اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

بالا بردن راندمان در فلای بک

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

    نوشته اصلی توسط abmortezapour
    سلام دوستان کسی نیست راهنمایی کنه :angry:
    متاسفانه نقشه شماتیک در دسترس ندارم :sad: ولی این چیزی که میگم در عمل تست کردم

    دیدگاه


      #92
      پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

      نوشته اصلی توسط e.a.r.t.h
      متاسفانه نقشه شماتیک در دسترس ندارم :sad: ولی این چیزی که میگم در عمل تست کردم
      دوست عزیز :چه ترانزیستوری به چه شکل بسته میشن ؟

      اضافه شده در تاریخ :
      من دیشب مدارو بستم و بر اساس جریان بیک اولیه 1.52 آمبر مقاومت سنسو 0.33 گرفتم ولی بعد از چند دقیقه هم مقاومت وهم ماسفت سوخت !!! چرا ؟ چه باید کرد ؟

      دیدگاه


        #93
        پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

        با عرض پوزش بابت سر نزدنم. متاسفانه همدان نیستم و خیلی کم به اینترنت دسترسی دارم.
        چند سوال پیش میاد.
        ترانس جدیدی که پیچیدید مشابه ترانس قبلیه؟ پس مطمئنا اینطور نیست. چون اگر شبیهش بود تلفاتش هم باید برابر میبود یا حداقل نزدیک میبود. نه اینکه از گرماس 50 درجه برسه به سوختن.
        متاسفانه برای اینکه بتونیم متوجه خوبی یا بدی سیگنال گیت بشیم باید شکل گیت رو ببینیم. اگر مقدوره یک اسکوپ جور کنید.
        حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
        به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

        K.Show

        دیدگاه


          #94
          پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

          نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
          با عرض پوزش بابت سر نزدنم. متاسفانه همدان نیستم و خیلی کم به اینترنت دسترسی دارم.
          چند سوال پیش میاد.
          ترانس جدیدی که پیچیدید مشابه ترانس قبلیه؟ پس مطمئنا اینطور نیست. چون اگر شبیهش بود تلفاتش هم باید برابر میبود یا حداقل نزدیک میبود. نه اینکه از گرماس 50 درجه برسه به سوختن.
          متاسفانه برای اینکه بتونیم متوجه خوبی یا بدی سیگنال گیت بشیم باید شکل گیت رو ببینیم. اگر مقدوره یک اسکوپ جور کنید.
          شما باید بوزش منو ببذیرید قربان با این همه مزاحمت .عرض کنم من بر اساس ترانس بیشنهادی http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/spw_smps_e.html ولی روی هسته یک سایز کوچکتر بستم و تست کردم که این اتفاق افتاد اینجا ای اف 25 بیشنهاد داده من رو ای اف 20 بستم .
          یه سوال دیگه :بجز مقاومت گیت چه عواملی در داغ شدن ماسفت موثرند ؟
          در ضمن چشم سعی میکنم اون شکل موجو بگیرم . بابه آی سی رو بجای ماسفت بدم به اسکوب ؟

          دیدگاه


            #95
            پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

            سلام
            من شکل موج گیت را با اسکوپ میخواستم ببینم ولی وقتی پروب را وصل کردم
            مقاومت سنس جریان ترکید
            بااین وضعیت چه طور میشه شکل موج گیت را دید

            دیدگاه


              #96
              پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

              هسته کوچکتر اشباع میشه و منطقیه سوییچ رو بسوزونه. دیوتس سایکل رو هی بالا میبره که خروجی بره بالا. وقتی خروجی بالا نمیره و دیوتی سایکل بیخودی بالا میره سوییچ اسیب میبینیه دیگه!!.
              خیر همچنان که دستگاه مثل همیشه در حال کار هستش شکل گیت رو ببینید. از سوییچ جدا نکنید.
              و irasol عزیز. یا اسکوپت خرابه. یا حین اندازه گیری یه جایی به یه جایی اتصالی کرده. (مشکلی که یک بار برای خودم پیش اومده بود در این مورد این بود که سیم کشی ساختمان ارت پریز رو به نول وصل کرده بود. از اونجایی که ارت به زمین اسکوپ متصله از داخل دستگاه زمانی که زمین اسکوپ رو به زمین مدار وصل میکردم مدار اسیب میدید. پیشنهاد من اینه که ارت اسکوپ رو کاملا جدا کنید. برای این کار حتی داخل پریز رو هم چک کنید)
              حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
              به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

