سلام
قبل از اینکه سوالمُ مطرح کنم
من برق نخواندم و اصلا به دانشگاه نرفتم برای همین بصورت تخصصی نمی تونم بفهمم اما بخاطر از فیزیکی و بخصوص مباحث انرژی خوشم می اومده خیلی مطالب علمیُ تا الان دنبال کردم و مقالات علمی خواندم و ویدیوهای علمی دیدم لطفا ساده توضیح بدید که بتونم بفهمم زیاد فرمول بکار نبرید
سوالم در مورد موتور الکتریکی کاملا سیم پیچی شده هست که یک قسمتشُ نمی تونم بفهمم
اگر بلفرض قرار باشه با باتری کار کنه توی باتری معمولا یک بار الکترون رو ذخیره می کنن که معمولا مثبت هست و برای دشارژ از بار منفی استفاده می کنن چطوری یک موتوری که کاملا سیم پیچی شده هست و خبری از آهن ربا نیست توی موتور بار مثبت و منفی ایجاد میشه درحالی که از باتری فقط مثلا بار مثبت به موتور انتقال داده میشه
راجب کوموتاتور هم می دونم اما باره مثبت یا منفی ایجاد نمی کنه فقط جریان رو عوض می کنه، برای چرخش باید بار مثبت و منفی همدیگرو جذب کنن که به چرخش در بیاد اما اینُ هرچی راجبش سرچ کردم و راجبش فکر کردم نتونستم راهشو پیدا کنم
چجوری بار جریان الکتریکی برای چرخش دائمی تغییر می کنه درحالی که مثلا فقط بار مثبت از باتری وارد آرماتور میشه
کلا باتری جریان مثبت و منفی نداره فقط یکی از این دو توش ذخیره میشه
اصلا همچین چیزی ممکن هست؟
چجوری تبدیل بار الکتریکی اتفاق می افته
می خوام یک موتور الکتریکی با نرم افزار طراحی کنم درواقع یک موتور جدید ابداع کنم نه اینکه کپی کنم واسه همین لازمه که جریان الکتریکی درون سیم پیچ هارو بطور کامل بفهمم لطفا اگر کسی اطلاعاتش بالاست توضیح بده
لطفا یک توضیح کاملی راجبش بهم بدید فقط زیاد تخصصی توضیح ندید همونطور که گفتم سوادشو ندارم
یه چند سوال جزئی خارج از این بحث دارم
آیا نزدیک شدن فلز مس به فیلد های آهن ربا باعث سنگینی فلز میشه تا حدودی؟
چرا از سایش برای ساخت موتورها استفاده می کنن در قسمت کوموداتور که تا الان هم همه جا همینطوره درحالی که می دونن این کار باعث خرابی موتور به مرور زمان میشه و باعث هدر رفت نیرو میشه و بالا رفتن مصرف انرژی میشه و ایجاد گرمای زیاد تا حدی که اگر سیستک خنک سازی نباشه در دور های بالا موتور آتیش میگیره؟ و جالب اینه که از همین موتورها بعنوان ژنراتور هم استفاده می کنن روش برای دریافت الکتریسیته به همون شیوه ی قبلی هست یعنی سایش که باعث میشه به سرعت متوقف بشه و یک ویدیوی مزحک توی یوتیوب دیدم که یک بدنساز خیلی قوی با پاییدون زدن یک نون تست رو می پزه و به سختی می تونه 700 وات انرژی به جریان بندازه آیا اینا فقط برای اینه که بگن انرژی سخت بدست میاد یا اینکه واقعا همینطوره؟
درحالی که اگر همون شخص بدنساز از موتور براشلس مثلا 30 آهنرباهِ بعنوان ژنراتور استفاده می کرد این موتور ها فشار کمتری لازم دارن و وصل یک سیستم هیدرولیکی بسیار ساده به پاییدون ها تا 5 کیلووات رو راحت بدست بیاره یعنی نه با پا بلکه بشینه رو زمین و با دست پاییدون هارو راحت بچرخونه و اگر با پا انجام بده می تونه بالای 20 کیلو وات بشه این تصور من هست که با افزایش آهن ربا ها مثلا به 100 تا و بیست قسمت به جریان انداختن الکتریسیه می تونه خیلی خیلی بیشتر بشه
سرچ کنید olympic cyclist vs toaster ویدیوش میاد
همین چند سوال جزئی حسابی یه زمانی ذهنمو مشغول کردن که آیا از نظر علمی کاری که انجام میدن فقط در همون حد امکان پذیره یعنی قوانین فیزیک اجازه نمیده یا کارشون از اینکه نشون بدن انرژی سخت بدست میاد عمدی هست
چون بنظر خودم با بکار بردن یک ماده ی رسانای نرم پرز مانند همون قسمت کوچولوی انتقال الکتریسیته میشه جلوی استحکاکُ تا 60 درصد گرفت تازه این فقط 1 بخشش هست و میشه به 99 درصد رسوندش طوریکه انگار آرماتور که توی فیلدهای آهنربا می چرخه انگار بلفرض به هیجا وصل نیست و به هیچی برخورد نمی کنه
