اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل ولتاژ 3.7 باتری موبایل به ولتاژ 12 ولت 1 آمپر

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : تبدیل ولتاژ 3.7 باتری موبایل به ولتاژ 12 ولت 1 آمپر

    نوشته اصلی توسط shahram_1376 نمایش پست ها
    سلام خدمت دوستان
    منم داشتم به این 5 امپر فکر میکردم وقتی یه باتری نوشته 1000 میلی امپر ساعت ینی در یک ساعت بخوای ازش استفاده کنی باید در محدوده یک امپر ازش جریان بکشی حالا کمتر یا بیشتر کشیدن جریان متناسب با مدت زمان شارژ باتری داره...اگ بخوای5 امپر بکشی خروجیش افت میکنه عملا اتصال کوتاش کردی باتری رو
    با درود
    این پارامتر میتونه تو انواع باتری و موارد کاربرد اون باتری متفاوت باشه
    ولی بصورت کلی جریان مجاز دشارژ به اندازه همون جریان مجاز شارژ هست
    همون جور که باتری مقاومت میکنه در مقابل شارژ شدن .. هعمون جور هم مقاومت میکنه در مقابل دشارز شدن
    پارمتر دیگه جریان لحظه ای هست که اونم متفاوت
    باتری خیلی سوسول تر از اونی هست که فکر میکنی و با جریان کشی دچار افت ولتاز میشه
    و محصوصا در مقابل جریان های لحظه ای زود نفسش بند میاد
    هیچ عبارتی رو بهتر از بند اومدن نفس باتری نمیتونم براش پیدا کنم
    عین زمانی که ما میدویم و نفسمون بند میاد و توانمون تحلیل میره خیلی سریع

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : تبدیل ولتاژ 3.7 باتری موبایل به ولتاژ 12 ولت 1 آمپر

      باتریها از لحاظ شرایط کاری ، جریان دهی لحظه ای ، سی ریت ، دمای کاری و غیره بسیار ماتنوع هستن .

      در واقع شناخت باتریها و طریقه نگهداری اشون خودش چند فصل عریض طویل هست و شاید براتون جالب باشه بدونید یک باتری عتیقه سرب اسیدی خودرویی مثلا ۶۶ آمپر طراحی شده برای ارائه جریانهای بسیار بزرگ ( سی ریت خیلی بالا ) در زمان کوتاه .

      باتریهای استارتر چند ثانیه اول استارت جریانهای ۳۰۰ تا ۵۰۰ آمپری تامین میکنن و این روند میتونه هزاران بار تکرار بشه .

      همین باتری استارتر رو رو کافیه حدود ۳۰ تا ۴۰ بار با سی ریت خیلی کوچک تا حد زیر ۵۰ درصد ظرفیت نامی تخلیه کنید که منجر به اتمام عمر باتری و تخریب دائمش میشه .
      باتری سربی اسیدی با همین جریان نامی داریم که میشه چند هزار بار با سی ریت نامی چند هزار بار فول دشارژ و مجددا شارژش کرد ( این نوع باتری ها دیپ سایکل هستن ... در توان برابر قیمتشون چند برابر باتری استارتره ساختار داخلیشون تفاوت اساسی با باتری استارتر داره و غیره )

      کاربری شما نیاز به تخلیه عمیق باتری داشته باشه و مثلا یو پی اس ، چراغ پرتابل، اسکوتر و ویلچر برقی و مشابهاتش باشه نمیتونید از اون باتری که ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی اش ( بدون افت ولتاژ قابل توجه ) داره ارائه میده استفاده کنید ، مجبورید باتری سی ریت پایین دیپ با قیمت چند برابری رو انتخاب کنید .

      با همین باتری دیپ میشه یو پی اس رو چند ساعت عملیاتی نگه نداشت اما توانایی استارت موتور احتراق داخلی رو نداره و در صورت استفاده بعنوان استارتر اگر مدار محدود کننده داشته باشیم باتری با نرخ نامیش تخلیه میشه ، نداشته باشیم طی چند ثانیه دماش شدیدا بالا میره و در صورت ادامه اعمال بار به احتمال زیاد میترکه .

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X