اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

    سلام
    در تکنولوژی هیچ تضمین 100% وجود ندارد و در هر روشی درصدی ریسک خطا وجود دارد .ببینید روشهای موجود برای اینکار عبارتند از:1- نصب مغناطیس دائم روی یک بخش گردنده(مثلا فلای ویل یا کوپلینگ) ونصب سنسور ثابت مثلا هال افکت یا پیکاپ مغناطیسی برای مشخص کردن گردش موتور.2- چک کردن ولتاژ یا فرکانس خروجی ژنراتور و سوم نیز دینام که تمام روشهای فوق استفاده میشوند.و همانطور که میبینید هرکدام ریسک خطا دارند. واگر میخواهید خطا را کاهش دهید میتوانید دو عامل را همزمان چک کنید.
    در مورد قطع استارت باید بگم استارت زدن سه مرحله دارد اول زمان استارت زدن که در این مرحله موتور بسته به قدرت استارتر و باطری حدودا بین 30 تا 100 دور در دقیقه میزند.مرحله دوم مرحله ایست که موتور سعی در روشن شدن میکند ودور موتور مقدار کمی بالا میرود ولی اگر استارت را قطع کنید روشن نخواهد شد(در هوای سرد بیشتر نمود پیدا میکند) ومرحله سوم روشن شدن موتور که دور موتور به 1500دور در دقیقه میرسد و من فکر میکنم اگر شما نقطه قطع را بین 200 تا 250 دور در دقیقه قرار دهید نه به استارتر صدمه میزنید و نه در روشن شدن موتور اخلال میکنید.
    در مورد گرمکن بستگی به موتور دارد ممکن است هیتر آب یا روغن موتور یا حتی هوای ورودی باشد بخاطر همین بهتر است به مشخصات موتور مورد استفاده مراجعه کنید.البته هیتری که بیشتر استفاده میشودهیتری است که در آب سیستم خنک کننده است وبه برق وصل میشود که زمستانها دمای موتور برای استارت زدن مناسب کند.
    نکته ای را فراموش کردم در پست قبلی بگویم و آن اینست که همیشه پیش از استارت زدن چک کنید موتور کاملا متوقف باشد.
    موفق باشید

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

      سلام
      شنیدم روی کارتر دیزل یک هیتر نسبه که با روشن شدن اون روغن در 30ثانیه گرم میشه
      سوالم اینه که میشه از این هیتر برای گرم نگهداشتن روغن دیزل در زمان وجود برق شهر استفاده کرد
      در ضمن برای گرم کردن آب دیزل هیتری روی دیزل نصب هست یا بای ازیک منبع خارجی که به این هیتر مجهز باشه استفاده کرد
      روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

        با سلام و عرض تشکر از رضا خان و اقا جعفر
        اقا رضا این سرعتهایی که گفتید در همه دیزل ها برابره ؟
        اطفا اگر امکان داره در باره ولتاژ تحریک هم بفرمایین
        در ضمن ولتاژ باطری دیزلها 12ولته یا 24 ؟

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

          سلام
          در مورد 1500 دور چون فرکانس 50 هرتز است باید همان همینقدر باشد.در مورد مقادیر دیگه نیز همان حدود است .
          باطری در دیزل های کوچک 12 ولت است ودر توان های بالاتر 24 ولت و در موارد خیلی نادر 48 ولت.
          ولتاژ تحریک :ولتاژی میباشد که به روتور دینام زمانی که رگولاتور(آفتامات دینام )پائین بودن ولتاژ باطری را حس کند اعمال میشود البته دینام همیشه در حین گردش خروجی ولتاژ دار فقط جریان خروجی تابع ولتاژ باطری کم یا زیاد میشود .
          در مورد سئوالات آقا جعفر باید بگم در بعضی دیزل ها هیتر روغن وجود دارد و همانطور که گفتید به خاطر بالا بودن توان این هیترها در 30 ثانیه روغن را گرم میکند .شما اگر میخواهید دمای موتور را بالا نگاه دارید بهتر است از هیتر های آب استفاده کنید که به صورتهای منبع خارجی یا نصب داخل رادیاتور و یا نصب روی خود موتور وجود دارد (البته اگر دیزل با هوا خنک نشود مثل دیزل های DUITZ)
          موفق باشید

