اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کلاچ اتوماتیک!!!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

    خیلی از این کلاچ های برقی سایز استاندارد دارن و دقیقا جای کلاچ ماشین قرار می گیرن. قیمتشون بالای 100 میشه اما اونقدر کارو راحت می کنن که خیلی وقتا ارزششو داره. یه سر باید بری سعدی و آمار بگیری.
    اگه هم با همین کلاچ ماشین بخوای کار کنی:
    نکته اینه که واسه حرکتهای رفت و برگشتی با سیکل بالا جکها یا مکانیزم های لنگ بهتر از تابیدن سیم دور قرقره هستن.
    مکانیزم لنگ به که بیشترین عمر رو داره از یک میل لنگ و یک اهرم تشکیل شده که به سر یک موتور-گیربکس کوپل میشه . مثل خود میل لنگ ماشین یا موتور سیکلت

    جکها هم یا پنوماتیکند یا هیدرولیک. هردو نیاز به یک پمپ داند تا فشار لازم رو تامین کنه. پمپ می تونه برقی باشه و یا با تسمه به خود موتور اتومبیل کوپل بشه. مثلا پمپ بنزین برقیه اما پمپ آب با تسمه کوپل شده. پمپ و کمپرسور پنوماتیک دقیقا مثل سیستم کولر ماشینه.

    پیشنهاد خود من مکانیزم لنگه. می تونی از میل لنگ موتور سیکلت استفاده کنی یا اینکه سفارش بدی بتراشند. آماده ارزونتره. از خود دسته پیستون موتور سیکلت هم می تونی برای انتقال نیرو به پدال استفاده کنی. موتور حتما باید گیربکس داشته باشه تا بتونه نیروی لازم رو تامین کنه.
    با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

    دیدگاه


      #62
      پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

      نوشته اصلی توسط ahmadmn
      خیلی از این کلاچ های برقی سایز استاندارد دارن و دقیقا جای کلاچ ماشین قرار می گیرن. قیمتشون بالای 100 میشه اما اونقدر کارو راحت می کنن که خیلی وقتا ارزششو داره. یه سر باید بری سعدی و آمار بگیری.
      اگه هم با همین کلاچ ماشین بخوای کار کنی:
      نکته اینه که واسه حرکتهای رفت و برگشتی با سیکل بالا جکها یا مکانیزم های لنگ بهتر از تابیدن سیم دور قرقره هستن.
      مکانیزم لنگ به که بیشترین عمر رو داره از یک میل لنگ و یک اهرم تشکیل شده که به سر یک موتور-گیربکس کوپل میشه . مثل خود میل لنگ ماشین یا موتور سیکلت

      جکها هم یا پنوماتیکند یا هیدرولیک. هردو نیاز به یک پمپ داند تا فشار لازم رو تامین کنه. پمپ می تونه برقی باشه و یا با تسمه به خود موتور اتومبیل کوپل بشه. مثلا پمپ بنزین برقیه اما پمپ آب با تسمه کوپل شده. پمپ و کمپرسور پنوماتیک دقیقا مثل سیستم کولر ماشینه.

      پیشنهاد خود من مکانیزم لنگه. می تونی از میل لنگ موتور سیکلت استفاده کنی یا اینکه سفارش بدی بتراشند. آماده ارزونتره. از خود دسته پیستون موتور سیکلت هم می تونی برای انتقال نیرو به پدال استفاده کنی. موتور حتما باید گیربکس داشته باشه تا بتونه نیروی لازم رو تامین کنه.
      اجمد جان چقدر تو اطلاعات داری خوشم اومد :nice:

      پس با این حساب همون سیستم من از همه جمع و جور تره! :biggrin: گیریبکس رو نمیشه حذف کرد پس!

