اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

    نوشته اصلی توسط arvinfx
    یه چیزی رو یادم رفت لحاض کنم این محاسبات برای وقتی بود که تغذیه قطع هستش پس باید ببینی پیک جریان چقدر از مقداری که ای سی میتونه بده ( البته در بد ترین حالت که میشه مثلا 3 تا موتور با هم میخان 200 تا بکشن) بیشتر و بعد از مقدار جریانی که لازمه کم کنی اونوقت یه مقدار خیلی جزیی در میاد که مقدار خازن رو خیلی کم میکنه
    ok، بسیار ممنونم...
    پس اگه درست متوجه شده باشم، L7810مون که شما فرمودید 1.5 آمپر میکشه، از طرفی ما باید با همون آیسی ACS712ELC که واسه خوندن جریان هست (و من اصلا کار باهاش رو بلد نیستم!) جریان ماکزیممی که موتورها همزمان میکشن رو باید بخونم، و از اون مقدار 1.5 کم کنم، بعد اون موقع عدد حاصل میشه همون I که باید به جاش بذاریم تو فرمول، درست عرض میکنم؟! یا همه رو چپه گفتم؟! :redface:
    زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
    امتحان ریشه هاست
    ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
    زندگی چون پیچک است
    انتهایش میرسد پیش خدا!

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

      یه نکته ای هم که در حال بررسیش بودم و الان به اون رسیدم این هست که ما عملا 2 یا نهایتا 3 تا موتور داریم که به مانع برخورد میکنن و باید جریانشونو بخونیم تا بتونیم نگهشون داریم، بقیه موتورها همچین حالتی رو ندارن و با انکدر پالسهاشون شمرده میشه و سر پالس خاصی باید نگهشون داریم...

      در نتیجه ما نهایتا همون 3 تا موتور هست که یه هو جریانشون زیاد میشه و جریان زیاد میکشن...
      زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
      امتحان ریشه هاست
      ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
      زندگی چون پیچک است
      انتهایش میرسد پیش خدا!

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

        نوشته اصلی توسط pama
        ok، بسیار ممنونم...
        پس اگه درست متوجه شده باشم، L7810مون که شما فرمودید 1.5 آمپر میکشه، از طرفی ما باید با همون آیسی ACS712ELC که واسه خوندن جریان هست (و من اصلا کار باهاش رو بلد نیستم!) جریان ماکزیممی که موتورها همزمان میکشن رو باید بخونم، و از اون مقدار 1.5 کم کنم، بعد اون موقع عدد حاصل میشه همون I که باید به جاش بذاریم تو فرمول، درست عرض میکنم؟! یا همه رو چپه گفتم؟! :redface:
        با این ای سی که گفتی من بلد نیستم کار کنم اصلا من بودم از یه مقاومت زیر یک اهم استفاده میکردم و با مدار آنالوگ یا اگر کار خیلی پیچیده میخاستی بکنی با A/D میکرو میخوندمش که ببینم چقدر جریان داره میکشه. بعدشم جریان ماکزیمم رو باید با اسکپ و پراب جریان بخونی نه با این ای سی. بله روی اسکپ هم زمان رو بدست میاری و هم جریان رو بعد میزاری توی فرمول بهت خازن مناسب میده اونم اگر جریان موتور ها بیشتر از ظرفیت جریان دهی ای سی باشه این کار خیلی باید دقیق انجام بشه و گرنه نیازی نمیبینم بیشتر برای این گفتم که دیدم حساسی و میخای محکم کاری کنی

