اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درخواست راهنمایی در مورد موتور الکتریکی فقط سیم پیچی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    درخواست راهنمایی در مورد موتور الکتریکی فقط سیم پیچی

    سلام

    قبل از اینکه سوالمُ مطرح کنم
    من برق نخواندم و اصلا به دانشگاه نرفتم برای همین بصورت تخصصی نمی تونم بفهمم اما بخاطر از فیزیکی و بخصوص مباحث انرژی خوشم می اومده خیلی مطالب علمیُ تا الان دنبال کردم و مقالات علمی خواندم و ویدیوهای علمی دیدم لطفا ساده توضیح بدید که بتونم بفهمم زیاد فرمول بکار نبرید

    سوالم در مورد موتور الکتریکی کاملا سیم پیچی شده هست که یک قسمتشُ نمی تونم بفهمم
    اگر بلفرض قرار باشه با باتری کار کنه توی باتری معمولا یک بار الکترون رو ذخیره می کنن که معمولا مثبت هست و برای دشارژ از بار منفی استفاده می کنن چطوری یک موتوری که کاملا سیم پیچی شده هست و خبری از آهن ربا نیست توی موتور بار مثبت و منفی ایجاد میشه درحالی که از باتری فقط مثلا بار مثبت به موتور انتقال داده میشه
    راجب کوموتاتور هم می دونم اما باره مثبت یا منفی ایجاد نمی کنه فقط جریان رو عوض می کنه، برای چرخش باید بار مثبت و منفی همدیگرو جذب کنن که به چرخش در بیاد اما اینُ هرچی راجبش سرچ کردم و راجبش فکر کردم نتونستم راهشو پیدا کنم
    چجوری بار جریان الکتریکی برای چرخش دائمی تغییر می کنه درحالی که مثلا فقط بار مثبت از باتری وارد آرماتور میشه
    کلا باتری جریان مثبت و منفی نداره فقط یکی از این دو توش ذخیره میشه
    اصلا همچین چیزی ممکن هست؟
    چجوری تبدیل بار الکتریکی اتفاق می افته

    می خوام یک موتور الکتریکی با نرم افزار طراحی کنم درواقع یک موتور جدید ابداع کنم نه اینکه کپی کنم واسه همین لازمه که جریان الکتریکی درون سیم پیچ هارو بطور کامل بفهمم لطفا اگر کسی اطلاعاتش بالاست توضیح بده
    لطفا یک توضیح کاملی راجبش بهم بدید فقط زیاد تخصصی توضیح ندید همونطور که گفتم سوادشو ندارم


    یه چند سوال جزئی خارج از این بحث دارم
    آیا نزدیک شدن فلز مس به فیلد های آهن ربا باعث سنگینی فلز میشه تا حدودی؟
    چرا از سایش برای ساخت موتورها استفاده می کنن در قسمت کوموداتور که تا الان هم همه جا همینطوره درحالی که می دونن این کار باعث خرابی موتور به مرور زمان میشه و باعث هدر رفت نیرو میشه و بالا رفتن مصرف انرژی میشه و ایجاد گرمای زیاد تا حدی که اگر سیستک خنک سازی نباشه در دور های بالا موتور آتیش میگیره؟ و جالب اینه که از همین موتورها بعنوان ژنراتور هم استفاده می کنن روش برای دریافت الکتریسیته به همون شیوه ی قبلی هست یعنی سایش که باعث میشه به سرعت متوقف بشه و یک ویدیوی مزحک توی یوتیوب دیدم که یک بدنساز خیلی قوی با پاییدون زدن یک نون تست رو می پزه و به سختی می تونه 700 وات انرژی به جریان بندازه آیا اینا فقط برای اینه که بگن انرژی سخت بدست میاد یا اینکه واقعا همینطوره؟
    درحالی که اگر همون شخص بدنساز از موتور براشلس مثلا 30 آهنرباهِ بعنوان ژنراتور استفاده می کرد این موتور ها فشار کمتری لازم دارن و وصل یک سیستم هیدرولیکی بسیار ساده به پاییدون ها تا 5 کیلووات رو راحت بدست بیاره یعنی نه با پا بلکه بشینه رو زمین و با دست پاییدون هارو راحت بچرخونه و اگر با پا انجام بده می تونه بالای 20 کیلو وات بشه این تصور من هست که با افزایش آهن ربا ها مثلا به 100 تا و بیست قسمت به جریان انداختن الکتریسیه می تونه خیلی خیلی بیشتر بشه
    سرچ کنید olympic cyclist vs toaster ویدیوش میاد
    همین چند سوال جزئی حسابی یه زمانی ذهنمو مشغول کردن که آیا از نظر علمی کاری که انجام میدن فقط در همون حد امکان پذیره یعنی قوانین فیزیک اجازه نمیده یا کارشون از اینکه نشون بدن انرژی سخت بدست میاد عمدی هست
    چون بنظر خودم با بکار بردن یک ماده ی رسانای نرم پرز مانند همون قسمت کوچولوی انتقال الکتریسیته میشه جلوی استحکاکُ تا 60 درصد گرفت تازه این فقط 1 بخشش هست و میشه به 99 درصد رسوندش طوریکه انگار آرماتور که توی فیلدهای آهنربا می چرخه انگار بلفرض به هیجا وصل نیست و به هیچی برخورد نمی کنه

