اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

    نوشته اصلی توسط sina1359
    سلام جناب چمنی
    یک سوالی داشتم (ممنون میشم جواب سوالمو بدید ):
    شما اون TEC دوازده (12) آمپریو با خمیر سیلیکنی به واتر بلاک وصل کردید یا چسب سیلیکنی؟
    با تشکر
    علیک سلام
    لطفا پاسخ 63 در صفحه 5 رو مطالعه فرمایید
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=48954.60
    هنگامی که چیزی مینویسی، کاری نکن تنها کسی که از مغزش استفاده کرده باشد ،مدادت باشد .

    \|/_\/_

    دیدگاه


      پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو س&#16

      خوب...
      امشب پمپ آب رو آماده کردم
      همون طور که میبینید از پمپ آب برف پاک کن استفاده کردم البته تغیراتی هم روش اعمال کردم مثلا:
      این پمب با ولتاز 5 کار می کنه (برای کار دایم) و ورودی آب دستکاری شده همچنین پمپ در صورت کار بدون آب آسیب نمیبیند.





      1.ورودی آب
      2.احتمالا باید ورودی کاسه نمد متور ماشین باشه من از ماشین خودمون برداشتم
      3خروجی آب
      4.موتور ( عوض شده و به وسیله ی رزین آب بندی شده) اون چیز دورش هم وارنشیل است.

      تا اینجا که مشکلی نبوده.
      اگه این زندگی باشه , اگه این سهمم از دنیاست ; من از مردن هراسم نیست

      دیدگاه


        پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

        نوشته اصلی توسط مهران چمنی
        علیک سلام
        لطفا پاسخ 63 در صفحه 5 رو مطالعه فرمایید
        http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=48954.60
        نه جناب چمنی , من مطلب دیگری را عرض میکنم
        پس شما از خمیر استفاده کردید نه چسب
        یک کرس انگلیسی چند وقت پیش مطالع میکردم که داخلش نوشته بود
        چسب سیلیکنی 50 درصد خمیر سیلیکنی , قدرت انتقال حرارت داره
        و میگفت , تا جایی که میتونید از خمیر استفاده کنید....
        من هم تا امروز , برایه TEC از چسب سیلیکن استفاده نکردم
        حالا میخواستم ببینم شما یا دوستان , کسی تا حالا از چسب سیلیکنی حرارتی (نه چسب سیلیکنی آب بندی...)
        برایه ترموالکتریک استفاده کرده؟ یا خیر؟
        اگر استفاده کرده , بازده TEC کاهش پیدا کرده یا خیر؟
        آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : https://www.eca.ir/forums/thread55009.html
        مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: https://www.eca.ir/forums/thread31760.html
        _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

        دیدگاه


          پاسخ : پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو س

          نوشته اصلی توسط پدرام شمس آبادی
          خوب...
          امشب پمپ آب رو آماده کردم
          همون طور که میبینید از پمپ آب برف پاک کن استفاده کردم البته تغیراتی هم روش اعمال کردم مثلا:
          این پمب با ولتاز 5 کار می کنه (برای کار دایم) و ورودی آب دستکاری شده همچنین پمپ در صورت کار بدون آب آسیب نمیبیند.
          1.ورودی آب
          2.احتمالا باید ورودی کاسه نمد متور ماشین باشه من از ماشین خودمون برداشتم
          3خروجی آب
          4.موتور ( عوض شده و به وسیله ی رزین آب بندی شده) اون چیز دورش هم وارنشیل است.

          تا اینجا که مشکلی نبوده.
          سلام پدرام خان
          خوب هستید دوست عزیز؟

          پدرام خان , تا جایی که من شنیدم
          پمپهایه شیشه شور لحظهایه و نمیتونه زمان بیش از 10 تا 20 ثانیه روشن بمونه
          نظر شما در این باره چیه؟
          آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : https://www.eca.ir/forums/thread55009.html
          مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: https://www.eca.ir/forums/thread31760.html
          _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

          دیدگاه


            پاسخ : پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکنن&#1583

            نوشته اصلی توسط sina1359
            سلام پدرام خان
            خوب هستید دوست عزیز؟

            پدرام خان , تا جایی که من شنیدم
            پمپهایه شیشه شور لحظهایه و نمیتونه زمان بیش از 10 تا 20 ثانیه روشن بمونه
            نظر شما در این باره چیه؟
            سلام سینا جان
            شما خوب باشید من هم خوبم

            پمپ برق پاک کن ماشین 12 ولته در صورتی که من با 5 ولت روشنش می کنم
            پمپ با ولتاژ 12 داغ میشد ولی با 5 ولت داغ نمیشه
            دیروز 1 ساعت روشن بود برای تست ولی مشکلی براش پیش نیومد حتی داغ هم نشد (با 5 ولت)
            فقط تنها مشکل این پمپ اینه که باید پایین تر از شطح آب قرار بگیره
            اگه این زندگی باشه , اگه این سهمم از دنیاست ; من از مردن هراسم نیست