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

            با سلام و تشکر
            اقا رضا میدونم بهتون خیلی زحمت دادم. ببخشید.راستش من یکم گیراییم ضعیفه .لطفا در مورد ولتاژ تحریک بیشتر توضیح بدید . در ضمن منظور من از ولتاژ تحریک . ولتاژ تحریک خود ژنراتور بود

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

              سلام
              در ژنراتور نیز ولتاژ تحریک همان ولتاژ روتور است با این تفاوت که در اینجا ما ولتاژی اعمال نمی کنیم و به اصطلاح خود تحریک است به لینک زیر مراجعه کنید فکر میکنم توضیحاتش کافی باشد:
              http://en.wikipedia.org/wiki/Excitation_(magnetic)
              موفق باشید

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                سلام اقا رضا
                در مورد گاورنر هم اطلاعاتی دارید ؟

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                  سلام
                  در مورد گاورنر باید بگویم که گاورنر سیستم رگولاتور دور موتور در حین کار(در واقع فرکانس ژنراتور راروی 50 هرتز تثبیت میکند) میباشد اما حقیقتا تا حالا با آن کار نکرده ام اگر اطلاعاتی از نوع گاور نر موتور داری بده شاید بتوانم کمکی کنم.
                  موفق باشی

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                    سلام
                    گاورنر یک سیستم کنترل است که سرعت محرک ور روی یک سرعت ازپیش مشخص شده نگه میداره
                    در نیروگاه های آبی از گاونر استفاده میشه . فرض کنید لوله ای که اب به حرکت دراورنده توربین رو تامین میکنه در راه از یک دریچه عبور کنه که دبی این دریچه قابل کنتروله . وقتی که ژنراتور زیر بار میره به علت به وجود آمدن عکس العمل عرضی آرمیچر سرعت روتور کاهش پیدا میکنه که در نتیجه فرکانس هم گاهش پیدا میکنه در این زمان سیستم های PLC این حالت رو تشخیص میدن و به این دریچه که میتونه استیپ موتور یا یک الکتروموتور مجهز به شفت اینکودر باشه فرمان میدن که دریچه رو باز کنه تا آب بیشتری وارد توربین بشه و به این طریق سرعت توربین ثابت باقی میمونه. اونطور که من میدونم در روی دیزل های محرک ژنراتور هم یک گاورنر وصله که سرعت دیزل رو ثابت نگه میداره .حالا اینکه این گاورنر الکتریکیه . مکانیکیه ویا الکترومکانیکیه و چه جوری کار میکنه نمیدونم
                    روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                      سلام
                      اگر در سیستم دیزل شما گاورنر وجود داشته باشد ،سنسور دور شمار نیز باید باشد و احتمالا شما میتوانید از این سنسور برای استارتر نیز کمک بگیرید.
                      در مورد گاورنر به وب سایت کمپانی زیر مراجعه کنید اطلاعات خوبی در مورد سنسور،کنترلر گاورنر ودرایور گاورنر میتوانید کسب کنید.

