا هوتوتو! اینایی که گفتم همش سر خودم اومده مطالب قبلی رو که بخونی در موردش گفته بودم که راکتانس پایین اون خازنه دردسر درست میکنه.حتی خود سلفا هم خیلی مشکوکن . اگه یادت باشه گفته بودم که وقتی لامپ 100واتو بدون خازن و سلف روشن میکنم با فرکانس خام همون موجه .لامپ قشنگ روشن میشه بدون هیچ مشکلی حتی ماسفتا اصلا گرم نمیشن . ولی همینکه اون خازنه با اون سلفه میان وسط این داستانا شروع میشن. نتیجه این که مشکل از موج یا درایور یا ماسفتا نیست . مشکل فقط و فقط اون خازنه با اون سلفه . مخصوصا اون خازنه.اینم اصلا امکان نداره که 2110 های سایدو با لوسایدو همزمان یک کنه .مطمئن باش اگه مثل من یه لامپ 100واتو بدون حضور خازن و سلف روشن کنی هیچ اتفاقی نمیفته . پس خیالت از بابت اونا راحت. حالا اگه اینکارو کردی و همون اتفاق افتاد شک نکن پایه های فول بریجو اشتباه بستی . برای تست اولیه هم قبلش یه لامپ دیگه رو با ورودیه های سایدها سری کن. اگه روشن نشدبعدش اون یکی لامپو وصل کن تا بی خودی ماسفت و درایور نسوزونی. فیوزم یادت نره. من خودم تست اولشو با 12 ولت میزنم بعد با 310 ولت . فقط یه سوال . پس اون موج سینوسیه چی بود عکسشو گزاشته بودی ؟
                        جدیدترین ویرایش توسط ali_smps; ۲۲:۳۷ ۱۳۹۶/۰۶/۲۱.

                        دیدگاه


                          پاسخ : ماژول EGS002

                          نوشته اصلی توسط ali_smps نمایش پست ها
                          وقتی ماسفت میسوزه یا درین با سورس اتصال کوتاه میشه یا درین با گیت یا هر سه تاشون باهم. 2110ها هم زمانی میسوزه که گیت با درین یکی بشه .حالا را علاجش چیه ؟ اینه که وقتی ماسفت سوخت شما سریع منبع تغذیه 2110 قطع کنی .خیلی سریع تا درایورآسیب نبینه. اگه طولش بدی 2110 به خاطر زمین شدن با جریان 1.5 آمپریش معیوب میشه . البته چون نیمه هادیه چند ثانیه رو تحمل داره ولی نیاید خیلی زیاد طول بکشه . معمولا یکی از پایه هاشم از کار میفته. من با 2110 زیاد کار کردم واقعیت اینه که همشون ریمارک چینی ان . هیچ کدوم برای اینترنشنال رکتیفایر نیستن. از دم ریمارکن. ولی در کل اگه مشکل فنی و طراحی باعث سوختن ماسفت ها نشه اونا هم نمیسوزن. اگرم مشکل فنی باشه ریمارکش با اصلیش هیچ راه فراری ندارن. جفتشون هوتوتو. در ضمن قبل اینکه با 310 ولت تست کنی