اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
    1- بله درسته
    2- دیود کنار MT2460
    3- بله عکسش رو قرار بدین.
    2. نتیجه*ی تست دیود: در بایاس مستقیم: 0.603 ,ولت؛ در بایاس معکوس: OL
    3. عکسهای کلید انتخاب بین حالت تک*مهتابی و حالت دومهتابی:


    عکس اول، جلوی کلید است.
    عکس دوم، پشت کلید است. سیمهای زرد و آبی، به پشت حالت دومهتابی وصل هستند.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نوشته اصلی توسط Mr.Rubike نمایش پست ها
    1.نوسان*ساز یا اُسیلاتور (Oscillator)، یک مدار الکتریکی است که سیگنال الکتریکی تکرارشونده (نوسانی) تولید می*کند، اغلب یک موج سینوسی یا مربعی.که احتمالا ترانزیستور ها اینجا یک ولتاژ متناوب با فرکانس بالا رو تولید می کنن برای اینکه اون ترانس افزاینده ولتاژ رو بتونه چندین برابر کنه تا مهتابی روشن شه.
    2.بله احتمالا می شه و بستگی به مهارت خودتون هم داره .پایه های ترانزیستور های و قطعات دیگه رو هم حتما رعایت کنین.
    2. من مهارتش را ندارم.
    آیا شما می*توانید نقشه*ی آن را بکشید؟
    یا کسی را سراغ دارید که بتواند نقشه*ی آن را بکشد؟

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

      نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
      2. نتیجه*ی تست دیود: در بایاس مستقیم: 0.603 ,ولت؛ در بایاس معکوس: OL
      3. عکسهای کلید انتخاب بین حالت تک*مهتابی و حالت دومهتابی:


      عکس اول، جلوی کلید است.
      عکس دوم، پشت کلید است. سیمهای زرد و آبی، به پشت حالت دومهتابی وصل هستند.

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


      2. من مهارتش را ندارم.
      آیا شما می*توانید نقشه*ی آن را بکشید؟
      یا کسی را سراغ دارید که بتواند نقشه*ی آن را بکشد؟
      ظاهرا کلید 6 پایه هست، بنابر این تست نسبتا
      ساده ای داره.
      تست با حالت بوق مولتی متر انجام میشه، بنابر این
      هنگام تست نباید دستگاه به برق یا باتری وصل باشه و
      تمام خازن های مدار رو تخلیه کنین.

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

      اهرم کلید رو در بالا قرار بدین( طبق عکس بالا)
      و با حالت بیزر پایه ها رو طبق آن چیزی که
      میگم اندازه بگیرین.

      دو تا پایه داخل بیضی سبز و
      دو تا پایه بیضی نارنجی باید بوق بزنن.
      در این حالت نباید دوتا پایه داخل بیضی
      قرمز و دو تا پایه داخل بیضی آبی به هم راه بدن.
      خوب...
      حالا اهرم کلید رو در حالت پایین قرار بدین.
      نباید دو تا پایه داخل بیضی سبز و دوتا پایه داخل
      بیضی نارنجی بوق بزنن.
      اما دو تا پایه داخل بیضی آبی و دو تا پایه داخل بیضی
      قرمز باید به هم راه بدن(بوق بزنن)
      در صورتی که موارد بالا صدق کرد،کلید سالم
      هست،در غیر این صورت کلید خراب هست و
      باید عوض بشه.

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

      ضمنا کشیدن شماتیک از روی برد رو بنده و خیلی از
      دوستان بلد هستن،
      ولی مشکل اینجاست که باید به تمامی اتصالات و کد
      قطعات دست پیدا کرد که عملا از روی چند تا
      عکس غیر ممکن میباشد.
      جدیدترین ویرایش توسط HS1386; ۱۴:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۰۹.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

        نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
        ظاهرا کلید 6 پایه هست، بنابر این تست نسبتا
        ساده ای داره.
        تست با حالت بوق مولتی متر انجام میشه، بنابر این
        هنگام تست نباید دستگاه به برق یا باتری وصل باشه و
        تمام خازن های مدار رو تخلیه کنین.

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        اهرم کلید رو در بالا قرار بدین( طبق عکس بالا)
        و با حالت بیزر پایه ها رو طبق آن چیزی که
        میگم اندازه بگیرین.