    #2
    پاسخ : درخواست راهنمایی در مورد موتور الکتریکی فقط سیم پیچی

    نوشته اصلی توسط bit-zcodero نمایش پست ها
    سلام

    قبل از اینکه سوالمُ مطرح کنم
    من برق نخواندم و اصلا به دانشگاه نرفتم برای همین بصورت تخصصی نمی تونم بفهمم اما بخاطر از فیزیکی و بخصوص مباحث انرژی خوشم می اومده خیلی مطالب علمیُ تا الان دنبال کردم و مقالات علمی خواندم و ویدیوهای علمی دیدم لطفا ساده توضیح بدید که بتونم بفهمم زیاد فرمول بکار نبرید

    سوالم در مورد موتور الکتریکی کاملا سیم پیچی شده هست که یک قسمتشُ نمی تونم بفهمم
    اگر بلفرض قرار باشه با باتری کار کنه توی باتری معمولا یک بار الکترون رو ذخیره می کنن که معمولا مثبت هست و برای دشارژ از بار منفی استفاده می کنن چطوری یک موتوری که کاملا سیم پیچی شده هست و خبری از آهن ربا نیست توی موتور بار مثبت و منفی ایجاد میشه درحالی که از باتری فقط مثلا بار مثبت به موتور انتقال داده میشه
    راجب کوموتاتور هم می دونم اما باره مثبت یا منفی ایجاد نمی کنه فقط جریان رو عوض می کنه، برای چرخش باید بار مثبت و منفی همدیگرو جذب کنن که به چرخش در بیاد اما اینُ هرچی راجبش سرچ کردم و راجبش فکر کردم نتونستم راهشو پیدا کنم
    چجوری بار جریان الکتریکی برای چرخش دائمی تغییر می کنه درحالی که مثلا فقط بار مثبت از باتری وارد آرماتور میشه
    کلا باتری جریان مثبت و منفی نداره فقط یکی از این دو توش ذخیره میشه
    اصلا همچین چیزی ممکن هست؟
    چجوری تبدیل بار الکتریکی اتفاق می افته

    می خوام یک موتور الکتریکی با نرم افزار طراحی کنم درواقع یک موتور جدید ابداع کنم نه اینکه کپی کنم واسه همین لازمه که جریان الکتریکی درون سیم پیچ هارو بطور کامل بفهمم لطفا اگر کسی اطلاعاتش بالاست توضیح بده
    لطفا یک توضیح کاملی راجبش بهم بدید فقط زیاد تخصصی توضیح ندید همونطور که گفتم سوادشو ندارم