            دیدگاه


              پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

              با درود

              دوستان من یک طرحی دارم برای کولر ارزان قیمت واسه وانت پیکان ، یا هر کاربرد سرمایشی دیگه

              مواد لازم

              یک لوله مسی به قطر 5 سانتیمتر و به طول 20 سانتیمتر و قطر جداره 3 تا 4 میلیمتر تهیه می کنیم
              دو تکه ورق مسی 5 میل به ابعاد 20 * 5 سانتیمتر
              دو عدد دایره مسی به قطر 5 سانتمتر
              4 عدد اتصال گازی برنجی با قطر مورد نظر


              ابتدا با جوش برنج دو عدد دایره را به دو سر لوله جوش می دیدیم طوری که دو سر لوله بسته بشه
              سپس لوله مسی را از طول 20 سانتیمتری با سنگ به دو نیم قسمت می کنیم به شکلی که تبدیل به دو ناودانی بشه
              سپس هر کدام از اون ورق ها را به هر سمت اون لوله جوش می دیم

              الان دو نیم استوانه داریم ، حالا هر سمت اون را با دریل سوراخ و به طرف یک اتصال گازی برنجی را جوش می دیم

              تصویر 1


              سه عدد المان 4*4 را با چسب سیلیکون روی یکی از قطعات چسبانده و طرف دیگه را روی اون قرار می دیم سپس با بست لوله که در بازار فراوان هست این دو قطعه را به همدیگر سقف می کنیم

              نتیجه کار یک لوله 20 سانتیمتری هست که یک هر سرش دو عدد ورودی و خروجی آب داره و برای انواع کاربرد ها می شه استفاده کرد. :nice:



              برای استفاده کولری در وانت پیکان
              قسمت ورودی و خروجی قسمت سرد را به ورودی و خروجی بخاری داخلی ماشین متصل می کنیم ، البته یک مخزن عایق کوچک و یک پمپ کوچک هم مسلما لازمه

              ورودی و خروجی قسمت گرم را هم با کمک یک رادیاتور بخاری پراید ، یک فن 14 سانتیمتری مرغوب و پرسرعت و یک پمپ و مخزن معمولی داخل کاپوت ماشین .

              تصویر 2

              با این کار آبی که داخل کابین وانت در حال گردش هست خنک می شه و بخاری باد خنک می زنه .
              گرمای سمت گرممون هم توسط رادیاتور داخل کاپوت دفع می شه


              این هم یک نمونه رادیاتور بخاری پراید که با یک فن 14 سانتیمتری 12 ولت داخل کاپوت نصب می شه
              تصویر 3



              حالا اینکه از لحاظ عملی خنک کنندگی در چه حدی هست و جواب می ده یا خیر ، نظر شما دوستان هم برام مهمه
              سعی کردم توی طراحی ساده ترین روش برای ساخت مد نظرم باشه
              منتظر نظرات شما دوستان

              دیدگاه


                پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                از لحاظ تئوری باید بتوانیم دمای آب سمت داغ را زیر 50 درجه شایدم 30 درجه نگه داریم ، و با اختلاف 30 درجه ای هم حساب کنیم اون طرف آب خنکی زیر 15 درجه باید داشته باشیم

                دیدگاه


                  پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                  نوشته اصلی توسط Mahdy111
                  حالا اینکه از لحاظ عملی خنک کنندگی در چه حدی هست و جواب می ده یا خیر ، نظر شما دوستان هم برام مهمه
                  سعی کردم توی طراحی ساده ترین روش برای ساخت مد نظرم باشه
                  منتظر نظرات شما دوستان
                  سلام دوست عزیز
                  دسستون درد نکنه
                  خیر , جواب نمیده و چیزی حدود 700 بی تی یو بیشتر تولیدتون نخواهد بود
                  شما برای وان پیکان به 1500 تا 2000 بی تی یو نیاز دارید که حدود 30 تا 40 آمپر باید از دینام بردارید که سیستم ماشین با اشکال روبری میشود...
                  آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : https://www.eca.ir/forums/thread55009.html
                  مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: https://www.eca.ir/forums/thread31760.html
                  _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

                  دیدگاه


                    پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                    سینا جان ، چیزی که مسلمه ، این کولر دستساز نمی تونه به خاطر محدودیت هایی که داره نمی تونه با یک کولر کمپرسی مقایسه بشه
                    ولی در صورتی که ساده طراحی بشه و نصب و راه اندازیش هم راحت باشه ، خیلی عالی می توانه یک راننده وانت را که معمولا هم تک سرنشین هست ، از این گرما نجات بده ، یا به قولی بهتر از هیچی هست دیگه ، هزینه زیادی هم نداره که