      دیدگاه


        #63
        پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

        کوچیکترتیم دایی
        اصلا ذات موتور برای سرعت بالست و زور کم.اگه با تئوری الکترومغناطیس در موتور ها آشنا بشی می بینی که گشتاور موتور ها محدودیت فیزیکی داره. شاید در آینده هسته هایی از جنس غیر آهن بسازن که قدرت آهنربایی خفنی داشته باشه و اشباع نره. اما فعلا که همین آهن در هسته ی موتورها استفاده میشه و چون در میدان های کوچیک به اشباع میره نمی شه مغناطیس قوی ساخت و گشتاور رو بالا برد. اما تا دلت بخواد سرعت قابل افزایشه. الان موتورهای 100000 دور در دقیقه هم ساختند. البته به ماها نمی دن.

        پرچونگی بسه. اگه گیربکس یا تسمه پولی نذاری و قدرت رو افزایش ندی مجبوری موتور با زور زیاد بخری که باز همون قیمت در میاد و مصرف برقشم بیشتره
        با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

        دیدگاه


          #64
          پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

          نوشته اصلی توسط ahmadmn
          کوچیکترتیم دایی
          اصلا ذات موتور برای سرعت بالست و زور کم.اگه با تئوری الکترومغناطیس در موتور ها آشنا بشی می بینی که گشتاور موتور ها محدودیت فیزیکی داره. شاید در آینده هسته هایی از جنس غیر آهن بسازن که قدرت آهنربایی خفنی داشته باشه و اشباع نره. اما فعلا که همین آهن در هسته ی موتورها استفاده میشه و چون در میدان های کوچیک به اشباع میره نمی شه مغناطیس قوی ساخت و گشتاور رو بالا برد. اما تا دلت بخواد سرعت قابل افزایشه. الان موتورهای 100000 دور در دقیقه هم ساختند. البته به ماها نمی دن.

          پرچونگی بسه. اگه گیربکس یا تسمه پولی نذاری و قدرت رو افزایش ندی مجبوری موتور با زور زیاد بخری که باز همون قیمت در میاد و مصرف برقشم بیشتره
          ما بیشتر :nice:

          موتورو حلش میکنم فقط باید شروع کنم به ساخت گیربکس که وقتم خیلی کمه شاغلم آخه ولی دیگه کم کم میرم تو کارش ...

          دیدگاه


            #65
            پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

            موتورو حلش میکنم فقط باید شروع کنم به ساخت گیربکس که وقتم خیلی کمه شاغلم آخه ولی دیگه کم کم میرم تو کارش ...
            گیربکس رو چطوری می سازی؟
            اگه ممکنه خلاصه ای از نتیجه هایی که طی این پنج صفحه بحث و گفتگو گرفتید، بنویسید چون تو این مطالب سر در گم شدم. تو باغ نیستم. :mrgreen:
            کنکوری 90 دیروز،آ‌دانشجو مهندسی نرم افزار پلی تکنیک امروز!

            دیدگاه


              #66
              پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

              نوشته اصلی توسط وحید
              موتورو حلش میکنم فقط باید شروع کنم به ساخت گیربکس که وقتم خیلی کمه شاغلم آخه ولی دیگه کم کم میرم تو کارش ...
              گیربکس رو چطوری می سازی؟
              اگه ممکنه خلاصه ای از نتیجه هایی که طی این پنج صفحه بحث و گفتگو گرفتید، بنویسید چون تو این مطالب سر در گم شدم. تو باغ نیستم. :mrgreen:
              سلام وحید

              ببین گیریبکس ساختن خیلی اصولیه تا اونجایی که من فهمیدم ولی من یه جمله ای دارم همیشه با کار میبرم و اون اینه:

              من با دندون هم شده درستش میکنم! :icon_razz:

              حالا بگذریم

              البته تئوری ساختش سادس و اینطوریه که 2 تا چرخ دنده که خریدم رو کنار هم با یه نیروی خیلی زیاد باید جوری نگهداشت که تکون نخورن و با چرخیدنش اشکالی پیش نیاد ! همین


              راستش پیشرفت پروژه = هیچی :nice:

              ولی کلا داریم روی گیریبکس و انتخاب انتقال نیرو به کلاچ بحث میکنیم یه عکسی گذاشتم از آخرین طرحی که به ذهنم رسیده برو ببین تو همین صفحه هم باید باشه


              دیدگاه


                #67
                پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

                اونو دیده بودم. منظورم جمع بندی تا الانه.
                کنکوری 90 دیروز،آ‌دانشجو مهندسی نرم افزار پلی تکنیک امروز!

