اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : سوختن پیاپی ماژولهای افزایش ولتاژ در اثر تعویض مولتی ترن

    نوشته اصلی توسط msm_a_b_e نمایش پست ها
    سلام علت سوختن مبدل کاهنده دقیقا چیه؟
    چون این نوع مبدل بااشتباه وصل کردن فیدبک هم نهایتا دیوتی سایکلش یا مینیمم میشه یا ماکزیمم و تو این دو حالت باید کاملا عادی کار کنه
    باسلام
    علتش رو بنظر من قسمت فیدبک آی سی هستش که میسوزه، درواقع ماژول خروجی داره اما دیگر قابلیت کنترل نداره! من یکبار این تجربه تلخ رو سر ماژول XL4016 داشتم
    در مورد بوست هم که دگ مشخصه چیه.
    موفق باشید
    *** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***

    دیدگاه


      #32
      سلام
      دیشب مولتی ترن رو با یک ولوم 10 کیلو تعویض کردم لحیم ها رو چک کردم و دیدم درسته .. و از منبع تغذیه برق 12 ولت به ورودی ش دادم و خروجی رو هم به مولتیمتر وصل کردم .. چندین بار ورودی چک کردم و .. چند ثانیه بعد از روشن شدن .. خازن 35 ولت ترکید و خوشبختانه بخاطر عینک اتفاقی نیافتاد .. البته روی مولتی متر دیدم ولتاز ارور داد .. ولی قبل از خاموش کردنش ترکید .. روی ماژول بعدی تست کردم و اینبار سریع برق قطع کردم
      ولوم رو برعکس چرخوندم دیدم ولتاز شد 11.90 ولت که کم کم بالا بردمش ولی فقط تا 20 ولت میره .. بیشتر که بره مولتیمتر ارور میده

      دوباره مولتی ترن خودش رو روی برد لحیم کردم و اینهم مثل ولوم شد وقتی مولتیترن بچرخونم ولتاژ تا 20 ولت بالا میره و اگر بیشتر بچرخونم .. مولتیمتر ارور میده و ولتاز خیلی زیاد میشه

      خب بفرمایید این مشکل از چیه ؟؟ ایا پایه های ولوم هم مثل پایه های مولتیترن رو پنلی جابجا هستش .. پایه وسط میشه پایه آخر ؟؟؟!!!
      طول سیم هایی هم که به ماژول زدم حدود 15 سانتی متر بود برای تست .. بعد از درست شدنش طول سیم حدود 50 سانتی متر میشه

      و یه چیز دیگه با این توضیحات .. ماژول من هنوز سالم هستش یا دیگه خراب شده ؟؟ چون 12 ولت رو تا 20 ولت افرایش میده ولی بعد از اون دیگه ارور میده
      جدیدترین ویرایش توسط mbhgbn; ۰۳:۱۴ ۱۴۰۲/۰۶/۲۴.

      دیدگاه


        #33
        نوشته اصلی توسط mbhgbn نمایش پست ها
        سلام
        دیشب مولتی ترن رو با یک ولوم 10 کیلو تعویض کردم لحیم ها رو چک کردم و دیدم درسته .. و از منبع تغذیه برق 12 ولت به ورودی ش دادم و خروجی رو هم به مولتیمتر وصل کردم .. چندین بار ورودی چک کردم و .. چند ثانیه بعد از روشن شدن .. خازن 35 ولت ترکید و خوشبختانه بخاطر عینک اتفاقی نیافتاد .. البته روی مولتی متر دیدم ولتاز ارور داد .. ولی قبل از خاموش کردنش ترکید .. روی ماژول بعدی تست کردم و اینبار سریع برق قطع کردم
        ولوم رو برعکس چرخوندم دیدم ولتاز شد 11.90 ولت که کم کم بالا بردمش ولی فقط تا 20 ولت میره .. بیشتر که بره مولتیمتر ارور میده

        دوباره مولتی ترن خودش رو روی برد لحیم کردم و اینهم مثل ولوم شد وقتی مولتیترن بچرخونم ولتاژ تا 20 ولت بالا میره و اگر بیشتر بچرخونم .. مولتیمتر ارور میده و ولتاز خیلی زیاد میشه