                    اما یک مورد دیگه که برای ساده سازی طرح به ذهنم رسید
                    در حالت عادی آبی که میاد برای بخاری پیکان ، آبی هست که از موتور خارج می شه و دمای اون حدود 70 تا 80 درجه هست ، اما ما به این آب احتیاجی نداریم .
                    اما آبی که وارد موتور می شه مسلما دمای اون خیلی کمتره ، چقدره را نمی دونم ، اگر ما بیاییم و بدون هیچ گونه تجهیزات جانبی دیگه ، یک انشعاب مستقیم بعد از رادیاتور خود ماشین بگیریم احتمالا بعد از واتر پمپ (یعنی خنک ترین آبی که توی سیستم اتومبیل در گردش هست ) و اون را به قسمت گرم المان ببریم و از اون عبور بدیم و دوباره به رادیاتور برگردونیم ، کلی از دردسر خنک کنندگی کم می شه ، نیازی به پمپ و مخزن و رادیاتور مجزا هم نداریم.

                    اما در مورد بخش سرما ، داخل خود وانت پیکان سیستم فن و رادیاتور بخاری موجوده و نیازی به هیچ سیستم یا پنجره و دریچه جدیدی نیست . دو تا لوله اومده توی کاپوت ماشین که ما باید یک مخزن عایق + یک پمپ 12 ولت را با این دو لوله بخاری سری کنیم .
                    با این کار آب خنک از بخاری داخلی پیکان رد می شه و باعث خنک شدن فضای داخل ماشین می شه .

                    این موارد تئوری قضیه بود ، باید ببینیم توی عمل این کار جواب می ده یا نه .
                    انشالله جمعه وانت یکی از بچه ها را می گیرم ، توی حیاط تو حالت خاموش ، یک کلمن بزرگ بر می دارم ، توش را پر از آب و یخ می کنم ، یک پمپ کف کش می اندازم داخل کلمن و با کمی لوله کشی و آب را از بخاری رد می کنم ، ببینم اصلا با عبور آب صفر درجه از بخاری آیا فضا خنک می شه یا نه .
                    اگر اوکی بود

                    باید روی سیستمی کار کنیم که بتوانیم آب خنک داخل ماشین تولید کنیم . . یکی از اون ها هم همین المان ها که با اضافه کردن یک دینام مستقل روی ماشین برقش را تامین کنیم . و تمام


                    فقط من نمی دونم در صورتی که دمای سمت گرم را فیکس روی 50 درجه نگه داریم ، آبا قسمت سرد در صورتی که مس و عایق باشه ، آیا می توانه با عبور آب ، دمای اب را به حد قابل قبولی پایین بیاره یا نه !؟

                    دیدگاه


                      پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                      نوشته اصلی توسط Mahdy111
                      سینا جان ، چیزی که مسلمه ، این کولر دستساز نمی تونه به خاطر محدودیت هایی که داره نمی تونه با یک کولر کمپرسی مقایسه بشه
                      ولی در صورتی که ساده طراحی بشه و نصب و راه اندازیش هم راحت باشه ، خیلی عالی می توانه یک راننده وانت را که معمولا هم تک سرنشین هست ، از این گرما نجات بده ، یا به قولی بهتر از هیچی هست دیگه ، هزینه زیادی هم نداره که


                      اما یک مورد دیگه که برای ساده سازی طرح به ذهنم رسید
                      در حالت عادی آبی که میاد برای بخاری پیکان ، آبی هست که از موتور خارج می شه و دمای اون حدود 70 تا 80 درجه هست ، اما ما به این آب احتیاجی نداریم .
                      اما آبی که وارد موتور می شه مسلما دمای اون خیلی کمتره ، چقدره را نمی دونم ، اگر ما بیاییم و بدون هیچ گونه تجهیزات جانبی دیگه ، یک انشعاب مستقیم بعد از رادیاتور خود ماشین بگیریم احتمالا بعد از واتر پمپ (یعنی خنک ترین آبی که توی سیستم اتومبیل در گردش هست ) و اون را به قسمت گرم المان ببریم و از اون عبور بدیم و دوباره به رادیاتور برگردونیم ، کلی از دردسر خنک کنندگی کم می شه ، نیازی به پمپ و مخزن و رادیاتور مجزا هم نداریم.

                      اما در مورد بخش سرما ، داخل خود وانت پیکان سیستم فن و رادیاتور بخاری موجوده و نیازی به هیچ سیستم یا پنجره و دریچه جدیدی نیست . دو تا لوله اومده توی کاپوت ماشین که ما باید یک مخزن عایق + یک پمپ 12 ولت را با این دو لوله بخاری سری کنیم .
                      با این کار آب خنک از بخاری داخلی پیکان رد می شه و باعث خنک شدن فضای داخل ماشین می شه .