قبل از اینکه سوالمُ مطرح کنم
من برق نخواندم و اصلا به دانشگاه نرفتم برای همین بصورت تخصصی نمی تونم بفهمم اما بخاطر از فیزیکی و بخصوص مباحث انرژی خوشم می اومده خیلی مطالب علمیُ تا الان دنبال کردم و مقالات علمی خواندم و ویدیوهای علمی دیدم لطفا ساده توضیح بدید که بتونم بفهمم زیاد فرمول بکار نبرید
سوالم در مورد موتور الکتریکی کاملا سیم پیچی شده هست که یک قسمتشُ نمی تونم بفهمم
اگر بلفرض قرار باشه با باتری کار کنه توی باتری معمولا یک بار الکترون رو ذخیره می کنن که معمولا مثبت هست و برای دشارژ از بار منفی استفاده می کنن چطوری یک موتوری که کاملا سیم پیچی شده هست و خبری از آهن ربا نیست توی موتور بار مثبت و منفی ایجاد میشه درحالی که از باتری فقط مثلا بار مثبت به موتور انتقال داده میشه
راجب کوموتاتور هم می دونم اما باره مثبت یا منفی ایجاد نمی کنه فقط جریان رو عوض می کنه، برای چرخش باید بار مثبت و منفی همدیگرو جذب کنن که به چرخش در بیاد اما اینُ هرچی راجبش سرچ کردم و راجبش فکر کردم نتونستم راهشو پیدا کنم
چجوری بار جریان الکتریکی برای چرخش دائمی تغییر می کنه درحالی که مثلا فقط بار مثبت از باتری وارد آرماتور میشه
کلا باتری جریان مثبت و منفی نداره فقط یکی از این دو توش ذخیره میشه
اصلا همچین چیزی ممکن هست؟
چجوری تبدیل بار الکتریکی اتفاق می افته
می خوام یک موتور الکتریکی با نرم افزار طراحی کنم درواقع یک موتور جدید ابداع کنم نه اینکه کپی کنم واسه همین لازمه که جریان الکتریکی درون سیم پیچ هارو بطور کامل بفهمم لطفا اگر کسی اطلاعاتش بالاست توضیح بده
لطفا یک توضیح کاملی راجبش بهم بدید فقط زیاد تخصصی توضیح ندید همونطور که گفتم سوادشو ندارم
یه چند سوال جزئی خارج از این بحث دارم
آیا نزدیک شدن فلز مس به فیلد های آهن ربا باعث سنگینی فلز میشه تا حدودی؟
چرا از سایش برای ساخت موتورها استفاده می کنن در قسمت کوموداتور که تا الان هم همه جا همینطوره درحالی که می دونن این کار باعث خرابی موتور به مرور زمان میشه و باعث هدر رفت نیرو میشه و بالا رفتن مصرف انرژی میشه و ایجاد گرمای زیاد تا حدی که اگر سیستک خنک سازی نباشه در دور های بالا موتور آتیش میگیره؟ و جالب اینه که از همین موتورها بعنوان ژنراتور هم استفاده می کنن روش برای دریافت الکتریسیته به همون شیوه ی قبلی هست یعنی سایش که باعث میشه به سرعت متوقف بشه و یک ویدیوی مزحک توی یوتیوب دیدم که یک بدنساز خیلی قوی با پاییدون زدن یک نون تست رو می پزه و به سختی می تونه 700 وات انرژی به جریان بندازه آیا اینا فقط برای اینه که بگن انرژی سخت بدست میاد یا اینکه واقعا همینطوره؟
درحالی که اگر همون شخص بدنساز از موتور براشلس مثلا 30 آهنرباهِ بعنوان ژنراتور استفاده می کرد این موتور ها فشار کمتری لازم دارن و وصل یک سیستم هیدرولیکی بسیار ساده به پاییدون ها تا 5 کیلووات رو راحت بدست بیاره یعنی نه با پا بلکه بشینه رو زمین و با دست پاییدون هارو راحت بچرخونه و اگر با پا انجام بده می تونه بالای 20 کیلو وات بشه این تصور من هست که با افزایش آهن ربا ها مثلا به 100 تا و بیست قسمت به جریان انداختن الکتریسیه می تونه خیلی خیلی بیشتر بشه
سرچ کنید olympic cyclist vs toaster ویدیوش میاد
همین چند سوال جزئی حسابی یه زمانی ذهنمو مشغول کردن که آیا از نظر علمی کاری که انجام میدن فقط در همون حد امکان پذیره یعنی قوانین فیزیک اجازه نمیده یا کارشون از اینکه نشون بدن انرژی سخت بدست میاد عمدی هست
چون بنظر خودم با بکار بردن یک ماده ی رسانای نرم پرز مانند همون قسمت کوچولوی انتقال الکتریسیته میشه جلوی استحکاکُ تا 60 درصد گرفت تازه این فقط 1 بخشش هست و میشه به 99 درصد رسوندش طوریکه انگار آرماتور که توی فیلدهای آهنربا می چرخه انگار بلفرض به هیجا وصل نیست و به هیچی برخورد نمی کنه
دیدگاه