با درود و سپاس
راستش متوجه فرمول ها نمیشم
الان این فرمول ها برای دیسی یا فرقی نداره ؟
مقاومت برای مثال بالا که عکس گذاشتم میشه 12 *1 = 12 اهم
ظرفیت میشه جریان * یک و اگر 50 میلی امپر فزضش کنیم میشه 50نانو فاراد ؟
ولتاز خارن 12*10 = 120
؟
یک مثال بزنید لطفا
با درود و سپاس
راستش متوجه فرمول ها نمیشم
الان این فرمول ها برای دیسی یا فرقی نداره ؟
مقاومت برای مثال بالا که عکس گذاشتم میشه 12 *1 = 12 اهم
ظرفیت میشه جریان * یک و اگر 50 میلی امپر فزضش کنیم میشه 50نانو فاراد ؟
ولتاز خارن 12*10 = 120
؟
یک مثال بزنید لطفا
با سلام به شما دوستانم.....
مثال اول :::: برای هر یک امپر ...یک میکرو فاراد لازم است
مثال دوم ::: ولتاژ خازن = ۱۰ تا ۲۰ برابر ولتاژ رله
مثال سوم:::: مقدار مقاومت =ولتاژ بوبین رله× یک
با درود و سپاس
راستش متوجه فرمول ها نمیشم
الان این فرمول ها برای دیسی یا فرقی نداره ؟
مقاومت برای مثال بالا که عکس گذاشتم میشه 12 *1 = 12 اهم
ظرفیت میشه جریان * یک و اگر 50 میلی امپر فزضش کنیم میشه 50نانو فاراد ؟
ولتاز خارن 12*10 = 120
؟
یک مثال بزنید لطفا
با سلام به شما دوستانم.....
مثال اول :::: برای هر یک امپرعبوری از کنتاکت ...یک میکرو فاراد لازم است ..
مثال دوم ::: ولتاژ خازن = ۱۰ تا ۲۰ برابر ولتاژ کنتاکت رله....
مثال سوم:::: مقدار مقاومت =ولتاژ بوبین رله× یک
با سلام به شما دوستانم.....
مثال اول :::: برای هر یک امپر ...یک میکرو فاراد لازم است
مثال دوم ::: ولتاژ خازن = ۱۰ تا ۲۰ برابر ولتاژ رله
مثال سوم:::: مقدار مقاومت =ولتاژ بوبین رله× یک
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
با سلام به شما دوستانم.....
مثال اول :::: برای هر یک امپرعبوری از کنتاکت ...یک میکرو فاراد لازم است ..
مثال دوم ::: ولتاژ خازن = ۱۰ تا ۲۰ برابر ولتاژ کنتاکت رله....
مثال سوم:::: مقدار مقاومت =ولتاژ بوبین رله× یک
با سپاس
این محاسبات برای جریان دیسی و ای سی فرقی نداره ؟
و اینکه من اسنابر های که میبینم در سطح نت و بار های مثلا ای سی که در خروجی به موتور وصل شدن همگی خازنی تقریبا 10 نانو یا 33 و مقاومتی 33 سا 39 یا 50 و یا 100 دارن ؟
در واقع همه شون تقریبا برای بار های مختلف یکی هستن
حالا اگر من مصرف کننده سلفی 3 امپری داشته باشم میشه 3 میکرو ؟
و با ولتاز بوبین رله 220 میشه 220 اهم ؟
با سپاس
این محاسبات برای جریان دیسی و ای سی فرقی نداره ؟
و اینکه من اسنابر های که میبینم در سطح نت و بار های مثلا ای سی که در خروجی به موتور وصل شدن همگی خازنی تقریبا 10 نانو یا 33 و مقاومتی 33 سا 39 یا 50 و یا 100 دارن ؟
در واقع همه شون تقریبا برای بار های مختلف یکی هستن
حالا اگر من مصرف کننده سلفی 3 امپری داشته باشم میشه 3 میکرو ؟
و با ولتاز بوبین رله 220 میشه 220 اهم ؟
نه فرقی نداره....من که خودم*اینها را آزمایش نکردم...اما یکی از دوستانم ..می*گفت خیلی تاثیر دارد
همه این*مطالب از کتاب هنر الکترونیک هست.که کتاب مرجع می باشد ...از خودم نیست ....
یا درود
نظر من این هست شاید درست باشه ولی چرا این کار انجام نمیشه ؟ فکر کنم بخاطر اتلاف توانی که ایجاد میکنه و یه مصرف کننده توان ایجاد میشه و خروجی با حالی که قطع است فرضا ولی گویا وصل
برای همین ناچارا از مقادیر کمتر استفاده میکنن که حداقل وظیفه انجام بشه
و بجای اسنابر از قطعات دیگه استفاده میکنن بر حسب نیاز مثل وریستور
سلام عزیزان
این موضوع برام جالب بود و یک سوال دارم
آیا این ماژول رله 5 ولت یک کاناله و یا چهار کاناله آماده در بازار، این موارد برای افزایش عمر رله را لحاظ کردند؟ یا خیر؟
اگر بخشی از آن را لحاظ کردند کدام موارد هست؟
سلام عزیزان
این موضوع برام جالب بود و یک سوال دارم
آیا این ماژول رله 5 ولت یک کاناله و یا چهار کاناله آماده در بازار، این موارد برای افزایش عمر رله را لحاظ کردند؟ یا خیر؟
اگر بخشی از آن را لحاظ کردند کدام موارد هست؟
با سلام به شما....