                      این موارد تئوری قضیه بود ، باید ببینیم توی عمل این کار جواب می ده یا نه .
                      انشالله جمعه وانت یکی از بچه ها را می گیرم ، توی حیاط تو حالت خاموش ، یک کلمن بزرگ بر می دارم ، توش را پر از آب و یخ می کنم ، یک پمپ کف کش می اندازم داخل کلمن و با کمی لوله کشی و آب را از بخاری رد می کنم ، ببینم اصلا با عبور آب صفر درجه از بخاری آیا فضا خنک می شه یا نه .
                      اگر اوکی بود

                      باید روی سیستمی کار کنیم که بتوانیم آب خنک داخل ماشین تولید کنیم . . یکی از اون ها هم همین المان ها که با اضافه کردن یک دینام مستقل روی ماشین برقش را تامین کنیم . و تمام


                      فقط من نمی دونم در صورتی که دمای سمت گرم را فیکس روی 50 درجه نگه داریم ، آبا قسمت سرد در صورتی که مس و عایق باشه ، آیا می توانه با عبور آب ، دمای اب را به حد قابل قبولی پایین بیاره یا نه !؟
                      فرمایشات شما همه صحیح هستند
                      اما اگر دلتا تی TEC حدود 80 -90 واقعی بود نه 50 - 60 واقعی
                      دمایه خروجی رادیات خیلی برای کار ما بالاست (من قلا روش فکر کردم)
                      قبلا هم برایه وانت پیکان یک مدل ساختم ولی جواب خوب نداد
                      ماشین به گفته اروین خان یک کوره آتیشه
                      کولر پراید که حدود 2000 بی تی یو هست
                      در آفتاب کم میاره
                      باز خودتون میدونید
                      آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : https://www.eca.ir/forums/thread55009.html
                      مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: https://www.eca.ir/forums/thread31760.html
                      _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

                      دیدگاه


                        پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                        سینا جان دمای خروجی رادیاتور چند درجه هست ؟! به نظر من حدود 50 درجه هست

                        فکر کنم با تصویری که در زیر کشیدم بتوانیم 10 15 درجه دیگه بازم دما را کاهش بدیم ، و بعد به المان بدیم

                        دیدگاه


                          پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                          سلام دوست عزیز
                          دمایه خروجی رادیات بستگی به ترموستاد ماشین داره و تا به اون درجه نرسه , درب خروج رادیاتور باز نمیشه
                          فکر کنم ترموستات هایه ماشین حدود 75 - 85..... درجه باشه
                          آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : https://www.eca.ir/forums/thread55009.html
                          مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: https://www.eca.ir/forums/thread31760.html
                          _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

                          دیدگاه


                            پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                            المان خوب و ارزان قیمت رو از کدوم سایت تهیه کنیم
                            آخه یه سایت 33 زده یکی دیگه 19 و ...

                            دیدگاه


                              پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                              تست اولیه انجام شد

                              تصویر


                              آب شیر از شلنگ سبز رنگ وارد بخاری پیکان وانت می شه و از شلنگ سفید رنگ خارج و می ره به سمت باغچه !
                              دمای آب ورودی را اندازه گرفتم 20 درجه بود که خنک حساب می شه و برای خوردن مطبوعه

                              ماشین زیر آفتاب بود و وقتی وارد ماشین شدم دمای داخل ماشین بالای 50 درجه !!
                              حدود 20 دقیقه ای بخاری روشن بود (بخاری که الان تبدیل شده به کولر !! )
                              تمام دریچه ها به جز درجه های جلویی را بستم ، بادی که دریچه ها می زد ، حدود 33 درجه بود !
                              دمای اتاق هم بعد از چند دقیقه به 33 درجه رسید و دیگه تغییری نکرد . البته منم بیش از 15 20 دقیقه تست نکردم ، اما چیزی که مشخص بود اینه که بادی که می زد اصلا گرم نبود ، سرد هم نبود !!

                              نتیجه گیری اینکه ، آب سردی که از بخاری رد می شه باید دماش بیاد زیر 20 درجه ، به زودی این آزمایش را با کلمن آب یخ و سیستم مدار بسته هم تکرار می کنم احتمال زیاد نتیجه خیلی بهتری بگیریم .

                              و اما سوال : دوستان رادیاتور بخاری وانت پیکان چطوری باز می شه ، می خوام باز کنم ببینم اونجا چه تغییراتی می شه اعمال کرد ، از تعویض فن ها برای کاهش صدا گرفته تا تویض رادیاتور بخاری و ...

                              دیدگاه


                                پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                                تست جالبی کردین فکر میکنی بتونی دمای هوارو به زیر 15 درجه برسونی؟

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...