پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور
سلام
در تکنولوژی هیچ تضمین 100% وجود ندارد و در هر روشی درصدی ریسک خطا وجود دارد .ببینید روشهای موجود برای اینکار عبارتند از:1- نصب مغناطیس دائم روی یک بخش گردنده(مثلا فلای ویل یا کوپلینگ) ونصب سنسور ثابت مثلا هال افکت یا پیکاپ مغناطیسی برای مشخص کردن گردش موتور.2- چک کردن ولتاژ یا فرکانس خروجی ژنراتور و سوم نیز دینام که تمام روشهای فوق استفاده میشوند.و همانطور که میبینید هرکدام ریسک خطا دارند. واگر میخواهید خطا را کاهش دهید میتوانید دو عامل را همزمان چک کنید.
در مورد قطع استارت باید بگم استارت زدن سه مرحله دارد اول زمان استارت زدن که در این مرحله موتور بسته به قدرت استارتر و باطری حدودا بین 30 تا 100 دور در دقیقه میزند.مرحله دوم مرحله ایست که موتور سعی در روشن شدن میکند ودور موتور مقدار کمی بالا میرود ولی اگر استارت را قطع کنید روشن نخواهد شد(در هوای سرد بیشتر نمود پیدا میکند) ومرحله سوم روشن شدن موتور که دور موتور به 1500دور در دقیقه میرسد و من فکر میکنم اگر شما نقطه قطع را بین 200 تا 250 دور در دقیقه قرار دهید نه به استارتر صدمه میزنید و نه در روشن شدن موتور اخلال میکنید.
در مورد گرمکن بستگی به موتور دارد ممکن است هیتر آب یا روغن موتور یا حتی هوای ورودی باشد بخاطر همین بهتر است به مشخصات موتور مورد استفاده مراجعه کنید.البته هیتری که بیشتر استفاده میشودهیتری است که در آب سیستم خنک کننده است وبه برق وصل میشود که زمستانها دمای موتور برای استارت زدن مناسب کند.
نکته ای را فراموش کردم در پست قبلی بگویم و آن اینست که همیشه پیش از استارت زدن چک کنید موتور کاملا متوقف باشد.
موفق باشید
سلام
در تکنولوژی هیچ تضمین 100% وجود ندارد و در هر روشی درصدی ریسک خطا وجود دارد .ببینید روشهای موجود برای اینکار عبارتند از:1- نصب مغناطیس دائم روی یک بخش گردنده(مثلا فلای ویل یا کوپلینگ) ونصب سنسور ثابت مثلا هال افکت یا پیکاپ مغناطیسی برای مشخص کردن گردش موتور.2- چک کردن ولتاژ یا فرکانس خروجی ژنراتور و سوم نیز دینام که تمام روشهای فوق استفاده میشوند.و همانطور که میبینید هرکدام ریسک خطا دارند. واگر میخواهید خطا را کاهش دهید میتوانید دو عامل را همزمان چک کنید.
در مورد قطع استارت باید بگم استارت زدن سه مرحله دارد اول زمان استارت زدن که در این مرحله موتور بسته به قدرت استارتر و باطری حدودا بین 30 تا 100 دور در دقیقه میزند.مرحله دوم مرحله ایست که موتور سعی در روشن شدن میکند ودور موتور مقدار کمی بالا میرود ولی اگر استارت را قطع کنید روشن نخواهد شد(در هوای سرد بیشتر نمود پیدا میکند) ومرحله سوم روشن شدن موتور که دور موتور به 1500دور در دقیقه میرسد و من فکر میکنم اگر شما نقطه قطع را بین 200 تا 250 دور در دقیقه قرار دهید نه به استارتر صدمه میزنید و نه در روشن شدن موتور اخلال میکنید.
در مورد گرمکن بستگی به موتور دارد ممکن است هیتر آب یا روغن موتور یا حتی هوای ورودی باشد بخاطر همین بهتر است به مشخصات موتور مورد استفاده مراجعه کنید.البته هیتری که بیشتر استفاده میشودهیتری است که در آب سیستم خنک کننده است وبه برق وصل میشود که زمستانها دمای موتور برای استارت زدن مناسب کند.
نکته ای را فراموش کردم در پست قبلی بگویم و آن اینست که همیشه پیش از استارت زدن چک کنید موتور کاملا متوقف باشد.
موفق باشید
دیدگاه