        دو تا پایه داخل بیضی سبز و
        دو تا پایه بیضی نارنجی باید بوق بزنن.
        در این حالت نباید دوتا پایه داخل بیضی
        قرمز و دو تا پایه داخل بیضی آبی به هم راه بدن.
        خوب...
        حالا اهرم کلید رو در حالت پایین قرار بدین.
        نباید دو تا پایه داخل بیضی سبز و دوتا پایه داخل
        بیضی نارنجی بوق بزنن.
        اما دو تا پایه داخل بیضی آبی و دو تا پایه داخل بیضی
        قرمز باید به هم راه بدن(بوق بزنن)
        در صورتی که موارد بالا صدق کرد،کلید سالم
        هست،در غیر این صورت کلید خراب هست و
        باید عوض بشه.

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        ضمنا کشیدن شماتیک از روی برد رو بنده و خیلی از
        دوستان بلد هستن،
        ولی مشکل اینجاست که باید به تمامی اتصالات و کد
        قطعات دست پیدا کرد که عملا از روی چند تا
        عکس غیر ممکن میباشد.
        سپاس از توضیحات خوب شما
        بله: کلید شش*پایه است.
        1. پایه*های بیضی آبی بوق نمی*زنند. پایه*های سه بیضی دیگر بوق می*زنند.
        2. به نظر می*رسد این کلید دوحالته است. وسطش، جایی برای حالت خاموش احساس نمی*کنم. آیا اطلاع دارید که پشت کلیدهای دوحالته با کلیدهای سه*حالته، فرق قابل*مشاهده*ای دارد یا نه؟
        3. اگر علت روشن نشدن مهتابی دوم، این کلید باشد، آن*گاه باید بتوان با اتصال دستی پایه*های بیضی آبی، مهتابی دوم را روشن کرد. درست است؟
        جدیدترین ویرایش توسط Tanha7; ۱۹:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۰۹.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

          نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
          2. نتیجه*ی تست دیود: در بایاس مستقیم: 0.603 ,ولت؛ در بایاس معکوس: OL
          3. عکسهای کلید انتخاب بین حالت تک*مهتابی و حالت دومهتابی:


          عکس اول، جلوی کلید است.
          عکس دوم، پشت کلید است. سیمهای زرد و آبی، به پشت حالت دومهتابی وصل هستند.

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


          2. من مهارتش را ندارم.
          آیا شما می*توانید نقشه*ی آن را بکشید؟
          یا کسی را سراغ دارید که بتواند نقشه*ی آن را بکشد؟
          بله انجام این کار با چند تا عکس خیلی دشوار هست .حالا شما چند تا عکس دقیق و خوب و واضح بفرستید شاید شد.
          جدیدترین ویرایش توسط Mr.Rubike; ۱۰:۲۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

            نوشته اصلی توسط Mr.Rubike نمایش پست ها
            بله انجام این کار با چند تا عکس خیلی دشوار هست .حالا شما چند تا عکس دقیق و خوب و واضح بفرستید شاید شد.
            برای فرستادن عکس دقیق و خوب و واضح کاملاً آماده*ام.

            از کدام قسمتهای دستگاه عکس بفرستم؟

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

              نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
              برای فرستادن عکس دقیق و خوب و واضح کاملاً آماده*ام.

              از کدام قسمتهای دستگاه عکس بفرستم؟
              فعلا از پشت و روی برد الکترونیکی دستگاه چند تا عکس واضح و دقیق بفرستید ببینیم چی میشه.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

                نوشته اصلی توسط Mr.Rubike نمایش پست ها
                فعلا از پشت و روی برد الکترونیکی دستگاه چند تا عکس واضح و دقیق بفرستید ببینیم چی میشه.
                با کلیک روی عکسهای زیر، عکس واضح و بزرگ را خواهید دید.



