اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

    بله فرمایشات همه آقایون کاملا درسته.
    منظور بنده هم این نیست که نمیشه به کنتاکتور اطمینان کرد، بلکه میخواستم این رو بگم که نباید اطمینان 100 درصد کرد و ایده آل به هر چیزی نگاه کرد. کلا نگاه صفر و صدی به هر چیز، مال افراد بی اطلاع و نا آشنا به موضوع هست. آدم وقتی از نزدیک با موضوعی برخورد میکنه تازه متوجه نقاط ضعف و قوت اون میشه و یاد میگیره که چطور بهترین استفاده رو ازش بکنه.
    بخاطر همین برای بالا بردن ضریب اطمینان دستگاه، همیشه تا حد امکان تو زمانهای طولانی از این روش استفاده نمی کنم. کنتاکتور در اصل برای سوئیچ ساخته شده. برخلاف رله ها که تو مارکهای خوبش هم سازنده تا 100 هزار بار سوئیچ رو اعلام میکنه،برای یه کنتاکتور خوب این پارامتر تا 10 میلیون باره. البته خیلی بیش از اینها جواب میده ولی قابلیت اطمینانش کم میشه.
    توی یه کار خونه ای یه تابلو بود. حدود 40 تا کنتاکتور تله مکانیک قدیمی که هر کدوم حدود روزی 30 هزار بار سوئیچ می کردن. شما ضربش کنین تو یه سال یا چند سال ببینین چقدر میشه.
    البته چون خیلی قدیمی بودن، آخرش ورشون داشتم و بجاشون plc گذاشتم. ولی تا لحظه آخر مردونه کار میکردن.

    غیر از این حرفها که بعد فنی قضیه س، یه مسئله دیگه اینه که الان کمتر کسی حاضر میشه برای یه همچین کاری بره مثلا 100 هزار تومان پول واسه کنتاکتور خوب بده، بیش از 90 درصد آدما تو این موقعیتها میرن کنتاکتور 20 تومنی چینی میخرن. تازه اینجا همون تایمر جواب میده و اصلا نیازی به کنتاکتور نیست.
    کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

      نوشته اصلی توسط نو رسیده


      غیر از این حرفها که بعد فنی قضیه س، یه مسئله دیگه اینه که الان کمتر کسی حاضر میشه برای یه همچین کاری بره مثلا 100 هزار تومان پول واسه کنتاکتور خوب بده، بیش از 90 درصد آدما تو این موقعیتها میرن کنتاکتور 20 تومنی چینی میخرن. تازه اینجا همون تایمر جواب میده و اصلا نیازی به کنتاکتور نیست.
      کاملا درسته

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

        سلام دوباره و با تشکر از دوستان بخاطر پست های پر و پیمونی که نوشتن ، ممنون !

        یه سوال و مشکل دیگه برام پیش اومد! این تایمر هایی که قراره استفاده بشه Hager E711 هستش، که تو برگه فنیش دیدم 16 آمپر رو برای بارهای مقاومتی میتونه تحمل کنه و برای بارهای القایی ( مثل موتور ) آمپر خروجیش رو 3 آمپر زده.. با این اوصاف نمیشه تنها از تایمر استفاده کرد درسته ؟ موتورم پیزی حدود 1 اسب قدرت داره.
        به رویاهات فکر کن!!

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

          شما خیلی کار رو سخت می گیری. یه کنتاکتور خوب ارزون بخر مثل ال اس یا هیوندای. هم قیمتشون ارزونه هم کیفیتشون بالاست. هم فکرت راحت میشه شب با خیال راحت میگیری می خوابی.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

            نوشته اصلی توسط pinkplus
            شما خیلی کار رو سخت می گیری. یه کنتاکتور خوب ارزون بخر مثل ال اس یا هیوندای. هم قیمتشون ارزونه هم کیفیتشون بالاست. هم فکرت راحت میشه شب با خیال راحت میگیری می خوابی.
            ما هم خیلی وقته داریم اینو میگیم ولی ....
            ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

            کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

              دوستان سیم بندیش رو با نرم افزار پینت بکشن اگه زحمتی نیس
              برو شیر درنده باش ای دغل میانداز خود را چو روباه شل
              راهنمایی در مورد ساخت فلزی اب

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

                سیم بندیش کاری نداره که
                تایمر سه 5 تا جای اتصال داره
                2 تا مربوط به بوبینش هست با نام های a1 & a2خروجیش هم با نام های 16 و 18 مشخص شده و 15 مشترک بین این دو شماره هستش 16 کنتاکت باز و 18 بسته (البته روی کاتالوگ چک کنین)
                کنتاکتور هم اگه کمکی نداشته باشه دو تا از ورودی هاش مربوط به بوبین با نام های A1&A2 و سه تا هم مربوط به قدرت هستش.
                حالا اگه سیم بندی را هم احتیاج دارین و با توضیحات نتونستین تجسم کنین برای شما عزیزان رسمش کنم

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

                  با تشکر دوباره از دوستان بنده چون تجربه چنین کاریو نداشتم به همین خاطره که بقول شما کار رو سخت کردم :agree:

                  اینم اون مداری که باید استفاده کنیم :

                  به رویاهات فکر کن!!

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : مدار راه انداز موتور با استفاده از کنتاکتور

                    درسته ولی شما تایمرت رو چک کن چون معمولا تایمر ها یه رله دارن که باید به یه پایه اش فاز بدی و وقتی تایمر فعال شد پایه دیگه اش برق دار میشه

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X