              K.Show

              دیدگاه


                #97
                پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                راندمان رو با نرم افزار هم چک کردی؟

                دیدگاه


                  #98
                  پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                  نوشته اصلی توسط e.a.r.t.h
                  راندمان رو با نرم افزار هم چک کردی؟
                  خیر با چه نرم افزاری ؟
                  در ضمن نگفتید بجای آی سی از چه ترانزیستوری میشه استفاده کرد ؟ و به چه شکل ؟

                  اضافه شده در تاریخ :
                  نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                  هسته کوچکتر اشباع میشه و منطقیه سوییچ رو بسوزونه. دیوتس سایکل رو هی بالا میبره که خروجی بره بالا. وقتی خروجی بالا نمیره و دیوتی سایکل بیخودی بالا میره سوییچ اسیب میبینیه دیگه!!.
                  خیر همچنان که دستگاه مثل همیشه در حال کار هستش شکل گیت رو ببینید. از سوییچ جدا نکنید.
                  و irasol عزیز. یا اسکوپت خرابه. یا حین اندازه گیری یه جایی به یه جایی اتصالی کرده. (مشکلی که یک بار برای خودم پیش اومده بود در این مورد این بود که سیم کشی ساختمان ارت پریز رو به نول وصل کرده بود. از اونجایی که ارت به زمین اسکوپ متصله از داخل دستگاه زمانی که زمین اسکوپ رو به زمین مدار وصل میکردم مدار اسیب میدید. پیشنهاد من اینه که ارت اسکوپ رو کاملا جدا کنید. برای این کار حتی داخل پریز رو هم چک کنید)
                  آقا مهدی سلام .باور کن من میبینم شما به شبکه متصل هستید و بیغام میذارید قوت قلب میگیرم .داداش با هسته بیشنهادی هم بستم نشد ولی یه چیزی رو متوجه شدم اونم اینکه وقتی فاصله هوایی هسته رو زیاد میکنم تا جریان خروجی بلا بره ماسفت داغ میشه :eek: نمیدونم بخاطر کم شدن اندوکتانسه یا مطلب دیگه ایه .میشه توضیح بدی ؟
                  شما اونوقتی که با این نرم افزار ترانسو میبیچیدین با چه آی سیی کار میکردین که راندمان بالا میگرفتین ؟ ممکنه مشکل من از آی سی باشه ؟
                  راستی هنوز نتونستم اسکوب تهیه کنم !

                  دیدگاه


                    #99
                    پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                    وقتی فاصله رو زیاد میکنید اندوکتانس کاهش پیدا میکنه و نشتی شار هم زیاد میشه. هر چی فاصله بیشتر باشه راندمان کمی کاهش پیدا میکنه. ولی نمیتونید فاصله رو از حدی هم کمتر بکنید. چون هسته به اشباع میره. اگر تمایل دارید فاصله کمتر بشه باید از هسته های بزرگتر استفاده بکنید. از پیشنهاد های با هسته های بزرگتر همون سایت استفاده بکنید. ولی سعی بکنید همینجوری از روی حدسیات مقادیر رو تغییر ندید. وقتی فاصله رو زیاد بکنید اندوکتانس به شدت (حتی با کمی تغییر در فاصله) تغییر میکنه.
                    من خودم از uc38xx و tl494 معمولا استفاده میکنم. ولی قاعدتا ترانس و این کنترولر و اون کنترولر نداره. وقتی تو فرکانس کاری و مشخصات خاصی طراحی بشه باید کار بکنه.
                    گرفتن گیت مزیت دیگه ای هم داره اینه که دقیقا فرکانس کاریتو به دست میاری. البته شکل و تمیزی گیت مهم ترین حالته. بله راندمان بالا میگرفتم. فقط یکی دو بار پایین شد اون هم به خاطر خرابی فیدبک بود.(دریفت داشت). بعید میدونم از ای سی باشه.
                    حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                    به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                    K.Show