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن

          نوشته اصلی توسط arvinfx
          با این ای سی که گفتی من بلد نیستم کار کنم اصلا من بودم از یه مقاومت زیر یک اهم استفاده میکردم و با مدار آنالوگ یا اگر کار خیلی پیچیده میخاستی بکنی با A/D میکرو میخوندمش که ببینم چقدر جریان داره میکشه. بعدشم جریان ماکزیمم رو باید با اسکپ و پراب جریان بخونی نه با این ای سی. بله روی اسکپ هم زمان رو بدست میاری و هم جریان رو بعد میزاری توی فرمول بهت خازن مناسب میده اونم اگر جریان موتور ها بیشتر از ظرفیت جریان دهی ای سی باشه این کار خیلی باید دقیق انجام بشه و گرنه نیازی نمیبینم بیشتر برای این گفتم که دیدم حساسی و میخای محکم کاری کنی
          ok، بسیار عالی...
          واقعا معذرت میخوام که این همه وسواس الکی به خرج میدم و اذیتتون میکنم :redface:
          نه منم تقریبا مطمئنم که جریان موتور ها بیشتر از ظرفیت جریان دهی ای سی نباشه، اونم با توجه به اینکه از این 7 تا موتور فقط 2 یا 3 تاشون، اونم در زمان بسیار کوتاهی جریانشون زیاد میشه، و بقیه همون جریان معمولی رو میکشن که جمعا از 1.5 تای آیسی کمتر خواهد شد...
          بسیار بسیار ممنونم از حسن توجه و پاسخهاتون جناب arvinfx
          زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
          امتحان ریشه هاست
          ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
          زندگی چون پیچک است
          انتهایش میرسد پیش خدا!

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

            میبینم که خودم نیستم؛ اما پشت سرم خبرهایی هست!! :mrgreen:
            آروین جان! شما که استاد ما هستی برادر...
            نوشته اصلی توسط arvinfx
            ولی پیچیدگی هایی که داره ممکنه شما رو 1 ماه معطل کنه و این بستگی به میزان تجربه شما در سویچینگ داره که خودمم هنوز توش لنگم.!
            اونقدرها هم پیچیده نیستها...!!
            این عکسها رو ببینین متوجه میشین.این فایلها رو هم گذاشتم که برین و پشت سرم ناله و نفرین کنین که چرا شما رو به این سادگی انداختم تو خط مبدل DC به DC!!

            نمونه ی ساده از رگولاتور Boost.توجه داشته باشیم که هرچقدر توانایی جریان دهی منبع ورودی بیشتر باشه؛ تو خروجی هم با وصل شدن بار، جریان بیشتری رو خواهیم داشت وگرنه ولتاژ خروجی افت پیدا میکنه.



            این هم نمونه ی رگولاتور buck که خروجیش کاملا تثبیت شده هست.



            و اما !
            این فایل شامل دوتا شماتیک و PCB از رگولاتورهای سوئیچینگی هست که خودم درستش کردم(با همین MC34063 ) اونی که Boost هست؛ روش یه ترانزیستور SMD داره جهت ورودی گرفتن از میکرو و افزایش سطح ولتاژ خروجی از 15 ولت به 19 ولت. هردوتا برد ترانزیستور دارن(TIP41C ) جهت افزایش قدرت جریان دهی تا از ترانزیستور داخلی IC زیادی جریان عبور ندیم.اون عکسی هم که گذاشتم کنار فایلها مربوط به رگولاتور buck هست که بیشتر متوجه بشین برد چه شکلیه و قطعات چیدمانشون به چه نحوی هست؟ فکر کنم تو فایل شماتیک مقادیر دقیق مقاومتها رو نوشته باشم؛ اگه نبود تو پروتئوس تست کنین به نتیجه میرسین.ضمنا از لحیم کاری قطعات SMD نترسین! :mrgreen: سلف توی مدار هم از توی برد پاور کامپیوتر که سوخته بود درآوردم. اگه جریان دهی مناسبی میخواین داشته باشین؛ اون سلفی که هسته ش همین شکلی هست؛ چندتا سیم داره وقتی از برد بازش میکنین.دوتا سیم که رنگ لاکش قرمزه روش هست که یکیش نازکتره و یکیش کلفت تر.بقیه سیم پیچها رنگ لاکشون هم رنگ سیم هست.اونها رو باز کنین و بزارین یکی از سیمهای با لاک قرمز رنگ بمونه و به جای سلف اون رو لحیم بزنین که توی عکس هم رنگ سیم مشخصه.
            فعلا همینها!! تشکر هم لازم نیست!!