با با یه لامپ 10 وات 12 ولت تست کن . فیوز مینیاتوری توی ورودی 310 ولت یادت نره . یه چند قلم از این چیزا که بزاری اون وسط دیگه درایورا نمیسوزن. فقط ماسفت میسوزونی. این 2110 هام خیلی گرونن . حالا ماسفت باز قابل تحمل تره. اینم که نیم پله یه سمت میره هوا دلیلش اینه که اون خازنه اول لوسایدو میسوزونه بعد سیکل که عوض میشه و های سایده همون طرف روشن میشه چون ماسفت لوسایدش اتصال کوتاه شده خودشم اتصال کوتاه میشه و یه طرف کلا هوتوتو! اینایی که گفتم همش سر خودم اومده مطالب قبلی رو که بخونی در موردش گفته بودم که راکتانس پایین اون خازنه دردسر درست میکنه.حتی خود سلفا هم خیلی مشکوکن . اگه یادت باشه گفته بودم که وقتی لامپ 100واتو بدون خازن و سلف روشن میکنم با فرکانس خام همون موجه .لامپ قشنگ روشن میشه بدون هیچ مشکلی حتی ماسفتا اصلا گرم نمیشن . ولی همینکه اون خازنه با اون سلفه میان وسط این داستانا شروع میشن. نتیجه این که مشکل از موج یا درایور یا ماسفتا نیست . مشکل فقط و فقط اون خازنه با اون سلفه . مخصوصا اون خازنه.اینم اصلا امکان نداره که 2110 های سایدو با لوسایدو همزمان یک کنه .مطمئن باش اگه مثل من یه لامپ 100واتو بدون حضور خازن و سلف روشن کنی هیچ اتفاقی نمیفته . پس خیالت از بابت اونا راحت. حالا اگه اینکارو کردی و همون اتفاق افتاد شک نکن پایه های فول بریجو اشتباه بستی . برای تست اولیه هم قبلش یه لامپ دیگه رو با ورودیه های سایدها سری کن. اگه روشن نشدبعدش اون یکی لامپو وصل کن تا بی خودی ماسفت و درایور نسوزونی. فیوزم یادت نره. من خودم تست اولشو با 12 ولت میزنم بعد با 310 ولت . فقط یه سوال . پس اون موج سینوسیه چی بود عکسشو گزاشته بودی ؟
                          ممنون بخاطر توضیحات،من نمیدونم چرا شما باور نمیکنید که اون موج دقیقا همون موجیه که از مدار گرفتم.
                          ببینید مشکل من الان دیگه گرفتن موج سینوسی درست و حسابی و با ثبات نیست،عکسش رو که گذاشتم دیدید،حالا باورتون نمیشه دیگه کاری ازم برنمیاد.شما میگی فول برایدج رو اشتباه بستی ،اینطور نیست ،اگه اشتباه بود که موج سینوسی با TDH کمتر از 3 درصد که نشونتون هم دادم بهم نمیداد. مداری که بستم دقیقا مطابق دیتاشیته،یعنی این مدار،با این تفاوت که 2110 هایی که استفاده کردم،DIP هستن و شماره پایه هاشون فرق میکنه:


                          مشکلی که الان دارم اینه که وقتی یه لامپ کوچیک رشته ای 15 وات رو در عرض 10 ثانیه در حدود 20 بار به خروجی وصل و قطع میکنم،دو حالت پیش میاد:یکی اینکه خروجی های SPWM قطع میشن با وجودی که ال ای دی نشانگر وضعیت ای سی همیشه روشن هست(منظورم بدون چشمک زدنه)، و تا زمانی که مدار ریست نشه راه نمیفتن.
                          یه حالت دیگه هم اینه که گفتم،همون قسمت درایور و ماسفت ها مشکل پیدا میکنن،حالا شما میگید که ماسفت میسوزه و درایور رو خراب میکنه ولی من امتحان کردم وقتی لامپی که برا ورودی سری کردم روشن شد،اومدم دو تا 2110 ها رو برداشتم،دیدم دیگه اتصال کوتاه نیست و ماسفت ها هم سالمن،حالا اگه لامپه سری نبود،ماسفت ها هم سوخته بودن،پس اول درایور میسوزه و بعد ماسفت ها رو میسوزونه.یه چیزی هم که هست اینه که فقط ماسفت های بالا و پایین طرفی که به SPWM با فرکانس بالا وصل هستن میسوزن.همون طرفی که به سلف وصل شدن،البته یک بار هم هر دو 2110 همزمان سوختن.
                          حالا اون خاموش شدن خروجی های PWM میکرو بحثش جداست،که احتمال زیاد یه چیزی هست برا حفاظت.ولی در مورد سوختن درایور و بدنبالش دو تا ماسفت های و لو طرفی که به SPWM فرکانس بالا وصله،احتمالا با استفاده کردن 2113 حل میشه .البته باید امتحان کرد.
                          والا در حالت عادی وقتی مدار رو راه اندازی میکنم و هر مصرف کننده ای هم بهش وصل میکنم،بدون مشکل و بدون تغییر تو شکل موج کار میکنه.
                          راستی دیودهای TVS رو که پرسیده بودی کجا گذاشتی،بین سورس و درین هر ماسفت گذاشتم،دیود TVS 350 ولتی.میشه یعنی علتش همین دیودا باشه که تو فرکانس بالا مشکل ایجاد کنه؟
                          جدیدترین ویرایش توسط M16A2; ۰۹:۲۱ ۱۳۹۶/۰۶/۲۲.