                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

                  نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                  سپاس از توضیحات خوب شما
                  بله: کلید شش*پایه است.
                  1. پایه*های بیضی آبی بوق نمی*زنند. پایه*های سه بیضی دیگر بوق می*زنند.
                  2. به نظر می*رسد این کلید دوحالته است. وسطش، جایی برای حالت خاموش احساس نمی*کنم. آیا اطلاع دارید که پشت کلیدهای دوحالته با کلیدهای سه*حالته، فرق قابل*مشاهده*ای دارد یا نه؟
                  3. اگر علت روشن نشدن مهتابی دوم، این کلید باشد، آن*گاه باید بتوان با اتصال دستی پایه*های بیضی آبی، مهتابی دوم را روشن کرد. درست است؟
                  1- پس به احتمال زیاد کلید خراب هست.
                  2- هر شرکت با شکل دلخواه خودش طراحی
                  میکنه!
                  ولی معمولا میشه از پهلو تشخیص داد،
                  کلید های دو حالته دو شیار و کلید های سه حالته
                  سه شیار دارن.
                  بعضی کلید های دو حالته اصلا شیار ندارن.
                  3- بله.

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

                    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                    1- پس به احتمال زیاد کلید خراب هست.
                    2- هر شرکت با شکل دلخواه خودش طراحی
                    میکنه!
                    ولی معمولا میشه از پهلو تشخیص داد،
                    کلید های دو حالته دو شیار و کلید های سه حالته
                    سه شیار دارن.
                    بعضی کلید های دو حالته اصلا شیار ندارن.
                    3- بله.
                    یک مطلب درباره*ی آن ترانزیستور خراب (MT246D):

                    مدتی قبل از این که این ترانزیستور را با مولتی*متر تست کنم و معلوم شود که خراب است، دستگاه را زده بودم به برق تا باتری «کاملاً» شارژ شود. یکدفعه متوجه شدم که بویی از دستگاه می*آید. دقت کردم دیدم این ترانزیستور داغ شده و بو می*دهد.
                    آیا از این می*توان نتیجه گرفت که این ترانزیستور مربوط شارژ باتری است؟

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

                      نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                      یک مطلب درباره*ی آن ترانزیستور خراب (MT246D):

                      مدتی قبل از این که این ترانزیستور را با مولتی*متر تست کنم و معلوم شود که خراب است، دستگاه را زده بودم به برق تا باتری «کاملاً» شارژ شود. یکدفعه متوجه شدم که بویی از دستگاه می*آید. دقت کردم دیدم این ترانزیستور داغ شده و بو می*دهد.
                      آیا از این می*توان نتیجه گرفت که این ترانزیستور مربوط شارژ باتری است؟
                      قبلا گفته بودم که ترانزیستور مربوط به قسمت
                      شارژ هست.
                      و باید کنارش یه دیود زنر میبود.
                      و احتمالا نبود همون زنر باعث خرابی ترانزیستور
                      شده.
                      همون داغ شدن موقع شارژ هم نشانه این هست
                      که ترانزیستور مربوط به شارژ هست.

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

                        نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                        قبلا گفته بودم که ترانزیستور مربوط به قسمت
                        شارژ هست.
                        و باید کنارش یه دیود زنر میبود.
                        و احتمالا نبود همون زنر باعث خرابی ترانزیستور
                        شده.
                        همون داغ شدن موقع شارژ هم نشانه این هست
                        که ترانزیستور مربوط به شارژ هست.
                        1. آیا این امکان وجود دارد که این ترانزیستور، بعد از باتری باشد و داغ شدنش مثلاً به این علت باشد که جلوی آسیب زدن باتری به قطعات بعدی را می*گیرد یا جلوی ولتاژ و یا جریان کنترل*نشده را می*گیرد؟

                        2. برای یادگیری می*پرسم: در واقع شما از روی چه نشانه*ها و مشخصاتی مطمئن شدید که این ترانزیستور مربوط به شارژ کردن باتری است؟

                        3. آیا شما صرفاً به دلیل آن جای خالی دیود زنر (در کنار محل ترانزیستور) معتقدید که باید کنارش یه دیود زنر میبود؟
                        یا صرف*نظر از این برد، بر اساس قواعد مدار شارژ باتریهای سیلد اسید معتقدید که باید کنارش یه دیود زنر میبود؟