                    دیدگاه


                      پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                      نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                      وقتی فاصله رو زیاد میکنید اندوکتانس کاهش پیدا میکنه و نشتی شار هم زیاد میشه. هر چی فاصله بیشتر باشه راندمان کمی کاهش پیدا میکنه. ولی نمیتونید فاصله رو از حدی هم کمتر بکنید. چون هسته به اشباع میره. اگر تمایل دارید فاصله کمتر بشه باید از هسته های بزرگتر استفاده بکنید. از پیشنهاد های با هسته های بزرگتر همون سایت استفاده بکنید. ولی سعی بکنید همینجوری از روی حدسیات مقادیر رو تغییر ندید. وقتی فاصله رو زیاد بکنید اندوکتانس به شدت (حتی با کمی تغییر در فاصله) تغییر میکنه.
                      من خودم از uc38xx و tl494 معمولا استفاده میکنم. ولی قاعدتا ترانس و این کنترولر و اون کنترولر نداره. وقتی تو فرکانس کاری و مشخصات خاصی طراحی بشه باید کار بکنه.
                      گرفتن گیت مزیت دیگه ای هم داره اینه که دقیقا فرکانس کاریتو به دست میاری. البته شکل و تمیزی گیت مهم ترین حالته. بله راندمان بالا میگرفتم. فقط یکی دو بار پایین شد اون هم به خاطر خرابی فیدبک بود.(دریفت داشت). بعید میدونم از ای سی باشه.
                      ممنون عزیز :مینی مم ولتاز کاری رو اون روز گفتیئ 250 بگیرم ماکزیمم رو هم من 400 میگیرم خوبه ؟
                      ولتاز بایه fb اگر یکی دو دهم بیشتر باشه مشکل ایجاد میکنه ؟

                      دیدگاه


                        پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                        نوشته اصلی توسط abmortezapour
                        خیر با چه نرم افزاری ؟
                        در ضمن نگفتید بجای آی سی از چه ترانزیستوری میشه استفاده کرد ؟ و به چه شکل ؟
                        با pspice بگیر...ا.نم به چشم توپولوژیشو پیدا میکنم میزارم

                        اضافه شده در تاریخ :
                        نوشته اصلی توسط abmortezapour
                        آقا مهدی سلام .باور کن من میبینم شما به شبکه متصل هستید و بیغام میذارید قوت قلب میگیرم .داداش با هسته بیشنهادی هم بستم نشد ولی یه چیزی رو متوجه شدم اونم اینکه وقتی فاصله هوایی هسته رو زیاد میکنم تا جریان خروجی بلا بره ماسفت داغ میشه :eek: نمیدونم بخاطر کم شدن اندوکتانسه یا مطلب دیگه ایه .میشه توضیح بدی ؟
                        شما اونوقتی که با این نرم افزار ترانسو میبیچیدین با چه آی سیی کار میکردین که راندمان بالا میگرفتین ؟ ممکنه مشکل من از آی سی باشه ؟
                        راستی هنوز نتونستم اسکوب تهیه کنم !
                        من فکر میکنم داغ شدن ماسفت مال بهم خوردن شرایط سوئیچینگ نرم باشه.... وقتی فاصله هوایی تغییر کنه اندوکتانس ترانس تغییر میکنه و همین باعث بهم خوردن سوئیچینگ نرم میشه...دوست عزیر بدست آوردن این رانمان بالا برای این مبدل بدون وجود شرایط نرم سوئیچینگ غیر ممکنه

                        اضافه شده در تاریخ :
                        حتما پالس گیتو چک کن که شکلش صاف و فرکانسش مطابق فرکانس مورد نظر باشه. همینطور به دامنش توجه کن

