باسلام
من یه ماشین کنترلی دارم که گیرندش متاسفانه سوخته و میخام یه فرستنده گیرنده بسازم تو قسمت درایور موتورش موندم .
منبع تغذیه باتری 2-3سل لیپو هست
موتور از نوع براش هستش و جریان بالایی میکشه واس همین نمیشه از L298 استفاده کرد برای همین به فکر H-Bridge افتادم ولی مشکل اینه که وقتی از ماسفت استفاده میکنم اولا افت ولتاژ زیادی در حد 2 ولت دارم که این باعث میشه دور موتور بشدت بیاد پایین و دوم جریان بسیار کمی عبور میده و بازم دور موتور پایینه و ماسفت داغ میکنه . ماسفت هایی که استفاده کردم :
IRFZ44 - IRFZ46 - IRFZ48 هستن که شماره های 46 و 48 نسبتا بهتر بودن ولی بازم افت ولتاژ دارم . ممنون میشم کمک کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
**********
در ضمن وقتی موتور مستقیم به باتری وصل میکنم دور موتور پایین تر از وقتی هستش که موتور به رسیور وصل بود !! ینی وقتی به رسیور وصل بود دورش ب مراتب بالاتر بود دلیل این چیه ؟؟؟ مگر ن اینکه بخاطر افت ولتاژ در ماسفت دور موتور باید پایین باشد ؟؟؟؟
(( در ضمن بنده خیلی سالهاست الکترونیک کار میکنم و مشکلی در بستن مدار ندارم و مطمئنم درست میبندم ))
من یه ماشین کنترلی دارم که گیرندش متاسفانه سوخته و میخام یه فرستنده گیرنده بسازم تو قسمت درایور موتورش موندم .
منبع تغذیه باتری 2-3سل لیپو هست
موتور از نوع براش هستش و جریان بالایی میکشه واس همین نمیشه از L298 استفاده کرد برای همین به فکر H-Bridge افتادم ولی مشکل اینه که وقتی از ماسفت استفاده میکنم اولا افت ولتاژ زیادی در حد 2 ولت دارم که این باعث میشه دور موتور بشدت بیاد پایین و دوم جریان بسیار کمی عبور میده و بازم دور موتور پایینه و ماسفت داغ میکنه . ماسفت هایی که استفاده کردم :
IRFZ44 - IRFZ46 - IRFZ48 هستن که شماره های 46 و 48 نسبتا بهتر بودن ولی بازم افت ولتاژ دارم . ممنون میشم کمک کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
**********
در ضمن وقتی موتور مستقیم به باتری وصل میکنم دور موتور پایین تر از وقتی هستش که موتور به رسیور وصل بود !! ینی وقتی به رسیور وصل بود دورش ب مراتب بالاتر بود دلیل این چیه ؟؟؟ مگر ن اینکه بخاطر افت ولتاژ در ماسفت دور موتور باید پایین باشد ؟؟؟؟
(( در ضمن بنده خیلی سالهاست الکترونیک کار میکنم و مشکلی در بستن مدار ندارم و مطمئنم درست میبندم ))
دیدگاه