اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

    نوشته اصلی توسط مهندس ربانی نمایش پست ها
    به اون ترتیب هم تست می کنم
    مگر به ترتیب دیگری هم میشه ببندی تست کنی؟ فقط یک ترتیب داره. اون هم ترتیب صحیح است. پین وسط پین انتهایی ولومه. همین
    نوشته اصلی توسط مهندس ربانی نمایش پست ها
    البته امروز به سلامت خود مولتی ترن هم مشکوک شدم. چون اجازه نمی داد ولتاژ خروجی بالاتر از 16.5 بره. بعبارتی وقتی می پیچونم در وسط به این مقدار میرسه و در حالت حداکثر و حداقل میشه 12 ولت! عجب
    همین گفته بالا نشون میده پایه ها را اشتباه وصل کردی

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

      نوشته اصلی توسط مهندس ربانی نمایش پست ها
      ممنون از شما
      به اون ترتیب هم تست می کنم
      البته امروز به سلامت خود مولتی ترن هم مشکوک شدم. چون اجازه نمی داد ولتاژ خروجی بالاتر از 16.5 بره. بعبارتی وقتی می پیچونم در وسط به این مقدار میرسه و در حالت حداکثر و حداقل میشه 12 ولت! عجب
      با طول سیم کوتاه تست کردید یا نه؟؟؟ قطر سیمی که به طول 4 متر استفاده کردید چقدر
      پایه های مولتی ترن و اشتباه هم بزنید کار میکنه.روی برد دوتا پایه کناری مولتی ترن رو به هم وصل کرده.با اتصال اشتباه پایه هم باز یک مقاومت کلی 10 کیلو یا صفر در مدار قرار میگیرد که حالت های maxوmin خروجی رو به وجود میارن که دلیلی بر سوختن نمیبینم.




      یک سوال دیگه : منظور شما از سوختن چیست کدام یک از قطعات معیوب میشن؟ آیسی uc3843 ؟ ماسفت ؟ دیود دوبل ؟ یا رگولاتور 7809؟

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

        :various_024:

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

          سلام.منم خواستم مولتی ترن از روی برد بردارم با سه تیکه سیم تقریبا ۲۰ سانتی بهش وصل کردم ماژول سوخت

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

            نوشته اصلی توسط kamy007 نمایش پست ها
            ببین دوست عزیز اینجا انجمن ECA هست با این بهانه نمیتونی از دست من فرار کنی به زور هم شده باید کمکت کنم
            ااین عکس که خودت فرستادی را ادیت کردم یه نگاه بنداز ببین چه جوری همیشه وسطی وسطی نیست . البته سیم بلند هم ایراده
            این درسته
            منم دچار همین مشکل شدم و حتی یکبار خازن ماژول کاهنده یهو چنان ترکید که پوکه اش پرتاب شد بطرف چشمم شانس آوردم همیشه موقع کار عینک می زنم وگرنه کور شده بودم
            واقعا چه معنی داره که شماتیک پایه ها روی بدنه ی این دو نوع مولتی ترن دقیقا شبیه به هم هست ولی عملکرد پایه ها توی مدل گرد متفاوته و آدم رو اینجوری به اشتباه میندازه

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

              بسیار عالی بسیار عالی

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                آیا به جای مولتی ترن در این ماژول ولوم بگذاریم ماژول را می سوزونه؟

                جدیدترین ویرایش توسط electronium; ۱۶:۴۷ ۱۴۰۱/۰۳/۰۸.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                  نوشته اصلی توسط electronium نمایش پست ها
                  آیا به جای مولتی ترن در این ماژول ولوم بگذاریم ماژول را می سوزونه؟

                  مولتی ترن و ولوم هر دو مقاومت متغیرن و فرقی در کارکرد ندارن فقط باید اتصال درست پایه ها رو در نظر گرفت
                  ضمنا تا جاییکه دیدم اون ماژول افزاینده هست که اگر مولتی ترن/ولوم نصب نباشه یا پایه ها اشتباه وصل بشه می ترکه! توی ماژول کاهنده که برای اونم ولوم گذاشتم چنین مساله ای شخصا ندیدم

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                    نوشته اصلی توسط Electr0nics نمایش پست ها
                    مولتی ترن و ولوم هر دو مقاومت متغیرن و فرقی در کارکرد ندارن فقط باید اتصال درست پایه ها رو در نظر گرفت
                    ضمنا تا جاییکه دیدم اون ماژول افزاینده هست که اگر مولتی ترن/ولوم نصب نباشه یا پایه ها اشتباه وصل بشه می ترکه! توی ماژول کاهنده که برای اونم ولوم گذاشتم چنین مساله ای شخصا ندیدم
                    تو توضیحاتش میگه کاهنده س
                    توضیحات محصول