                        4. آیا من یک دیود زنر اضافه کنم؟ اگر بله، چه مدلی؟

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

                          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                          1- پس به احتمال زیاد کلید خراب هست.
                          2- هر شرکت با شکل دلخواه خودش طراحی
                          میکنه!
                          ولی معمولا میشه از پهلو تشخیص داد،
                          کلید های دو حالته دو شیار و کلید های سه حالته
                          سه شیار دارن.
                          بعضی کلید های دو حالته اصلا شیار ندارن.
                          3- بله.
                          1. چرا «به احتمال زیاد»؟ آیا وقتی پایه*هایی که باید راه بدهد، راه نمی*دهد، نمی*توان با قطعیت نتیجه گرفت که کلید خراب است؟ ممکن است کلید درست باشد اما راه ندهد؟

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

                            نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                            با کلیک روی عکسهای زیر، عکس واضح و بزرگ را خواهید دید.



                            سلام.من تقریبا شماتیک برد رو تونستم به سختی بکشم توی دفترم و فردا شماتیکش رو توی پروتِیوس و به صورت منظم شده براتون قرار می دم.
                            جدیدترین ویرایش توسط Mr.Rubike; ۲۲:۳۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۱.

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

                              نوشته اصلی توسط Mr.Rubike نمایش پست ها
                              سلام.من تقریبا شماتیک برد رو تونستم به سختی بکشم توی دفترم و فردا شماتیکش رو توی پروتِیوس و به صورت منظم شده براتون قرار می دم.
                              سلام به شما
                              از زحماتی که می*کشید بسیار سپاس*گزارم.

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ شارژی اضطراری (از نوع مهتابی T5)

                                نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                                1. آیا این امکان وجود دارد که این ترانزیستور، بعد از باتری باشد و داغ شدنش مثلاً به این علت باشد که جلوی آسیب زدن باتری به قطعات بعدی را می*گیرد یا جلوی ولتاژ و یا جریان کنترل*نشده را می*گیرد؟

                                2. برای یادگیری می*پرسم: در واقع شما از روی چه نشانه*ها و مشخصاتی مطمئن شدید که این ترانزیستور مربوط به شارژ کردن باتری است؟

                                3. آیا شما صرفاً به دلیل آن جای خالی دیود زنر (در کنار محل ترانزیستور) معتقدید که باید کنارش یه دیود زنر میبود؟
                                یا صرف*نظر از این برد، بر اساس قواعد مدار شارژ باتریهای سیلد اسید معتقدید که باید کنارش یه دیود زنر میبود؟

                                4. آیا من یک دیود زنر اضافه کنم؟ اگر بله، چه مدلی؟
                                1-غیر ممکنه
                                2- چون ترانسفورمر وصل شده به پل دیود.
                                خروجی پل دیود هم وصل شده به خازن و
                                قطب منفی مستقیما به کالکتور ترانزیستور
                                رفته.
                                امیتر ترانزیستور هم رفته به منفی(گراند) مشترک مدار
                                3- خیر،
                                چون مدار شارژ این دستگاه، مدار شارژ معروفی
                                هست که برای شارژ باتری اسیدی استفاده میشه
                                و ولتاژ ثابت به باتری میده و از اعمال ولتاژ غیر مجاز
                                به ترانزیستور جلوگیری میکنه.
                                بدون این دیود زنر عملکرد مدار ناقص میمونه.
                                4- دیود زنر 8.2 ولت.
                                البته با اضافه کردن این زنر باتری دیرتر شارژ میشه
                                ولی طول عمر باتری افزایش پیدا میکنه.
                                یه نکته: وقتی ترانزیستور سوخته فایده نداره زنر
                                بذاریم. و زنر خواهد سوخت.

                                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                                نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                                1. چرا «به احتمال زیاد»؟ آیا وقتی پایه*هایی که باید راه بدهد، راه نمی*دهد، نمی*توان با قطعیت نتیجه گرفت که کلید خراب است؟ ممکن است کلید درست باشد اما راه ندهد؟
                                1- چون همیشه احتمال خطای دستگاه و وجود عواملی
                                مثل اکسید و زنگ زدگی وجود داره.
                                و همین عوامل ممکنه باعث نمایش اشتباه نتیجه
                                بشن.
                                اگر دوباره با پاکسازی پایه های کلید آزمایش رو انجام
                                بدین و نتیجه مشابه حاصل بشه،میشه با قطعیت
                                گفت کلید خراب هست.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X