        خب بفرمایید این مشکل از چیه ؟؟ ایا پایه های ولوم هم مثل پایه های مولتیترن رو پنلی جابجا هستش .. پایه وسط میشه پایه آخر ؟؟؟!!!
        طول سیم هایی هم که به ماژول زدم حدود 15 سانتی متر بود برای تست .. بعد از درست شدنش طول سیم حدود 50 سانتی متر میشه

        و یه چیز دیگه با این توضیحات .. ماژول من هنوز سالم هستش یا دیگه خراب شده ؟؟ چون 12 ولت رو تا 20 ولت افرایش میده ولی بعد از اون دیگه ارور میده
        درود،
        نمی‌دونم چرا اینهمه مشکل ناشی از تعویض ولوم پیش اومده.
        خودم بار ها ولوم با مولتی ترن حتی در همین ماژول های افزاینده و کاهنده جایگزین کردم اما مشکلی پیش نیومده...
        بهتر بود تصویری از سیمکشی خودتون می‌ذاشتید.
        معمولا روی خود مولتی ترن ها ترتیب پایه ها مشخص شده.
        ماژولی که خازنش ترکیده احتمال ۵۰ درصد با تعویض خازن درست بشه.

        دیدگاه


          #34
          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

          درود،
          نمی‌دونم چرا اینهمه مشکل ناشی از تعویض ولوم پیش اومده.
          خودم بار ها ولوم با مولتی ترن حتی در همین ماژول های افزاینده و کاهنده جایگزین کردم اما مشکلی پیش نیومده...
          بهتر بود تصویری از سیمکشی خودتون می‌ذاشتید.
          معمولا روی خود مولتی ترن ها ترتیب پایه ها مشخص شده.
          ماژولی که خازنش ترکیده احتمال ۵۰ درصد با تعویض خازن درست بشه.
          سپاس از پاسخ شما .. سیمکشی ساده بود پایه ها به ترتیب وصل کردم ولی عجیب بود که اینطور شد .. متعسفانه ولوم و سیمکشی جدا کردم دسترسی ای برای عکس گرفتن ندارم
          نمیدونم شاید باید برعکس میزدم .. چون پایه وسژ ولوم رو به محل وسط برد لحیم کردم و هر دو پایه های کناری هم که به هر دو طرف .. در کل سه تا سیم ساده هستش آیا تفاوت داره که مثلن پایه سمت چپ بجای پایه سمت راست باشه ؟؟!! البته پایه وسط که تقسیم هستش و خب همچن وسط لحیم میشه .. به هر حال ماژول جدید سفارش بدم .. مولتی ترن رو جدا و بعد خود مولتی ترن سیمکشی و بعد با یکسری ترفند به ولوم متصلش میکنم که فقط پیچ مولتی ترن متصل بشه .. حداقل این یکی ایمن هستش

          دیدگاه


            #35
            نوشته اصلی توسط mbhgbn نمایش پست ها

            سپاس از پاسخ شما .. سیمکشی ساده بود پایه ها به ترتیب وصل کردم ولی عجیب بود که اینطور شد .. متعسفانه ولوم و سیمکشی جدا کردم دسترسی ای برای عکس گرفتن ندارم
            نمیدونم شاید باید برعکس میزدم .. چون پایه وسژ ولوم رو به محل وسط برد لحیم کردم و هر دو پایه های کناری هم که به هر دو طرف .. در کل سه تا سیم ساده هستش آیا تفاوت داره که مثلن پایه سمت چپ بجای پایه سمت راست باشه ؟؟!! البته پایه وسط که تقسیم هستش و خب همچن وسط لحیم میشه .. به هر حال ماژول جدید سفارش بدم .. مولتی ترن رو جدا و بعد خود مولتی ترن سیمکشی و بعد با یکسری ترفند به ولوم متصلش میکنم که فقط پیچ مولتی ترن متصل بشه .. حداقل این یکی ایمن هستش
            در مولتی ترن های آبی پایه وسط پایه لغزنده هست دقیقا مثل ولوم های معمولی.
            البته ممکنه ولوم مورد استفاده شما فرسوده بوده باشه و دچار قطعی جزیی که باعث افزایش بیش از حد ولتاژ و ترکیدن خازن شده باشه.