                        دیدگاه


                          پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                          نوشته اصلی توسط e.a.r.t.h
                          حتما پالس گیتو چک کن که شکلش صاف و فرکانسش مطابق فرکانس مورد نظر باشه. همینطور به دامنش توجه کن
                          ممنون مهندس جان .چشم انجام میدم ولی باید اسکوب ردیف کنم !!!
                          "به صورت خیلی ساده میشه گفت که سوئیچینگ نرم روشن و خاموش کردن سوئیچ در زمان هایی است که ولتاژ یا جریان المان سوئیچ شونده صفر باشد.البته اسن توضیح خیلی مختصره ولی به طور کلی استفاده از روش های سوئیچینگ نرم راندمان رو افزایش میده .شما میتونی تو شبیه سازیت این نکته رو تست کنی
                          موفق باشید" این مطلبی که فرمودین چطور عملی کنم ؟ شبیه سازی رو تو چه محیطی اجرا کنم ؟

                          دیدگاه


                            پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                            نوشته اصلی توسط abmortezapour
                            ممنون مهندس جان .چشم انجام میدم ولی باید اسکوب ردیف کنم !!!
                            "به صورت خیلی ساده میشه گفت که سوئیچینگ نرم روشن و خاموش کردن سوئیچ در زمان هایی است که ولتاژ یا جریان المان سوئیچ شونده صفر باشد.البته اسن توضیح خیلی مختصره ولی به طور کلی استفاده از روش های سوئیچینگ نرم راندمان رو افزایش میده .شما میتونی تو شبیه سازیت این نکته رو تست کنی
                            موفق باشید" این مطلبی که فرمودین چطور عملی کنم ؟ شبیه سازی رو تو چه محیطی اجرا کنم ؟
                            شما اول کار میتونی با نرم افزار PSIM که حالت ایده آل قطعاتو در نظر میگیره شبیه سازیتو انجام بدی و شرایط سوئیچیگ نرم رو تست کنی...یعنی نگاه کنی ببینی که مثلا وقتی که پالس ولتاژ گیت میره بالا جریانش صفر هست یا نه...البته این یه مثال بود که گفتم برا ولتاژها و جریان های عناصر سوئیچ شونده اینو تست کن...بعد برا نزدیک شدن به عمل از نرم افزار PSPICE استفاده کن و همین شرط ها رو تست کن...این شرایط به پارامترهای مختلفی مثل فرکانس، بار، دور ترانس و خیلی چیزای دیگه بستگی دارن...من فکر میکنم این مبدل شما باید دارای شرایط سوئیچینگ نرم باشه که بازده به این بالایی داره...مبدل های سوئیچیمگ سخت راندمان به این خوبی ندارن
                            موفق باشی

                            دیدگاه


                              پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                              نوشته اصلی توسط e.a.r.t.h
                              شما اول کار میتونی با نرم افزار PSIM که حالت ایده آل قطعاتو در نظر میگیره شبیه سازیتو انجام بدی و شرایط سوئیچیگ نرم رو تست کنی...یعنی نگاه کنی ببینی که مثلا وقتی که پالس ولتاژ گیت میره بالا جریانش صفر هست یا نه...البته این یه مثال بود که گفتم برا ولتاژها و جریان های عناصر سوئیچ شونده اینو تست کن...بعد برا نزدیک شدن به عمل از نرم افزار PSPICE استفاده کن و همین شرط ها رو تست کن...این شرایط به پارامترهای مختلفی مثل فرکانس، بار، دور ترانس و خیلی چیزای دیگه بستگی دارن...من فکر میکنم این مبدل شما باید دارای شرایط سوئیچینگ نرم باشه که بازده به این بالایی داره...مبدل های سوئیچیمگ سخت راندمان به این خوبی ندارن
                              موفق باشی
                              ممنون از توضیحتون . چشم نرم افزارهایی که گفتین دانلود میکنم و مطالبو اجرا میکنم امیدوارم که با با راهنماییهای شما دوستان به نتیجه برسم وبعد :cry: و...

                              دیدگاه


                                پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                                نوشته اصلی توسط abmortezapour
                                ممنون از توضیحتون . چشم نرم افزارهایی که گفتین دانلود میکنم و مطالبو اجرا میکنم امیدوارم که با با راهنماییهای شما دوستان به نتیجه برسم وبعد :cry: و...
                                موفق باشی

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X