    یه چند سوال جزئی خارج از این بحث دارم
    آیا نزدیک شدن فلز مس به فیلد های آهن ربا باعث سنگینی فلز میشه تا حدودی؟
    چرا از سایش برای ساخت موتورها استفاده می کنن در قسمت کوموداتور که تا الان هم همه جا همینطوره درحالی که می دونن این کار باعث خرابی موتور به مرور زمان میشه و باعث هدر رفت نیرو میشه و بالا رفتن مصرف انرژی میشه و ایجاد گرمای زیاد تا حدی که اگر سیستک خنک سازی نباشه در دور های بالا موتور آتیش میگیره؟ و جالب اینه که از همین موتورها بعنوان ژنراتور هم استفاده می کنن روش برای دریافت الکتریسیته به همون شیوه ی قبلی هست یعنی سایش که باعث میشه به سرعت متوقف بشه و یک ویدیوی مزحک توی یوتیوب دیدم که یک بدنساز خیلی قوی با پاییدون زدن یک نون تست رو می پزه و به سختی می تونه 700 وات انرژی به جریان بندازه آیا اینا فقط برای اینه که بگن انرژی سخت بدست میاد یا اینکه واقعا همینطوره؟
    درحالی که اگر همون شخص بدنساز از موتور براشلس مثلا 30 آهنرباهِ بعنوان ژنراتور استفاده می کرد این موتور ها فشار کمتری لازم دارن و وصل یک سیستم هیدرولیکی بسیار ساده به پاییدون ها تا 5 کیلووات رو راحت بدست بیاره یعنی نه با پا بلکه بشینه رو زمین و با دست پاییدون هارو راحت بچرخونه و اگر با پا انجام بده می تونه بالای 20 کیلو وات بشه این تصور من هست که با افزایش آهن ربا ها مثلا به 100 تا و بیست قسمت به جریان انداختن الکتریسیه می تونه خیلی خیلی بیشتر بشه
    سرچ کنید olympic cyclist vs toaster ویدیوش میاد
    همین چند سوال جزئی حسابی یه زمانی ذهنمو مشغول کردن که آیا از نظر علمی کاری که انجام میدن فقط در همون حد امکان پذیره یعنی قوانین فیزیک اجازه نمیده یا کارشون از اینکه نشون بدن انرژی سخت بدست میاد عمدی هست
    چون بنظر خودم با بکار بردن یک ماده ی رسانای نرم پرز مانند همون قسمت کوچولوی انتقال الکتریسیته میشه جلوی استحکاکُ تا 60 درصد گرفت تازه این فقط 1 بخشش هست و میشه به 99 درصد رسوندش طوریکه انگار آرماتور که توی فیلدهای آهنربا می چرخه انگار بلفرض به هیجا وصل نیست و به هیچی برخورد نمی کنه
    درود
    اکثر موتورها بر اساس نیروی مغناطیسی کار میکنند...





    موتورهای الکتریکی، این موتورها در چهار نوع کلی DC، آسنکرون یا القایی، سنکرون و مخصوص، حفاظت موتور الکتریکی القایی

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : درخواست راهنمایی در مورد موتور الکتریکی فقط سیم پیچی

      سلام من نمیدونم میخوای چه چیزیو اختراع کنی ولی شما لازم معلومات با سرچ تو اینترنتبکننکی مخصوصا کارکرد موتور الکتریکی و همینطور ژنراتور که ایندو مقولشون فرق میکنه اگه خواسته باشی برات لینکش میفرستم

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : درخواست راهنمایی در مورد موتور الکتریکی فقط سیم پیچی