                          دیدگاه


                            پاسخ : ماژول EGS002

                            نوشته اصلی توسط M16A2 نمایش پست ها
                            ممنون بخاطر توضیحات،من نمیدونم چرا شما باور نمیکنید که اون موج دقیقا همون موجیه که از مدار گرفتم.
                            ببینید مشکل من الان دیگه گرفتن موج سینوسی درست و حسابی و با ثبات نیست،عکسش رو که گذاشتم دیدید،حالا باورتون نمیشه دیگه کاری ازم برنمیاد.شما میگی فول برایدج رو اشتباه بستی ،اینطور نیست ،اگه اشتباه بود که موج سینوسی با TDH کمتر از 3 درصد که نشونتون هم دادم بهم نمیداد. مشکلی که الان دارم اینه که وقتی یه لامپ کوچیک رشته ای 15 وات رو در عرض 10 ثانیه در حدود 20 بار به خروجی وصل و قطع میکنم،دو حالت پیش میاد:یکی اینکه خروجی های SPWM قطع میشن با وجودی که ال ای دی نشانگر وضعیت ای سی همیشه روشن هست(منظورم بدون چشمک زدنه)، و تا زمانی که مدار ریست نشه راه نمیفتن.
                            یه حالت دیگه هم اینه که گفتم،همون قسمت درایور و ماسفت ها مشکل پیدا میکنن،حالا شما میگید که ماسفت میسوزه و درایور رو خراب میکنه ولی من امتحان کردم وقتی لامپی که برا ورودی سری کردم روشن شد،اومدم دو تا 2110 ها رو برداشتم،دیدم دیگه اتصال کوتاه نیست و ماسفت ها هم سالمن،حالا اگه لامپه سری نبود،ماسفت ها هم سوخته بودن،پس اول درایور میسوزه و بعد ماسفت ها رو میسوزونه.یه چیزی هم که هست اینه که فقط ماسفت های بالا و پایین طرفی که به SPWM با فرکانس بالا وصل هستن میسوزن.همون طرفی که به سلف وصل شدن،البته یک بار هم هر دو 2110 همزمان سوختن.
                            حالا اون خاموش شدن خروجی های PWM میکرو بحثش جداست،که احتمال زیاد یه چیزی هست برا حفاظت.ولی در مورد سوختن درایور و بدنبالش دو تا ماسفت های و لو طرفی که به SPWM فرکانس بالا وصله،احتمالا با استفاده کردن 2113 حل میشه .البته باید امتحان کرد.
                            والا در حالت عادی وقتی مدار رو راه اندازی میکنم و هر مصرف کننده ای هم بهش وصل میکنم،بدون مشکل و بدون تغییر تو شکل موج کار میکنه.
                            راستی دیودهای TVS رو که پرسیده بودی کجا گذاشتی،بین سورس و درین هر ماسفت گذاشتم،دیود TVS 350 ولتی.میشه یعنی علتش همین دیودا باشه که تو فرکانس بالا مشکل ایجاد کنه؟
                            نه نه! من نگفتم که پایه ها رو اشتباه بستی یا شکل موجو باورم نمیشه . معلومه توضیحات بالارو با دقت نخوندی . من چند تا سناریو تحلیل کردم .فقط همین. که سرخودمم اومده . وقتی 2110 معیوب بشه شما صد تا ماسفن نو هم که بزاری باز همشونو میسوزونه . مقصر هم خود درایوره. اما بعد از معیوب شدنش نه قبل از اون ! شما باید دنبال مقصر اصلی که باعث میشه 2110 معیوب بشه یا بسوزه بگردی. مظنون اصلیم معلومه کیه ! . ببین چی شده که من حتی به سلفم که معمولا کم آزار و کم دردسره شک کردم. حالا یه بار دیگه امتحان کن.2110 ها رو نو بزار . ماسفتارم نو بزار . قبلش از خود میکرو هم مطمئن شو که درست کار میکنه. بعد با لامپ 12 ولت امتحان کن بعد با 310 ولت. به همون شکلی که گفتم . اول با دو لامپ .بعد لامپ سری شده با ورودیه های سایدو بر دار . بعد در نهایت با یه لامپ روشن کن . بدون حضور سلف و خازن به هیچ وجه نباید لامپه بسوزه. تا کید میکنم به هیچ وجه نباید روی بار اهمی بره. اگه رفت باید به همه چیز شک کرد . همه چیز باید عوض بشه . خازن صافی . خازن بوت استراپ . همه دیودا و مقاومتها . اصلا همه چیز باید عوض بشه حتی پس سی بی . تا صبحم که بزاریش نباید بسوزه . من لامپ 100 وات گذاشتم با 310 ولت تا یه ساعتم روشن بود آخ هم نگفت ولی همینکه خازنو با هاش موازی کردم ماسفتا سوختن. تازه خازن 100 نانو فاراد !!! بود . بعدش خازنو در آوردم سلفو بستم . خیلی نور لامپه کم شد . من تا حالا سر این داستانا 2 تا میکرو سوزوندم . با 4 تا 2110 . در عوض دو پک کامل ماسفت رفته هوا. البته بیشتر این مشکلات به خاطره نداشتن اسکوپه .منم عادت ندارم از اسکوپ استفاده کنم اصلا ندارم که بخوام استفاده کنم. این جوری میشه که انقدر تلفات میره بالا . با اون برنامه هم ترسیدم کار کنم. گفتم شاید اسپایکی چیزی بیفته روی لب تاپ یه داستانی براش درست کنه.