باید عکسی را از آن ببینیم تا بتوانیم نظر بدیم...اما باید محافظ در دوسر بوببن رله حتما
داشته باشد *.
ولی محافظ در کنتاکت های رله..را با توجه به مصرف کننده و
مقدار جریان تعیین می*شود....
یا درود
نظر من این هست شاید درست باشه ولی چرا این کار انجام نمیشه ؟ فکر کنم بخاطر اتلاف توانی که ایجاد میکنه و یه مصرف کننده توان ایجاد میشه و خروجی با حالی که قطع است فرضا ولی گویا وصل
برای همین ناچارا از مقادیر کمتر استفاده میکنن که حداقل وظیفه انجام بشه
و بجای اسنابر از قطعات دیگه استفاده میکنن بر حسب نیاز مثل وریستور
با سلام به شما دوستان....
در مورد وریستور.Varistor...
مطالبی را به خدمتتان عرض کنم ...
....نام وریستور از کوتاه کردن عبارت variable .resistor,,گرفته شده است....این قطعه در مقابل پیک و پالس*های * ولتاژی به سرعت واکنش* نشان می*دهد...و مقاومت الکتریکی آن بشدت پایین می آید
...ودر حقیقت محافظ و پیشمرگ بقیه مدار ناشی از پیک و پالس*های
ولتاژی است....
در مدار رله ها این قطعه هم برای جریان متناوب و هم برای
جریان مستقیم مناسب است....
وبه علاوه برخلاف محافظ دیودی ،،لزومی به رعایت جهت..
فاز و نول و یا مثبت و منفی تغذیه رله وجود ندارد..
وریستورها با کمترین تاثیر بر زمان رها سازی رله ،،آن*را از
پیک های ولتاژی زمان قطع رله محافظت می کنند....
فرکانس کلید زنی وریستور در مقایسه
با دیود محافظ محدودتر است* و همچنین عملکرد بهینه هر نوع
از وریستور روی ولتاژ معینی صورت می پذیرد.......
یک عیب مدار اسنابر با خازن این است که ،،ظرفیت خازن آن است که می*تواندباعث بالا رفتن
جریان وصل رله شود ..
بنابراین مقاوت سری با خازن حتما لازم هست.....
با سلام به شما....
باید عکسی را از آن ببینیم تا بتوانیم نظر بدیم...اما باید محافظ در دوسر بوببن رله حتما
داشته باشد *.
ولی محافظ در کنتاکت های رله..را با توجه به مصرف کننده و
مقدار جریان تعیین می*شود....
با درود
خیر
در صورت لزوم خودتون باید اقدام کنید
فقط دیود موازی یا بوبین رله وجود داره
با سلام به شما دوستان عزیز...
همانطور که در عکسهای ارسالی دیده می شود...
فقط دیود محافظ برای ترانزیستور نصب شده است* ...و همانطور که قبلا گفتم
مدار محافظ در دوسر *کنتاکت با توجه به نوع و بار و جریان آن تعیین و مشخص می*شود..
با سلام به شما دوستان عزیز...
همانطور که در عکسهای ارسالی دیده می شود...
فقط دیود محافظ برای ترانزیستور نصب شده است* ...و همانطور که قبلا گفتم
مدار محافظ در دوسر *کنتاکت با توجه به نوع و بار و جریان آن تعیین و مشخص می*شود..
سلام
دیود محافظ برای ترانزیستور هست یا بایاس معکوس بوبین هست؟
مقاومتها برای چیه؟
ساختار دیود و ترانزیستوری این ماژول ها عمر رله را افزایش نمیدهد؟
یعنی تاثیری در عمر رله ندارد؟
سلام
دیود محافظ برای ترانزیستور هست یا بایاس معکوس بوبین هست؟
مقاومتها برای چیه؟
ساختار دیود و ترانزیستوری این ماژول ها عمر رله را افزایش نمیدهد؟
یعنی تاثیری در عمر رله ندارد؟
با سلام به شما عزیز جان....
دیود شیشه*ای که در عکس می بینید فقط برای محافظت ترانزیستوری که به رله فرمان
می دهد گذاشته شده ...و عمر رله را افزایش نمی دهد .....
در واقع وقتی که رله فرمان گرفت و وصل شدولتاژ تغذیه در دوسر بوبین وجود دارد ....و بعد از آن در
زمانی که فرمان قطع برق بوبین رله مثلا از میکرو صادر شد...قطبهای ولتاژ در دوسر بوبین معکوس می*شود...
و اگر این ولتاژ زیاد باشد....بیشتر از حد تحمل ترانزیستور.....امکان سوختن این ترانزیستور خیلی زیاد است
.....بنابراین ..این دیود ترانزیستور را از سوختن در اثر ولتاژ معکوس و زیاد محافظت می کند....ولی این دیود زمان قطع
و خاموشی رله را افزایش می دهد و باید دیود مناسبی انتخاب کنیم..
دیدگاه