        نوشته اصلی توسط Kamal1354 نمایش پست ها
        سلام من نمیدونم میخوای چه چیزیو اختراع کنی ولی شما لازم معلومات با سرچ تو اینترنتبکننکی مخصوصا کارکرد موتور الکتریکی و همینطور ژنراتور که ایندو مقولشون فرق میکنه اگه خواسته باشی برات لینکش میفرستم
        قسط طراحی پره های هلی کوپترو دارم دارم اطلاعات جمع می کنم که البته هنوز شروع نکردم می خوام یک سیستم جدید براساس هیدرولیک بسازم دیدم هلی کوپترها بیشتر از 4 تن نمی تونن بلند کنن و در اثر فشار و استحکاک داغ می کنن و خیلی زمان بلند شدن پایین و سرعت مانور دهیشون کند، می خوام مایعات جایگزین کنم مثله حالت مفصل و علاوه بر خودش 15 تنُ بتونه بلند کنه و داغ نکنه و حالا بقیش لازم به گفتن نیست ، سازوکار این چیزارو خوب مید ونم به اندازه کافی اطلاعات جمع کردم حتی اینکه چه موادی برای هر قسمت در نظر بگیرم مخصوصا قسمت حامل فشار که پره ها و ناحیه اتصاب هست که نشکنه ولی مشکل اصلی موتور هست که موتور بنزینی سرعت و قدرت موتور الکتریکیُ نداره موتور بنزینی نمی تونه به محض استارت زدن توی 3 یا 4 ثانیه هلی کوپترو بلند کنه یا درواقع به دور مثلا 60 هزار ار پی ام یا بیشتر برسه اما راجب الکترون چیز زیادی نمی دونم یعنی چی که تبدیل میشه به بار مثبت و منفی البته در حالت بدست اومدنش از ژنراتورو می دونم اما درحالت استفاده نمی دونم اما توی ویدیوهای آموزشی انگار این اتفاق می افته اما بر چه اساس
        می خوام یک موتور طراحی کنم که دارای مدار جریان چرخشی باشه یعنی با 2 باتری 20 کیلو واتی که یک باتری دارای بار مثبت و یکی منفی که جریان هر کدوم وقتی می افته توی مدار بجای بازگشت مقدار باقی مانده به اون طرف باتری که الکترون حالت پایدار به خودش میگیره به سمت قسمت پایدار باتری مقابل بره و شارژش کنه و باتری مقابل هم همین عملُ انجام بده که با یکبار شارژ بتونه هزار کیلومتر بره واسه از بین بردن استحکاک موتور یا درواقع سایش راه کارهای خوبی دارم که یکیش حالت ریلی هست
        اما مشکل خوده الکترون هست امروز فقط یک ویدیورو ده بار نگاه کردم و کلی ویدیوی دیگه که خوابم گرفت از خستگی
        این لینک ویدیو ای هست که بیشتر از هر ویدیوی ای در رابطه با این موضوع دیدم https://youtu.be/LAtPHANEfQo
        انگلیسیمم که خوب نیست
        چجوری تداخل پیدا نمی کنه چجوری جریانش تبدیل میشه چون اینُ نمی دونم عملیات دیسشارژ باتری هم نمی تونم بفهمم که چطور از حالت خنثیر خارج و به حالت ناپیدار یا فراری در میان
        لطفا اگه کسی می دون توضیح بده
        باید بدونم کارکردش چطور هست که بتونم مداری بسازم که بجای بازگشت به خود هدایت بشن به سمت همدیه



        ادیت: اینُ یادم رفت بگم نحوه کارکردش موتور و ژنراتور رو می دونم اما راجب الکترون زیاد نمی دونم قرار نیست که یه چیز کپی بسازم قراره از صفر یک چیزیُ طراحی کنم که البته به امید اینکه یجایی طرحمو قبول کنن که اگر ساخته بشه واقعا بدرد می خوره بخصوص برای کشاورزی حساب کن 15 تن آب با یکبار پرواز
        جدیدترین ویرایش توسط bit-zcodero; ۰۱:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : درخواست راهنمایی در مورد موتور الکتریکی فقط سیم پیچی