                      http://www.heinzmann.com


                      موفق باشید

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                        سلام خدمت شما دوستان عزیز :smile:
                        من چند روزی بود نتونسته بودم وارد سایت بشم.
                        تاپیک عالی و فعالی شده....
                        از آقا رضا و آقا جعفر و مینا خانم واقعا متشکرم ...
                        راستش من یه مدار با منطق دیجیتال برای این پروژه طراحی کردم
                        مدار کم خرج ،ساده و فکر کنم کاربردی باشه.
                        در این مدار من هدف رو بر این اساس قرار دادم:
                        در صورتی که دیزل به نصف دور نامی خود رسید دینام استارت به صورت اتوماتیک از مدار خارج شه
                        در این مدار من از ولتاژ شبکه و ولتاژ دیزل ژنراتور یه نمونه برداری کردم و اون ولتاژ های سینوسی رو به ولتاژ مربعی تبدیل کردم تا یه ولتاژ صفر رو یک مناسب منطق دیجیتال تولید کنم
                        و با چند تا گیت دیگه خروجی مناسب رو به دست می آریم....
                        شکلل مدار رو به صورت جداگانه می آرم :NO: :nerd:
                        هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
                        بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                          در این مدار در صورت اینکه فرکانس ولتاژ دیزل ژنراتور نصف
                          فرکانس شبکه باشد یعنی نصف دور نامی دیزل زمان پالس مربعیه
                          خروجی این مدار بیشترین حالت خود را دارد (25) میلی ثانیه
                          حال در صورتی که خروجیه این مدار را به یک کلید تاخیریه با
                          زمان تاخیر(25) میلی ثانیه وصل کنیم می توان فرمانی به
                          PLC برای قطع دینام استارت فرستاد...



                          مدار کلید تاخیری رو هم می فرستم... :nerd:


                          هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
                          بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                            در این مدار سلف بیانگر یک رله می باشد
                            که می توان به PLC فرمان ارسال کند...

                            هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
                            بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                              با سلام
                              امیر جان مداری رو که طراحی کردین به دقت مطالعه کردم :nerd: . واقعا مدار خوبیه .فقط یه موضوعی رو میخواستم خدمتتون عرض کنم :NO:
                              نمیدونم با برنامه نویسی plc چقدر اشنایی دارین . ولی ما میتونیم با انتخاب یک تایمر در برنامه و اختصاص اون به یکی از ورودی ها وتنظیم نوع و زمان عملکرد اون .کاری کنیم که دیگه نیازی به ساخت و یا استفاده از مدار یا هر ماژل اضافی نباشه که این از اون مدار هم با صرفه تره
                              فرض کنید ما میخواهیم وقتی دیزل به سرعت 300 دور رسید plc یک خروجی رو تغییر حالت بده .برای این کار اول باید زمان تناوب سنسور رو در سرعت 300 rpm به دست اورد . یعنی 300/1 که میشه 0.003 ثانیه و زمان ریست تایمر رو در این زمان قرار میدیم . حالا وقتی ورودی 1 شد. تایمر در حالت ریست قرار داره وقتی ورودی 0 شد. تایمر شروع به شمارش میکنه تا به عدد مورد نظر برسه .اگر در این زمان ورودی باز هم 1 شد تایمر ریست میشه و میتونیم خروجی تایمر ور معکوس کنیم و به خروجی بدیم . ولی اگر در این زمان ورودی تایمر دوباره 1 نشد و یا با تاخیر 1 شد . تایمر سرریز میشه و در این حالت باقی میمونه تا پالس بعدی و این چرخه تکرار میشه
                              روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                                با سلام خدمت آقا جعفر عزیز
                                من در علم برق خودم رو بی سواد کامل می دونم
                                ولی plc رو تقریبا خوب بلدم و کار می کنم....
                                در مورد نکته ای که شما گفتید:
                                در پروسه های کنترل صنعتی کمیت ها نمی تونن جای گزین هم شن همون
                                طور که خودتون گفتید ما باید درو دیزل رو اندازه گیری کنیم و برای اندازه گیری دور که کمیت و تابع چند متغییره
                                در نظر گرفتن فقط یکی از متغییر ها یعنی زمان کار درستی نیست.
                                و این پروسه تبدیل به یه پروسه ی ناقص میشه...
                                این مدار من یک پردازش گر سنسور تشخیص دوره واز ورودی های یه plc به حساب می آد.
                                با آرزوی موفقیت شما...
                                هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
                                بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X