اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

    نوشته اصلی توسط reza.s
    سلام ما هم داریم تو دانشگاه مون ترتیب خرید و نصب بانک خازنی رو ماشین برقی مونو میدیم انشالله :nerd:
    آقا این ابر خازن 3 کیلو فاراد 2.7 ولت پیدا کردیم میگه 200 تومان بخریم به نظرت؟یا مستقیم سفارش بدیم؟ :smile:
    بعد این دوچرخه برقی رو منم به شدت احتیاج دارم دانشگاه دوره و منم رانندگیم افتضاحه دلم می خواد یه دوچرخه برقی بگیرم خیال راحت.
    یه ابر خازن 200 فاراد هم بندازیم روش دیگه بشه خداوند :applause:
    جان من یه چند تا کلیپ از این دوچرخه برقی بگیر بزار کیف کنیم
    دمت گرم خعلی انگیزه میدی :nice:
    چشم فیلم هم میزاریم
    سوپر خازن 3000 فاراد 2.7 ولت من قیمت کردم اگر بیارن میشه 300 هزار تومن اگه 200 پیدا کردی خیلی خوبه

    sigpic

    دیدگاه


      پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

      سلام خسته نباشی بازم سپاس از زحماتنون :applause:. چند تا سوال داشتم به نظر شما برای ساخت دوچرخه با موتور جاروبک دار 200 وات 24 ولت و دو باتری 12 ولت 10 آمرساعت میتونیم از همون مبدل باک بوست دو طرفه که فرمودی استفاده کنیم. میخوام سوپر کپ استفاده نکنم. البته موتور جاروب استفاده کردن کار درستی نیست چون دو پولی با نسبت بالا میخواد و کلی شلوغ پلوغ میشه و بازده خوبی هم نداره ولی اگه بشه میخوام آزمایشی بسازم :mrgreen:. راستی اگه بخوام یه هاب 350 وات براشلس بخرم از کجا بگیرم؟ باید سفارش بدم؟
      با اجازه شما بعد از امتحانای پایان ترم میخوام برم تو کارش! البته اگه جیبمون خالی نشه! :mrgreen:
      لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

      دیدگاه


        پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

        نوشته اصلی توسط General Mohsen Mohammadshahi
        سلام خسته نباشی بازم سپاس از زحماتنون :applause:. چند تا سوال داشتم به نظر شما برای ساخت دوچرخه با موتور جاروبک دار 200 وات 24 ولت و دو باتری 12 ولت 10 آمرساعت میتونیم از همون مبدل باک بوست دو طرفه که فرمودی استفاده کنیم. میخوام سوپر کپ استفاده نکنم. البته موتور جاروب استفاده کردن کار درستی نیست چون دو پولی با نسبت بالا میخواد و کلی شلوغ پلوغ میشه و بازده خوبی هم نداره ولی اگه بشه میخوام آزمایشی بسازم :mrgreen:. راستی اگه بخوام یه هاب 350 وات براشلس بخرم از کجا بگیرم؟ باید سفارش بدم؟
        با اجازه شما بعد از امتحانای پایان ترم میخوام برم تو کارش! البته اگه جیبمون خالی نشه! :mrgreen:
        سلام موتور 200 وات جاروبک دار توان خیلی کمی داره واسه یه دوچرخه ولی می تونه کار کنه و با سرعت خیلی کم حرکت کنه ولی تو سربالایی ها می مونه
        مبدل باک بوست دوطرفه فقط برای وقتی استفاده میشه که می خوایم انرژی رو تو سوپرخازن ذخیره کنیم
        و اگه شما بخواید با یه موتور و دو تا باری یه دوچرخه برقی بسازید به هیچ مداری نیاز نداره مستقیم باتری ها رو وصل کنید به موتور میشه سر راهش یک کلید هم گذاشت به عنوان گاز دوچرخه
        کنترل سرعت هم فایده نداره چون اگه ولتاژ کم بشه موتور متوقف میشه
        هاب موتور رو تو ایران ندارن باید وارد کنید که فکر کنم حدود 700 تومن هزینه داشته باشه الان
        البته برخی شرکتهای تولید کننده دوچرخه برقی هاب موتور دارن اما نمیدن چون می ترسن شما موفق به ساخت دوچرخه برقی بشید و کاسبی اونا رو نابود کنید که من این کارو کردم :mrgreen: :mrgreen: :wow:

        sigpic

        دیدگاه


          پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

          آقا دمتون گرم . والا ما تو بوشهریم کل شهرو بگردی فکر کنم شیب بیشتر از 1 درجه پیدا نکنی . راستش من یکی از این موتور ها(موتور فن کولر)قبلا تست کردم با ولتاژ های پایین ترهم خوب جواب میداد. خیلی باد تولید میکرد حتی با 12 ولت. به خاطر همین جذبش شدم(البته یکی از باله هاشو حین تست شکستم که با هزار بدبختی درستش کردم :cry حالا اگه بخوام کنترل سرعت داشته باشم میتونم از باک استفاده کنم؟ :mrgreen:. در غیر این صورت میرم سراغ هاب و منم جزو اون نابود کننده های کاسبی شرکت های تولید کننده دو چرخه برقی میشم
          لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

          دیدگاه


            پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

            نوشته اصلی توسط General Mohsen Mohammadshahi
            آقا دمتون گرم . والا ما تو بوشهریم کل شهرو بگردی فکر کنم شیب بیشتر از 1 درجه پیدا نکنی . راستش من یکی از این موتور ها(موتور فن کولر)قبلا تست کردم با ولتاژ های پایین ترهم خوب جواب میداد. خیلی باد تولید میکرد حتی با 12 ولت. به خاطر همین جذبش شدم(البته یکی از باله هاشو حین تست شکستم که با هزار بدبختی درستش کردم :cry حالا اگه بخوام کنترل سرعت داشته باشم میتونم از باک استفاده کنم؟ :mrgreen:. در غیر این صورت میرم سراغ هاب و منم جزو اون نابود کننده های کاسبی شرکت های تولید کننده دو چرخه برقی میشم
            بسیار عالی
            بله برای کنترل سرعت میشه از مبدل باک استفاده کرد.
            اینم عکس :mrgreen:

            sigpic

            دیدگاه


              پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

              ضمن سلام و خسته نباشید من هم به دنبال کنندگان تاپیک اضافه شدم .
              میخواستم در مورد کنترلش هم صحبت کنیم گفتید خودتون ساختینش . اون چقدر هزینه داشت ؟
              اگه کنترلرشو هم میخواستین بخرین چطور ؟
              از چه المان هایی استفاده کردید توی ساختش؟
              و چقدر قابل اطمینان هست ؟

              دیدگاه


                پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

                نوشته اصلی توسط moein k
                ضمن سلام و خسته نباشید من هم به دنبال کنندگان تاپیک اضافه شدم .
                میخواستم در مورد کنترلش هم صحبت کنیم گفتید خودتون ساختینش . اون چقدر هزینه داشت ؟
                اگه کنترلرشو هم میخواستین بخرین چطور ؟
                از چه المان هایی استفاده کردید توی ساختش؟
                و چقدر قابل اطمینان هست ؟
                خیلی خیلی ارزون تر از کنترلر آماده
                مثلا اگر کنترلر آماده 150 هزار تومن میشه کنترلر ما 70 هزار تومن بیشتر نمیشه و خیلی قابل اعتماد تر هم هست.
                مدارشو تو تاپیک اصلی گذاشتم و وقتی کامل شد کامل شده اش رو هم می زارم.

                sigpic

                دیدگاه


                  پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

                  گفتید دسته گاز و ترمز همراهش هست . دسته گازش سیمی هست یا پتانسیومتر داره چه جوریه ؟
                  دسته ترمزش چطور ؟ اون سیم کششی هست یا سنسور داره ؟