            http://s1.picofile.com/file/74832485...upply.rar.html

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : تنظیم خروجی باتری ماشین به نفع نداشتن نوسان

              نوشته اصلی توسط شاهرخ
              میبینم که خودم نیستم؛ اما پشت سرم خبرهایی هست!! :mrgreen:
              :redface: :nerd:

              نوشته اصلی توسط شاهرخ
              این عکسها رو ببینین متوجه میشین.این فایلها رو هم گذاشتم که برین و پشت سرم ناله و نفرین کنین که چرا شما رو به این سادگی انداختم تو خط مبدل DC به DC!!
              نمونه ی ساده از رگولاتور Boost.توجه داشته باشیم که هرچقدر توانایی جریان دهی منبع ورودی بیشتر باشه؛ تو خروجی هم با وصل شدن بار، جریان بیشتری رو خواهیم داشت وگرنه ولتاژ خروجی افت پیدا میکنه.

              این هم نمونه ی رگولاتور buck که خروجیش کاملا تثبیت شده هست.

              و اما !
              این فایل شامل دوتا شماتیک و PCB از رگولاتورهای سوئیچینگی هست که خودم درستش کردم(با همین MC34063 ) اونی که Boost هست؛ روش یه ترانزیستور SMD داره جهت ورودی گرفتن از میکرو و افزایش سطح ولتاژ خروجی از 15 ولت به 19 ولت. هردوتا برد ترانزیستور دارن(TIP41C ) جهت افزایش قدرت جریان دهی تا از ترانزیستور داخلی IC زیادی جریان عبور ندیم.اون عکسی هم که گذاشتم کنار فایلها مربوط به رگولاتور buck هست که بیشتر متوجه بشین برد چه شکلیه و قطعات چیدمانشون به چه نحوی هست؟ فکر کنم تو فایل شماتیک مقادیر دقیق مقاومتها رو نوشته باشم؛ اگه نبود تو پروتئوس تست کنین به نتیجه میرسین.ضمنا از لحیم کاری قطعات SMD نترسین! :mrgreen: سلف توی مدار هم از توی برد پاور کامپیوتر که سوخته بود درآوردم. اگه جریان دهی مناسبی میخواین داشته باشین؛ اون سلفی که هسته ش همین شکلی هست؛ چندتا سیم داره وقتی از برد بازش میکنین.دوتا سیم که رنگ لاکش قرمزه روش هست که یکیش نازکتره و یکیش کلفت تر.بقیه سیم پیچها رنگ لاکشون هم رنگ سیم هست.اونها رو باز کنین و بزارین یکی از سیمهای با لاک قرمز رنگ بمونه و به جای سلف اون رو لحیم بزنین که توی عکس هم رنگ سیم مشخصه.
              فعلا همینها!! تشکر هم لازم نیست!!

              http://s1.picofile.com/file/74832485...upply.rar.html
              ok، بسیار عالی :applause:
              یک دنیا متشکرم ازتون.
              یقینا این لطف شما به درد خیلی از دوستان خواهد خورد جناب شاهرخ.

              منتها بحث بنده با سایر دوستان متخصص یک مقدار متفاوت تر هستش! که اگه اجازه بدید فایل شماتیکتون رو ببینم (امان از دایال پ و قدرت دانلودش ) یکی دو تا سوال آماتورانه بپرسم که رگولاتور سوئیچینگ رو برای بار اول هست که باهاش مواجه میشم!
              تا انشا الله بتونم با کمک این لطف بزرگ شما یه رگولاتور سوئیچینگ واسه مدارم داشته باشم.

              باز هم از این بزرگواریتون یک دنیا متشکرم.


              زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست
              امتحان ریشه هاست
              ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
              زندگی چون پیچک است
              انتهایش میرسد پیش خدا!

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X