                    وزن مرجع: 0.098 کیلوگرم (0.22 پوند)
                    ویژگی ها: با دامنه وسیع ولتاژ ورودی از 6 ولت تا 40 ولت، مبدل کاهنده می تواند ولتاژ و جریان خروجی را به دقت تنظیم کند. راندمان می تواند تا 96٪ باشد، در 20A اندازه گیری شده و 24V به 12V تبدیل می شود. این با MOS دوگانه جریان بزرگ 75 ولت / 80 آمپر طراحی شده است. ورودی و خروجی از خازن الکترولیتی با مقاومت کم فرکانس بالا، ریپل کم، خروجی پایدار استفاده می کند. سیم کشی با این ترمینال های پیچی جریان 30 آمپری راحت است. ماژول باک دارای 2 سینک حرارتی است که می تواند اتلاف گرما را افزایش دهد. هنگامی که بین ولتاژ ورودی و خروجی تفاوت زیادی وجود دارد، لطفاً قدرت و جریان را کاهش دهید.
                    مشخصات فنی:
                    ولتاژ ورودی: 6 ولت تا 40 ولت DC (10 ولت تا 40 ولت پیشنهاد می شود) ولتاژ خروجی: 1.2 ولت تا 36 ولت جریان خروجی DC: 20 آمپر (حداکثر)، 15 آمپر (پیشنهاد شده) راندمان: 95 درصد (24 ولت تا 12 ولت، 20 آمپر خروجی روش سیم کشی 50 میلی ولت: حفاظت از اتصال کوتاه ترمینال: بازیابی خودکار (برای مدت طولانی نمی تواند اتصال کوتاه داشته باشد)
                    اندازه: 60 x 53 x 27 میلی متر / 2.36 x 2.08 x 1.06 اینچ
                    VO+: خروجی مثبت VO-: خروجی منفی +IN: ورودی مثبت -IN : ورودی منفی CV: تنظیم ولتاژ خروجی CC: تنظیم جریان خروجی EN: فعال کردن، خروجی خاموش شدن سطح ولتاژ پایین، تعلیق، سطح ولتاژ بالا موثر است زمانی که ورودی و خروجی مشترک زمین باشند، ولتاژ خروجی CV بدون بار، ولتاژ خروجی ثابت، خروجی CC جریان ثابت است.
                    بسته فعلی شامل: 1 x 300W 20A ماژول ولتاژ مبدل باک قابل تنظیم جریان ثابت

                    جدیدترین ویرایش توسط electronium; ۱۹:۲۲ ۱۴۰۱/۰۳/۰۸.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                      منم گفتم که مشکلی نیست ولوم بذاری
                      ولوم 10 کیلو

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                        نوشته اصلی توسط Electr0nics نمایش پست ها
                        منم گفتم که مشکلی نیست ولوم بذاری
                        ولوم 10 کیلو
                        ببین مولتی ترن خودش 100k هست من ولوم 100k بزارم کافیه؟
                        چون شنیدم میگفتن ولوم بزنید ماژول میسوزه

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                          نوشته اصلی توسط electronium نمایش پست ها
                          ببین مولتی ترن خودش 100k هست من ولوم 100k بزارم کافیه؟
                          چون شنیدم میگفتن ولوم بزنید ماژول میسوزه
                          بله کافیه
                          نه چرا باید بسوزه؟! جفتشون در اصل یک چیزن و یک کار می کنن... فقط مولتی ترن دور بیشتری می خوره

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                            نوشته اصلی توسط Electr0nics نمایش پست ها
                            بله کافیه
                            نه چرا باید بسوزه؟! جفتشون در اصل یک چیزن و یک کار می کنن... فقط مولتی ترن دور بیشتری می خوره
                            ⚠️ منم همین رو فکر میکردم تا اینکه امتحان کردم
                            جدیدترین ویرایش توسط electronium; ۱۵:۵۹ ۱۴۰۱/۰۳/۰۹.

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                              باسلام
                              هیچ فرقی بین مالتی ترن و ولوم نیست و همونطور که دوستمون اشاره نمودند، تنها فرقشون در دور بیشتر مالتی ترن هستش.

                              علت سوختن ماژول در قطع شدن مالتی ترن/ولوم هستش. درواقع شما باید قبل از روشن کردن ماژول افزاینده یا کاهنده (مخصوصا افزاینده) از اتصال درست هر 3 پایه ولوم یا مالتی ترن خود مطمئن بشید بعد ماژول رو روشن کنید. این ماژولها متاسفانه به فیدبک بسیار حساس هستند و در صورتیکه فیدبک درست متصل نباشه و ماژول روشن بشه قطعا خواهد سوخت مخصوصا بوستر (تجربه زیادی داشتم)
                              موفق باشید
                              *** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

                                نوشته اصلی توسط shahinb007 نمایش پست ها
                                باسلام
                                هیچ فرقی بین مالتی ترن و ولوم نیست و همونطور که دوستمون اشاره نمودند، تنها فرقشون در دور بیشتر مالتی ترن هستش.

                                علت سوختن ماژول در قطع شدن مالتی ترن/ولوم هستش. درواقع شما باید قبل از روشن کردن ماژول افزاینده یا کاهنده (مخصوصا افزاینده) از اتصال درست هر 3 پایه ولوم یا مالتی ترن خود مطمئن بشید بعد ماژول رو روشن کنید. این ماژولها متاسفانه به فیدبک بسیار حساس هستند و در صورتیکه فیدبک درست متصل نباشه و ماژول روشن بشه قطعا خواهد سوخت مخصوصا بوستر (تجربه زیادی داشتم)
                                موفق باشید
                                سلام علت سوختن مبدل کاهنده دقیقا چیه؟
                                چون این نوع مبدل بااشتباه وصل کردن فیدبک هم نهایتا دیوتی سایکلش یا مینیمم میشه یا ماکزیمم و تو این دو حالت باید کاملا عادی کار کنه

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X