          نوشته اصلی توسط bit-zcodero نمایش پست ها
          قسط طراحی پره های هلی کوپترو دارم دارم اطلاعات جمع می کنم که البته هنوز شروع نکردم می خوام یک سیستم جدید براساس هیدرولیک بسازم دیدم هلی کوپترها بیشتر از 4 تن نمی تونن بلند کنن و در اثر فشار و استحکاک داغ می کنن و خیلی زمان بلند شدن پایین و سرعت مانور دهیشون کند، می خوام مایعات جایگزین کنم مثله حالت مفصل و علاوه بر خودش 15 تنُ بتونه بلند کنه و داغ نکنه و حالا بقیش لازم به گفتن نیست ، سازوکار این چیزارو خوب مید ونم به اندازه کافی اطلاعات جمع کردم حتی اینکه چه موادی برای هر قسمت در نظر بگیرم مخصوصا قسمت حامل فشار که پره ها و ناحیه اتصاب هست که نشکنه ولی مشکل اصلی موتور هست که موتور بنزینی سرعت و قدرت موتور الکتریکیُ نداره موتور بنزینی نمی تونه به محض استارت زدن توی 3 یا 4 ثانیه هلی کوپترو بلند کنه یا درواقع به دور مثلا 60 هزار ار پی ام یا بیشتر برسه اما راجب الکترون چیز زیادی نمی دونم یعنی چی که تبدیل میشه به بار مثبت و منفی البته در حالت بدست اومدنش از ژنراتورو می دونم اما درحالت استفاده نمی دونم اما توی ویدیوهای آموزشی انگار این اتفاق می افته اما بر چه اساس
          می خوام یک موتور طراحی کنم که دارای مدار جریان چرخشی باشه یعنی با 2 باتری 20 کیلو واتی که یک باتری دارای بار مثبت و یکی منفی که جریان هر کدوم وقتی می افته توی مدار بجای بازگشت مقدار باقی مانده به اون طرف باتری که الکترون حالت پایدار به خودش میگیره به سمت قسمت پایدار باتری مقابل بره و شارژش کنه و باتری مقابل هم همین عملُ انجام بده که با یکبار شارژ بتونه هزار کیلومتر بره واسه از بین بردن استحکاک موتور یا درواقع سایش راه کارهای خوبی دارم که یکیش حالت ریلی هست
          اما مشکل خوده الکترون هست امروز فقط یک ویدیورو ده بار نگاه کردم و کلی ویدیوی دیگه که خوابم گرفت از خستگی
          این لینک ویدیو ای هست که بیشتر از هر ویدیوی ای در رابطه با این موضوع دیدم https://youtu.be/LAtPHANEfQo
          انگلیسیمم که خوب نیست
          چجوری تداخل پیدا نمی کنه چجوری جریانش تبدیل میشه چون اینُ نمی دونم عملیات دیسشارژ باتری هم نمی تونم بفهمم که چطور از حالت خنثیر خارج و به حالت ناپیدار یا فراری در میان
          لطفا اگه کسی می دون توضیح بده
          باید بدونم کارکردش چطور هست که بتونم مداری بسازم که بجای بازگشت به خود هدایت بشن به سمت همدیه



          ادیت: اینُ یادم رفت بگم نحوه کارکردش موتور و ژنراتور رو می دونم اما راجب الکترون زیاد نمی دونم قرار نیست که یه چیز کپی بسازم قراره از صفر یک چیزیُ طراحی کنم که البته به امید اینکه یجایی طرحمو قبول کنن که اگر ساخته بشه واقعا بدرد می خوره بخصوص برای کشاورزی حساب کن 15 تن آب با یکبار پرواز
          درود
          جنابعالی بهتر است ابتدا مبانی برق را بخوانید و درک بکنید ....
          چیزهایی که شما در مورد الکترون و برق ذکر کردید به این صورت نمیباشد!!!

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : درخواست راهنمایی در مورد موتور الکتریکی فقط سیم پیچی

            نوشته اصلی توسط hossein951ann نمایش پست ها
            درود
            جنابعالی بهتر است ابتدا مبانی برق را بخوانید و درک بکنید ....
            چیزهایی که شما در مورد الکترون و برق ذکر کردید به این صورت نمیباشد!!!
            سلام

            از دیروز تا حالا راجبش فکر کردم و سرچ کردم فهمیدم کلا اشتباه برداشت کردم و اینکه چیزی که می خوام زیادی هست فهمیدم مربوط به فیزیک هسته ای میشه و فکردم بار الکتریکی هست
            کلا فهمیدم قضیه چیه و به این راحتی ها نیست باید چند سال بشینم راجب مواد مطالعه کنم کلا بیخیال بخش موتور میشم تیغرو طراحی کنم همین تأیید بشه موتور پیشکش میدم به یک متخصص

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : درخواست راهنمایی در مورد موتور الکتریکی فقط سیم پیچی

              نوشته اصلی توسط bit-zcodero نمایش پست ها
              سلام

              از دیروز تا حالا راجبش فکر کردم و سرچ کردم فهمیدم کلا اشتباه برداشت کردم و اینکه چیزی که می خوام زیادی هست فهمیدم مربوط به فیزیک هسته ای میشه و فکردم بار الکتریکی هست
              کلا فهمیدم قضیه چیه و به این راحتی ها نیست باید چند سال بشینم راجب مواد مطالعه کنم کلا بیخیال بخش موتور میشم تیغرو طراحی کنم همین تأیید بشه موتور پیشکش میدم به یک متخصص
              فکر کنم فیزیک هسته ای نباشه ، بهش بگن فیزیک مغناطیس از اون مبحثهایی هست که باید روی مغر هر آدمی هیت سینک نصب باشه

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X