            دیدگاه


              #36
              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

              در مولتی ترن های آبی پایه وسط پایه لغزنده هست دقیقا مثل ولوم های معمولی.
              البته ممکنه ولوم مورد استفاده شما فرسوده بوده باشه و دچار قطعی جزیی که باعث افزایش بیش از حد ولتاژ و ترکیدن خازن شده باشه.
              نه .. همه رو نو از همین سایت ایی سی ای خریدم دقیقن ولوم ده کیلو بود که گفتم حالا شاید اشتباهی این ولوم از تولید کارخونه خراب بوده (بعدن با مولتی متر مقدار اهم ش گرفتم و دقیقن درست بود) .. مدار بعدی رو با یه ولوم ده کیلو دیکه امتحان کردم .. اونهم همین طور شد ولی خیلی زود به دادش رسیدم و سریع خاموشش کردم که نترکه

              به هر حال بهتره برای افرادی مثل من که میخان ولوم بذارن .. اول یه ولوم دوبل (چون راحتتره) باز کنن و اون زاعده داخلی رو صاف کنن که ولوم بینهایت به سمت چپ و راست بچرخه .. بعد یه فلز نازک به پشت ولوم بچسبونن که به پیچ مولتی ترن فیکس بشه و بعد هم پایه های مولتی ترن رو سیمکشی کنن به برد ماژول .. اینطچری با خیال راحت میشه ولتاژ ماژول رو کم و زیاد کنن !

              دیدگاه


                #37
                نوشته اصلی توسط mbhgbn نمایش پست ها

                نه .. همه رو نو از همین سایت ایی سی ای خریدم دقیقن ولوم ده کیلو بود که گفتم حالا شاید اشتباهی این ولوم از تولید کارخونه خراب بوده (بعدن با مولتی متر مقدار اهم ش گرفتم و دقیقن درست بود) .. مدار بعدی رو با یه ولوم ده کیلو دیکه امتحان کردم .. اونهم همین طور شد ولی خیلی زود به دادش رسیدم و سریع خاموشش کردم که نترکه

                به هر حال بهتره برای افرادی مثل من که میخان ولوم بذارن .. اول یه ولوم دوبل (چون راحتتره) باز کنن و اون زاعده داخلی رو صاف کنن که ولوم بینهایت به سمت چپ و راست بچرخه .. بعد یه فلز نازک به پشت ولوم بچسبونن که به پیچ مولتی ترن فیکس بشه و بعد هم پایه های مولتی ترن رو سیمکشی کنن به برد ماژول .. اینطچری با خیال راحت میشه ولتاژ ماژول رو کم و زیاد کنن !
                یعنی میفرمایید یه ولوم بشه عصای مولتی‌ترن و خودش نقش دسته رو بازی کنه؟ تاپیک رو نشان کرده بودم ببینم آخرش چرا ولوم رو نمیشه جای مولتی‌ترن گذاشت؟!

                دیدگاه


                  #38
                  نوشته اصلی توسط ufo173 نمایش پست ها

                  یعنی میفرمایید یه ولوم بشه عصای مولتی‌ترن و خودش نقش دسته رو بازی کنه؟ تاپیک رو نشان کرده بودم ببینم آخرش چرا ولوم رو نمیشه جای مولتی‌ترن گذاشت؟!
                  من هدفم اینه که ولوم داشته باشم تا بتونم به راحتی از روی تابلو برقی که ساختم . ولتاژ رو تغییر بدم .. حالا به هر صورتی که بشه !
                  یه ویدیو بود توی آپارات دیدم با سیمکشی و چسبوندن مولتی ترن پشت ولوم (فقط چرخیدن ولوم مهمه کاری به پایه های ولوم نداریم) به راحتی ولتاژ تغییر میکنه لینکش هم میذارم .. چک کنید .. بهتر از اینه که ماژول بسوزه .. منم دوتا ماژول م خراب شد ولی دیگه بیشتر از این هزینه برای تست نمیدم
                  اگر دوست داشتید این لینک چک کنید ایده خوبیه
                  ​​​​​​​