                  توی کیت آماده خود موتور با مغناطیس ترمز میگیره یا با کشش و سیم و لنت ترمز ؟

                  توی این موتور ها ایجاد ترمز مغناطیسی اکتیو ظاهرا کار آسونی باید باشه

                  دیدگاه


                    پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

                    یک سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که سایز چرخی که موتور روش نصب هست چنده ؟ همین دوچرخه ای که دارین روش کار میکنین ؟

                    و این که آیا موتور این توانایی رو داره که از حالت سکون کامل بدون رکاب زدن شما شروع به حرکت بکنه ؟

                    این موتور های براشلس اکثرا دایرکت درایو هستن یعنی بیشتر میتونن سرعت بالا و گشتاور کم داشته باشن . دایرکت درایو یعنی قسمتی که کار گیرباکس رو انجام بده ندارن .

                    یک چرخ گوشت 1000 وات رو در کنار یک هواکش 1000 وات در نظر میگیریم توان هر دو مساویه هست اما چرخ گوشت گشتاور زیاد و سرع پایین داره اما فن هواکش بر عکس اون . توان هر دو یکیه اما چرخ گوشت انگشتا رو قطع میکنه ولی هواکش رو میشه با دست متوقف کرد .
                    شاید یکی از معایب هاب موتور که سوال منم هست اینه که چون دایرکت درایو هست گشتاورش ممکنه بالا نباشه حتی گشتاور استال بنا بر این نیاز باشه که لحظه شروع حرکت با رکاب زدن به موتور کمک کنیم .

                    دیدگاه


                      پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

                      نوشته اصلی توسط moein k
                      گفتید دسته گاز و ترمز همراهش هست . دسته گازش سیمی هست یا پتانسیومتر داره چه جوریه ؟
                      دسته ترمزش چطور ؟ اون سیم کششی هست یا سنسور داره ؟

                      توی کیت آماده خود موتور با مغناطیس ترمز میگیره یا با کشش و سیم و لنت ترمز ؟

                      توی این موتور ها ایجاد ترمز مغناطیسی اکتیو ظاهرا کار آسونی باید باشه
                      دسته گاز و ترمز رو باید جدا خرید.
                      دسته گاز مثل موتور هست و ترمز ها هم مکانیکی هستن ولی یه سنسور داره که مدار رو قطع می کنه
                      توی کیت آماده همش هست.
                      واسه موتور براشلس ترمز مغناطیسی مثل موتور معمولی عمل نمی کنه چون موتور براشلس سه فازه و سه تا سیم داره و دائما قطبها عوض میشه

                      sigpic

                      دیدگاه


                        پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

                        نوشته اصلی توسط moein k
                        یک سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که سایز چرخی که موتور روش نصب هست چنده ؟ همین دوچرخه ای که دارین روش کار میکنین ؟

                        و این که آیا موتور این توانایی رو داره که از حالت سکون کامل بدون رکاب زدن شما شروع به حرکت بکنه ؟

                        این موتور های براشلس اکثرا دایرکت درایو هستن یعنی بیشتر میتونن سرعت بالا و گشتاور کم داشته باشن . دایرکت درایو یعنی قسمتی که کار گیرباکس رو انجام بده ندارن .

                        یک چرخ گوشت 1000 وات رو در کنار یک هواکش 1000 وات در نظر میگیریم توان هر دو مساویه هست اما چرخ گوشت گشتاور زیاد و سرع پایین داره اما فن هواکش بر عکس اون . توان هر دو یکیه اما چرخ گوشت انگشتا رو قطع میکنه ولی هواکش رو میشه با دست متوقف کرد .
                        شاید یکی از معایب هاب موتور که سوال منم هست اینه که چون دایرکت درایو هست گشتاورش ممکنه بالا نباشه حتی گشتاور استال بنا بر این نیاز باشه که لحظه شروع حرکت با رکاب زدن به موتور کمک کنیم .
                        اتفاقا این موتور ها گشتاور بالایی دارن نه سرعت بالا
                        داخلشون هم گیربکس هست عکس ها شو تو تاپیک اصلی گذاشتم.