                            دیدگاه


                              پاسخ : ماژول EGS002

                              نوشته اصلی توسط ali_smps نمایش پست ها
                              نه نه! من نگفتم که پایه ها رو اشتباه بستی یا شکل موجو باورم نمیشه . معلومه توضیحات بالارو با دقت نخوندی . من چند تا سناریو تحلیل کردم .فقط همین. که سرخودمم اومده . وقتی 2110 معیوب بشه شما صد تا ماسفن نو هم که بزاری باز همشونو میسوزونه . مقصر هم خود درایوره. اما بعد از معیوب شدنش نه قبل از اون ! شما باید دنبال مقصر اصلی که باعث میشه 2110 معیوب بشه یا بسوزه بگردی. مظنون اصلیم معلومه کیه ! . ببین چی شده که من حتی به سلفم که معمولا کم آزار و کم دردسره شک کردم. حالا یه بار دیگه امتحان کن.2110 ها رو نو بزار . ماسفتارم نو بزار . قبلش از خود میکرو هم مطمئن شو که درست کار میکنه. بعد با لامپ 12 ولت امتحان کن بعد با 310 ولت. به همون شکلی که گفتم . اول با دو لامپ .بعد لامپ سری شده با ورودیه های سایدو بر دار . بعد در نهایت با یه لامپ روشن کن . بدون حضور سلف و خازن به هیچ وجه نباید لامپه بسوزه. تا کید میکنم به هیچ وجه نباید روی بار اهمی بره. اگه رفت باید به همه چیز شک کرد . همه چیز باید عوض بشه . خازن صافی . خازن بوت استراپ . همه دیودا و مقاومتها . اصلا همه چیز باید عوض بشه حتی پس سی بی . تا صبحم که بزاریش نباید بسوزه . من لامپ 100 وات گذاشتم با 310 ولت تا یه ساعتم روشن بود آخ هم نگفت ولی همینکه خازنو با هاش موازی کردم ماسفتا سوختن. تازه خازن 100 نانو فاراد !!! بود . بعدش خازنو در آوردم سلفو بستم . خیلی نور لامپه کم شد . من تا حالا سر این داستانا 2 تا میکرو سوزوندم . با 4 تا 2110 . در عوض دو پک کامل ماسفت رفته هوا. البته بیشتر این مشکلات به خاطره نداشتن اسکوپه .منم عادت ندارم از اسکوپ استفاده کنم اصلا ندارم که بخوام استفاده کنم. این جوری میشه که انقدر تلفات میره بالا . با اون برنامه هم ترسیدم کار کنم. گفتم شاید اسپایکی چیزی بیفته روی لب تاپ یه داستانی براش درست کنه.
                              باور کن تا الان شاید بیشتر از 20 تا 840 و 8 تا 2110 سوزوندم،البته 2110 ای که قیمتش حدود 2000 تومن باشه،بیشتر هم ازش نباید توقع داشت.حالا هم که فهمیدم ماسفت ها هم بخاطر خرابی 2110 ها میسوختن.اون اول تاپیک که گفتم SMD ش بهتره برا همین گفتم نه.حالا حداقل مطمئنم که علت همه ی این مشکلات ای سی درایوره .البته شاید ای سی درایور هم در نتیجه هنک کردن میکرو بعد از این که چند بار پشت سر هم و با فاصله زمانی کوتاه مصرف کننده رو قطع و وصل میکنم،معیوب بشه،نمیدونم. تو یه سایت خارجی هم همین مورد رو که کل 2110 های تو بازار کپی هست رو خوندم و در آخر هم نوشته بود بعد از کلی تلفات دادن رفتم سراغ 2113 و مشکلم حل شد. راستش من اصلا نمیدونم کار درایور ماسفت ها دقیقا چی هست،فقط میدونم که دامنه 5 ولت رو به 12 ولت تبدیل میکنه میده به گیت.این که میگیم 2.5 آمپره یعنی چی؟مگه ما قراره از 2110 جریان بکشیم؟ شما که میگید محاله های و لو رو همزمان یک کنه،پس چجوری ماسفت هاش میسوزن؟و مداردر حالت اتصال کوتاه هست و با برداشتن 2110 مدار دیگه اتصال کوتاه نیست و ماسفت ها هم سالمن.خوب تو حالت عادی درست،محاله که دو تا رو یک بده ولی وقتی خراب شد،هر حالتی امکان داره.جالبه یکیش که همون اول که گذاشتم رو مدار خراب بود. هر چی هم تو اینترنت گشتم که مداری چیزی برا حفاظتش پیدا کنم چیزی نبود. منظورت از این که با لامپ 12 ولت امتحان کنم رو متوجه نمیشم یعنی رو ورودی 12 ولت مدار مثل کاری که رو 325 ولته کردم،یه لامپ 12 ولت سری کنم تا اگه 12 ولته هم اتصال کوتاه شد لامپ روشن بشه و جریان زیاد نکشه؟ در مورد اسکوپه ،اگه اون تغذیه ای که برا اینورتر بکار بردی نسبت به برق شهر ایزوله باشه هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه،خیالت راحت باشه،داری از دو تا مقاومت 620 کیلو استفاده میکنی بعد با دو تا 2.2 موازی به زمین وصلش میکنی.حساب کن ببین مثلا 325 ولت میشه چند ولت؟اصلا مشکلی ایجاد نمیکنه. راستی یه نگاهی هم به تعداد نمایش تاپیک بندازی میبینی چقدر دنبال این ماژول هستن،تو این مدت کم بیش از 1000 بار دیده شده.هر IP هم فقط یک دفعه ی حساب میشه.حالا 100 بار هم صفحه رو باز کنه.
                              جدیدترین ویرایش توسط M16A2; ۱۱:۳۹ ۱۳۹۶/۰۶/۲۲.

