اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ترمز دینامیکی (Dynamic brake resistor) در موتور های AC

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : ترمز دینامیکی (Dynamic brake resistor) در موتور های AC

    این عمل باعث ایجاد قطبهای غیر هم نام مغناطیسی (اهنربا)درون موتور شده ودرنتیجه باعث جذب روتورداخلی میشود.


    لطفا یه ذره دقیقتر توضیح بدین.
    هر آبروی که اندوختم ز دانش و دین
    نثار خاک ره آن نگار خواهم کرد. (حافظ)

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : ترمز دینامیکی (Dynamic brake resistor) در موتور های AC

      سلام عزیزان
      این مطلب فکر کنم مفید باشه
      منم چیز زیادی نمی دونم
      http://www.engineersedge.com/instrumentation/components/dynamic_braking_resistors_calculations.htm

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : ترمز دینامیکی (Dynamic brake resistor) در موتور های AC

        اگه بتونیم یه اثبات خوبی برای فرمول های ارئه شده در لینکی که دوست عزیزمون rezababa قید کرده بیاریم مشکل محاسبه مقدار و توان مقاومت رو حل کردیم.
        می مونه مفهوم ترمز گیری درایو ها که ترکیبی از ترمز دینامیکی با ترمز dc هستش.
        چیزی که تا الان من به اون رسیدم رو بیان میکنم تا شاید بتونیم بحثمون رو بهتر ادامه بدیم:

        یکی از روشهای ترمز در موتور های dc روش ترمز دینامیکی هستش بدین شکله که مدار آرمیچر از شبکه جدا شده و به یه مقاومت تحت عنوان dynamic braking resistor وصل می شه تا انرژی جنبشی محور بوسیله آرمیچر ابتدا تبدیل به انرژی الکتریکی شده ( حالت ژنراتوری) و این انرژی در DB resistor که مقاومتی با توان بالاست تلف بشه. در این حالت، سیم پیچی تحریک، برای اینکه حالت ژنراتوری داشته باشیم به شبکه وصل باقی می ماند.
        عیب این روش در این است که مقدار نیروی ترمز کننده بستگی به ولتاز آرمیچر داشته و با کاهش سرعت و کاهش ولتاز آرمیچر نیروی ترمزی کاهش یافته و هنگاه توقف کامل موتور دیگر ترمزی در کار نیست.





        روش دوم تزریق dc هستش که در موتور های ac بعد از جدا شدن موتور از شبکه، با اعمال ولتاژ dc به موتور، پلاریته استاتور تغیر یافته و در روتور نیز القا شده و قطبهای غیر همنام همدیگر را جذب کرده و موتور تا زمانی که در استاتور ولتاژ dc داریم در حالت ترمز باقی می ماند.







        در درایو های موتور های ac که بحث ماست از تلفیقی از این دو روش استفاده می شه. یعنی هم مقاومت دینامیکی رو به درایو وصل می کنیم و هم تنظیمات ولتاژ dc رو انجام میدیم.
        عملکرد درایو ها دقیقا به چه شکلی هستش ( چطور روشی رو که در موتورهای dc استفاده می شه در موتور ac انجام میشه )
        هر آبروی که اندوختم ز دانش و دین
        نثار خاک ره آن نگار خواهم کرد. (حافظ)

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : ترمز دینامیکی (Dynamic brake resistor) در موتور های AC

          برای ترمز موتور های ac تک فاز کسی نظری داره؟ ؟
          [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : ترمز دینامیکی (Dynamic brake resistor) در موتور های AC

            اعمال ولتاژ dc به سیم پیچ موتور ac چه حالتی به وجود میاره ؟؟
            [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : ترمز دینامیکی (Dynamic brake resistor) در موتور های AC

              [quote author=kavire82 link=topic=33980.msg167487#msg167487 date=1261148748]
              مفهوم اینکه تزریق ولتاژ DC باعث ترمز موتور AC می شه چیه؟؟؟؟ ( یعنی اینکه چه اتفاقی تو موتور میافته)
              این نوع ترمز مغناطیسی که من تو عمل دارم اون رو می بینم به چه شکلی بوجود میاد. موتور دقیقا تو مدت زمانی که من تو درایو براش تعریف می کنم عمل ترمز گیری رو انجام میده و خیلی هم عالیه و اصلا هم کند نیست. مشکل من تو تئوری این قضیه است که چطور . . . ؟؟؟؟ :eek:

              سلام دوست عزیز. وقتی منبع ولتاژ DC رو به یه فاز اعمال می کنیم انگار یه منبع DC رو بستیم به یه سیم پیچ. یک میدان مغناطیسی ثابت تولید می کنه عین یه آهنربای مغناطیسی. خوب کار آهنربا هم که مشخصه، می کشه. در واقع یه فاز استاتور آهنربا می شه و روتور رو که داره می چرخه می کشه و قفلش می کنه. البته این قضیه رو میتونیم از دید القای شار روی سیم پیچ روتور و ایجاد گشتاور ترمزی هم بررسی کرد.

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X