                دیدگاه


                  #68
                  پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

                  ممنون که تو این سه روز که ما نبودیم این همه جواب دادین. :angry:
                  کنکوری 90 دیروز،آ‌دانشجو مهندسی نرم افزار پلی تکنیک امروز!

                  دیدگاه


                    #69
                    پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

                    نوشته اصلی توسط وحید
                    ممنون که تو این سه روز که ما نبودیم این همه جواب دادین. :angry:
                    جواب شمارو 2 تا پست بالاتر دادم :rolleyes:

                    دیدگاه


                      #70
                      پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

                      سلام

                      احمد جان من حرف های زدو نقیصی درمورد درایو کردم موتور DC شنیدم!

                      برای کار ما باید سرعت یه DC آ‌موتور هم تحت کنترول باشه برای اینکار باید از پل ترانزیستوری استفاده بشه دیگه؟ یا من باز دارم اشتباه میکنم؟

                      با چه فرکانسی؟

                      با Duty Cycle سرعت تنظیم میشه؟


                      دیدگاه


                        #71
                        پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

                        بله آروین جان
                        اگه قرار باشه سرعت و جهت موتور کنترل بشه نیاز به پل ترانزیستوری داریم.
                        واسه موتورهای کوچیک مثلا 24 ولت 3 آمپر من از L6203 استفاده می کنم و برای موتورهای کمی بزرگتر از BST7710
                        http://www.chip-electronic.com/fa/?generate=gallery&wtkbsfurdds=196d57a8-fa28-4aa6-8ba0-1f0e6d1d1b88
                        واسه موتورهای خفن هم از چهارتا ماسفت با IR2113

                        همه ی اینها باید توسط یه میکرو هدایت بشن وگرنه کاری نمی کنند.

                        با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

                        دیدگاه


                          #72
                          پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

                          نوشته اصلی توسط ahmadmn
                          بله آروین جان
                          اگه قرار باشه سرعت و جهت موتور کنترل بشه نیاز به پل ترانزیستوری داریم.
                          واسه موتورهای کوچیک مثلا 24 ولت 3 آمپر من از L6203 استفاده می کنم و برای موتورهای کمی بزرگتر از BST7710
                          http://www.chip-electronic.com/fa/?generate=gallery&wtkbsfurdds=196d57a8-fa28-4aa6-8ba0-1f0e6d1d1b88
                          واسه موتورهای خفن هم از چهارتا ماسفت با IR2113

                          همه ی اینها باید توسط یه میکرو هدایت بشن وگرنه کاری نمی کنند.

                          1 سوال شنیدم فرکانس کاری این پل ها محدودیت داره بخاطر طبیعت پل بودنش آره؟ و قدرت و سرعت در این حالت درایوکردن خیلی هم به فرکانش وابستس! درسته؟

                          دیدگاه


                            #73
                            پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

                            نه چندان درسته نه چندان غلط.
                            این روزها با ماسفت درایور های پیشرفته ، محدودیت توپولوژی داره از بین میره و می تونیم با هر سرعتی که قطعات اجازه میده سوئیچ کنیم.

                            من پل رو تا 50 کیلوهرتز هم استفاده کردم بدون مشکل.
                            با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

                            دیدگاه


                              #74
                              پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

                              حالا یه سوال! این ماشین های دنده اوتوماتیک به چه درد میخورن پس ؟

                              دیدگاه


                                #75
                                پاسخ : کلاچ اتوماتیک!!!

                                حالا یه سوال! این ماشین های دنده اوتوماتیک به چه درد میخورن پس ؟
                                دوست عزیز این سیستم دنده اتوماتیک نیست، کلاچ اتوماتیکه. دنده اتوماتیک کار کارخانه هاست نه یه نفر.
                                کنکوری 90 دیروز،آ‌دانشجو مهندسی نرم افزار پلی تکنیک امروز!

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X