                              دیدگاه


                                پاسخ : ماژول EGS002

                                نوشته اصلی توسط M16A2 نمایش پست ها
                                باور کن تا الان شاید بیشتر از 20 تا 840 و 8 تا 2110 سوزوندم،البته 2110 ای که قیمتش حدود 2000 تومن باشه،بیشتر هم ازش نباید توقع داشت.حالا هم که فهمیدم ماسفت ها هم بخاطر خرابی 2110 ها میسوختن.اون اول تاپیک که گفتم SMD ش بهتره برا همین گفتم نه.حالا حداقل مطمئنم که علت همه ی این مشکلات ای سی درایوره .البته شاید ای سی درایور هم در نتیجه هنک کردن میکرو بعد از این که چند بار پشت سر هم و با فاصله زمانی کوتاه مصرف کننده رو قطع و وصل میکنم،معیوب بشه،نمیدونم. تو یه سایت خارجی هم همین مورد رو که کل 2110 های تو بازار کپی هست رو خوندم و در آخر هم نوشته بود بعد از کلی تلفات دادن رفتم سراغ 2113 و مشکلم حل شد. راستش من اصلا نمیدونم کار درایور ماسفت ها دقیقا چی هست،فقط میدونم که دامنه 5 ولت رو به 12 ولت تبدیل میکنه میده به گیت.این که میگیم 2.5 آمپره یعنی چی؟مگه ما قراره از 2110 جریان بکشیم؟ شما که میگید محاله های و لو رو همزمان یک کنه،پس چجوری ماسفت هاش میسوزن؟و مداردر حالت اتصال کوتاه هست و با برداشتن 2110 مدار دیگه اتصال کوتاه نیست و ماسفت ها هم سالمن.خوب تو حالت عادی درست،محاله که دو تا رو یک بده ولی وقتی خراب شد،هر حالتی امکان داره.جالبه یکیش که همون اول که گذاشتم رو مدار خراب بود. هر چی هم تو اینترنت گشتم که مداری چیزی برا حفاظتش پیدا کنم چیزی نبود. منظورت از این که با لامپ 12 ولت امتحان کنم رو متوجه نمیشم یعنی رو ورودی 12 ولت مدار مثل کاری که رو 325 ولته کردم،یه لامپ 12 ولت سری کنم تا اگه 12 ولته هم اتصال کوتاه شد لامپ روشن بشه و جریان زیاد نکشه؟ در مورد اسکوپه ،اگه اون تغذیه ای که برا اینورتر بکار بردی نسبت به برق شهر ایزوله باشه هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه،خیالت راحت باشه،داری از دو تا مقاومت 620 کیلو استفاده میکنی بعد با دو تا 2.2 موازی به زمین وصلش میکنی.حساب کن ببین مثلا 325 ولت میشه چند ولت؟اصلا مشکلی ایجاد نمیکنه. راستی یه نگاهی هم به تعداد نمایش تاپیک بندازی میبینی چقدر دنبال این ماژول هستن،تو این مدت کم بیش از 1000 بار دیده شده.هر IP هم فقط یک دفعه ی حساب میشه.حالا 100 بار هم صفحه رو باز کنه.
                                توی ماسفت یه خازن هست که تا اون خازنه شارژ نشه ماسفت روشن نمیشه و تا وقتی هم که دشارژ نشه خاموش نمیشه. درایور میاد اونو توی مثلا 100 نانو ثانیه شارژ و دشارژ میکنه. محاسباته خاص خودشو داره که داستانش مفصله. اون داستانی که نیم پل میسوزه هم گفتم دلیلش چیه چون سر خودم اومده. کامنتهای قبلی رو یه باردیگه بخونی.داستانشو دقیق توضیح دادم . در مورد اون لامپ 12 ولتم منظورم اینه که اگه ماسفت 500 ولتی مثل 840 با 12 ولت اتصال کوتاه بشه فقط داغ میشه .زود نمیسوزه . حالا اگه شما اینجوری تست کنی و ببینی داغ شد خوب معلومه اگه بره روی 300 ولت به میکرو ثانیه نمیکشه که میسوزه .از اون برنامه هم میترسم چونکه فرضا یه اسپایکه چند کیلوولتی بیاد وسط .اون تقسیم مقاومتی نهایتا تبدیلش میکنه به مثلا 20 ولت. همون20 ولته کافیه تا یه دیودی یه مقاومتی یه چیزی رو توی لب تاپ بسوزونه دیگه. اهل ریسک هستم ولی نه روی یه لب تاپ 2 میلیونی. برای کارهایی که اسپایک نداره خوبه. ولی ما زیاد اسپایک داریم . حالا درسته پروتکشن گزاشتیم ولی خوب دیگه! یه چیز دیگه که خیلی من بهش شک دارم اون سلفه. فک میکنم باید یه دونه باشه . نباید دو تا باشه . فرقی هم نمیکنه دو تا تک باشه یا یه دونه دوبل. مثلا یه دونه 2 میلی هانری خیلی بهتر از دو تا 1 میلی هانریه. اینجوری با همدیگه نمیسازن. میگم چون اسکوپ ندارم فقط در حد حدس و گمانه .

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X