                  دیدگاه


                    #39
                    نوشته اصلی توسط mbhgbn نمایش پست ها

                    من هدفم اینه که ولوم داشته باشم تا بتونم به راحتی از روی تابلو برقی که ساختم . ولتاژ رو تغییر بدم .. حالا به هر صورتی که بشه !
                    یه ویدیو بود توی آپارات دیدم با سیمکشی و چسبوندن مولتی ترن پشت ولوم (فقط چرخیدن ولوم مهمه کاری به پایه های ولوم نداریم) به راحتی ولتاژ تغییر میکنه لینکش هم میذارم .. چک کنید .. بهتر از اینه که ماژول بسوزه .. منم دوتا ماژول م خراب شد ولی دیگه بیشتر از این هزینه برای تست نمیدم
                    اگر دوست داشتید این لینک چک کنید ایده خوبیه

                    https://www.aparat.com/v/0zauL
                    خوب مولتی‌ترن ولومی نبود تو بازار؟
                    تغییراتش هم لگاریتمی هست.




                    دیدگاه


                      #40
                      نوشته اصلی توسط ufo173 نمایش پست ها

                      خوب مولتی‌ترن ولومی نبود تو بازار؟
                      تغییراتش هم لگاریتمی هست.



                      پیدا نکردم و ذینکه همین مولتی ترن ولومی هم وضعی داره .. توی همین فروم نگاه کنیم برای سیمکشی مولتی ترن ولومی هم داستان داره و پایه هاش باید جا به جا باشه وووو

                      دیدگاه


                        #41
                        اول عرض شود من تازه کار محسوب میشم ولی خب سه تا ماژول کاهنده رو سوزوندم و واقعیت نمیدونم دلیلش پیه همینکه ولوم رو عوض میکنی میسوزه طول سیم رو امتحان نکردم ولی حدود ۴۰ سانت بود برای من و اینکه جایی خوندم که روی یکی از پایه های ولوم اگه مقاومت ۱۰ کیلو بزاری مشکل برطرف میشه. سوال اینه که روی کدوم پایه باید گزاشته بشه؟

                        دیدگاه


                          #42
                          نوشته اصلی توسط aliasaeed نمایش پست ها
                          اول عرض شود من تازه کار محسوب میشم ولی خب سه تا ماژول کاهنده رو سوزوندم و واقعیت نمیدونم دلیلش پیه همینکه ولوم رو عوض میکنی میسوزه طول سیم رو امتحان نکردم ولی حدود ۴۰ سانت بود برای من و اینکه جایی خوندم که روی یکی از پایه های ولوم اگه مقاومت ۱۰ کیلو بزاری مشکل برطرف میشه. سوال اینه که روی کدوم پایه باید گزاشته بشه؟
                          درود، با ولوم موازی کنید.
                          شاید در کار شما اشکالی وجود داشته که سوختن.
                          خودم بار ها ولوم معمولی استفاده کردم و مشکلی نداشتم!
                          ضمنا از ۳ پایه مولتی ترن روی ماژول فقط از ۲ پایه استفاده میشه.

                          دیدگاه


                            #43
                            سوال: مقاومت دو نقطه اتصال ولوم زمانی که به 0 میرسد با مولتی‌ترن متفاوت است یا لرزش و تغییرات لحظه‌ای بیشتر ولوم تاثیری دارد در عملکردی که از ماژول دیده شده؟

                            دیدگاه


                              #44
                              سلام
                              نیازی به عوض کردن مولتی ترن نیست ، ی ولوم وردار بازش کن ، تهشو سوراخ کن، همون مولتی ترن ماژول رو بزار پشت ولوم ، ی قسمت رو از بالا برش بزن ولوم رو به سر مولتی ترن لحیم کن تموم همش فکر نکنم ۱۰ دیقه هم زمان ببره

                              دیدگاه


                                #45
                                نوشته اصلی توسط Celine نمایش پست ها
                                سلام
                                نیازی به عوض کردن مولتی ترن نیست ، ی ولوم وردار بازش کن ، تهشو سوراخ کن، همون مولتی ترن ماژول رو بزار پشت ولوم ، ی قسمت رو از بالا برش بزن ولوم رو به سر مولتی ترن لحیم کن تموم همش فکر نکنم ۱۰ دیقه هم زمان ببره
                                توضیح شما مبهمه اما اگر با تصویر توضیح بدین مفیدتره و بهتر میشه فهمید

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X