                        sigpic

                        دیدگاه


                          پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

                          نوشته اصلی توسط ناصر منتظری
                          اتفاقا این موتور ها گشتاور بالایی دارن نه سرعت بالا
                          داخلشون هم گیربکس هست عکس ها شو تو تاپیک اصلی گذاشتم.
                          به نکته خوبی اشاره کردید گیربکسش هم پلنتریه اما بیشتر هاب موتورهایی که من دیدم اصلا قسمت افزایش نسبت ندارن یعنی گیربکس ندارن و مستقیم از روتور میره برا خروجی .
                          حالا برا شما گیربکس داره خودش کلی حسنه .

                          پس بدون کمک میتونه از حالت سکون شروع کنه به حرکت ؟؟

                          نمودار گشتاور سرعتشو رسم کردین خودتون ؟

                          دیدگاه


                            پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

                            نوشته اصلی توسط moein k
                            به نکته خوبی اشاره کردید گیربکسش هم پلنتریه اما بیشتر هاب موتورهایی که من دیدم اصلا قسمت افزایش نسبت ندارن یعنی گیربکس ندارن و مستقیم از روتور میره برا خروجی .
                            حالا برا شما گیربکس داره خودش کلی حسنه .

                            پس بدون کمک میتونه از حالت سکون شروع کنه به حرکت ؟؟

                            نمودار گشتاور سرعتشو رسم کردین خودتون ؟
                            بله می تونه
                            نمودار ها رو از سایت ها سازنده گرفتم دوچرخه ما فعلا کار داره

                            sigpic

                            دیدگاه


                              پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

                              Hi,mr-montazarei Im see electric Bicycles is awesome I hope to be successful AND Hello to all the fellow countrymen in IRAN
                              :bye
                              I miss my IRAN
                              desiganelectronic.blogspot.com
                              micro circuits

                              دیدگاه


                                پاسخ : ساخت یک دوچرخه ی الکترونیکی و اتوموبیل الکترونیکی ( بخش سوال و جواب و نظرات )

                                نوشته اصلی توسط ناصر منتظری
                                سبک بودن زیاد برای ما مهم نیست چون هر چقدر وزن بیشتر باشه هنگام ترمز انرژی بیشتری برمی گرده و این امر برای ما مطلوبه اما اگه سیستم بازیابی انرژی ترمزی خوب کار نکنه اونوقت برای افزایش مدت دوچرخه سواری مجبوریم از انرژی کمتری برای حرکت استفاده کنیم که در این صورت باید وزن هم کمتر باشه و اونوقت جنس بدنه برای ما خیلی مهم خواهد شد.
                                سلام ناصر جان

                                میگم به نظرم این حرفتون درست نیست چون که ما با همون وزنی که وارد مسیر سر بالایی میشیم(یا به یه سرعتی می رسیم) ، با همون وزن هم بر می گردیم و سر پایینی رو میایم(یا به سرعت صفر بر می گردیم). در واقع برای رفتن به بالا یه مقدار انرژی مصرف شده که از باتری رفته و موقع برگشت با همون وزن ، همون مقدار انرژی در حالت ایده آل بر میگرده و بیش تر نمیشه و چون ایده ال نیست پس برگشت انرژی همیشه کمتر میشه. حالا اگه وزن دوچرخه بیش تر باشه پس موقع بالا رفتن انرژی بیش تری مصرف شده و موقع پایین اومدن هم انرژی بیشتری بر میگرده و اگه مثلاً 10% تفاوت انرژی مصرف شده موقع رفتن و برگشت داده شده موقع سر پایینی یا ترمز باشه پس از اونجایی که اگه وزن بیش تر باشه مثلاً 1000 تا واحد انرژی مصرف می کنیم و 10 درصدش میشه 100 واحد ولی اگه وزنمون کمتر باشه و 500 واحد انرژش مصرف بشه ، 10 درصدش میشه 50 واحد.پس 50 واحد کمتر تلف شده.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X